Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

27.10.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Pokračuje příprava k rekonstrukci další signalizace na tramvajové síti. Magistrát hl. m. Prahy - odbor dopravy vydal rozhodnutí o umístění stavby SSZ 3.377 Korunní - Benešovská. Signalizace má vzniknout v místě stávajícího SSZ, které funguje bez preference tramvají. Nové zařízení má být vybaveno detektory tramvají a lze tedy očekávat zavedení preference.

20.10.2006: Signalizace u Výstaviště doladěna
Byla doladěna nová řídící logika SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, čímž byl odstraněn nedostatek v řízení, na který upozornil minulý týden web Preference. Přibližně čtvrtina vlaků odbočujících do smyčky neměla zajištěn včasný výběr volna a musela čekat do další nejbližší polohy v cyklu, čímž docházelo ke zdržení až 30 sekund. K doladění došlo pouze týden po spuštění nové logiky. Nyní signalizace odbavuje všechny tramvaje s nulovým nebo s minimálním zdržením a ve směru od Nádraží Holešovice se zde už netvoří kolony vlaků. Stránky Preference budou sledovat poslední problém SSZ, vypínání preference z HDŘÚ mezi 16. a 17. hodinou pracovních dnů.

13.10.2006: Příprava SSZ Bubenská - U Výstaviště
Pokračuje příprava realizace SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Křižovatka se nachází u výjezdu z holešovického Výstaviště, v době větších akcí v areálu ji obvykle ručně řídí policisté. Signalizace by měla být přenosná. Tento způsob realizace by měl umožnit ověření prospěšnosti zařízení. Jedná se totiž o místo, které je dopravně přetížené. MHD přitom v současnosti těží z toho, že je vedena po hlavní komunikaci. TSK zadala podle své centrální evidence smluv vypracování úpravy dopravního řešení. Zda bude na SSZ fungovat preference tramvají není z dostupných informací zřejmé.

12.10.2006: Nová signalizace Patočkova - Bělohorská
Přípravy k realizaci SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská opět pokročily. Technická správa komunikací zadala vypracování projektu dopravního řešení. Křižovatka se nachází u zastávky Břevnovský klášter a je vhodná pro absolutní preferenci tramvají. Vlaky zde ve směru z centra musejí nyní dávat přednost vozidlům jedoucím na hlavní komunikaci. V opačném směru mají přednost, protože odbočují z hlavní vpravo. Signalizací lze zajistit vyšší bezpečnost provozu a také vyšší rychlost a přesnost tramvají.

03.10.2006: Soutěž policistů
Pražští policisté soutěžili v řízení dopravy na křižovatkách. Akce se konala již posedmé a proběhla na dvou křižovatkách s provozem tramvají v Praze 7, nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most. Podle serveru Ministerstva vnitra ČR, který informaci přinesl, se policisté při řízení dopravy snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. V porotě byly také dva pracovníci Dopravního podniku. Podrobné informace zde.

22.09.2006: Den bez aut
Praha se opět připojila ke Dni bez aut. Akce je součástí Evropského týdne mobility, který začal v sobotu. Na víkend se uzavřelo pro automobily Smetanovo nábřeží. Zůstala zachována tramvajová doprava, která je zde běžně zdržována kolonami vozidel a nabírá značná zpoždění. V rámci ETM proběhl v sobotu den otevřených dveří DP s výstavou o preferenci MHD. V dalších dnech byly představeny vlaky pro příměstskou železnici, a byla otevřena nová cyklostezka.

19.09.2006: Spuštěna preference na Vápence
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence (u zast. Vápenka) jako signalizaci s podmíněnou preferencí tramvají. Na semaforu bylo spuštěno dynamické řízení. Preferenci zajišťuje prodlužování hlavní fáze pro tramvaje a krácení kolizní fáze včetně chodců. Vjezd a výjezd tramvají do ulice Na Vápence je realizován pouze na výzvu. Zatím však nefungují výzvová návěstidla, která mají zobrazovat vložení nároku tramvaje. Stále jako signalizace bez preference je vedeno SSZ Želivského - Jeseniova, které dle sledování zatím nevykazuje stabilní řízení s preferencí.

