![]() |
Ústup od nasazování pevných programů je nejvíce vidět v Holešovicích. Zde zůstávají všechny křižovatky trvale s preferencí tramvají. Týká se to i klíčových uzlů nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem) a Argentinská – Plynární, kde však dosud nejsou vytvořeny vhodné podmínky pro celkový provoz.
ŘÍZENÍ SIGNALIZACÍ Z HDŘÚU SSZ napojených na HDŘÚ (Hlavní dopravní řídící ústřednu) je možné dálkově měnit signální programy. Mimo jiné je možné nasadit pevné řízení bez preference tramvají místo dynamického řízení s preferencí. Zásahy do řízení provádějí příslušníci PČR z dispečerského pracoviště v ulici Na Bojišti. |
Díky tomu je jízda tramvají i přes zatížené křižovatky komfortnější pro cestující, vzniká větší prostor pro plnění jízdního řádu a v důsledku se hromadná doprava stává atraktivnější.
Ze sedmi křižovatek, které stránky Preference pražských tramvají sledují a vyhodnocují, bylo zaznamenáno nasazování pevných programů z HDŘÚ pouze na Palackého náměstí. Zde se řídilo výhradně v ranní dopravní špičce pracovních dnů. Ze sledovaných dob bylo pevné řízení zjištěno v 7 % případů. Přes křižovatku jezdí pilotní linka preference MHD č. 3.
Podle dílčích poznatků je preference tramvají aktivní také na dvou signalizacích v Praze 6, které byly v minulých měsících také postižené rušením preference. Křižovatky Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice také upřednostňovaly tramvaje.
Stránky Preference pražských tramvají děkují všem, kteří se na sledování řízení signalizace podílejí.
Archiv
záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících
(na dalších listech)