O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 507 |

02.12.2010: Nový bumlík ve Francouzské
Linka 22 získává další prospěšné preferenční opatření. V ulici Francouzské mezi Slovenskou a Budečskou ve směru do centra byl realizován podélný dělící práh o délce cca 50 m. Před semaforem, který funguje také jako časový ostrůvek pro zastávku Jana Masaryka, vhodně segreguje tramvajovou dopravu od individuální a eliminuje nelegální parkování, které vytlačovalo kolonu vozidel na koleje. Pro linku 22 byla za poslední rok také zavedena preference na přilehlých SSZ Francouzská - Budečská a SSZ Ruská - Moskevská. Očekávána je obnova SSZ Koh-i-noor. Naopak dosud zcela neřešen je kritický úsek mezi Újezdem a Malostranskou.

27.11.2010: Semafor na zastávce Zborov: chodec opět zastavuje tramvaj
Obnovené SSZ Černokostelecká - Tuklatská vyžaduje k zajištění plynulého provozu MHD úpravu. Přes řadu preferenčních prvků dochází k náhlému ukončení volna pro tramvaj ve směru do centra, tedy na výjezdu ze zastávky. Důvodem je preference chodců pro přístup k nástupišti. Ta na řadě míst v Praze úspěšně funguje, aniž by docházelo ke zdržování tramvají. V případě současného nároku chodce a tramvaje na vjezdu do zastávky je ukončeno běžící tramvajové volno a udělena zelená pro chodce. Na Zborově ale dochází k ukončení volna pro tramvaj nárokem chodce i v okamžiku, kdy tramvaj už stanicuje, nebo dokonce zavírá dveře a chystá se k odjezdu. Chodec tak může pomocí signalizace zdržet spoj na odjezdu ze zastávky až o 20 sekund. Stejný jev byl nedávno registrován také na obnoveném SSZ Partyzánská - Vrbenského, kde chodec zastavuje i tramvaj jedoucí z širé trati do zastávky. Není zřejmé, zdali se jedná o záměrný postup, nebo o omyl.

25.11.2010: Dvě obnovené signalizace na Praze 10 preferují MHD
Obnova dvou semaforů zlepšuje tramvajový provoz na Praze 10. Zrekonstruováno bylo SSZ 0.320 Ruská - Moskevská u zastávek Ruská na trase linek 22 a 4. SSZ preferuje tramvaje předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Vlaky zde projíždí takřka bez zdržení. Spuštěno dále bylo SSZ 0.372 Černokostelecká - Tuklatská u zastávky Zborov s provozem linek 7 a 11. MHD je upřednostněna především prodlužováním, vkládáním a předvýběrem tramvajového volna, čímž došlo k výraznému zvýšení plynulosti jejího provozu. Zároveň probíhá rekonstrukce sousedního SSZ 0.346 Černokostelecká - Úvalská, kde lze také očekávat zavedení preference tramvají. Obnova se prozatím netýká SSZ 0.394 Černokostelecká - smyčka tramvají, kde je však možné využít k případné preferenci alespoň částečnou tramvajovou detekci. Na Praze 3 u zastávky Mezi hřbitovy probíhá výstavba zcela nového SSZ Želivského - U Nákladového nádraží.

21.11.2010: Nový bumlík na Těšnově
Před křižovatkou Těšnov - Na Poříčí ve směru od Hlávkova mostu byl osazen podélný dělící práh, který segreguje dopravu tramvajovou od individuální. Betonový prvek měří 40 metrů, začíná na konci oblouku od zastávky Těšnov a končí na stopčáře křižovatky. V místě je pravidelně provozována tramvajová linka 3. V nedávné době byl instalován bumlík také v ulici Dukelských hrdinů před křižovatkou s Veletržní, ve směru do centra. V opačném směru však stále schází.

20.11.2010: Na SSZ Partyzánská – Vrbenského zastavují chodci tramvaj
Signalizace u zastávky Nádraží Holešovice na trati do Troje ukončuje signál volno náhle před příjezdem tramvaje. SSZ 7.176 Partyzánská – Vrbenského je sice navržena s preferencí MHD, ale nárok chodce krátí i preferenčně vybrané fáze pro tramvaj, která stojí v zastávce. Stává se tak i v případě, kdy od Výstaviště jede protijedoucí vlak. Semafor tak preferuje tramvaj jen vůči kolizním automobilům, vůči chodcům nikoli. Stránky Preference označují SSZ jako s podmíněnou preferencí tramvají. Signalizace byla před přestavbou, která proběhla v rámci výstavby tunelu Blanka, s absolutní preferencí tramvají. Přínosem je naopak světelná závora ve směru do centra, která společně s novým stavebním řešením omezuje zahlcování křižovatky a tramvajové trati vozidly.

05.11.2010: SSZ Badeniho - Na Valech nereaguje na tramvaje
Semafor v Badeniho ulici mezi Milady Horákové a Chotkovými sady je bez preference tramvají. SSZ 6.996 Badeniho - Na Valech, které je postaveno jako provizorium v rámci výstavby MO, fungovalo původně s preferencí, ale po zprovoznění uzlu Hradčanská a po změnách polohy či rušení zastávek, na tramvaje nereaguje. Délka signálu stůj pro tramvaj se může blížit až jedné minutě. Semafor je vybaven tramvajovou detekcí.

