Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Co je špatně na bumlících v Zenklově ulici?
(ze dne 09.08.2006, autor článku: administrator)

Libeòská spojkaneregistrovaný Karel Libušák13.08.2006 07:24:25
   Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák14.08.2006 01:29:19
      Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V14.08.2006 22:56:18
         Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V19.08.2006 17:46:17
            Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Karel Libušák21.08.2006 13:21:24
               Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák21.08.2006 13:26:48
                  Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V22.08.2006 13:54:27
                     Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák23.08.2006 00:09:08
                        Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V23.08.2006 13:06:06
                           Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V23.08.2006 13:09:57
                              Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný 23.08.2006 14:32:23
         Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák16.08.2006 14:00:18
            Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný P_V16.08.2006 21:19:39
               Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák17.08.2006 11:55:13
                  Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný -FN-17.08.2006 17:57:33
                     Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Libeòská spojkaneregistrovaný Grossák19.08.2006 12:04:30
neregistrovaný ..

  NOVINKY
20.09.2022 Křižovatka plná nehod dostala semafory
Po letech čekání byla na nebezpečné křižovatce na Větrníku vybudována světelná signalizace. Nové SSZ 6.803 Na Petřinách – Na Větrníku je ve směru z centra vybaveno směrovými signály pro auta a na zatíženém levém odbočení přes trať tedy výrazně zvyšuje bezpečnost provozu. Současně uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a krácením vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládáním fáze. Preference tramvají byla uvedena do provozu s mírným zpožděním z důvodů dokončování detekce. Preference autobusů bude také zprovozněna dodatečně. Za posledních pět let je v křižovatce evidováno 61 nehod, včetně nehod s tramvají a nehod se zraněnými osobami.

14.09.2022 Semafor na přechodu v Radlické opraven. Už nepřekvapuje tramvaje
SSZ 5.761 Radlická – přechod Karla Engliše funguje s preferencí tramvají. Stalo se tak díky opravě, ke které došlo v září. Semafor do té doby prodlužoval volno i pro tramvaje, které ho nemohly stihnout. Vlaky z centra přitom navíc typicky projížděly právě v době, na kterou bylo nastaveno maximum volna. V důsledku toho často dostaly signál stůj náhle před čelo vlaku, přičemž některé stihly projet, některé prudce brzdily. Jedná se o další zlepšení pro tramvaje na severním konci Radlické, která byla ještě před lety extrémně problematická. Od letoška je zajištěna preference tramvají kromě zmíněného přechodu ještě na SSZ Plzeňská – Radlická. Určité zlepšení v poslední době nastalo také na SSZ Radlická – Ostrovského a SSZ Radlická – Za Ženskými domovy, avšak zatím stále bez preference MHD. Významným počinem je postupný odchod od dálkového povolování průjezdu Radlickou. Tramvaje si nyní mohou vyvolat volno obvykle jen na základě detekce, jako jinde v Praze. V dotčeném úseku Radlické nejezdí pravidelně žádná tramvajová linka. Dlouhodobě je sem odkloněna sedmička z důvodů havárie trati v ulici Za Ženskými domovy.

12.09.2022 Mouchy u Nákladového nádraží vychytány
Signalizace u Nákladového nádraží Žižkov už funguje bez vad. SSZ 3.322 Jana Želivského – Olšanská tak výrazně pomáhá tramvajím k plynulé jízdě. Největším zlepšením je možnost současného průjezdu protijedoucích vlaků v oblouku pro linku 9, které krátce po nasazení plné dynamiky na konci července nefungovalo. Odstranit se podařilo i ostatní drobné neduhy. Provoz tramvají je nyní výrazně plynulejší, než před obnovou signalizace, která přitom už dříve fungovala s preferencí. Preference se uplatňuje změnou pořadí fází, prodlužováním a krácením vlastní fáze, krácením kolizní fáze a výběrem multifáze. Na křižovatce došlo také ke zlepšení podmínek pro chodce, zejména vytvořením ostrůvků, které rozdělují dlouhý přechod přes Olšanskou ulici na tři části. K flexibilnímu řízení přispívá i fakt, že všechna tramvajová volna se vybírají pouze na výzvu. Aktuálně je z důvodů havárie inženýrských sítí přerušen provoz tramvají v Olšanské z centra a její zatížení se přeneslo na jižní vjezd křižovatky, tedy od Vinohradské ulice.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022