O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

19.09.2006: Spuštěna preference na Vápence
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence (u zast. Vápenka) jako signalizaci s podmíněnou preferencí tramvají. Na semaforu bylo spuštěno dynamické řízení. Preferenci zajišťuje prodlužování hlavní fáze pro tramvaje a krácení kolizní fáze včetně chodců. Vjezd a výjezd tramvají do ulice Na Vápence je realizován pouze na výzvu. Zatím však nefungují výzvová návěstidla, která mají zobrazovat vložení nároku tramvaje. Stále jako signalizace bez preference je vedeno SSZ Želivského - Jeseniova, které dle sledování zatím nevykazuje stabilní řízení s preferencí.

14.09.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Bylo zahájeno územní řízení na stavbu SSZ 3.377 Korunní - Benešovská, které se nachází v zastávce Orionka v Praze 3. Uvádí to webové stránky hl. m. Prahy. Předmětem je umístění světelné signalizace v místě stávajícího semaforu, který nyní funguje bez preference tramvají. Nová signalizace by měla uplatňovat preferenci, protože bude vybavena tramvajovými detektory. Dynamické řízení bude zajištěno i pro vozidla, jejich detekci zajistí smyčky. Křižovatkou projíždí linky 10 a 16. Ústní jednání nařídil Magistrát na úterý 17. října.

12.09.2006: Preference na SSZ Havlíčkova - Hybernská
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská jako signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na semaforu byla v červenci nasazena nová logika a dle zářijového sledování řízení v době nejsilnějšího provozu mezi 16. a 17. hodinou pracovního dne signalizace plynule propustí cca 85 % tramvají. Průměrné zdržení se pohybuje do 1 s. Jako SSZ s podmíněnou preferencí bylo označeno SSZ Ohrada, které bylo dosud bez preference. Brzy by mohly být označeny jako signalizace s preferencí také SSZ Koněvova - Na Vápence a Želivského - Jeseniova.

09.09.2006: SSZ Střelničná - Davídkova bez preference
Definitivní SSZ 8.245 Střelničná - Davídkova bylo uvedeno do provozu. Signalizace byla realizována už v roce 2004 jako provizorní v rámci výstavby metra IV.C2 Ládví - Letňany. Po srpnovém ukončení výluky tramvají, obnově komunikací a trati bylo SSZ upraveno do definitivní podoby. Zatím funguje v pevném řízení, preference by však měla být zavedena dodatečně v tomto roce. Detekce tramvají je provedena optimálně a při návrhu vhodné řídící logiky lze dosáhnout absolutní preference tramvají. Nevhodné je umístění prvního návěstidla ve směru z centra, které je zakryto sloupem trolejového vedení.

04.09.2006: Spuštěna preference na Ohradě
Křižovatka Ohrada už preferuje tramvaje. Řízení s preferencí bylo uvedeno do provozu se zpožděním po rekonstrukci trati, během níž byly zřízeny kolejové splítky od Spojovací a od Želivského. Ty umožní včasnější směrovou detekci tramvají. Do dynamického řízení bylo uvedeno také přilehlé SSZ Želivského - Jeseniova. V pevném řízení zatím zůstává semafor na smyčce Vápenka (Koněvova - Na Vápence).

30.08.2006: Signalizace na Přístavišti upravena
Byla změněna data v řadiči SSZ Branická - Modřanská. Úprava se příznivě dotkla tramvají na přejezdu. Ty zde kvůli květnové úpravě zbytečně brzdily. Doba od přihlášení tramvaje do začátku signálu volno byla 8 sekund, nyní se vrací na původních 6 sekund. K zajištění optimálního průjezdu je třeba ještě zrušit omezení maximální povolené rychlosti mezi Přístavištěm a křižovatkou, ke kterému se přistoupilo v létě kvůli špatnému stavu trati.

