Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 |

09.11.2008: Praha 1: bumlíky v Revoluční a 17. listopadu
Ulice 17. listopadu dostává podélné prahy. Prvky jsou zatím osazeny v úseku Na Rejdišti - Široká v uvedeném směru, délka je 80 metrů. Nejsou dotaženy až ke křižovatce Palachovo nám. a není zřejmé, zda k němu dojde. Bumlíky mají být osazeny i v protisměru. Tramvaje jsou zde zdržovány neukázněnými řidiči aut, kteří z kolony zasahují vozem do průjezdného průřezu tramvaje. Prahy jsou osazovány i v Revoluční ulici mezi zastávkou Dlouhá a Dlouhou ulicí v uvedeném směru (70,5 m). Do protisměru, kde by bylo opatření prospěšnější, se bumlíky nevejdou. Situaci může vyřešit až kompletní rekonstrukce ulice.

02.11.2008: Vyšehradský tunel: rekonstrukce!
Havarijní stav trati v tunelu pod Vyšehradem bude na začátku prosince minulostí. Od 3.11. zde probíhá kompletní rekonstrukce. Velkoplošné panely BKV budou nahrazeny betonovou deskou, do které budou upevněny kolejnice, vozovka bude mít živičný kryt. Dojde i k rekonstrukci inženýrských sítí. V tunelu byla kvůli stavu trati snížena rychlost na 20, 15 a 10 km/h, vlaky zde nabíraly zpoždění. Kvůli řadě odkladů oprav hrozilo, že úřady zastaví na důležité trati provoz a Modřany, Braník a Podolí budou bez tramvajového spojení s centrem města. Provoz má být obnoven 1. prosince. Díky opravě navazující trati Modřany-Přístaviště se v oblasti výrazně zvýší kvalita cestování MHD.

02.11.2008: Kvalitnější provoz na trati do Modřan
Výrazné zlepšení se dočkali cestující na tramvajové trati mezi Přístavištěm a Modřany. Ve výluce došlo k výměně cca 5/6 kolejových polí mezi Přístavištěm a odbočkou do smyčky Nádraží Braník, kde byla dlouhodobě narušena geometrická poloha koleje. V úseku byly prováděny časté opravy a byly zde neustále vyvěšovány omezené rychlosti až do 20 km/h. Práce probíhaly také v úseku Braník-Modřany, kde byla také omezována rychlost pod běžných 60 km/h. Výluka skončila 2. listopadu, tedy 4 dny před plánovaným termínem.

16.10.2008: SSZ Anglická-Bělehradská s preferencí
Po rekonstrukci bylo uvedeno do provozu SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská v Praze 2. Semafor na průsečné křižovatce, kde projíždí jedna tramvajová linka, byl vybaven mimo jiné detekcí vozidel i tramvají a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Detekci vlaků zajišťují kontakty PTK1. Bylo nově zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Preference bude označena buď jako podmíněná nebo absolutní. Poloha kontaktů umožňuje absolutní preferenci.

09.10.2008: Nové semafory na trati do Radlic
AKTUALIZOVÁNO. Na nové trati do Radlic byly zprovozněny dvě světelné signalizace. Styková křižovatka s SSZ 5.553 Radlická - TJ Motorlet je u zastávky Škola Radlice, funguje tu podmíněná preference. SSZ 5.668 Radlická - smyčka TRAM s absolutní preferencí zajišťuje především vjezd a výjezd tramvají ze smyčky Radlická. Pro detekci tramvají jsou použity klasické pryžové kontakty typu PTK1. Na pražské tramvajové síti je nyní 210 SSZ, z toho 115 s preferencí tramvají (54,8 %).

08.10.2008: V rámci stavby Pobřežní zrušena dvě SSZ
Na Sokolovské ulici byly zrušeny dvě signalizace s provozem tramvají. SSZ 8.230 Sokolovská - Molákova řídila přechod pro chodce u zastávky Invalidovna, SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou bylo dočasné zařízení na provizorním ukončení budované Pobřežní ulice. Díky jejímu zprovoznění byla na části Sokolovské vyloučena automobilová doprava a v místech bývalých semaforů, kde zůstal převážně provoz pouze příčně s tratí, se provoz nyní řídí dopravním značením. To zajišťuje přednost tramvajím. Zrušení signalizací přineslo zrychlení provozu MHD.

19.09.2008: SSZ Na Pankráci - Děkanská Vinice v novém
Probíhá rekonstrukce SSZ 4.414 Na Pankráci - Děkanská vinice na Praze 4. Jsou umístěny nové sloupy, osazena návěstidla a detektory dopravy, je upraveno dopravní značení. Provoz je zatím řízen provizorním SSZ. V novém řešení jsou použity směrové signály pro odbočení aut vlevo, které by měly zajistit bezpečnější průjezd tramvají. Detektory tramvají jsou umístěny dle možností v optimálních polohách. Lze očekávat podmíněnou preferenci tramvají prodlužováním předvýběrem a vkládáním tramvajových fází. V původním stavu zatím zůstává sousední SSZ 4.407 Na Pankráci - Táborská.

