Největší akcí ve prospěch preference MHD byla v uplynulém roce rekonstrukce světelných signalizací na Plzeňské ulici. Bylo rekonstruováno celkem šest zařízení a na všech byla při té příležitosti zavedena preference tramvají. Přestože dvě z rekonstruovaných signalizací stále vykazují nedostatky řízení, jezdí nyní tramvaje Plzeňskou ulicí s výrazně menšími zdrženími na SSZ.
Další významnou akcí v oblasti preference MHD na světelných signalizacích byla úprava čtyř SSZ na Poděbradské ulici, ke které se navíc přidala softwarová úprava SSZ Harfa pro preferenci tramvají a zprovoznění detekce na SSZ Českomoravská – Zelený ostrov.
Bohužel, ze šesti těchto signalizací na trase pilotní linky preference MHD č. 3 přestala během roku 2005 fungovat detekce tramvají na dvou SSZ (Poděbradská – Podkovářská a Poděbradská – U Tesly) po výměně sloupů VO v Poděbradské ulici. Z tohoto důvodu přestala fungovat také preference na SSZ a signalizace byly dočasně vyjmuty ze seznamu SSZ s preferencí těchto stránek.
V roce 2005 přibylo na tramvajové síti jedno SSZ, dvě byla naopak zrušena (8.284 Sokolovská - U Balabenky a 4.473 Modřanská - odbočení tramvaje).
Vysvědčení 2005 -
hodnocení všech změn na SSZ
Seznam
SSZ na tramvajové síti
V oblasti liniové preference se podařilo osadit cca 700 metrů betonových tvarovek, které oddělují kolejové těleso od vozovky a zlepšují tak rychlost, plynulost a bezpečnost tramvajového provozu i ostatního provozu. Nové bumlíky se objevily v ulici Sokolovská a na Bubenském nábřeží. Prvky se naopak dosud nepodařilo osadit do ulice Plynární a Zenklovy.
Podélné dělící prahy - informace
Seznam
podélných dělících prahů na tramvajové síti
AUTOBUSY
V roce 2005 bylo zřízeno 150 m vyhrazeného pruhu pro autobusy v ulici Na Pankráci v úseku Na Veselí – Náměstí Hrdinů ve směru do centra a 600 m vyhrazeného pruhu pro autobusy v ulici Zálesí v úseku Nad Lesním divadlem – Štúrova taktéž ve směru do centra.