O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 478 |

11.06.2006: Přihlašovací detektor na Balabence
Na SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy byl osazen nový přihlašovací detektor. Jedná se o dvojitou podélnou pružinu, tedy stejné zařízení, které je umístěno na mostě Legií. Na Balabence jsou tramvaje od Harfy často registrovány jen při nízké rychlosti. Dvojitá podélná pružina umožňuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Původně zde byla použita brnkačka, kterou bezúspěšně nahradil spolehlivější kontakt PTK1. Výsledky posledního opatření budeme sledovat.

02.06.2006: Úprava SSZ u zastávky Depo Hostivař
Bylo upraveno SSZ 0.632 Černokostelecká - Sazečská u tramvajové zastávky Depo Hostivař, která se nachází v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Byl navíc vybudován signalizovaný přechod také na druhém konci nástupišť. Na signalizaci funguje podmíněná preference, která je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním tramvajové fáze. Stránky Preference budou o změně na této křižovatce podrobně informovat.

01.06.2006: SSZ Spořilov bylo spuštěno
Po několikaměsíčních odkladech bylo spuštěno SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází v odbočení tramvaje z Chodovské ulice na vlastní těleso ke smyčce Spořilov. Účelová světelná signalizace, která má zajistit bezpečný a plynulý průjezd tramvají, byla realizována na konci minulého roku, její spuštění však bylo několikrát odloženo. V poslední fázi bylo podle stránek DP - aréna vyřizováno k realizovanému SSZ stavební povolení. Na signalizaci funguje preference tramvají. Jedná se o jubilejní 200. signalizaci na tramvajové síti v Praze. Podíl SSZ s preferencí nyní dosahuje 49 %.

28.05.2006: SSZ Sokolovská - Za Invalidovnou
Bylo vydáno územní rozhodnutí na výstavbu SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou, které bude umístěno na tramvajové trati v Sokolovské ulici v souvislosti s realizací stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Na signalizaci budou zřízeny mimo jiné čtyři tramvajové detektory, odhlašovací přímo v křižovatce a přihlašovací ve vzdálenosti cca 230 m východně od křižovatky a ve vzdálenosti cca 300 m západně od křižovatky. Informaci uvádí úřední deska MHMP.

25.05.2006: SSZ Spořilov
Světelná signalizace 4.040 Chodovská - výjezd tramvají by měla být uvedena do provozu 1. června. Uvádí to stránky DP - arény. Jedná se už o několikátý plánovaný termín spuštění. Pokud k němu tentokrát dojde, bude to až půl roku poté, co byla výstavba SSZ zahájena. Semafor se nachází na odbočení tramvají z Chodovské ulice na vlastní těleso, které vede ke smyčce Spořilov. Měla by na něm fungovat preference tramvají.

23.05.2006: Mýtné v centru
Za vjezd do centra Prahy by se mohlo začít platit mýtné už za dva roky. Uvádí to dnešní pražská příloha deníku MF DNES. Ostrý start pak má být v roce 2010. Město se bude zřejmě rozhodovat pro jeden ze systémů výběru poplatků používaných v Evropě. Nabízí se mikrovlnný, který se používá například na rakouských dálnicích, nebo satelitní, jenž funguje v Německu. Oba předpokládají pro motoristy povinnost zakoupit si takzvanou palubní jednotku, která sleduje vjezdy a výjezdy vozidel. Z evropských velkoměst zavedl mýtné v nedávné době například Londýn.

18.05.2006: Posunutý detektor na Pohořelci
Na SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova byl posunut odhlašovací tramvajový detektor z centra. Původně byl umístěn cca 25 metrů za stopčárou a tramvaj se tedy odhlašovala se zpožděním. Signalizace nemohla ukončovat volno pro tramvaj ihned po průjezdu vlaku a preferenční zásahy zbytečně omezovaly řízení. Tramvaj se zde rozjíždí ze zastávky a do kopce, takže ztráty dosahovaly až 5 sekund na jeden vlak. Umístění detektoru do nové polohy umožnilo až zřízení nového převěsu trolejového vedení v úrovni stopčáry.

17.05.2006: Návštěvní kniha
Byla zprovozněna nová Návštěvní kniha Preference pražských tramvají. Její předchozí verze v poslední době často neumožňovala vložení příspěvku. Nová kniha má stejné funkce jako její předchozí verze.

