O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO

Preference MHD v roce 2010


09.02.2011 – Čtrnáct semaforů s preferencí tramvají, druhý nejvyšší přírůstek v historii. Ale také kvantita na úkor kvality a realizace semaforů i bez preference. Takový byl rok 2010 v oblasti preference tramvají na světelné signalizaci. Osazování dělících prahů podél tratí loni pokleslo pod 200 m instalací, což je historicky nejméně. Ve městě přibylo 400 m pruhů pro autobusy.

Preference MHD v roce 2009


09.03.2010 – Dalších třináct semaforů s preferencí tramvají přibylo v roce 2009 na pražské tramvajové síti. Elektrické vlaky tak byly na konci minulého roku v různé míře upřednostňovány na 60% světelných křižovatek ve městě. Číslo mohlo být výrazně vyšší, ale bezpreferenčním řešením obnovy SSZ na Evropské třídě se Praha připravila o další možnost zvyšování kvality MHD. Loni bylo také realizováno 250 metrů dělících prahů podél tramvajových tratí, což je nejméně od roku 1998. Naopak k rekordnímu zlepšení došlo v oblasti vyhrazených pruhů pro autobusy, kterých přibylo přes osm kilometrů.

Program zrychlení tramvají II - linka 17


03.12.2008 - Vážení čtenáři, předkládám vám následující dokument. Jedná se o průvodní materiál ke druhé části projektu Program zrychlení provozu tramvají. Jeho účelem je zvýšit nejrůznějšími způsoby, především preferenčními opatřeními, rychlost a plynulost provozu tramvají při současném zvýšení bezpečnosti jejich provozu.

Řízení z HDŘÚ ve 3. čtvrtletí 2008


02.11.2008 - Žádné větší změny. Vypínání dynamického řízení z HDŘÚ i ve třetím čtvrtletí pokračovalo na dvou semaforech na Bubenském nábřeží. Podle sledování stránek Preference pražských tramvají nebylo na jiných signalizacích nasazování pevných programů, které nereagují na tramvaje, téměř vůbec zaznamenáno.

Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008


05.10.2008 - Nasazování pevných programů namísto dynamického řízení pokračovalo i ve druhém čtvrtletí roku 2008 na dvou signalizacích na Bubenském nábřeží. Ostatní semafory jsou dle sledování stránek Preference pražských tramvají řízeny až na drobné výjimky dynamickým řízením s preferencí tramvají.

Řízení z HDŘÚ v 1. čtvrtletí 2008


14.05.2008 - Pevné programy bez preference jsou stále používány na Bubenském nábřeží mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice. Platilo to i v prvních třech měsících tohoto roku. Stránky Preference pražských tramvají přinášejí první čtvrtletní souhrn o řízení světelných signalizací z HDŘÚ.

index | 7-12 | předchozí | následující | Celkem 133 článků

  NOVINKY
19.05.2017 U Rustonky bezpečněji
Provoz tramvají mezi Palmovkou a Invalidovnou bude nyní bezpečnější a plynulejší. Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky byla nasazena upravená řídící logika, která při jízdě tramvají ve směru do centra ke křižovatce odkládá začátek plné kruhové zelené pro souběžné automobily, místo které k červené rozsvěcuje doplňkovou šipku pro jízdu vpravo. Toto opatření zamezuje odbočování aut do centra vlevo na koleje při příjezdu tramvaje, což bylo příčinou dopravních nehod. Jejich množství narostlo v roce 2016 po provedené rekonstrukci tramvajové trati a optimalizaci návrhových parametrů. Úpravou SSZ byly současně zlepšeny podmínky pro toto odbočení aut prodloužením zelené. Řízení také zajišťuje vyklizení kolejí před tramvají do centra, pokud už na ně auta vjela. SSZ funguje dlouhodobě s preferencí tramvají.

19.05.2017 Letenské náměstí s preferencí tramvají
SSZ Letenské náměstí funguje s preferencí tramvajové dopravy. Na konci první poloviny května došlo k nasazení upraveného software semaforu, který již reaguje na tramvajovou dopravu. Preference tramvají je zajištěna především prodlužováním vlastní fáze a vkládáním fází. Díky opatření se podařilo téměř zcela eliminovat větší zdržení tramvajové dopravy. Výhodou vložené fáze je také fakt, že častěji dochází k bezkoliznímu průpletu s IAD za křižovatkou ve směru do centra. Rovněž byl napraven software pro detekci tramvají. Preference fungovala na SSZ Letenské náměstí od roku 1999, kdy byla zavedena v souvislosti s obnovou signalizace. V roce 2012 však byla zrušena při další obnově, která byla provedena v koordinaci s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Nyní proběhla pouze úprava SW. Vložené fáze, které jsou klíčové pro zajištění preference především ve směru z centra, jsou na signalizaci použity poprvé.

19.05.2017 Úpravy SSZ pro tramvaje na Evropské hotovy
Světelné signalizace na Evropské třídě nabízí lepší podmínky pro provoz tramvají. V první polovině května byla upravena SSZ 6.158 Evropská - U Hadovky a SSZ 6.160 Evropská - garáže MV (Nad Džbánem). Na obou zařízeních tím byla zavedena preference tramvají, která bude v obou případech označena pravděpodobně jako podmíněná. Obě signalizace umí prodlužovat, předvybírat vlastní fázi a předvybírat kolizní fázi. Semafor u Džbánu navíc ještě umí vkládat fázi. Na Evropské se nachází celkem 15 semaforů, z nich 11 uplatňuje preferenci tramvají. Dvě signalizace (u zastávky Thákurova) ještě neprošly obnovou, signalizace na přechodu na Sídlišti Červený Vrch by měla projít stavební úpravou. Semafor na vjezdu do smyčky Divoká Šárka bude přebudován v souvislosti s prodloužením tratě na Dědinu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017