14.09.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Bylo zahájeno územní řízení na stavbu SSZ 3.377 Korunní - Benešovská, které se nachází v zastávce Orionka v Praze 3. Uvádí to webové stránky hl. m. Prahy. Předmětem je umístění světelné signalizace v místě stávajícího semaforu, který nyní funguje bez preference tramvají. Nová signalizace by měla uplatňovat preferenci, protože bude vybavena tramvajovými detektory. Dynamické řízení bude zajištěno i pro vozidla, jejich detekci zajistí smyčky. Křižovatkou projíždí linky 10 a 16. Ústní jednání nařídil Magistrát na úterý 17. října.

12.09.2006: Preference na SSZ Havlíčkova - Hybernská
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská jako signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na semaforu byla v červenci nasazena nová logika a dle zářijového sledování řízení v době nejsilnějšího provozu mezi 16. a 17. hodinou pracovního dne signalizace plynule propustí cca 85 % tramvají. Průměrné zdržení se pohybuje do 1 s. Jako SSZ s podmíněnou preferencí bylo označeno SSZ Ohrada, které bylo dosud bez preference. Brzy by mohly být označeny jako signalizace s preferencí také SSZ Koněvova - Na Vápence a Želivského - Jeseniova.

09.09.2006: SSZ Střelničná - Davídkova bez preference
Definitivní SSZ 8.245 Střelničná - Davídkova bylo uvedeno do provozu. Signalizace byla realizována už v roce 2004 jako provizorní v rámci výstavby metra IV.C2 Ládví - Letňany. Po srpnovém ukončení výluky tramvají, obnově komunikací a trati bylo SSZ upraveno do definitivní podoby. Zatím funguje v pevném řízení, preference by však měla být zavedena dodatečně v tomto roce. Detekce tramvají je provedena optimálně a při návrhu vhodné řídící logiky lze dosáhnout absolutní preference tramvají. Nevhodné je umístění prvního návěstidla ve směru z centra, které je zakryto sloupem trolejového vedení.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

  NOVINKY
04.07.2020 Bílá labuť: přechod je neřízený
Signalizace na přechodu u Bílé labuti byla vypnuta do blikající žluté. Změně předcházely úpravy přechodu, zejména byl pomocí baliset zřízen nový ostrůvek pro chodce mezi tratí a vozovkou z centra. Řešení by mělo přinést časové úspory pro veškerou dopravu, zejména pro chodce a pro tramvaje z centra, kde koleje nejsou pojížděny automobily. Signalizace, která dosud fungovala v režimu trvalé zelené pro auta a tramvaje s výzvou pro chodce, byla bez detekce a preference MHD. V roce 2019 se připravovala její obnova, přednost však dostala varianta zrušení. Obdobné samostatné přechody na území centra Prahy fungují rovněž jako neřízené a Bílá labuť byla v tomto ohledu výjimkou.

20.06.2020 Dynamika na semaforu u Obchodního centra Hostivař
Další signalizace obnovená v tomto roce dostala dodatečně dynamické řízení s preferencí tramvají. SSZ 0.622 Švehlova - Práčská u zastávky Obchodní centrum Hostivař bylo po obnově uvedeno do pevného řízení v květnu. Nyní spuštěné dynamické řízení umožňuje preferenci tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na signalizaci bude fungovat také preference autobusů. Řízení je podobné jako před obnovou signalizace, přibyla výzvová návěstidla, která mimo jiné informují řidiče tramvají o prodlužování signálu volno. Signalizace je nadále vybavena předvěstmi. Z provozu je zřejmé, že zatím nefunguje spolehlivě vzdálené přihlášení tramvají ve směru do centra. Ze semaforů obnovených v roce 2020 zůstává v pevném řízení ještě SSZ Modřanská - Údolní.

14.06.2020 Na Břehu už také s preferencí
Další signalizace, která byla letos po obnově uvedena do provozu v pevném řízení, dostala dynamiku s preferencí tramvají. SSZ 9.233 Sokolovská - Na Břehu upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, a předvýběrem kolizní fáze. Semafor byl obnoven současně s rekonstrukcí tramvajové tratě v dubnu. Zatímco dříve na semaforu fungovala preference, po obnově byl nasazen pevný program, který měl navíc krátké podíly volna v hlavním směru, což komplikovalo provoz aut ve směru do centra a tramvají. V současné době zůstává po obnově v pevném programu ještě SSZ Švehlova - Práčská, které bylo zprovozněno před měsícem, a také nedávno spuštěné SSZ Modřanská - Údolní.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020