HDŘÚ: téměř stoprocentní srpen

Autor: administrator <preference(at)prazsketramvaje.cz>, Téma: Dynamické èlánky, Vydáno dne: 05. 09. 2006

05.09.2006 - I v uplynulém měsíci preference tramvají na křižovatkách fungovala. Na sledovaných a vyhodnocovaných signalizacích nebyly z HDŘÚ nasazovány pevné programy bez preference. Výjimkou je křižovatka Palackého náměstí. V měsíci srpnu bylo pořízeno celkem 199 záznamů o řízení.

Na Palackého náměstí nadále probíhá nasazování pevných programů v období ranních dopravních špiček. V těchto dobách dochází k nárůstu zdržení tramvají hlavně ve směru od Moráně. Signalizaci navíc nadále postihuje občas se projevující závada detekce tramvají ze směru od Výtoně a od Anděla, která také způsobuje delší čekání, často dokonce nutnost ručního přihlášení na kontaktním zámku na vjezdu z těchto směrů.

ŘÍZENÍ SIGNALIZACÍ Z HDŘÚ

U SSZ napojených na HDŘÚ (Hlavní dopravní řídící ústřednu) je možné dálkově měnit signální programy. Mimo jiné je možné nasadit pevné řízení bez preference tramvají místo dynamického řízení s preferencí. Zásahy do řízení provádějí příslušníci PČR z dispečerského pracoviště v ulici Na Bojišti.

Pevné programy se také, odpoledne cca mezi 16. a 17. hodinou, používají na křižovatce U Výstaviště - Dukelských Hrdinů (u zast. Výstaviště), ze které stránky Preference pražských tramvají nevedou záznamy. Tento způsob řízení přináší zbytečné zdržování tramvají od Veletržní. Z opačného směru k významnému zhoršení pro tramvaje nedochází, protože potřebnou preferenci tramvají v tomto směru neobsahuje ani dynamické řízení.

Dochází však k prodlužování kolon vozidel v ulici U Výstaviště, protože pevný program propustí tímto zatíženým hrdlem menší množství vozidel než program dynamický, což se nepřímo nepříznivě projevuje v navýšení jízdní doby od zastávky Nádraží Holešovice do zastávky Výstaviště.

K nasazování pevných programů dochází také na dvou signalizacích na Bubenském nábřeží 7(SSZ Bubenské nábřeží - tramvajová trať a SSZ Bubenské nábřeží - Argentinská). Zde je však preference tramvají v dynamickém řízení nedostatečná, takže ačkoli zdržení tramvají je zde vysoké, jeho další nárůst způsobený vypnutím preference je už poměrně nízký.

Stránky Preference pražských tramvají děkují všem, kteří se na sledování řízení signalizace podílejí.

Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)