O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

27.03.2007: Na Trojské se chystá preference tramvají
SSZ Trojská - Pod Lisem bude v dynamickém řízením s preferencí tramvají. Semafor u zastávky Trojská je vybavován tlačítky pro chodce a videodetektory, které budou zjišťovat informace o dopravě. Jeden je namířen do vozovky na severní větev Trojské, dva na trať. Vzhledem k dosahu zařízení lze očekávat zavedení podmíněné preference tramvají. Semafor by mohl být v režimu trvalé zelené pro hlavní směr, která by byla přerušovaná nároky tramvají, kolizních vozidel a chodců. Nové řešení by mělo být zprovozněno začátkem dubna.

24.03.2007: Letenské nám. bez preference tramvají
Na SSZ Letenské náměstí opět dochází k nasazování pevných programů, které znemožňují preferenci tramvají. Je zde zaznamenáván pevný program o délce cyklu 100 s, kde je délka volna pro tramvaje pouze 21 s. To je ještě o cca 15 s méně, než mají souběžně jedoucí auta. Je zachován pouze dřívější výběr volna pro tramvaje do centra než pro souběžné automobily v případě přítomnosti tramvaje. Dynamické řízení s preferencí však umožňovalo i významné prodlužování volna pro tramvaje především do centra. Tím byla eliminována nejdelší zdržení přes 1 minutu, která mají dopad na přesnost tramvajového provozu. Loni přitom prošel semafor softwarovou úpravou, která měla vést právě k opuštění nasazování pevných programů. Současný zásah má dopad na provoz pěti tramvajových linek (1, 8, 15, 25, 26).

23.03.2007: Začíná výstavba SSZ Patočkova - Bělohorská
Tramvaje a chodci se už brzy dočkají nového semaforu u Břevnovského kláštera. Začíná výstavba SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská, které má zajistit bezpečné přecházení chodců přes Patočkovu ulici a také plynulý a bezpečný výjezd tramvají na frekventovanou čtyřpruhovou komunikaci. Na signalizaci by měla fungovat absolutní preference tramvají, dokončena má být 20. dubna.

21.03.2007: Vadná výhybka u Dvorců už byla vyměněna
Preference tramvají na SSZ Podolské nábřeží - Jeremenkova ve směru do centra již opět funguje korektně. Byla totiž vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce, na které platilo omezení rychlosti na 10 km/h. Tramvaje při dodržení omezení často nestihly využít preferenční zásah semaforu a musely krátce čekat na další výběr volna, navíc narostly preferenční zásahy do řízení křižovatky. Na signalizaci funguje absolutní preference.

16.03.2007: Omezení u Modřanské a Dvorců zmizí
Už v průběhu března by měly být odstraněny tři úseky s omezenou rychlostí tramvají v úseku mezi zastávkami Pobřežní cesta a Dvorce v Praze 4. Během noční výluky z pondělí 19. března na 20. března má být vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce ve směru do centra. Dva zbylé úseky na vlastním tělese podél Modřanské ulice by měly být opraveny během výluky, která začíná 30. března a měla by trvat zhruba týden.

14.03.2007: Dvorce: omezení rychlosti před semaforem
Tramvaje projíždějící křižovatkou Podolské nábřeží - Jeremenkova do centra často přicházejí o preferenci. Důvodem je nové omezení rychlosti na cca 40 m dlouhém úseku u sjezdové výhybky ze smyčky Dvorce. Kvůli snížení rychlosti do centra z 30 na 10 km/h vlaky často nestíhají přednostní volno a musejí krátce čekat na jeho další výběr. V 1,6 km dlouhém úseku Pobřežní cesta - Dvorce se jedná už o třetí omezení rychlosti. První dva úseky jsou podél Modřanské ul. a rychlost je zde snížena z 60 na 20 km/h. Důvodem je stav trati, přičemž zřejmě chybí prostředky na její opravu. Výsledkem je až minutové zdržení spojů, nižší konkurenceschopnost MHD a růst energetické náročnosti provozu s dopadem na provozní náklady.

25.02.2007: Preference pod tunelem už funguje
Detekce tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most už je opět v provozu. Na začátku února došlo na důležité křižovatce ke změně řízení SSZ v souvislosti se zahájením opravy Štefánikova mostu a ve stejné době došlo k výpadku preference tramvají ve směru od Čechova mostu, protože se objevila závada detekce. Ta je již nyní odstraněna a na křižovatce funguje preference obousměrně. Stránky Preference obnovují sledování řízení této křižovatky.

18.02.2007: SSZ u Trojské: upozornění na signál stůj
SSZ 7.266 Trojská - Pod Lisem u zastávky Trojská je jako první v Praze vybavováno návěstidly, jež upozorní řidiče tramvaje na blížící se konec signálu volno. Použita jsou klasická výzvová návěstidla, která budou před ukončením volna blikat. Stejným způsobem budou informovat také o blížícím se začátku volna. Blikání před změnou signálu bude trvat 4 - 6 sekund. Zařízení již byla osazena, ale zatím jsou zakryta. I po jejich zprovoznění bude semafor dál řízen pevnými programy bez preference. Místo je specifické tím, že ve směru od Kobylis k němu vlaky přijíždějí rychle a ve značném klesání.

