Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Co je špatně na bumlících v Zenklově ulici?
(ze dne 09.08.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 13.08.2006 07:24:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný Karel Libušák (karel.libusak@centrum.cz)
Titulek: Libeòská spojka
Celý úsek, ve kterém byly na Zenklovì instalovány bumlíky má být pøi stavbì tunelù Libeòské spojky odtìžen. Okolní domy mají být demolovány. Takzvaná Libeòská spojka má být patrový tunel stavìný povrchovým zpùsobem. Právì v úseku od køižovatky ZenklovaXVosmíkových po Námìstí Na støáži povede tunel ve stopì Zenklovy ulice. Bude tedy odtìžena celá Zenklova ulice vèetnì tramvajové trati a bumlíkù. Až dosud jsme se my libeòáci tìšili, že na stavbu tohoto monstrózního nesmyslu (Libeòské spojky) nebudou peníze. Instalace zbyteèných a nesmyslných bumlíkù je bohužel dùkazem, že Libeòská spojka se stavìt bude. S tím souvisí i nìkolikaleté pøerušení tramvajového provozu na Zenklovì ulici. Kdo tedy chcete vidìt tramvaje na Zenklovì, máte poslední možnost!

  
Komentář ze dne: 14.08.2006 01:29:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re: Libeòská spojka
Podle toho, co se ke mnì dostalo, má být tunel ještì delší. Mìl by snad vyústit až dole u Prosecké a mìl by zajistit napojení na Balabenku a dále na okruh. Pøikláním se spíše k názoru, že se jedná skuteènì o monstrózní nesmysl, protože v souvislosti s vybudováním mìstského okruhu bych uvažoval o odvedení tranzitu spíše na ulici V Holešovièkách, která by podle mého názoru už nemìla plnit centrum mìsta auty, ale plynule (bez každodenních kolon) je mimoúrovòovì pøevádìt na mìstský okruh, po kterém bude možné na Balabenku také dojet. Rád bych na ní vidìl i souèasný tranzit ze Zenklovy, na které bych upravil režim tak, aby byla urèena pouze pro místní dopravu a tramvaje. Pak jsou tu další úvahy o podtunelování Palmovky a dostavby navazující Pobøežní, aby se zklidnila Sokolovská. To je snad myšlenka dobrá, ale už se tu blížíme centru a já se trochu obávám, co si v centru s tìmi auty poènu. Také se trochu ptám, k èemu potøebujeme zkapacitnìní Libeòského mostu, když by mìl sloužit (zvláštì po

    
Komentář ze dne: 14.08.2006 22:56:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: Re: Re: Libeòská spojka
Studie spojky: http://www.satra.cz/htm_cz/ref_30.htm

      
Komentář ze dne: 19.08.2006 17:46:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Èerstvá dokumentace EIA na Libeòskou spojku zde

        
Komentář ze dne: 21.08.2006 13:21:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný Karel Libušák (karel.libusak@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Právì jsem se doslechl, že Libeòská spojka má být doplnìna dalším dopravním zázrakem. V návaznosti na tunel "Blanka", tedy tunelovou spojku mezi Strahovským tunelem a Pelc Tyrolkou bude vylepšena také Povltavská ulice. To je spojka mezi severním vyústìním Mostu Barikádníkù a libeòskou køižovatkou ÈuprovaXProsecká. V úseku, kde Povltavská vede mezi Vltavou a železnièní tratí bude rozšíøena stavbou dalšího patra. Podobnì jako u tunelu Libeòské spojky bude mít každý smìr svoje patro. Jde o neovìøené informace, takže nekamenujte mne, pokud se to ukáže jako blud. Jestli se uskuteèní Libeòská spojka i rozšíøení Povltavské, bude Libeò skuteènì krajem dopravních zázrakù. Uvažuji o emigraci pøinejmenším na druhý konec Prahy.

          
Komentář ze dne: 21.08.2006 13:26:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Urèitì to není žádný blud, ale pokraèování mìstského okruhu. O patrové variantì také neslyším poprvé. Já s touto komunikací ale v zásadì souhlasím, právì na ni a na V Holešovièkách bych pøevedl Zenklovu radìji než na Libeòskou spojku. Upravil jsem odkaz na EIA.

            
Komentář ze dne: 22.08.2006 13:54:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Jeìtì k tomu upravenému odkazu prosím pøidejte "http://" a pak bude i fungovat. (co jsem dìlal špatnì? vždy mi to tam hodilo mezeru a tag se nepøevedl na odkaz)

              
Komentář ze dne: 23.08.2006 00:09:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Je to tam. Divné, mìl jsem pocit, že mi to šlo... Špatnì? Nevím. Ale tagy vkládat nelze, je to tu napsané.

