Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Preference MHD v roce 2009
(ze dne 07.03.2010, autor článku: administrator)

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!

  NOVINKY
10.11.2019 Preference po obnově semaforu na Kubánském náměstí
Bylo obnoveno SSZ 0.358 Vršovická – Litevská. Signalizace nově preferuje tramvajovou dopravu ve všech směrech. Preference je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Pro tramvaje v obloucích ke smyčce je k dispozici výběr volna ve dvou polohách v cyklu, nanejvýš však jednou za cyklus. Pro ostatní účastníky provozu je přínosem, že tramvajové oblouky jsou vybírány pouze při nároku, což v praxi znamená, že nepojížděný oblouk mezi Průběžnou a smyčkou se nevybírá vůbec a oblouk mezi Slavií a smyčkou se vybere jen při jízdě tramvaje do smyčky, nebo z nástupní. Ušetřený čas konzumují ostatní účastníci provozu.

10.11.2019 Do 17. listopadu bude omezen průjezd aut centrem
Veřejná doprava v centru města prožívá výjimečné časy. Město se po opravě tramvajové trati v Křižovnické ulici rozhodlo prodloužit omezení provozu aut v centru do 17. listopadu. Cílem je mimo jiné ověřit dopady převedení transitní automobilové dopravy na objízdné trasy, zejména do tunelu Blanka a magistrálu. Po levém břehu Vltavy, tedy Malou Stranou nyní smí projíždět kromě MHD pouze dopravní obsluha a rezidenti. Na opační straně řeky projedou Křižovnickou jen tramvaje a cyklisté. Následkem upraveného režimu dochází k vyšší spolehlivosti provozu tramvají, jež bývají zvláště za silného provozu zdržovány kolonami aut. Tramvaje dokonce projíždí centrum často rychleji, než předepisuje současný jízdní řád, což se projevuje častějším čekáním v kontrolních bodech, které tramvaje nesmí opustit před pravidelným odjezdem. Na objízdných trasách bylo současně zjištěno mírné prodloužení jízdních dob aut. Není jasné, zdali po 17. listopadu nebude opět dovolen plný průjezd centrem města. O omezení dopravy v centru se hovořilo v minulosti několikrát, zejména v souvislosti se stavbou městského okruhu na západní straně města. Už v 90. letech se uvažovalo o omezení průjezdu Malou Stranou po dokončení Strahovského tunelu, následně se stejné úvahy vedly s ohledem na dokončení tunelu Mrázovka. Naposledy byly záměry na zklidnění centra spojeny s dokončením tunelu Blanka. K omezení však nedošlo. Dočasnou výjimkou byly roky 2002 a 2013 při povodních.

10.11.2019 Vypnutá preference na horní Brusnici a u tanku
Na dvou semaforech byla v posledních týdnech vypnuta preference tramvajové dopravy. SSZ 1.192 Jelení - U Brusnice přestala preferovat tramvaje v souvislosti s uzavírkou ulice Mariánské hradby. Tramvajové volno je stejně jako dříve vybíráno pouze na výzvu a je v kolizi s objízdnou trasou pro auta, která je současnou úpravou zvýhodněna proti tramvajové lince 22. Nedávno byla vypnuta preference také na SSZ 5.515 Štefánikova – Holečkova. V Holečkově probíhají stavební práce vyžadující zúžení jízdního pruhu. Zatímco v režimu s preferencí se průměrné zdržení tramvají pohybuje kolem jedné sekundy, nyní je to více než 15 sekund. Vzhledem k tomu, že křižovatkou často projede v jednom cyklu řízení v jednom směru nanejvýš jedna tramvaj, přesahuje zdržení vlaků výjimečně i 2 minuty.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019