Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

13.10.2006: Příprava SSZ Bubenská - U Výstaviště
Pokračuje příprava realizace SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Křižovatka se nachází u výjezdu z holešovického Výstaviště, v době větších akcí v areálu ji obvykle ručně řídí policisté. Signalizace by měla být přenosná. Tento způsob realizace by měl umožnit ověření prospěšnosti zařízení. Jedná se totiž o místo, které je dopravně přetížené. MHD přitom v současnosti těží z toho, že je vedena po hlavní komunikaci. TSK zadala podle své centrální evidence smluv vypracování úpravy dopravního řešení. Zda bude na SSZ fungovat preference tramvají není z dostupných informací zřejmé.

12.10.2006: Nová signalizace Patočkova - Bělohorská
Přípravy k realizaci SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská opět pokročily. Technická správa komunikací zadala vypracování projektu dopravního řešení. Křižovatka se nachází u zastávky Břevnovský klášter a je vhodná pro absolutní preferenci tramvají. Vlaky zde ve směru z centra musejí nyní dávat přednost vozidlům jedoucím na hlavní komunikaci. V opačném směru mají přednost, protože odbočují z hlavní vpravo. Signalizací lze zajistit vyšší bezpečnost provozu a také vyšší rychlost a přesnost tramvají.

03.10.2006: Soutěž policistů
Pražští policisté soutěžili v řízení dopravy na křižovatkách. Akce se konala již posedmé a proběhla na dvou křižovatkách s provozem tramvají v Praze 7, nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most. Podle serveru Ministerstva vnitra ČR, který informaci přinesl, se policisté při řízení dopravy snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. V porotě byly také dva pracovníci Dopravního podniku. Podrobné informace zde.

22.09.2006: Den bez aut
Praha se opět připojila ke Dni bez aut. Akce je součástí Evropského týdne mobility, který začal v sobotu. Na víkend se uzavřelo pro automobily Smetanovo nábřeží. Zůstala zachována tramvajová doprava, která je zde běžně zdržována kolonami vozidel a nabírá značná zpoždění. V rámci ETM proběhl v sobotu den otevřených dveří DP s výstavou o preferenci MHD. V dalších dnech byly představeny vlaky pro příměstskou železnici, a byla otevřena nová cyklostezka.

19.09.2006: Spuštěna preference na Vápence
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence (u zast. Vápenka) jako signalizaci s podmíněnou preferencí tramvají. Na semaforu bylo spuštěno dynamické řízení. Preferenci zajišťuje prodlužování hlavní fáze pro tramvaje a krácení kolizní fáze včetně chodců. Vjezd a výjezd tramvají do ulice Na Vápence je realizován pouze na výzvu. Zatím však nefungují výzvová návěstidla, která mají zobrazovat vložení nároku tramvaje. Stále jako signalizace bez preference je vedeno SSZ Želivského - Jeseniova, které dle sledování zatím nevykazuje stabilní řízení s preferencí.

14.09.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Bylo zahájeno územní řízení na stavbu SSZ 3.377 Korunní - Benešovská, které se nachází v zastávce Orionka v Praze 3. Uvádí to webové stránky hl. m. Prahy. Předmětem je umístění světelné signalizace v místě stávajícího semaforu, který nyní funguje bez preference tramvají. Nová signalizace by měla uplatňovat preferenci, protože bude vybavena tramvajovými detektory. Dynamické řízení bude zajištěno i pro vozidla, jejich detekci zajistí smyčky. Křižovatkou projíždí linky 10 a 16. Ústní jednání nařídil Magistrát na úterý 17. října.

12.09.2006: Preference na SSZ Havlíčkova - Hybernská
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská jako signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na semaforu byla v červenci nasazena nová logika a dle zářijového sledování řízení v době nejsilnějšího provozu mezi 16. a 17. hodinou pracovního dne signalizace plynule propustí cca 85 % tramvají. Průměrné zdržení se pohybuje do 1 s. Jako SSZ s podmíněnou preferencí bylo označeno SSZ Ohrada, které bylo dosud bez preference. Brzy by mohly být označeny jako signalizace s preferencí také SSZ Koněvova - Na Vápence a Želivského - Jeseniova.

09.09.2006: SSZ Střelničná - Davídkova bez preference
Definitivní SSZ 8.245 Střelničná - Davídkova bylo uvedeno do provozu. Signalizace byla realizována už v roce 2004 jako provizorní v rámci výstavby metra IV.C2 Ládví - Letňany. Po srpnovém ukončení výluky tramvají, obnově komunikací a trati bylo SSZ upraveno do definitivní podoby. Zatím funguje v pevném řízení, preference by však měla být zavedena dodatečně v tomto roce. Detekce tramvají je provedena optimálně a při návrhu vhodné řídící logiky lze dosáhnout absolutní preference tramvají. Nevhodné je umístění prvního návěstidla ve směru z centra, které je zakryto sloupem trolejového vedení.