16.05.2006: Preference na Poděbradské obnovena
Na semafory v Poděbradské ulici se po půl roce vrátila preference tramvají. Byly zpětně osazeny tramvajové detektory a byly postaveny nové sloupky SSZ, na které byly vzduchem svedeny kabely od detektorů, které byly dále zakopány do země. Preference nyní funguje na SSZ Poděbradská - U Elektry (absolutní), Poděbradská - U Tesly (podmíněná), na nichž vůbec nefungovala. Na SSZ Poděbradská - Podkovářská (absolutní) nyní funguje preference obousměrně, beze změny funguje SSZ Poděbradská – Hloubětínská (absolutní). Preference tramvají na čtyřech SSZ v Poděbradské ulici byla zprovozněna před rokem, ale zhruba po půlroce byla z větší části vyřazena kvůli výměně sloupů veřejného osvětlení, na které byly navěšeny kabely od detektorů. Ze 199 SSZ na pražské tramvajové síti nyní funguje s preferencí celkem 97 signalizací, což činí podíl 49%. Změnu zařazujeme do seznamu SSZ.

11.05.2006: Preference pod tunelem opět funguje
Uzavírka nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem skončila a automobily už nemusí projíždět vrchem přes křižovatku pod Letenským tunelem. Díky tomu se na křižovatku vrátilo dynamické řízení s preferencí tramvají, která byla v době omezení nahrazena pevným programem bez preference. Uzavírka měla podle webu hl. m. Prahy skončit až 14. května, k uvolnění jednoho jízdního pruhu však došlo se čtyřdenním předstihem.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 478 |

  NOVINKY
28.05.2017 Nová logika na Staroměstské
Na SSZ 1.056 Křižovnická - Kaprova, na náměstí Jana Palacha, byla nasazena nová řídicí logika, která odstraňuje většinu neduhů té předchozí. Byla zdokonalena detekce vozidel MHD a již nedochází k falešným nárokům od videodetekce, která zjišťuje autobusy na kolejích, a odstraněna chyba při výběru vložené fáze pro linku 17 ve směru z centra přímo, která byla ukončována po 5 sekundách volna. Byla upravena data pro jízdu tramvají, takže byla eliminována většina případů, kdy tramvaj nestihla prodlužované volno. Pro umožnění vyklizení vozidel z křižovatky byl po ukončení zelené z boků mírně odložen výběr dalších signálních skupin. Byla zachována funkce světelné závory pro auta směrem ke Smetanovu nábřeží. Trasa je ovšem nadále, i po otevření tunelového komplexu Blanka, přetížená, a proto nadále dochází ke zdržování tramvají v samotné křižovatce a v Křižovnické ulici. Problém působí nadále hlavně napouštění kritického úseku z Platnéřské ulice, která umožňuje objíždění závory. Situaci ještě zhoršilo doplnění další tramvajové linky v roce 2016, která snížila kapacitu komunikace tím, že vzniklo nové hrdlo provozu v oblasti zastávky Karlovy lázně, v kombinaci se stávajícími přechody u této zastávky a u Karlovy ulice. Oproti období před 10 lety narostl provoz tramvají o sto procent.

19.05.2017 U Rustonky bezpečněji
Provoz tramvají mezi Palmovkou a Invalidovnou bude nyní bezpečnější a plynulejší. Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky byla nasazena upravená řídící logika, která při jízdě tramvají ve směru do centra ke křižovatce odkládá začátek plné kruhové zelené pro souběžné automobily, místo které k červené rozsvěcuje doplňkovou šipku pro jízdu vpravo. Toto opatření zamezuje odbočování aut do centra vlevo na koleje při příjezdu tramvaje, což bylo příčinou dopravních nehod. Jejich množství narostlo v roce 2016 po provedené rekonstrukci tramvajové trati a optimalizaci návrhových parametrů. Úpravou SSZ byly současně zlepšeny podmínky pro toto odbočení aut prodloužením zelené. Řízení také zajišťuje vyklizení kolejí před tramvají do centra, pokud už na ně auta vjela. SSZ funguje dlouhodobě s preferencí tramvají.

19.05.2017 Letenské náměstí s preferencí tramvají
SSZ Letenské náměstí funguje s preferencí tramvajové dopravy. Na konci první poloviny května došlo k nasazení upraveného software semaforu, který již reaguje na tramvajovou dopravu. Preference tramvají je zajištěna především prodlužováním vlastní fáze a vkládáním fází. Díky opatření se podařilo téměř zcela eliminovat větší zdržení tramvajové dopravy. Výhodou vložené fáze je také fakt, že častěji dochází k bezkoliznímu průpletu s IAD za křižovatkou ve směru do centra. Rovněž byl napraven software pro detekci tramvají. Preference fungovala na SSZ Letenské náměstí od roku 1999, kdy byla zavedena v souvislosti s obnovou signalizace. V roce 2012 však byla zrušena při další obnově, která byla provedena v koordinaci s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Nyní proběhla pouze úprava SW. Vložené fáze, které jsou klíčové pro zajištění preference především ve směru z centra, jsou na signalizaci použity poprvé.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017