02.11.2010: Čtveřice semaforů na Plzeňské již preferuje tramvaje
Dvě nová a dvě obnovená SSZ na Plzeňské ulici, která byla uvedena do provozu společně s návratem tramvajové dopravy na zrekonstruovanou trať, již fungují v dynamickém řízení. Jedná se o SSZ 5.815 Plzeňská - přechod zastávka Hotel Golf, SSZ 5.816 Plzeňská - přechod zastávka Poštovka (obě nová), SSZ 5.528 Plzeňská - Kukulova a SSZ 5.536 Plzeňská - rampa AD (obě obnovená). Řízení si v některých případech zřejmě vyžádá ladění, ale na všech signalizacích je fungující preference tramvají, na některých dokonce absolutní. Tramvajová trať byla uvedena do provozu postupně ve dvou termínech v září. Dynamické řízení SSZ bylo tedy spuštěno s více než měsíčním zpožděním. Díky rekonstrukci trati došlo ke zkrácení jízdních dob v úseku Anděl - Řepy o 2 resp. 3 minuty, preference na semaforech může časy ještě vylepšit.

29.10.2010: Nové bumlíky v ulici Na Slupi
Drobný příspěvek k preferenci MHD přineslo osazení podélných dělících prahů v ulici Na Slupi. Před křižovatkou se Svobodovou ulicí ve směru z centra bylo instalováno 11 metrů bulíků. Před křižovatkou s Vyšehradskou ve směru do centra je nově 9,5 metru tvarovek. Opatření v obou případech usměrňuje vozidla mimo kolejové těleso. Bylo provedeno v rámci rekonstrukce tramvajové trati, která skončila v první polovině října. Celková délka podélných prahů v metropoli letos přesáhla 10 km.

19.10.2010: Zahájena obnova SSZ Černokostelecká - Tuklatská
Na dalším semaforu v Praze může být zavedena preference tramvají. Začala rekonstrukce SSZ 0.372 Černokostelecká - Tuklatská, které se nachází u zastávky Zborov - Strašnické divadlo. Křižovatkou projíždí denní tramvajové linky 7 a 11 a signalizace bude vybavena tramvajovou detekcí. V současné době semafor zdrží necelou polovinu vlaků ve směru z centra a většinu vlaků do centra, což je dáno vypadnutím tramvají z koordinace kvůli dvěma zastávkám od předchozího SSZ Černokostelecká - Úvalská.

14.10.2010: Obnovené SSZ Bělohorská – Falcká v provozu. Ale s nedostatky
Bylo uvedeno do provozu zrekonstruované SSZ 6.181 Bělohorská – Falcká, které řídí přechod pro chodce mezi zastávkami Bílá Hora a Malý Břevnov. Přes trať svítí trvalá zelená pro chodce přerušovaná nároky tramvají, přes vozovku zelená pro vozidla. Tramvaje semafor zatím spíše zpomaluje, protože tramvajové volno začíná o několik sekund později, než je třeba pro průjezd traťovou rychlostí. Jeho nízká maximální délka navíc neumožní obvykle ani jízdu dvou vlaků najednou, zatímco auta mají současně trvale volno. Drobnými úpravami prošla SSZ na Hradčanské. Ve směru do centra už přichází volno včas. Problémy však působí střídání řidičů a hlavně kontrolní bod v zastávce. Při provozu 6 až 7 linek dochází až k několikaminutovým zdržením, protože tramvaje jsou nuceně odhlašovány a následně jim není udělováno volno. Řešením je doladění signalizací, nebo úplné vypnutí části přes koleje.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 507 |

  NOVINKY
11.03.2019 U Národního divadla plná zelená místo šipky
Úprava SSZ 1.010 Národní divadlo pomáhá plynulejšímu průjezdu tramvají ve směru od jihu. V době silnějšího provozu, kdy je na této křižovatce povolen průjezd aut od Masarykova nábřeží pouze vpravo, už nesvítí plný kruhový červený signál se zelenou doplňkovou šipkou vpravo. Nahradil ho plný kruhový zelený signál. Řidiči, kteří přehlédnou dopravní značení přikazující směr jízdy vpravo, díky němu neblokují tramvaje, které mají jízdu přímo povolenou. V minulosti zde proto často docházelo ke zdržení, troubení a „vyzvánění“ nepozorných řidičů. Jízda přímo křižovatkou je nadále zakázána a může být tedy postihována. Pro jízdu od Masarykova nábřeží přímo nadále slouží mimoúrovňová trasa Divadelní ulicí.

11.03.2019 Bubenské nábřeží bez preference tramvají
Na obou signalizacích s provozem tramvají na Bubenském nábřeží nefunguje několik týdnů preference tramvají. Oproti stavu s preferencí, kdy byl průjezd tramvají v obou směrech na obou semaforech téměř zcela plynulý, dochází nyní často ke značnému zdržení. Zejména se tak děje vždy na první signalizaci ve směru jízdy. Čekání na udělení signálu volno někdy přesahuje i jednu minutu. Deaktivaci preference mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice způsobil nový software, který byl nasazen při výměně oblastní dopravní ústředny a který neobsahuje parametry pro preferenci. K nápravě by mohlo dojít v blízké době. Provoz navíc komplikuje vlekoucí se oprava kanalizace pod tratí, která začala na podzim minulého roku a vynutila si výrazné snížení rychlosti tramvají mezi oběma křižovatkami.

25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019