O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

30.05.2007: Omezení podél Modřanské je zčásti zpět
Zrušení omezené rychlosti na části trati podél Modřanské ulice vydrželo na jednom z úseků jen pár týdnů. Návěst s nejvyšší povolenou rychlostí 20 km/h se znovu objevila v cca 80 m dlouhém úseku za zastávkou Pobřežní cesta ve směru do centra. V dalším místě, kde bylo dříve omezení, se nadále smí jezdit běžnou rychlostí 60 km/h. Obě omezení byla zrušena po opravě začátkem dubna.

24.05.2007: Nový vyhrazený pruh v Patočkově ulici
V Patočkově ulici na Praze 6 vzniká nový vyhrazený pruh pro autobusy. Začíná za křižovatkou s ulicí Pod Drinopolem a zatím končí před křižovatkou s ulicí Pod Královkou. Jeho délka je necelých 500 metrů. Foto zde! BUSpruh by měl být následně prodloužen o několik stovek metrů směrem k vyústění Strahovského tunelu. Jeho platnost je časově omezena na pondělí-pátek 7-10 a 14-19 hodin. Po realizovaném úseku jsou provozovány tři denní autobusové linky.

23.05.2007: Zdržování na SSZ U Výstaviště - Bubenská
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006, dochází k vypínání preference tramvají. Bývá nasazován pevný program z HDŘÚ, nebo křižovatku řídí policista z ruční skříňky. Zásahy preferují výjezd z parkoviště na úkor hlavního směru s provozem tramvají, kde se na příjezdu od Nádraží Holešovice tvoří kolony aut přímo na kolejích.

21.05.2007: Úprava dvou semaforů v Kobylisích
Byly upraveny dvě signalizace v Kobylisích. Na SSZ 8.236 Zenklova - Nad Šutkou (Stírka) došlo k přepočítání mezičasů pro vyklízení tramvaje. Řešení nyní respektuje omezení na 10 km/h v relaci Kobylisy - Troja, které bylo vynuceno nevhodnou rekonstrukcí tratě v roce 2005. Na SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná bylo upraveno řízení prvního návěstidla od Vozovny Kobylisy, aby vlaky nestály až na druhém návěstidle, kde poškozovaly přestavník. Úprava zde byla provedena nadvakrát. V prvním řešení, jež fungovalo cca týden, byla nevhodná koordinace obou návěstidel.

16.05.2007: Výluka v Nuslích způsobila dopravní kolaps
Uzavření křižovatky Albertov od 14. 5. poukázalo na dlouhodobě neřešené dopravní problémy v okolí nám. I. P. Pavlova. Nárůst intenzit IAD v Bělehradské a Jugoslávské ulici (objízdná trasa) zvýraznil dopady netrestaného parkování v těchto ulicích. Auta zde na kolejích blokují tramvaje, jejichž zdržení překračuje i 10 minut. Vozidla na I. P. Pavlova nadále blokují koleje, což není trestáno. I proto nemohou v jednom cyklu projet dvě tramvaje do Ječné, což vede k dalšímu nárůstu kolon tramvají, jejich zdržování, blokování okolních křižovatek vozidly IAD i MHD a následnému promítání problémů do celé sítě v centru. Prvním opatřením má být odstranění parkujících aut z Bělehradské ulice .

16.05.2007: DP: Kalamitu nezpůsobuje MHD, ale auta
Jindřich Malý z oddělení Rozvoje a preference dopravy DP reaguje na výroky Zdeňka Schwarze, který kritizuje preferenci MHD v Praze jako prvek, jenž způsobuje dopravní kolapsy. V reakci se naopak píše, že kalamitní situaci nezpůsobují tramvaje a autobusy, ale značný nárůst individuálního motorismu. Celé znění dopisu zde.

