![]() |
Pevné programy se minulý měsíc používaly v zanedbatelné míře, po dvou případech bylo zjištěno řízení pevnými programy na křižovatce nábř. Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem) a na Veletržní – Dukelských Hrdinů. Úctyhodný je výsledek na velmi zatížené křižovatce Argentinská – Plynární, kde nebyl zjištěn jediný případ nasazení pevného řízení bez preference.
Další dobrou zprávou je fakt, že preference tramvají nezpůsobila problémy hromadné dopravy v jiných místech, což bylo velmi často argumentem proti preferenci. Kolaps se nekoná. V některých místech, kde dynamické řízení škrtí příjezd aut do centra, došlo spíše k opačnému efektu – vysunutí kolon vozidel IAD více na okraj města, kde tolik neovlivňují MHD, a příjemnější dopravu v centru a okolí.
Na druhou stranu je během prázdnin v Praze znatelně slabší provoz aut i tramvají, takže konečné slovo ke kontraproduktivitě preference MHD bude možné říci až v září. Pokud tedy tento přístup k dopravě v Praze vydrží i po prázdninách.
Preference tramvají se také alespoň v některých dobách opět začala používat na křižovatce Patočkova – Střešovická. Sporadicky se provádí ruční řízení křižovatky Národní divadlo, která standardně funguje s preferencí tramvají.
Poděkování patří všem, kteří se na sledování signalizace pro stránky Preference pražských tramvají podílejí a kteří se i během července postarali o velký rozsah záznamů.
Archiv
záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících
(na dalších listech)