11.09.2008: Čechův most: špatné vyklizování aut
Na SSZ Dvořákovo nábřeží - Čechův most mají tramvaje ve směru do centra ztížený průjezd. SSZ často nevhodně reaguje na situaci, kdy na mostě je kolona vozidel a za nimi přijíždí tramvaj, která potřebuje auta vyvést vlevo pomocí vyklizovací šipky. Pokud ta není zařazena, auta uvíznou v křižovatce a blokují tramvaj. Problémy zřejmě způsobuje nespolehlivá detekce vozidel na mostě a nová řídící logika, která neumí optimálně reagovat na některé stavy. V době silného provozu mohou tramvaje i auta zdolávat úsek na mostě i několik minut. Potíže nastaly po jarní úpravě SSZ pro preferenci autobusů.

20.08.2008: Opravena trať v ulici Dukelských hrdinů
Tramvaje už nemusí projíždět křižovatkou Dukelských hrdinů - Kostelní rychlostí do 10 km/h. O víkendu proběhla v místě havárie tramvajové tratě výluka, při níž byly vyměněny BKV panely a nejvyšší povolená rychlost zvýšena na 30 km/h. SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní se tak vrátilo do původního režimu, který uvažuje s kratšími vyklizovacími časy tramvaje v křižovatce. Na původní vysokou úroveň se tak vrátila účinnost preference tramvají.

10.08.2008: První letošní bumlíky jsou u Sparty
V Praze přibyly další podélné dělící prahy. V rámci výstavby městského okruhu a navazujících úprav na Letné bylo v místě dočasné konečné tramvají v zastávce Sparty osazeno celkem 172,5 metru bumlíků. Ochraňují koleje v místě, kde tramvaje při obracení přejíždějí na druhou kolej. Jedná se o první realizaci prahů v roce 2008, celkem jich je na síti 9355 metrů.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 |

  NOVINKY
18.12.2020 Semafor na Blanické šetří po obnově hodně času
V centru Prahy zmizel další významný zdroj zdržení tramvají. Po obnově bylo uvedeno do provozu SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. Styková křižovatka, přes kterou v současné době projíždí v odpolední špičce 84 tramvajových spojů za hodinu, nově uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Manipulační oblouk Jana Masaryka - Blanická v obou směrech se vybírá pouze na výzvu. Oblouk pro linky 10 a 16 se vybírá společně s vozidly z Blanické nebo chodci přes horní část Francouzské. Byla doplněna druhá návěstidla od Blanické vpravo a od náměstí Míru přímo, což se také projevilo ve zvýšení plynulosti provozu. V budoucnosti by mělo být doplněno vzdálené rádio od náměstí Míru, které ještě zvýší plynulost jízdy pro tramvaje odbočující do Blanické.

16.12.2020 Přesmyk na Zlíchově řídí nová signalizace
V rámci dokončení rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici a mostu přes železniční trať na Zlíchově bylo uvedeno do provozu SSZ 5.876 Na Zlíchově - Ke Sklárně. Semafor řídí přesmyk mezi tramvajemi a automobily, který vzniknul přeložením trati v Nádražní ulici vedle pozemní komunikace. Preference je řešena jako absolutní vkládáním fáze pro tramvaje pouze na výzvu na dvě místa v cyklu řízení s možností prodlužování. V budoucnosti se počítá se vznikem dalšího semaforu o sto metrů dál ve směru do centra, na připojení připravovaného Dvoreckého mostu.

16.12.2020 Preference na Zborovské
Na SSZ 5.068 Lidická - Zborovská byla uvedena do provozu preference tramvají. Realizuje se předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze. O prodlužování signálu volno pro přihlášenou tramvaj informují řidiče výzvová návěstidla. Oproti původnímu řízení se tramvajové volno standardně vybírá až na konci cyklu. Na původním místě se vybírá jen při nároku tramvaje a na konci se v takovém případě již nevybere, pokud se opět nepřihlásí tramvaj. Vložená fáze je nově povolena i v nočních a víkendových programech a umožňuje i přecházení souběžným chodcům. Křižovatka je velmi zatížena tramvajovou i kolizní automobilovou dopravou. Úprava signalizace navazuje na obnovu, která byla provedena v roce 2018. Změna na Zborovské je letos již pátou zřízenou preferencí na trase linky 5. Kromě Zborovské se nově uplatňuje také na Bulharu, nebo na křižovatce Vinohradská - Želivského.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021