O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

03.07.2009: Na Bubenském nábřeží plná preference
S koncem školního roku bylo upraveno řízení dvou semaforů na Bubenském nábřeží a nyní zde funguje plná preference tramvají. SSZ 7.135 Bubenské nábřeží - Argentinská a SSZ 7.187 Bubenské nábřeží - tramvajová trať, které se nacházejí mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice, nyní výrazná většina tramvají projíždí obousměrně bez zastavení. Upravený způsob řízení byl uveden do tříměsíčního zkušebního provozu. Úprava byla projednána a zrealizována za spolupráce DP, Policie ČR, TSK a odboru dopravy Magistrátu v rámci Programu zrychlení tramvají.

02.07.2009: Nová tramvajová návěstidla v Braníku
Byl zahájen provoz světelné signalizace na odbočení tramvaje do smyčky Nádraží Braník. Semafor je osazen novými návěstidly, která poprvé v Praze obsahují plnohodnotný signál „pozor“. Zkušební provoz by měl ověřit použitelnost nových barevných signálů. V červenci by měl být uveden do provozu „konkurenční“ návrh návěstidel pražcových, která budou použita v podjezdu Ďáblice.

08.06.2009: V květnu přibylo 183 metrů prahů
Na pražské tramvajové síti vznikly nové bumlíky. V květnu bylo zřízeno 23 metrů dělících prahů v Jičínské ulici před křižovatkou s Vinohradskou. Pouhých 85 metrů zábran proti vjíždění aut na koleje bylo osazeno ve Vinohradské ulici poblíž zastávky Italská, přičemž zde měl být rozsah ochrany kolejí daleko větší. 75 metrů tvarovek bylo umístěno do Sokolovské ulice ve směru z centra před náměstí OSN. Do dosažení hranice 10 kilometrů bumlíků v Praze nyní chybí 88,5 metru.

27.05.2009: U Fidlovačky je absolutní preference
Bylo spuštěno nové SSZ 2.061 Sekaninova - Křesomyslova, přechod, které vzniklo u Divadla Na Fidlovačce. Signalizovaný přechod pro chodce nahradil sousední neřízený přechod. SSZ funguje v režimu trvalé zelené pro vozidla a tramvaje, s výzvou pro chodce. Pro prodlužování hlavní fáze je zajištěna detekce vozidel a tramvají. Tramvaje, které se přihlašují s dostatečným předstihem, si také mohou předvybírat kolizní fázi. SSZ je s absolutní preferenci tramvají.

17.05.2009: Bulharem projedou tramvaje plynuleji
Drobnou úpravou prošlo SSZ Bulhar. Byla změněna data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře a mírně bylo zvýšeno maximální prodlužování dle nároku tramvají, čímž dochází k eliminaci největších zdržení. Nedošlo k zásahu do logiky, který by umožnil vkládání fází navíc dle nároků tramvají. Úprava je další akcí v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílely se na ní DP, TSK, Policie ČR a Magistrát. Už koncem minulého roku byl posunut přihlašovací kontakt ve směru z centra, aby se tramvaj hlásila už při výjezdu ze zastávky Hlavní nádraží.

14.05.2009: Chystá se úprava Vypichu a nové SSZ u KC
V rámci výstavby Komečního centra Vypich dojde k úpravě jedné stávající a ke stavbě jedné nové signalizace. SSZ 6.122 Bělohorská - Kukulova (Vypich) bude upraveno, včetně detekce tramvají. U KC Vypich bude zřízeno SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů - areál KC Vypich. Podle serveru hl. m. Prahy bylo vydáno ve spojeném řízení územní rozhodnutí a stavební povolení na obě akce. Dle dokumentu má být křižovatka v místě nového SSZ opatřena odbočovacími pruhy vlevo, zřejmě se směrovými signály. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí.

05.05.2009: Rada města schválila taxi do BUSpruhů
Vozidla taxislužby by v Praze mohla užívat vyhrazené pruhy pro autobusy na dalších 18 místech. Dosud se testovala jízda v ulici V Holešovičkách a ve Strakonické, nově by taxíky dostaly k dispozici BUSpruhy ve Vrchlického, Čimické nebo Českobrodské ulici. Rozhodla o tom Rada města. Informace zde. V návrhu je i VJP v Modřanské ulici před křižovatkou s rampami na Barrandovský most, kde však vozidla taxi technicky nemohou obdržet signál volno na SSZ. Provoz vozidel taxi zatím nebyl v žádném místě povolen na kolejích, kde dopravní experti vyjadřují obavy.