11.05.2007: MfD: Navigačnímu systému Galileo hrozí krach
Evropský satelitní navigační systém Galileo nemá zajištěné financování. Uvádí to čtvrteční Mf Dnes. Evropská komise proto zvažuje, že projekt zaplatí sama, tedy z veřejných zdrojů. Systém má ukončit závislost Evropy na americkém GPS. Satelitní polohové systémy se využívají i v dopravě, například k navigaci řidičů, výběru mýtného, ale i k lokalizaci vozidel MHD pro jejich preferenci. Výhodou Galilea proti GPS má být vyšší přesnost. Přerod Galilea v čistě veřejný projekt podporuje Německo jako předsednická země EU. Další reakce jsou podle deníku spíše rozporuplné. Zejména Británie a severské státy nejsou nadšeny ze zátěže pro daňové poplatníky.

05.05.2007: Blažek: Taxi nesmí snížit plynulost MHD
Případný provoz vozidel taxi ve vybraných vyhrazených pruzích pro autobusy a tramvajových tratích nesmí narušit plynulost provozu městské hromadné dopravy. V článku na serveru www.praha-mesto.cz to uvádí náměstek pražského primátora Rudolf Blažek, který podporuje myšlenku zvýhodnění taxislužby v městském provozu. „Musíme nejdříve vyhodnotit všechny jízdní pruhy a tramvajové tratě, které by připadaly v úvahu,“ upozornil den po publikování jiného materiálu v pražské příloze Mladé fronty Dnes.

04.05.2007: Taxi na koleje? Dub píše radnímu Blažkovi
Řidič tramvaje Antonín Dub zareagoval na článek Mladé fronty Dnes ve čtvrteční pražské příloze. který informuje o tom, že by na některých místech měla vozidla taxislužby umožněnou jízdu po tramvajových kolejích. Návrh považuje za nešťastný a proto oslovil náměstka primátora Rudolfa Blažka, jenž zvýhodnění vozidel taxi podporuje. Stránky Preference pražských tramvají se souhlasem autora zveřejňují tento dopis. Odkaz zde.

29.04.2007: Kontakt SSZ na Břevnově posunutý
Vzdálený přihlašovací detektor SSZ Patočkova - Bělohorská ve směru do centra byl mírně posunut do nové polohy tak, aby se všechny vlaky přihlašovaly k semaforu až po odstanicování v zastávce Říčanova. Pokud se tramvaj přihlásila už při vjezdu do zastávky, vybíralo se volno se dlouho před příjezdem tramvaje ke křižovatce, což zbytečně omezovalo auta a autobusy v hlavním směru.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

  NOVINKY
21.11.2018 SSZ na Dlouhé je s preferencí
Na SSZ 1.004 Revoluční - Dlouhá bylo zprovozněno dynamické řízení s preferencí tramvají. Vlaky prodlužují, vkládají a předvybírají vlastní fázi a předvybírají kolizní fázi. Signalizace je vybavena výzvovými návěstidly, která informují o příchodu signálu volno. Svícením výzvy při signálu volno také informují o prodlužování dle přihlášené tramvaje. Signalizace byla obnovena v červenci, ale potýkala se s technickými problémy. Než se vyřešily, byla v pevném řízení. S ohledem na delší pobyty v zastávkách před SSZ v některých dobách není vyloučeno drobné doladění signalizace. Preference tramvají již opět funguje na SSZ 8.220 Sokolovská - U Rustonky, která byla v březnu upravena ve prospěch objízdné trasy pro automobily za uzavřenou Husitskou ulici.

16.11.2018 Obnovuje se signalizace Nuselská – Vladimírova
Na tramvajové síti může přibýt signalizace s preferencí tramvají. Bylo sneseno SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova, která se nachází na tříramenné tramvajové křižovatce nad náměstím Bratří Synků. Dosud fungovalo v pevných programech. Na jeho místě už vzniká nové zařízení, které umožní dynamické řízení s preferencí tramvají. Detekce tramvají pomocí trolejových kontaktů byla provedena v předstihu. Komplikovaný je na místě vjezd ve směru od zastávky Horky, ve směru do centra, kde se tramvaje pohybují až ke křižovatce ve sdíleném prostoru s automobily. Akce navazuje na rekonstrukci tramvajové trati a uličního prostoru Nuselské ulice, která probíhá od roku 2016. Na konci října bylo obnoveno SSZ Nuselská – Mendíků, kde fungovala preference MHD již dříve.

20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018