Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST
MOTTO


Řízení z HDŘÚ ve 2. čtvrtletí 2008


05.10.2008 - Nasazování pevných programů namísto dynamického řízení pokračovalo i ve druhém čtvrtletí roku 2008 na dvou signalizacích na Bubenském nábřeží. Ostatní semafory jsou dle sledování stránek Preference pražských tramvají řízeny až na drobné výjimky dynamickým řízením s preferencí tramvají.



Řízení z HDŘÚ v 1. čtvrtletí 2008


14.05.2008 - Pevné programy bez preference jsou stále používány na Bubenském nábřeží mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice. Platilo to i v prvních třech měsících tohoto roku. Stránky Preference pražských tramvají přinášejí první čtvrtletní souhrn o řízení světelných signalizací z HDŘÚ.



Preference MHD v roce 2007


09.04.2008 - O pět semaforů s preferencí tramvají více než před rokem bylo na tramvajové síti ke konci minulého roku. Tramvaje upřednostňovalo 106 ze 207 SSZ, což činí podíl 51,2 %. Během roku 2007 byla také zvýšena délka prahů podél tratí o 318 metrů, což je ovšem nejméně od roku 1996, kdy se prahy začaly realizovat. Dále byla zavedena preference autobusů na 27 semaforech.



Bilance řízení z HDŘÚ v roce 2007


07.02.2008 - Slušné výsledky z roku 2006 vydržely. Preference tramvají loni nebyla na většině křižovatek významně omezována zásahy z Hlavní dopravní řídící ústředny. Výjimku tvoří signalizace na Bubenském nábřeží, které byly do bilancování zařazeny nově, a které stránky Preference už také vyjmuly ze seznamu SSZ s preferencí tramvají.



Pevné programy z Vltavské pořád nezmizely


16.12.2007 - Mírný pokles pevného řízení bez preference tramvají byl zaznamenán na obou semaforech s provozem tramvají na Bubenském nábřeží. Vypínání preference z HDŘÚ i v listopadu však stále pokračovalo, ve sledovaných dobách zde preference nefungovala v téměř polovině případů, zpravidla za silného provozu aut i tramvají.



Albertov: pozdní stavění výhybek zdržuje


03.12.2007 - Nejen nová řešení s preferencí tramvají přináší rok 2007, ale také vylepšení těch stávajících. Příkladem je SSZ Svobodova - Na Slupi, kde se v rámci kompletní opravy křižovatky současně přistoupilo také k úpravě SSZ. Ale dají se mu vyčíst i nedostatky. Hlavně kvůli pozdnímu stavění výhybek.

index | 13-18 | předchozí | následující | Celkem 135 článků

  NOVINKY
09.09.2019 Semafor na horním náměstím Míru znovu s preferencí
Další snaha o zavedení preference tramvají na SSZ 2.332 náměstí Míru - Francouzská. Na křižovatku byl nasazen upravený software a spuštěna dynamika. Signalizace funguje nadále v koordinovaném řízení pro auta, které tramvaje nemohou volně říznout, ale mohou si své volno zřetelně prodloužit, předvybrat a krátce mohou prodlužovat kolizní fázi. Řízení je s trvalou zelenou pro chodce přes trať, volno pro tramvaje je vybíráno v každém směru zvlášť pouze na výzvu. Jedná se už o třetí zavedení preference tramvají na této signalizaci. Naposledy k němu došlo na jaře roku 2018. Detekce autobusů pomocí videokamer, jež mají obecně nižší spolehlivost, se stala s odstupem času hlavní příčinou kolon aut a byl nasazen pevný program. V současném řešení slouží videokamery pouze pro nepreferenční nárokování autobusů a došlo i k dalším zpřesňujícím úpravám logiky, které by měly vést jednak ke zlepšení preference tramvají, jednak k menšímu ovlivňování ostatních účastníků. Přihlašovací trolejový kontakt ve směru z centra byl přiblížen k SSZ tak, aby se nepřihlašovaly tramvaje v době, kdy ještě stojí před zastávkou.

09.09.2019 Vzdálené rádio na Palackého mostě
SSZ 2.013 Palackého náměstí je vylepšené. Do provozu bylo uvedeno vzdálené rádio ve směru z Palackého mostu. Signalizace tak ví s předstihem přibližně 200 metrů nejen o přítomnosti tramvaje na mostě, ale rovněž o směru jízdy. To se projevuje pružnější reakcí řízení na přijíždějící vlaky. Některým tramvajím padá volno plynule do jízdy. Jako hlavní zlepšení se však ukazuje snížení tvorby kolon na mostě, protože signalizace má o jejich jízdě více informací a dokáže na ně vhodně reagovat. Logikou pro vzdálené rádio je SSZ vybaveno od roku 2018, kdy byla v návaznosti na obnovu technologie signalizace uvedena do provozu nová dokonalejší dynamika.

05.09.2019 Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená
Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená Do provozu bylo uvedeno obnovené SSZ 5.583 Nádražní - U Královské louky na vjezdu do smyčky Smíchovské nádraží. Na signalizaci funguje preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze obdobně jako v předchozím způsobu řízení. Současně bylo zrušeno vedlejší SSZ 5.582 Nádražní - nádraží Smíchov, které bylo už několik let mimo provoz.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019