O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 478 |

08.06.2005: Revoluční - Řásnovka
V rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku, bude rekonstruováno SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka u jižního předpolí mostu. V současnosti je křižovatka řízena pevnými programy jako závislá v koordinované skupině. Je bez detekce a bez preference tramvají. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení.

08.06.2005: Poděbradská
Poslední semafor v ulici Poděbradská, který nyní funguje bez preference tramvají, bude opraven. Na SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská, jež se nachází u zastávky Kbelská, se chystá celková rekonstrukce. Signalizace je na trase pilotní linky preference MHD číslo 3. V současné době je řízena pevnými programy bez preference tramvají.

26.05.2005: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají zahajují zkušební sledování dalších tří křižovatek, na než Policie ČR z HDŘÚ nasazuje pevné signální programy, které neumožňují preferenci tramvají. Jedná se o tato SSZ: Palackého náměstí, Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice. Záznamy o řízení budou ve zkušebním sledování pouze evidovány a nebudou obsahem měsíčních souhrnů.

23.05.2005: Plzeňská
Byla zahájena rekonstrukce semaforů v Plzeňské ulici. Jako první bylo obnoveno SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce. Byly instalovány trolejové detektory PTK1, ve směru do centra bylo osazeno výzvové návěstidlo. SSZ na Plzeňské by měla po rekonstrukci fungovat s preferencí tramvají. Akce probíhá v koordinaci s rekonstrukcí kabelu pro měnírnu DP na Plzeňské.

18.05.2005: Levobřežní
Z levobřežní komunikace by mohly zmizet zájezdové autobusy. Vozy parkují pod Čechovým a Štefánikovým mostem a v turistické sezoně často přesahují vymezené plochy. Blokují také tramvaje, problémy způsobují i při otáčení na nábřeží a při stání v kolonách aut, protože zasahují do průjezdného průřezu vlaků. Odbor dopravy MHMP nyní zvažuje přesun autobusů.

29.04.2005: Národní divadlo
Od druhé poloviny dubna řídí SSZ Národní divadlo v denních hodinách dopravní policisté. Zásahy probíhají z místa pomocí skříňky ručního řízení. Signalizace standardně funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Foto

29.04.2005: Harfa
Na SSZ Harfa bude přepracována řídící logika. V novém řešení by měla být zajištěna preference tramvají. Úprava bude provedena v rámci akce „Rekonstrukce TT Sokolovská“. Signalizace byla v roce 2004 rekonstruována společně Českomoravskou ulicí. V současné době se zde zprovozňuje detekce tramvají.

27.04.2005: Letenské náměstí
Sledování řízení SSZ Letenské náměstí se odkládá. Stávající dynamické řízení semaforu, která se používá za slabého provozu, je za běžného provozu nevhodné. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu dojde zřejmě k úpravě řídící logiky signalizace. Nasazování pevných programů bude monitorováno až poté.

19.04.2005: Letenské náměstí
Na SSZ Letenské náměstí, o kterém stránky Preference pražských tramvají psaly minulý měsíc, je používán pevný program s prodlouženým volnem pro tramvaje ve směru do centra. Místo 7 sekund svítí nyní volno 15 sekund. Stále je však o dalších 15 sekund kratší než zelený signál pro AD.

30.03.2005: Vršovická - Kodaňská
Na novém SSZ Vršovická - Kodaňská v Praze 10, které oficiálně funguje s preferencí tramvají, se používá řízení pevnými programy. SSZ je v tomto řízení koordinováno pro auta i tramvaje s SSZ Eden.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 478 |

  NOVINKY
28.05.2017 Nová logika na Staroměstské
Na SSZ 1.056 Křižovnická - Kaprova, na náměstí Jana Palacha, byla nasazena nová řídicí logika, která odstraňuje většinu neduhů té předchozí. Byla zdokonalena detekce vozidel MHD a již nedochází k falešným nárokům od videodetekce, která zjišťuje autobusy na kolejích, a odstraněna chyba při výběru vložené fáze pro linku 17 ve směru z centra přímo, která byla ukončována po 5 sekundách volna. Byla upravena data pro jízdu tramvají, takže byla eliminována většina případů, kdy tramvaj nestihla prodlužované volno. Pro umožnění vyklizení vozidel z křižovatky byl po ukončení zelené z boků mírně odložen výběr dalších signálních skupin. Byla zachována funkce světelné závory pro auta směrem ke Smetanovu nábřeží. Trasa je ovšem nadále, i po otevření tunelového komplexu Blanka, přetížená, a proto nadále dochází ke zdržování tramvají v samotné křižovatce a v Křižovnické ulici. Problém působí nadále hlavně napouštění kritického úseku z Platnéřské ulice, která umožňuje objíždění závory. Situaci ještě zhoršilo doplnění další tramvajové linky v roce 2016, která snížila kapacitu komunikace tím, že vzniklo nové hrdlo provozu v oblasti zastávky Karlovy lázně, v kombinaci se stávajícími přechody u této zastávky a u Karlovy ulice. Oproti období před 10 lety narostl provoz tramvají o sto procent.

19.05.2017 U Rustonky bezpečněji
Provoz tramvají mezi Palmovkou a Invalidovnou bude nyní bezpečnější a plynulejší. Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky byla nasazena upravená řídící logika, která při jízdě tramvají ve směru do centra ke křižovatce odkládá začátek plné kruhové zelené pro souběžné automobily, místo které k červené rozsvěcuje doplňkovou šipku pro jízdu vpravo. Toto opatření zamezuje odbočování aut do centra vlevo na koleje při příjezdu tramvaje, což bylo příčinou dopravních nehod. Jejich množství narostlo v roce 2016 po provedené rekonstrukci tramvajové trati a optimalizaci návrhových parametrů. Úpravou SSZ byly současně zlepšeny podmínky pro toto odbočení aut prodloužením zelené. Řízení také zajišťuje vyklizení kolejí před tramvají do centra, pokud už na ně auta vjela. SSZ funguje dlouhodobě s preferencí tramvají.

19.05.2017 Letenské náměstí s preferencí tramvají
SSZ Letenské náměstí funguje s preferencí tramvajové dopravy. Na konci první poloviny května došlo k nasazení upraveného software semaforu, který již reaguje na tramvajovou dopravu. Preference tramvají je zajištěna především prodlužováním vlastní fáze a vkládáním fází. Díky opatření se podařilo téměř zcela eliminovat větší zdržení tramvajové dopravy. Výhodou vložené fáze je také fakt, že častěji dochází k bezkoliznímu průpletu s IAD za křižovatkou ve směru do centra. Rovněž byl napraven software pro detekci tramvají. Preference fungovala na SSZ Letenské náměstí od roku 1999, kdy byla zavedena v souvislosti s obnovou signalizace. V roce 2012 však byla zrušena při další obnově, která byla provedena v koordinaci s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Nyní proběhla pouze úprava SW. Vložené fáze, které jsou klíčové pro zajištění preference především ve směru z centra, jsou na signalizaci použity poprvé.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017