O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 |

07.12.2007: SSZ Karlovo náměstí - Odborů také bliká
Další semafor byl upraven tak, aby na něm řidiči tramvají byli informování o blížícím se signálu stůj. SSZ Karlovo náměstí - Odborů bylo doplněno výzvovými návěstidly, která upozorňují blikáním na každou změnu signálu. Semafor funguje v pevném řízení bez preference.

06.12.2007: U Výtoně je další upozornění na signál stůj
Praha má další křižovatku, kde jsou řidiči tramvají varováni před nástupem signálu stůj. SSZ Rašínovo nábř. - Libušina bylo ve směru do centra vybaveno výzvovým návěstidlem, které před ukončením volna bliká. Semafor z tohoto směru nadále zůstává bez preference tramvají, protože při úpravě v roce 2004 byla opomenuta realizace přihlašovacího detektoru. Upozornění na blížící se signál stůj v Praze funguje také na SSZ Trojská - Pod Lisem.

26.11.2007: Praha 8 nechce BUSpruh V Holešovičkách
Druhý nejdelší vyhrazený pruh v Praze bude zrušen, pokud město přistoupí na požadavek Prahy 8. Ta chce zrušit kilometrový BUSpruh v ul. V Holešovičkách, nejúčinnější preferenční opatření pro autobusy na svém území. Podle Michala Kindla, zástupce starosty není po prodloužení metra C do Ládví opatření potřeba. „Pruh bychom chtěli využít pro parkování kvůli bezpečnosti chodců. Řidiči totiž často nezvládnou řízení auta a vyjedou z jízdního pruhu až na chodník. Parkující vozy by se staly přirozenou zábranou,“ argumentuje Kindl na webu radnice. Ulice v Holešovičkách bývá ve špičkách zahlcena popojíždějícími auty, vozy MHD zde jezdí v intervalu 4 minuty. Praha 8 v minulosti zablokovala řadu preferenčních opatření na svém území, zmíněný BUSpruh byl již zkrácen, či byla opakovaně znemožněna realizace dělících prahů podél tramvajových kolejí v části Zenklovy ulice.

23.11.2007: SSZ na Palachově náměstí je opravené
Detekce tramvají na SSZ 1.056 Křižovnická - Kaprova je již v pořádku. Byla opravena závada, která znemožňovala preferenci tramvají ve směru z centra. Problémy s detekcí se na místě přes řadu oprav vyskytovaly dlouhodobě, proto není zcela vyloučeno, že se závada opět projeví.

14.11.2007: Signalizace u Pražského hradu upravena
SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu nyní projíždějí tramvaje plynuleji. V rámci ukončování zkušebního provozu signalizace došlo k úpravě, díky které je urychleno zařazování signálu volno pro tramvaje, a to až o 15 sekund. Nyní tak projíždí každá první tramvaj plynule, nebo jen s nepatrným zdržením. Stránky Preference pražských tramvají tedy označují semafor jako s absolutní preferencí, místo původní podmíněné. SSZ bylo rekonstruováno do současné podoby v roce 2006 a stránky Preference tehdy upozornily na některé nedostatky v řízení.

13.11.2007: Rekonstrukce SSZ Sokolovská - Vacínova
Na pražské tramvajové síti má dojít k zavedení další preference tramvají na světelné signalizaci. Pražský magistrát zahájil územní a stavební řízení na rekonstrukci SSZ 8.204 Sokolovská-Vacínova. Informoval o tom server města. Semafor se nachází na úseku mezi Balabenkou a horní Pamlovkou a vlaky jím projíždějí pouze manipulačně (linky 12 a 15). Součástí řešení mají být i trolejové kontakty, proto lze očekávat zavedení preference. Dosud nebyla zahájena také připravovaná rekonstrukce sousedního SSZ Sokolovská-Zenklova (horní Palmovka), která je klíčová pro zrychlení provozu tramvají v tomto uzlu.

02.11.2007: SSZ Sokolovská - Za Invalidovnou: preference
Na SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou v Praze 8 byla dodatečně uvedena do provozu podmíněná preference tramvají. Ta je zajištěna předvýběrem a prodlužováním signálu volno pro tramvaje. Detekci tramvají zajišťují kontakty PTK1. Křižovatkou nyní projíždí cca 75% vlaků bez zdržení.

31.10.2007: Nový semafor na Sokolovské spuštěn. Je bez preference tramvají!
V rámci prodloužení komunikace Pobřežní bylo uvedeno do provozu nové SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou. Je zde zřízena z obou směrů tramvajová detekce, ovšem semafor na tramvaje nijak nereaguje. Zdržení tramvají na jednoduché křižovatce dosahuje v některých případech až jedné minuty. Není zřejmé, zdali je nefungující preference tramvají způsobena nedostatky v dopravním řešení, nebo závadou detekce tramvají. SSZ je zatím v provizorním režimu.

