O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 507 |

17.07.2007: SSZ Letenské náměstí dál bez preference
Už pátým měsícem pokračuje používání pevných programů bez preference tramvají na SSZ 7.155 Letenské náměstí. Semafor je přitom vybavený dynamickým řízením s preferencí tramvají, které umožňuje hlavně prodlužování signálu volno dle nároků tramvají. Důvodem pro vypnutí preference, které začalo už v březnu, původně zřejmě bylo občasné zamrznutí signalizace v zelené pro třídu Milady Horákové. Červená v kolizních směrech v takovém případě svítila i několik minut.

17.07.2007: Preference na Biskupcově jednosměrně zprovozněna
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova byla zprovozněna detekce tramvají ve směru do centra a začala zde tedy fungovat preference, která umožňuje hlavně prodlužování signálu volno. Ve směru z centra je stav nezměněný, funguje pouze odhlašovací detektor. Přihlašovací detektor stále nefunguje, navíc je umístěn příliš blízko ke křižovatce, takže pokud nedojde při zprovoznění k jeho přesunu, část tramvají bude zdržována jen proto, že semafor nestihne včas reagovat. Stránky Preference prozatím nezařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají.

29.06.2007: Palackého náměstí bez zásahů HDŘÚ!
Už druhý týden nedochází k vypínání preference tramvají na klíčovém SSZ Palackého nám. V uzlu byly v pracovní dny mezi cca 7.15 a 9.30 nasazovány pevné programy bez preference namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. Dynamiku zaznamenaly stránky Preference poprvé v pondělí 18. června, od té doby nebyl pevný program při sledování SSZ registrován. V klíčovém směru od Moráně, kde docházelo v pevném řízení k největšímu zdržení tramvají, nyní jezdí kvůli výluce Albertova o jednu linku více.

20.06.2007: Nový semafor u Výstaviště s preferencí
Již měsíc nebyly registrovány zásahy Policie ČR do řízení SSZ U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006. Zvláště v dubnu a květnu byly na semafor nasazovány pevné programy bez preference, nebo bylo zařízení obsluhováno policistou přímo z místa. To přímo i nepřímo zhoršovalo plynulost provozu tramvají. Díky současnému dynamickému řízení s preferencí bylo dosaženo zlepšeného průjezdu tramvají i aut od Nádraží Holešovice k Výstavišti, omezeny byl naopak zelené z bočních vjezdů, které jsou méně významné.

01.06.2007: Preference Na Groši funguje obousměrně
Detekce tramvají na SSZ 0.391 Švehlova - Pražská (u zastávky Na Groši) ve směru z centra už funguje. Byl zde vyměněn starší přihlašovací kontakt (brnkačka) za moderní PTK1 a bylo zřízeno nové vedení do řadiče za staré poškozené. Využit byl sloupek SSZ Švehlova - Práčská, k němuž byl vzduchem doveden kabel. Impuls pokračuje zemí do řadiče tohoto vedlejšího semaforu, odkud je předáván po koordinačním kabelu do řadiče vlastního SSZ. Na nefungující preferenci z tohoto směru upozornily minulý týden stránky Preference pražských tramvají.

31.05.2007: Zenklova už bez omezení rychlosti tramvají
V Zenklově ulici po nedávno ukončené rekonstrukci trati zmizelo všech pět omezení rychlosti pro tramvaje. V úsecích ve špatném technickém stavu byly vyměněny velkoplošné panely. Omezení byla před zastávkou Vosmíkových z centra na 20 km/h, před zastávkou U Kříže z centra na 20 km/h. Za zastávkou Bulovka z centra byla návěst POMALU (vlastně 10 km/h) a před zastávkou U Kříže do centra byla návěst POMALU a 20 km/h. Nyní je všude nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h, což má příznivé dopady na plynulost provozu a cestovní rychlost tramvají.