16.02.2007: Nová návěstidla pro autobusy s preferencí
Dvě SSZ s preferencí autobusů budou doplněna novými návěstidly. Ta budou informovat řidiče autobusu vybaveného k aktivní detekci o přihlášení k signalizaci. Prvek bude podobný výzvovým návěstidlům tramvají a bude doplněn podtabulkou 'B' (jako BUS). Přihlášení vozidla bude signalizováno svícením řady diod do příslušného směru. Pokud bude vozidlo nárokovat stupeň preference 1 (dle polohy vůči jízdnímu řádu) budou diody svítit trvale, pokud stupeň 2 nebo 3, diody budou blikat. Premiéru má mít novinka už v únoru na SSZ 4.421 rampa Braník - Barrandovský most a SSZ 8.273 Čimická - K Pazderkám.

12.02.2007: SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků má ÚR
Bylo vydáno územní rozhodnutí na stavbu nového SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků, jež se bude nacházet na stykové křižovatce s přechody pro chodce u zastávky tramvaje Pod Jezerkou v Praze 4. Informaci zveřejnil server hlavního města Prahy. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference tramvají. V místě jsou vhodné podmínky pro absolutní preferenci, je zde provozována jedna tramvajová linka (č. 11). Dokumentaci zpracovala firma Pragoprojekt.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

  NOVINKY
22.02.2018 Na Průběžné spuštěna preference, tramvajím šetří čas
Dvě signalizace u zastávky Průběžná na Praze 10 preferují MHD. SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem upřednostňuje tramvaje, a to prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná je kromě preference tramvají také preference autobusů. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem kolizní fáze, změnou pořadí fází a vložením speciální fáze. Na obou světlech funguje na přechodech přes tramvajovou trať u zastávky režim trvalé zelené pro chodce s výběrem volna pro tramvaj pouze na výzvu. Ve směru od Průběžné ulice zajišťuje včasnou směrovou detekci vzdálené rádio. V budoucnu bude osazeno rovněž od Strašnické. Signalizace byly obnoveny v létě 2016. Od té doby byly provizorně řízeny pevnými programy a stejně jako před obnovou fungovaly velmi nepříznivě vůči tramvajím. Jednou z příčin je i zastávka mezi oběma semafory, které byly koordinovány pro silniční dopravu. Dynamické řízení situaci tramvají zlepšuje. Obě signalizace jsou přitom nadále koordinovány, nově dynamicky povelovými signály a s proměnnou délkou cyklu.

06.02.2018 Na Albertově zapnuta preference
Preference tramvají na SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi opět funguje. Po obnově signalizace, jež proběhla v závěru minulého roku, se letos v lednu podařilo zprovoznit dynamické řízení. To v zásadě kopíruje původní řešení s drobnými doladěními dle provozních zkušeností. Hlavní viditelnou změnou je priorita preference dle blízkého přihlášení výhybkou, která je nadřazena prodlužování od vzdálených kontaktů. Už tedy nedochází k situaci, kdy tramvaj stojící těsně před křižovatkou je zdržována vlakem z jiného směru, který teprve stojí v zastávce. Naopak pro větší flexibilitu řízení a zkrácení cyklu je nově zajištěn i výběr společné fáze pro tramvaj od Nuselského údolí přímo a od Výtoně vpravo. K zapnutí dynamiky došlo poté, co byla signalizace z důvodů závady několik týdnů buď v řízení pevným programem, nebo vypnuta na blikající žlutou. Dynamické řízení s preferencí není stále v provozu na SSZ 2.013 Palackého náměstí. Zde více než měsíc funguje pevný program s velmi nepříznivými účinky na pravidelnost provozu tramvají.

13.01.2018 Palackého náměstí a Albertov v pevných programech
Dobrý konec zatím nemají obnovy dvou signalizací na Praze 2, které proběhly na konci roku 2017. SSZ 2.013 Palackého náměstí, jež řídí provoz na čtyřramenné křižovatce se špičkovým provozem 150 tramvajových a 6 autobusových spojů za hodinu, bylo obnoveno po mnoha letech požadavků na zlepšení řízení. Limitem křižovatky byla v minulosti kapacita staršího typu řadiče. Proto proběhla výměna technologie a byla vyprojektována nová řídicí logika křižovatky, která umožňuje v reálném čase generovat podobu některých fází skládáním vzájemně nekolizních signálních skupin dle aktuálních nároků účastníků, zejména tramvají. Dynamické řízení však dosud bylo v provozu pouze několik hodin, protože se vyskytly problémy s výběrem některých signálů. Příčinou mohou být problémy v hardwaru nebo i softwaru zařízení. Druhou signalizací s podobným osudem je SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi. Dochází k vypínání zařízení do blikající žluté z důvodů závady, pravděpodobně hardwaru. Na obou signalizacích působí pevné řízení nepříjemná zdržení vozidel MHD. Na odstranění závad se pracuje. Na Palackého náměstí je dokonce umístěno záznamové zařízení, jež bylo dříve využito na SSZ 4.401 Otakarova - Bělehradská nebo SSZ 7.141 Dělnická - Komunardů a pomohlo k odhalení příčiny problémů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018