25.10.2007: SSZ Palackého náměstí po rekonstrukci
Po rekonstrukci křižovatky bylo uvedeno do provozu obnovené SSZ Palackého náměstí. Nové řešení signalizace respektuje, že byly doplněny chybějící kolejové oblouky. Byla vylepšena detekce tramvají z Palackého mostu a od Moráně. Ovládání výhybek je propojeno s SSZ pro zajištění směrové detekce. Ve směru od Moráně jsou na kolejích nově provozovány autobusy linky 176, pro jejich detekci v zastávce je využita kamera. Řízení semaforu však není vyladěné a zatím zdaleka neodpovídá nárokům tramvají i dalších účastníků provozu. Nárazově se z různých směrů tvoří kolony vlaků.

14.10.2007: SSZ U Výstaviště - Bubenská: nová detekce
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská byl změněn způsob odhlašování tramvají. V místech odhlášení byly v obou směrech vyměněny nefungující indukční čidla za klasické kontakty PTK1. V místech přihlášení jsou osazena nadále indukční čidla firmy Elektroline, která by měla být funkční. Díky úpravě opět začala fungovat preference tramvají ve směru od Nádraží Holešovice, z opačného směru pravděpodobně ale detekce nefunguje, protože SSZ na tramvaje z tohoto směru nereaguje. Navíc dochází k zásahům HDŘÚ, která na SSZ opět nasazuje pevné programy bez preference tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 |

  NOVINKY
08.04.2018 Švábky dočasně bez preference
Na SSZ 8.220 Sokolovská - U Rustonky nefunguje preference tramvajové dopravy. Od konce března nedochází k vkládání tramvajové fáze a ke krácení kolizních fází. Preferenčním zásahem pro tramvaje, který na SSZ zůstal, je prodlužování vlastní fáze. To probíhá na hodnotu o 12 sekund vyšší než je běžná pevná délka fáze. I v současném režimu nadále funguje opatření, které znemožňuje automobilům ve směru do centra odbočit vlevo na trať, pokud ve směru do centra je před SSZ tramvaj. Přes křižovatku je v kolizním směru vůči tramvajím vedena objízdná trasa pro automobily za Husitskou ulici, která má být uzavřena až do podzimu. Zdržení tramvají nezřídka přesahují jednu minutu.

29.03.2018 Preference na náměstí Míru. Už i na dolním
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 2.362 náměstí Míru – Jugoslávská. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze. Zároveň je zřízena dynamická koordinace se sousedním SSZ 2.316 náměstí Míru – Anglická, která zajišťuje synchronizaci obou semaforů pro koordinovaný průjezd z Italské ulice k Jugoslávské. Řízení signalizací je s proměnnou délkou cyklu a byla tak opuštěna antikoordinace pro automobily po spodní části náměstí. Především však byla opuštěna obousměrná denní antikoordinace pro tramvaje k SSZ 2.332 náměstí Míru - Francouzská. Na té byla navíc preference - s použitím pevné délky cyklu - uvedena do provozu v únoru. Tramvaje, a v některých relacích také autobusy, nyní lokalitou projíždějí podstatně plynuleji. Další zlepšení může přinést až obnova posledního SSZ Francouzská – Blanická, které funguje v pevném řízení.

17.03.2018 Na Palackého náměstí dynamika
Na SSZ 2.013 Palackého náměstí bylo v tomto týdnu znovu spuštěno dynamické řízení s preferencí MHD. Stalo se tak po téměř třech měsících provizorního řízení pevným programem, který způsoboval značná zdržení veřejné dopravy a zbytečná čekání ostatních účastníků. Předchozí pokusy o dynamiku dopadly neúspěšně z důvodů na straně software i hardware. Výměna technologie SSZ proběhla na konci roku 2017, přičemž hlavním důvodem byla potřeba dosazení moderního řadiče, který unese propracovanou preferenci tramvají. Ta spočívá ve vysoké variabilitě řízení, které nepoužívá tradiční fáze s tvrdým výběrem příslušných signálů volno, ale z dynamické tvorby fází výběrem jednotlivých signálů dle přihlášených vozidel. To umožňuje především průjezd tramvají, které nejsou vzájemně v kolizi, ale dříve pro ně nebyla vytvořena společná fáze. Navíc byla doplněna vložená fáze pro tramvaje v hlavním směru. Vzhledem k jedinečné logice je v řadiči osazeno záznamové zařízení, jež v případě problémů, například zaseknutí SSZ, nahraje událost pro pozdější analýzu. V průběhu roku 2018 se počítá s doplnění vzdáleného směrového přihlášení z Palackého mostu a od Jiráskova náměstí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018