30.05.2007: Omezení podél Modřanské je zčásti zpět
Zrušení omezené rychlosti na části trati podél Modřanské ulice vydrželo na jednom z úseků jen pár týdnů. Návěst s nejvyšší povolenou rychlostí 20 km/h se znovu objevila v cca 80 m dlouhém úseku za zastávkou Pobřežní cesta ve směru do centra. V dalším místě, kde bylo dříve omezení, se nadále smí jezdit běžnou rychlostí 60 km/h. Obě omezení byla zrušena po opravě začátkem dubna.

24.05.2007: Nový vyhrazený pruh v Patočkově ulici
V Patočkově ulici na Praze 6 vzniká nový vyhrazený pruh pro autobusy. Začíná za křižovatkou s ulicí Pod Drinopolem a zatím končí před křižovatkou s ulicí Pod Královkou. Jeho délka je necelých 500 metrů. Foto zde! BUSpruh by měl být následně prodloužen o několik stovek metrů směrem k vyústění Strahovského tunelu. Jeho platnost je časově omezena na pondělí-pátek 7-10 a 14-19 hodin. Po realizovaném úseku jsou provozovány tři denní autobusové linky.

23.05.2007: Zdržování na SSZ U Výstaviště - Bubenská
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006, dochází k vypínání preference tramvají. Bývá nasazován pevný program z HDŘÚ, nebo křižovatku řídí policista z ruční skříňky. Zásahy preferují výjezd z parkoviště na úkor hlavního směru s provozem tramvají, kde se na příjezdu od Nádraží Holešovice tvoří kolony aut přímo na kolejích.

21.05.2007: Úprava dvou semaforů v Kobylisích
Byly upraveny dvě signalizace v Kobylisích. Na SSZ 8.236 Zenklova - Nad Šutkou (Stírka) došlo k přepočítání mezičasů pro vyklízení tramvaje. Řešení nyní respektuje omezení na 10 km/h v relaci Kobylisy - Troja, které bylo vynuceno nevhodnou rekonstrukcí tratě v roce 2005. Na SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná bylo upraveno řízení prvního návěstidla od Vozovny Kobylisy, aby vlaky nestály až na druhém návěstidle, kde poškozovaly přestavník. Úprava zde byla provedena nadvakrát. V prvním řešení, jež fungovalo cca týden, byla nevhodná koordinace obou návěstidel.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 507 |

  NOVINKY
11.03.2019 U Národního divadla plná zelená místo šipky
Úprava SSZ 1.010 Národní divadlo pomáhá plynulejšímu průjezdu tramvají ve směru od jihu. V době silnějšího provozu, kdy je na této křižovatce povolen průjezd aut od Masarykova nábřeží pouze vpravo, už nesvítí plný kruhový červený signál se zelenou doplňkovou šipkou vpravo. Nahradil ho plný kruhový zelený signál. Řidiči, kteří přehlédnou dopravní značení přikazující směr jízdy vpravo, díky němu neblokují tramvaje, které mají jízdu přímo povolenou. V minulosti zde proto často docházelo ke zdržení, troubení a „vyzvánění“ nepozorných řidičů. Jízda přímo křižovatkou je nadále zakázána a může být tedy postihována. Pro jízdu od Masarykova nábřeží přímo nadále slouží mimoúrovňová trasa Divadelní ulicí.

11.03.2019 Bubenské nábřeží bez preference tramvají
Na obou signalizacích s provozem tramvají na Bubenském nábřeží nefunguje několik týdnů preference tramvají. Oproti stavu s preferencí, kdy byl průjezd tramvají v obou směrech na obou semaforech téměř zcela plynulý, dochází nyní často ke značnému zdržení. Zejména se tak děje vždy na první signalizaci ve směru jízdy. Čekání na udělení signálu volno někdy přesahuje i jednu minutu. Deaktivaci preference mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice způsobil nový software, který byl nasazen při výměně oblastní dopravní ústředny a který neobsahuje parametry pro preferenci. K nápravě by mohlo dojít v blízké době. Provoz navíc komplikuje vlekoucí se oprava kanalizace pod tratí, která začala na podzim minulého roku a vynutila si výrazné snížení rychlosti tramvají mezi oběma křižovatkami.

25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019