![]() |
V září bylo pořízeno 213 záznamů o řízení světelných signalizačních zařízení.
Tramvaje se na trojúhelník pod Letenským tunelem vrátily na konci srpna. Několik dní zde byl provoz řízen pevnými programy, protože nebyl dokončen software pro dynamické řízení s preferencí. Nyní je křižovatka řízena už cca 45 dní dynamikou s preferencí, která postupně prošla několika dílčími vylepšeními, ale dosud není optimálně vyladěna pro co nejplynulejší provoz tramvají.
Stránky Preference vyčkávají na dokončení úprav a ladění SSZ, následně přinesou komplexní článek o křižovatce.
ŘÍZENÍ SIGNALIZACÍ Z HDŘÚU SSZ napojených na HDŘÚ (Hlavní dopravní řídící ústřednu) je možné dálkově měnit signální programy. Mimo jiné je možné nasadit pevné řízení bez preference tramvají místo dynamického řízení s preferencí. Zásahy do řízení provádějí příslušníci PČR z dispečerského pracoviště v ulici Na Bojišti. |
Preference tramvají trvale fungovala nejen pod Letenským tunelem, ale také na většině dalších křižovatek v oblasti Holešovic, které stránky Preference sledují a vyhodnocují. Výjimkou opět byly dvě signalizace na Bubenském nábřeží, kde stále většinu dne přetrvává pevné řízení bez preference tramvají a signalizace i proto budou brzy vyřazeny ze seznamu SSZ s preferencí tramvají stránek Preference pražských tramvají.
Dvě ze sledovaných křižovatek jsou delší dobu bez provozu tramvají. Na SSZ Jiráskovo náměstí a SSZ Palackého náměstí se provoz vrátí už během října. U druhé z křižovatek přitom bude uvedeno do provozu zcela nové dopravní řešení s některými vylepšeními od původního stavu i technickými novinkami. I o těch budou stránky Preference informovat.
Stránky Preference pražských tramvají děkují všem, kteří se na sledování řízení signalizace v Praze podílejí.
Archiv záznamů řízení SSZ s rekapitulacemi řízení po jednotlivých měsících (na dalších listech)