Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Vyhrazený pruh v ulici Ke Krči nefunguje
(ze dne 24.05.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 24.05.2006 16:26:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný Pavel Dvoøák (braddy) (pdvo@seznam.cz)
Titulek: Souhlas
Díky za èlánek, trochu jsem tu situaci oèekával. Nicménì pøi prohlížení tìch fotek mì napadl možný dùvod, proè ta auta v druhé èásti se øadí do špatného pruhu... Ta druhá èást je celkem krátká a už od poloviny jsou vyøazovací šipky do BUS pruhu. Øidiè který tak vjede do "svého" prùjezdného pruhu a uvidí pøed dalším pøechodem už stát nìkolik aut, radìji se také zaøadí rovnou do BUS pruhu, aby pak nemìl problém se zaøazováním.
Také souhlasím s tím nedoøešeným SSZ u nového obchodního centra na Novodvorské. Za 1) mi pøijde celkem zbyteèné to druhé SSZ pøi výjezdu z objektu býv. ústavu A.S. Popova. Tolik aut tam zase nejezdí. Za 2) by urèitì bývalo dobré vyhradit samostatný odboèovací pruh do Tesca ve smìru k Braníku, o detekci busù nemluvì.

  
Komentář ze dne: 26.05.2006 21:24:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Souhlas
Ve zdùvodnìní chování øidièù se schodeme. V textu èlánku je to rozvedené.
K Novodvorské. To druhé SSZ vypadá, že jen zdržuje dopravu. Jenže hned vedle je základní škola Jílovská, na kterou ráno chodí dìti od autobusu. A než tam byl semafor, tak tam každé ráno stál strážník. Takže signalizace je z principu urèitì pøínos. Bohužel provedení je šílené. A to po více stránkách. S tím pruhem pro odboèení se dá taky souhlasit. Koukal jsem na to a nejlepší by asi bylo provést toto odboèení jaké nesignalizované s dìleným pøechodem. Jenže teï už do toho asi nikdo vrtat nebude. Snad by se dal vyhradit ten stávající pravý pruh pouze jako odboèovací vpravo, aby se autobusy mohly bez obav øadit do prostøedního a hned za køižovatkou pøejet vpravo do zastávky. Souèasnì by se mìly prodloužit min. délky volna v hlavním smìru, které jsou jen cca 20 sekund. K tomu udìlat tu smyèku na prodlužování v zastávce, vylepšit øízení druhého SSZ vè. koordinace, za slabého provozu nechat na blikaèku a bude to jakž t

  NOVINKY
01.05.2024 Závora a upravená preference tramvají na Elsnicově náměstí
Pokračuje zmírňování dopadů přetížení Zenklovy ulice na MHD. Po úpravách ve střední části radiály došlo ke změně na SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí. Podle detekce vzdutí je krácena zelená pro automobilovou dopravu od Voctářovy ulice, což snižuje pravděpodobnost zahlcení Elsnicova náměstí a zlepšuje průjezd i za tímto místem. Tato zelená byla v minulosti často nevyužitá, případně přeplňovala prostor samotného náměstí, což blokovalo hlavní směr, včetně průjezdu MHD. Nejde o první úpravu v zájmu veřejné dopravy na Zenklově. Už v minulosti došlo například k provizorní stavební úpravě před zastávkou Vosmíkových, čímž vzniknul samostatný pruh pro auta vedle trati. Také byla změněna organizace dopravy na náměstí Na Stráži, kde lze oběma pruhy z centra pokračovat přímo. Největší problémy mají tramvaje aktuálně v zastávce U Kříže ve směru z centra, kde se často tvoří velmi pomalá kolona aut na kolejích. Problémy v Zenklově ulici byly dlouhodobě hlavně do centra. Po rekonstrukci v roce 2018 se však projevují více v opačném směru, zejména z důvodů přemístění automobilové dopravy na koleje v několika úsecích. Od února 2024 jezdí Zenklovou ulicí navíc trolejbus.

26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.

06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024