O Vánocích STŮJ!

Autor: administrator <preference(at)prazsketramvaje.cz>, Téma: Dynamické èlánky, Vydáno dne: 03. 01. 2005

03.01.2005 - Zase se řídilo! Od 20. do 29. prosince to pocítili cestující v tramvajích v oblasti Holešovic. Pevné programy byly Policií ČR z HDŘÚ nasazeny už tradičně na křižovatkách Argentinská - Plynární a pod Letenským tunelem. K nim však přibyly také další, třeba nábřeží Kpt. Jaroše - Dukelských Hrdinů.

Na SSZ nábřeží Kpt. Jaroše - Dukelských Hrdinů (u zast. Nábřeží kapitána Jaroše) bylo poslední dynamické řízení s preferencí tramvají zaznamenáno v pondělí 20. prosince. Od 22. prosince do 29. prosince bylo 8x zaznamenáno řízení pevnými programy, které preferenci neumožňují, jednou nebylo řízení jednoznačně rozpoznáno. Dynamické řízení nebylo zaznamenáno.

Na této jednoduché křižovatce byl nasazen pevný program s délkou cyklu 80 s a délkou volna pro tramvaje 15 s. To znamenalo průměrné zdržení tramvají na tomto SSZ 26 s. Podle měření ÚDI v dynamickém řízení projíždějí tramvaje s průměrným zdržením 0,4 s.

Pro srovnání video z křižovatky nábřeží Kpt. Jaroše - Dukelských Hrdinů :
Video - pevné řízení bez preference tramvají - nasazeno z HDŘÚ (7,57 MB)
Video - dynamické řízení s preferencí tramvají (7,64 MB)

Řídilo se také SSZ Plynární - Osadní, což v kombinaci s řízením SSZ Argentinská - Plynární navíc opět znamenalo 'červenou vlnu' pro tramvaje projíždějící touto dvojicí SSZ v obou směrech. Zatímco na prvním SSZ v každém směru jízdy bylo zdržení tramvaje 'jen' velmi pravděpodobné, na druhém bylo téměř jisté.

Signál stůj padá na druhém SSZ při řízení pevnými programy na obou křižovatkách současně krátce před příjezdem tramvaje ke stopčáře. Projet druhou signalizací bez zdržení (45 s resp. 65 s) se dařilo jen při extrémně rychlé jízdě v mezilehlém úseku nebo při průjezdu na signál stůj. Výhradně pevné programy z HDŘÚ byly zjištěny na SSZ Argentinská - Plynární po dobu 10 dnů, na SSZ Plynární - Osadní po dobu tří dnů.

Ze sledovaných křižovatek v oblasti zůstalo zachováno dynamické řízení pouze na SSZ Veletržní - Dukelských Hrdinů.

Dynamické řízení s preferencí tramvají bylo na postižená SSZ (kromě SSZ pod Letenským tunelem) vráceno ve středu 29. prosince mezi 12.44 a 14.25.

Podrobné záznamy řízení zde: Záznamy řízení SSZ.xls