![]() |
Poprvé je součástí hodnocení řízení křižovatek také nově zařazené SSZ Palackého náměstí. Zde se podle záznamů používají pevné signální programy pravidelně v období ranní dopravní špičky pracovních dnů.
Z dalších křižovatek, které stránky Preference pražských tramvají dlouhodobě sledují a vyhodnocují, se pevné programy v měsíci lednu používaly na stejných místech jako dříve. Tedy na křižovatkách Argentinská – Plynární a nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most.
Nikde však zjištěný podíl pevných programů nepřesáhl 20%, na čemž se pozitivně projevil značný pokles intenzity automobilové dopravy na začátku roku. Navíc byla křižovatka nábřeží Kapitána Jaroše – Štefánikův most (pod Letenským tunelem) už několikátý měsíc po sobě řízena pevným programem pouze v ranních, případně dopoledních hodinách. V odpolední špičce mají tramvaje zajištěn výrazně plynulejší průjezd křižovatkou.
Na ostatních vyhodnocovaných křižovatkách preference funguje a pevné programy na ně nejsou namísto dynamického řízení z HDŘÚ nasazovány. Výjimkou byl čtvrtek 26. ledna, kdy došlo v důsledku havárie vodovodu v Sokolské ulici na několika SSZ na pravobřežní komunikaci k zásahům do řízení z HDŘÚ, případně ze skříňky ručního řízení na místě.
Vypínání preference tramvají je zaznamenáváno na dalších signalizacích, jež stránky Preference pražských tramvají nesledují, případně nevyhodnocují. V měsíci lednu se to týkalo křižovatky Patočkova – Střešovická a Letenské náměstí.
Poděkování opět patří všem, kteří se na sledování řízení signalizace v Praze podílejí.
Archiv
záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících
(na dalších listech)