Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

26.08.2006: Preference na Ohradě ještě nefunguje
Na křižovatku Ohrada a přilehlé tratě se po rekonstrukci vrátily tramvaje. Úpravou prošly také tři signalizace: SSZ 3.321 Ohrada, 3.351 Želivského - Jeseniova (zast. Biskupcova) a 3.373 Koněvova - Na Vápence (zast. Vápenka). Semafory, dosud bez preference tramvají, byly upraveny pro preferenci. Zatím ale nefunguje detekce. Ta byla provedena optimálně, pouze na SSZ Želivského - Jeseniova je přihlašovací detektor z centra nevhodně blízko ke křižovatce. Unikátní řešení je použito na SSZ Ohrada. Jde o první křižovatku s preferencí s kolejovými splítkami, které zajistí včasnější směrovou detekci. Po zprovoznění přinesou stránky Preference o signalizacích rozsáhlý materiál.

26.08.2006: Pozor při vkládání komentářů
Vzhledem k tomu, že stránky Preference pražských tramvají byly napadeny robotem, který do komentářů k článkům vkládal reklamu v nesmírném množství, bylo provedeno následující opatření. Při vkládání komentáře musí čtenář vyplnit položku aktuální rok. Děkujeme za pochopení.

24.08.2006: Eltodo realizuje preferenci MHD v Olomouci
Společnost Eltodo dopravní systémy, která podniká také v oblasti světelné signalizace v Praze, dodává systém pro preferenci MHD v Olomouci. Stala se vítězem veřejné zakázky 'Systém preference MHD a informační systém MHD', kterou vypsalo v roce 2005 město Olomouc. Informaci uvádí internetové stránky společnosti. Předmětem zakázky je preference vozidel městské hromadné dopravy na křižovatkách řízených světelnou signalizací a vozidlový i zastávkový informační systém na území města. Přidělení zakázky bylo potvrzeno Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.

01.08.2006: SSZ Zenklova - Hejtmánkova do provozu?
Technická správa komunikací hl. m. Prahy zadala firmě Pragoprojekt studijní prověření možnosti znovuobnovení provozu SSZ 8.215 Zenklova - Hejtmánkova. Signalizace se nachází u zastávky tramvaje U Kříže v Praze 8. Je dlouhodobě mimo provoz. Není vybavena technologií pro preferenci tramvají. Díky místní úpravě projíždějí tramvaje při vypnuté signalizaci za běžného provozu zcela plynule.

27.07.2006: Mazání nároků na Palackého náměstí
Stránky Preference pražských tramvají zachytily samovolné smazání nároku tramvaje na SSZ Palackého náměstí ve směru od Výtoně vpravo. Video zde! Samovolně, tedy bez fyzického průjezdu detektorem, se odhlašují tramvaje také od Anděla přímo. Ve stejných relacích také dochází k prostému nepřihlášení tramvaje. Řidiči jsou nuceni nárokovat volno nouzově na kontaktním zámku, nebo vyčkávají na protijedoucí tramvaj. Dochází tak k časovým ztrátám. Závadu se dosud nepodařilo identifikovat.

24.07.2006: Preference autobusů na Želivského
Bylo realizováno preferenční opatření pro autobusy na SSZ 3.613 Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu Želivského vpravo jsou upřednostňovány na výjezdu do Vinohradské ulice, a to i proti koordinaci AD do centra. Detekci autobusů zajišťují dvě detekční smyčky. Jedná se o šesté SSZ s preferencí autobusů při použití pasivní detekce, dalších 19 detekuje autobusy aktivně. Absolutní preference tramvají na křižovatce zůstala, je nekolizní s preferencí autobusů.

22.07.2006: Preference na Přístavišti už funguje
Preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská je už v provozu. Při sledování v pátek 21. července byl zaznamenán preferenční zásah pro autobus linky 192 ve směru Barrandov v podobě prodlužování signálu volno. Výpadek preference autobusů, na který tyto stránky upozornily minulý týden, způsobila podle informací webu porucha napájení komunikační jednotky, která přijímá nároky autobusů. V blízké době budou stránky Preference provádět ověřování efektů preference na této křižovatce.