26.08.2006: Preference na Ohradě ještě nefunguje
Na křižovatku Ohrada a přilehlé tratě se po rekonstrukci vrátily tramvaje. Úpravou prošly také tři signalizace: SSZ 3.321 Ohrada, 3.351 Želivského - Jeseniova (zast. Biskupcova) a 3.373 Koněvova - Na Vápence (zast. Vápenka). Semafory, dosud bez preference tramvají, byly upraveny pro preferenci. Zatím ale nefunguje detekce. Ta byla provedena optimálně, pouze na SSZ Želivského - Jeseniova je přihlašovací detektor z centra nevhodně blízko ke křižovatce. Unikátní řešení je použito na SSZ Ohrada. Jde o první křižovatku s preferencí s kolejovými splítkami, které zajistí včasnější směrovou detekci. Po zprovoznění přinesou stránky Preference o signalizacích rozsáhlý materiál.

26.08.2006: Pozor při vkládání komentářů
Vzhledem k tomu, že stránky Preference pražských tramvají byly napadeny robotem, který do komentářů k článkům vkládal reklamu v nesmírném množství, bylo provedeno následující opatření. Při vkládání komentáře musí čtenář vyplnit položku aktuální rok. Děkujeme za pochopení.

24.08.2006: Eltodo realizuje preferenci MHD v Olomouci
Společnost Eltodo dopravní systémy, která podniká také v oblasti světelné signalizace v Praze, dodává systém pro preferenci MHD v Olomouci. Stala se vítězem veřejné zakázky 'Systém preference MHD a informační systém MHD', kterou vypsalo v roce 2005 město Olomouc. Informaci uvádí internetové stránky společnosti. Předmětem zakázky je preference vozidel městské hromadné dopravy na křižovatkách řízených světelnou signalizací a vozidlový i zastávkový informační systém na území města. Přidělení zakázky bylo potvrzeno Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.

01.08.2006: SSZ Zenklova - Hejtmánkova do provozu?
Technická správa komunikací hl. m. Prahy zadala firmě Pragoprojekt studijní prověření možnosti znovuobnovení provozu SSZ 8.215 Zenklova - Hejtmánkova. Signalizace se nachází u zastávky tramvaje U Kříže v Praze 8. Je dlouhodobě mimo provoz. Není vybavena technologií pro preferenci tramvají. Díky místní úpravě projíždějí tramvaje při vypnuté signalizaci za běžného provozu zcela plynule.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

  NOVINKY
21.11.2018 SSZ na Dlouhé je s preferencí
Na SSZ 1.004 Revoluční - Dlouhá bylo zprovozněno dynamické řízení s preferencí tramvají. Vlaky prodlužují, vkládají a předvybírají vlastní fázi a předvybírají kolizní fázi. Signalizace je vybavena výzvovými návěstidly, která informují o příchodu signálu volno. Svícením výzvy při signálu volno také informují o prodlužování dle přihlášené tramvaje. Signalizace byla obnovena v červenci, ale potýkala se s technickými problémy. Než se vyřešily, byla v pevném řízení. S ohledem na delší pobyty v zastávkách před SSZ v některých dobách není vyloučeno drobné doladění signalizace. Preference tramvají již opět funguje na SSZ 8.220 Sokolovská - U Rustonky, která byla v březnu upravena ve prospěch objízdné trasy pro automobily za uzavřenou Husitskou ulici.

16.11.2018 Obnovuje se signalizace Nuselská – Vladimírova
Na tramvajové síti může přibýt signalizace s preferencí tramvají. Bylo sneseno SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova, která se nachází na tříramenné tramvajové křižovatce nad náměstím Bratří Synků. Dosud fungovalo v pevných programech. Na jeho místě už vzniká nové zařízení, které umožní dynamické řízení s preferencí tramvají. Detekce tramvají pomocí trolejových kontaktů byla provedena v předstihu. Komplikovaný je na místě vjezd ve směru od zastávky Horky, ve směru do centra, kde se tramvaje pohybují až ke křižovatce ve sdíleném prostoru s automobily. Akce navazuje na rekonstrukci tramvajové trati a uličního prostoru Nuselské ulice, která probíhá od roku 2016. Na konci října bylo obnoveno SSZ Nuselská – Mendíků, kde fungovala preference MHD již dříve.

20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018