                
Komentář ze dne: 23.08.2006 13:06:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Tagy (speciální) vkládat lze, je to v nápovìdì pod textovým okénkem.
Abych nebyl zcela OT - ještì odkaz pro p. Libušáka o pár pøíspìvkù výš, ohlednì té komunikace pod Bílou skálou: [odkaz]http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp? kodAkce=MZP092[/odkaz]

                  
Komentář ze dne: 23.08.2006 13:09:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Hmm, tak už to zase nefunguje a zas to pøidává mezery.

                    
Komentář ze dne: 23.08.2006 14:32:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Koukám. A ètu. :) Zeptám se u povolanìjších.

      
Komentář ze dne: 16.08.2006 14:00:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Díky za info. Tunel tam ale vidím skuteènì už od Bulovky, tìsnì za podjezdem Liberecké. To vyústìní k Balabence mi nepøijde tak zlé. Napojení by to bylo vcelku logické smìrem na okruh. Ale pøijde mi, že to mùže pumpovat také více aut do centra, zvláštì pokud se naplní smìlé plány na podtunelování Palmovky. A v centru auta nechceme, že. Navíc vyøazení Zenklovy bìhem výstavby nebude nic pøíjemného. Jak jsem øekl, chtìlo by to provìøit možnost pøevedení Zenklovy na zprùchodnìnou ulici V Holešovièkách. A celou oblast kolem Zenklovy zklidnit.

        
Komentář ze dne: 16.08.2006 21:19:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
To by znamenalo dostavìt na køižovatce Pelc-Tyrolka rampy pro úplný soubor pohybù. Nevím kam by se tam vlezly...

          
Komentář ze dne: 17.08.2006 11:55:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Podle mì to není nemožné, ale já nejsem ten, který to umí fundovanì posoudit. Mùj pøíspìvek se pøedtím nevešel. Jen jsem chtìl napsat, že se jedná pouze o názor, který je tøeba podrobit kritice, a že si myslím, že Libeòský most by mìl sloužit hlavnì místní dopravì mezi Libní a Holešovicemi, proto není vhodné na nìj vázat kapacitní tranzitní komunikace.

            
Komentář ze dne: 17.08.2006 17:57:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný -FN- (frantanyklicek@volny.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
Celé je to hovadina. K èemu v Praze tolik tunelù, navíc silnièních? Je to jen pøesouvání zátìže sem tam a uvolòování dalšího a dalšího místa pro nové a nové automobily. Nikam to nevede. Okolí by se mìlo nìjak zacelit, dourbanizovat, ale bez takto šílených staveb. Zbyteèná investice. Mimochodem, Libeòský most se má rozšiøovat údajnì kvùli plánované výstavbì kanceláøských budov do rozlivového území Vltavy v Libni a Holešovicích - aby mezi obìma bøehy mohli úøedníci pøejíždìt. To je také další mega-nesmysl za naše peníze...

              
Komentář ze dne: 19.08.2006 12:04:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojka
A pøitom úøedníci (kteøí jezdí "na lehko") jsou typickými uživateli, které je tøeba motivovat k tomu, aby nejezdili autem, ale hromadnou dopravou. Jezdí tam tramvaj. ;)

Komentář ze dne: ..     Reagovat
Autor: neregistrovaný
Titulek:

  NOVINKY
06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.

21.12.2023 Depo Hostivař v dynamice. Ze dvou semaforů je preference jen na jednom
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.

20.12.2023 Semafory na Divoké Šárce s preferencí MHD
Všechny světelné signalizace na nové tramvajové trati na Dědinu již jsou s preferencí tramvají. Na začátku prosince byla preference zprovozněna na třech signalizacích na Divoké Šárce. SSZ 6.169 Evropská – Vlastina, které se nachází v klíčovém odbočení tramvaje z Evropské ulice, upřednostňuje tramvaje předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Sousední SSZ 6.123 Evropská – Libocká funguje s prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které jako jediné bylo na tramvajové síti před výstavbou trati, umí prodlužovat a předvybírat fázi pro tramvaje a předvybírat kolizní fázi. Semafory fungují ve složité dynamické koordinaci, která umožňuje preferenci MHD a současně synchronizaci všech uzlů. Skupinu řídí semafor na odbočení tramvaje z Evropské. Funguje zde rovněž preference autobusů, přičemž na SSZ Evropská – Libocká odbočuje autobus z kolejí na tramvajový signál vpravo do Libocké ulice. Lze očekávat doladění semaforů dle zkušeností z provozu. Tramvajová trať na Dědinu byla zprovozněna na konci října, preference na Divoké Šárce byla tedy doplněna po necelých dvou měsících.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024