|
|
Preference MHD v roce 2006
Rok 2006 nebyl pro zlepšení preference tramvají na světelné signalizaci tolik úspěšný jako rok předchozí. Neproběhla žádná rozsáhlejší modernizace a zavádění preference na větším množství SSZ v uceleném úseku jako tomu bylo v roce 2005 v případě Plzeňské ulice. Přesto nové preference vznikaly, většinou jednotlivě. Největší přínos má její zavedení na křižovatce Ohrada. Ke zlepšení, i když ne zcela optimálnímu, došlo v rámci stejné rekonstrukce tratí také na sousední Vápence. Vzniknul nový semafor s absolutní preferencí na nebezpečném výjezdu tramvají na Chodovskou ulici od smyčky Spořilov a koncem roku byla postavena signalizace U Výstaviště - Bubenská, která sice provozu tramvají nepomáhá, ale díky kvalitní preferenci ani neubližuje. Podařilo se zprovoznit detekci tramvají na Poděbradské ulici, kde v roce 2005 přestala fungovat většina tramvajových detektorů kvůli výměně sloupů trolejového vedení. I nyní však detekce tramvají není zcela spolehlivá. Zároveň byly napraveny některé chyby a nedostatky z minulosti. Změna dopravního řešení ve prospěch tramvají byla po víc než dvou letech nevyhovujícího řízení provedena na SSZ Havlíčkova - Hybernská a nyní je zde dosaženo bezchybné a absolutní preference. Významného zlepšení se dočkalo také SSZ U Výstaviště - Dukelských hrdinů. NEDOSTATKY SSZ U PRAŽSKÉHO HRADU Jenže zatímco některé problémy byly vyřešeny, další vznikly. Kromě zmiňované Vápenky, kde jde o méně závažný nedostatek, se jedná především o rekonstrukci SSZ Mariánské hradby - U Prašného mostu, kde je bezdůvodně zdržováno zbytečně velké množství tramvají a průběh řízení vykazuje nestabilitu a nelogičnost s dopadem na všechny účastníky provozu. Dalším problémem jsou nedotažené akce. Bez preference zůstává křižovatka Střelničná - Davídkova. Ta byla v létě přebudována na definitivní, vybavena technologií pro dynamické řízení s preferencí tramvají, ale dosud zde fungují pevné programy bez preference. Dynamické řízení s preferencí stále nebylo zprovozněno. Další nedořešenou křižovatkou je Želivského - Jeseniova. Při příležitosti rekonstrukce tratí kolem Ohrady byla na tomto semaforu zřízena detekce tramvají, nicméně detektory nejsou vždy v optimální poloze a především detekce nebyla dosud řádně zprovozněna a preference zde také nefunguje. Pokud by se tyto dvě křižovatky řádně zprovoznily, mohl se významně zlepšit provoz tramvají na dalších dvou místech v Praze. Podrobné hodnocení všech významných změn na SSZ na tramvajové síti v Praze nabízíme v následující rubrice:
Vysvědčení 2006 - hodnocení všech větších změn na SSZ
Více informací: Zenklova ulice
Podélné dělící prahy - informace
AUTOBUSY V roce 2006 pokračovalo zavádění preference autobusů na světelné signalizaci. Preference při použití aktivní detekce byla zavedena na 12 semaforech, preference při použití pasivní detekce byla zavedena na 1 semaforu. Celkový počet semaforů s preferencí autobusů je 25, z toho 19 při použití aktivní detekce. Pokračovalo vybavování autobusů zařízením pro jejich lokalizaci. Při zavádění preference autobusů na SSZ při použití aktivní detekce jsou však zjevné i nedostatky, které se projevují poměrně nízkou efektivitou preferenčních opatření. Seznam SSZ s preferencí autobusů Bylo také zřízeno 290 m vyhrazených pruhů pro autobusy v ulici Lhotecká u zastávky Hasova a 200 metrů vyhrazených pruhů v ulici Na Strži u zastávky Krčský hřbitov. Tyto BUSpruhy neslouží k faktické preferenci MHD, ale vhodně organizují dopravu v místech přechodů pro chodce. Dále bylo zřízeno 250 m vyhrazeného pruhu v ulici Ke Krči, ale pruh není průběžný, protože je v místech přechodů pro chodce rozdělen. Jeho účinná délka je proto kratší. Více informací: ulice Lhotecká a Na Strži
Související články: Preference MHD v roce 2018 (11.06.2020) Preference MHD v roce 2017 (25.11.2018) Preference MHD v roce 2016 (12.11.2017) Preference MHD v roce 2015 (03.10.2016) Preference MHD v roce 2014 (08.03.2015) Preference MHD v roce 2013 (24.04.2014) Preference MHD v roce 2012 (06.04.2013) Preference MHD v roce 2011 (16.04.2012) Preference MHD v roce 2010 (09.02.2011) Preference MHD v roce 2009 (07.03.2010) Preference MHD v roce 2007 (07.04.2008) Preference MHD v roce 2005 (05.01.2006) Komentáře: 0 | Přidat komentář | |
Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024 |