19.07.2006: Nové signalizace Plzeňská - Makovského a Patočkova - Bělohorská
Připravuje se výstavba dvou nových signalizací v místech, kde tramvaje vjíždí na hlavní komunikaci. Jedno SSZ se má vybudovat na odbočení tramvají z Plzeňské do ulice Makovského, která pokračuje do Řep. Další semafor má být zřízen u zastávky Břevnovský klášter, kde vlaky odbočují z kapacitní komunikace od Vypichu. Obě křižovatky jsou vhodné pro absolutní preferenci tramvají a kromě bezpečnosti tak mohou zajistit při vjíždění tramvají na hlavní komunikaci jejich vyšší rychlost a přesnost.

16.07.2006: Bumlíky Plynární
V ulici Plynární mezi Ortenovým nám. a Nádražím Holešovice bylo osazeno 159 m podélných prahů, které oddělují tramvajový provoz od vozovky. Ve směru Nádraží Holešovice byly prvky osazeny před křižovatku s Argentinskou (51,5 m) a před křižovatku s Jankovcovou (41 m). V opačném směru byly prahy umístěny před křižovatku s Osadní (49,5 m a 17 m). Prahy však nebyly osazeny v úseku Osadní - Malá Plynární, kde často stojí kolony vozidel na kolejích. Naopak byly zbytečně umístěny v bezproblémovém protisměru, kde by stačil pouze poslední 17 m dlouhý úsek.

15.07.2006: Autobusy na Přístavišti bez preference
Preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská je mimo provoz. Stránky Preference to zjistily při měření v pátek 14. července. Nebyl zaznamenán žádný preferenční zásah SSZ, autobusy vybavené zařízením pro aktivní detekci dosáhly dokonce větších zdržení než autobusy nevybavené. Zásahy nebyly zaznamenány ani na SSZ Klapkova - Střelničná. Další SSZ nebyla zatím prověřována. K měření chtěly přistoupit stránky Preference proto, že zatím nikdy nedošlo k prezentaci účinnosti zaváděné autobusové preference. Zápis z měření.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

  NOVINKY
18.07.2018 Nová signalizace na Kolbenově
V souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati v Kolbenově ulici bylo zřízeno nové SSZ 9.905 Kolbenova - Laponská. Nachází se 80 metrů před odbočením trati z Kolbenovy ulice na vlastní těleso u vozovny Hloubětín. Nová křižovatka slouží k napojení nového obytného souboru. Na semaforu je zajištěna preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Zařízení současně slouží k zajištění bezpečného odbočení tramvají z Kolbenovy, případně také k umožnění výjezdu tramvaje v opačném směru. Současně s rekonstrukcí tratě bylo zrušeno SSZ Kolbenova – přechod u zastávky Kolbenova.

17.07.2018 Signalizace upraveny pro zastávky na znamení
Dvě další zastávky na Plzeňské ulici dostaly charakter na znamení. Jedná se o Poštovku a Hotel Golf. K tomu bylo nezbytné upravit příslušné signalizace. Zastávky se totiž nacházejí těsně před nimi a signalizace fungují v režimu trvalé zelené pro chodce, která je přerušována nároky tramvají. Začátek těchto nároků počítal se zastavením tramvají v zastávce. Nově volno pro tramvaj začíná v ideálním případě tak, že je tramvaji umožněn průjezd, který signalizace nijak neovlivní. Při průjezdu čelem vlaku v úrovni označníku zastávkou na znamení, pokud vlak v zastávce nezastaví, platí v Praze nejvyšší dovolená rychlost 15 km/h. Obě signalizace jsou s absolutní preferencí tramvají. Obdobnou úpravou současně prošla signalizace u zastávky Střelničná v Praze 8. Ta fungovala v režimu na znamení již několik let, avšak ve směru do centra právě kvůli neupravenému SSZ pouze formálně.

14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018