04.09.2006: Spuštěna preference na Ohradě
Křižovatka Ohrada už preferuje tramvaje. Řízení s preferencí bylo uvedeno do provozu se zpožděním po rekonstrukci trati, během níž byly zřízeny kolejové splítky od Spojovací a od Želivského. Ty umožní včasnější směrovou detekci tramvají. Do dynamického řízení bylo uvedeno také přilehlé SSZ Želivského - Jeseniova. V pevném řízení zatím zůstává semafor na smyčce Vápenka (Koněvova - Na Vápence).

30.08.2006: Signalizace na Přístavišti upravena
Byla změněna data v řadiči SSZ Branická - Modřanská. Úprava se příznivě dotkla tramvají na přejezdu. Ty zde kvůli květnové úpravě zbytečně brzdily. Doba od přihlášení tramvaje do začátku signálu volno byla 8 sekund, nyní se vrací na původních 6 sekund. K zajištění optimálního průjezdu je třeba ještě zrušit omezení maximální povolené rychlosti mezi Přístavištěm a křižovatkou, ke kterému se přistoupilo v létě kvůli špatnému stavu trati.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

  NOVINKY
15.04.2021 Obnova semaforu u Právnické fakulty: tramvaj si lépe vytlačí kolonu
Po obnově bylo do provozu uvedeno SSZ 1.071 Čechův most - Dvořákovo nábřeží. Semafor dostal pokročilejší řídicí logiku, která by měla hlavně za silného provozu lépe zajistit vytlačování kolony z mostu před tramvají. Z důvodů nízké šířky jízdního pásu na Čechově mostě se totiž automobily pohybují po kolejích, navíc na konci mostu dávají přednost při odbočování vlevo. Detekce vozidel a nový software a umožní včasnější a delší uplatnění fáze s vyklizovací šipkou od mostu vlevo na Dvořákovo nábřeží. Příznivý vliv by měla mít obnova rovněž na provoz tramvají po mostě v opačném směru, protože signalizace po přihlášení tramvaje před mostem redukuje zelené pro jízdu aut ve směru na most. Před semaforem na druhém břehu by tedy měly tramvaje očekávat mírně kratší kolonu pro vytlačení. Po Čechově mostě jezdí páteřní linka 17. Přes SSZ 1.071 jezdí také autobusová linka 207, jejíž preference byla rovněž vylepšena.

08.04.2021 Vzdálené rádio na Blanické
Finální zlepšení plynulosti provozu tramvajové dopravy nastalo na SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. V rámci opravy tramvajové trati bylo ve směru od náměstí Míru dosazeno vzdálené rádio. To umožňuje s předstihem 10 - 15 sekund před příjezdem tramvaje ke křižovatce sdělit signalizaci směr jízdy vlaku a v ideálním případě udělit tramvaji volno do jízdy. Jedná se o poslední zlepšení pro linky 10 a 16, které započalo na konci roku 2020 obnovou signalizace a zavedením preference. Software semaforu již v té době počítal s budoucím dosazením vzdáleného rádia.

11.03.2021 Zdržování tramvají na Žižkově
Výrazné zhoršení průjezdu tramvají doprovázejí opatření v ulici Jana Želivského při rekonstrukci kanalizace. Ve většině úseku mezi ulicemi Olšanská a U Nákladového nádraží jsou automobily ve směru na jih vedeny v protisměrném jízdním pásu. V křižovatce s ulicí U Nákladového nádraží se vrací zpět. Za tím účelem došlo k dočasné úpravě SSZ 3.310 Želivského - U Nákladového nádraží, které standardně funguje s preferencí tramvají. Nyní semafor umožňuje alespoň prodlužování volna pro tramvaj, přesto dochází ke zdržení MHD ojediněle přes 90 sekund. V případě, že odkloněná vozidla jedou ke křižovatce nesprávně po kolejích, může zdržení tramvaje překročit i dvě minuty. Opatření mají trvat až do konce května. Způsobem, který nezajištuje dostatečnou plynulost provozu tramvají, byla v posledních 2 letech realizována obdobná dopravní opatření také na Poděbradské, Evropské a Vinohradské. Komplikace mohou potkat tramvaje také na linkách 5 a 15 na Olšanském náměstí. V rámci dopravních opatření pro rekonstrukci Koněvovy ulice je volno v oblouku pro tyto linky vybíráno pouze na výzvu. Ovšem nebyla doplněna náhradní detekce tramvají, tedy například kontaktní zámek, a v případě selhání základní detekce dle EOV a kontaktu může dojít i k zastavení provozu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021