24.04.2009: Spuštěno SSZ Bešťákova - přejezd
Do provozu bylo uvedeno SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT, jež se nachází mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. Nový semafor zajišťuje plynulý a bezpečný průjezd tramvají na křížení s obslužnou komunikací, kde je dopravním značením zajištěna přednost silničních vozidel. SSZ funguje s absolutní preferencí tramvají a je opatřeno výzvovými návěstidly, která před začátkem volna blikají. Detekce tramvají je zajištěna kontakty PTK 1, detekce aut kamerami. Videodetekce kontroluje také vlastní prostor křížení, a pokud se na něm vyskytují vozidla, odloží výběr volna pro tramvaj do vyklizení prostoru.

22.04.2009: Začala výstavba SSZ Korunní - Kladská
U zastávky Vinohradská vodárna vzniká nová signalizace. Realizace SSZ 2.049 Korunní - Kladská probíhá na průsečné křižovatce uvedených ulic, bude na něm zajištěna detekce a preference tramvají. Místem projíždějí v pravidelném denním provozu dvě tramvajové linky.

10.04.2009: Chystá se SSZ u zastávky Teplárna Michle
Na tramvajové síti přibude další semafor. Bude se nacházet na přechodu pro chodce přes Chodovskou ulici u zastávky Teplárna Michle. Podle serveru města Prahy začalo spojené územní a stavební řízení. V místě je provoz jedné denní tramvajové linky. V blízké době by na Chodovské měl začít také provoz autobusů na kolejích v úseku mezi odbočením do smyčky Spořilov a autobusovou zastávkou Chodovská.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

  NOVINKY
15.01.2017 Vypnutá preference na SSZ Plzeňská - Erbenova a Mahenova
Mimo provoz je preference tramvají na dvou signalizacích na Plzeňské ulici. Jedná se o SSZ 5.508 Plzeňská - Mahenova, která se nachází v zastávce U Zvonu, a nedaleké SSZ 5.647 Plzeňská - Erbenova. Signály volno jsou v současnosti ukončovány zcela náhodně i přímo před tramvají. Dochází ke snížení plynulosti dopravy, nárůstu jízdních dob i spotřeby trakční energie. Obě signalizace byly provozovány v koordinaci pro silniční dopravu s absolutní preferencí tramvají, která v případě potřeby umožnila modifikaci řízení v reálném čase tak, aby i tramvaje, které mají kvůli zastávkám jiný charakter pohybu po Plzeňské než silniční vozidla, projížděly křižovatkami pokud možno plynule. K vypnutí preference došlo již na konci roku 2016.

23.12.2016 Zóna 30 ve Štefánikově ulici neplatí pro tramvaj
Zmírnění dopadu zavedení zón 30 na tramvajovou dopravu v oblasti Smíchova dosáhla poslední úprava provedená ve Štefánikově ulici. Ke značce zóny s omezením rychlosti byly doplněny podtabulky MIMO TRAM, které tak umožňují hromadné dopravě průjezdu rychlostí do 50 km/h. Změnu doporučila dopravní komise Prahy 5. Současně tato komise i rada městské části podporuje zavedení preference tramvají na několika světelných křižovatkách v oblasti Malého smíchovského okruhu, včetně SSZ Štefánikova – Kartouzská. Ve věci signalizací je kompetentním úřadem pražský magistrát. Nadále zatím zůstávají zóny 30 v tramvajové síti v části Nádraží ulice v úseku Anděl – Vltavská a také v Lidické, mezi Andělem a zastávkou Zborovská.

07.09.2016 Výhybka pod tunelem: 50 km/h
Na nové rychlostní výhybce na nábřeží Kapitána Jaroše byla po necelých dvou týdnech provozu zvýšena rychlost na cílových 50 km/h v přímém směru. Do odbočky nadále zůstane rychlost 30 km/h. Bylo také upraveno SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, která nyní reaguje na směrové přihlášení tramvaje ve směru do centra. Pokud se na vzdáleném rádiu, které primárně slouží ke stavění výhybky, přihlásí tramvaj na most a současně jsou přihlášeni chodci přes most, vyberou se chodci v předstihu tak, aby při příjezdu tramvaje k SSZ již v optimálním případě svítilo volno vlevo. Díky zřízení rychlostní výhybky se zkrátila doba průjezdu tramvaje přibližně o 10 sekund.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017