SSZ 0.315 Vršovická – Petrohradská
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 1
Doplnění dynamického řízení SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut v hlavním směru a slabší provoz na vedlejších vjezdech. SSZ funguje v koordinaci ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
Na SSZ funguje také preference autobusů, které jsou provozovány kolizně s tramvajemi. SSZ bylo rekonstruováno v roce 2015.
|
|
SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 2
Doplnění dynamického řízení SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut na všech vjezdech. SSZ funguje v dynamické koordinaci se sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná ve dvoufázovém řízení. Přes tramvajovou trať svítí pro chodce trvalá zelená. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
Na SSZ prakticky nefunguje předvýběr vlastní fáze.
Na SSZ funguje také preference autobusů, které jsou provozovány kolizně i nekolizně s tramvajemi. SSZ bylo rekonstruováno v roce 2016.
|
|
SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 1
Doplnění dynamického řízení SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány na třech ze čtyř vjezdů. V místě je středně silný provoz aut na všech vjezdech. SSZ funguje v dynamické koordinaci se sousedním SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem ve třífázovém řízení. Přes tramvajovou trať svítí pro chodce trvalá zelená. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
Na SSZ funguje také preference autobusů, které jsou provozovány kolizně i nekolizně s tramvajemi. SSZ bylo rekonstruováno v roce 2016.
|
|
SSZ 0.355 Vršovická – U Vršovického nádraží
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ a zavedení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, , kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut v hlavním směru a slabší provoz na vedlejších vjezdech. SSZ funguje v koordinaci ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
SSZ bylo rekonstruováno v roce 2010.
|
|
SSZ 0.356 Vršovická – Sportovní
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 1
Doplnění dynamického řízení SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut v hlavním směru a slabší provoz na vedlejších vjezdech. SSZ funguje v koordinaci ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
SSZ bylo rekonstruováno v roce 2015.
|
|
SSZ 1.004 Revoluční – Dlouhá
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 2
Úprava SSZ a zavedení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut na třech vjezdech a slabší na jednom hlavním vjezdu. SSZ funguje v koordinaci ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
Na SSZ nejsou dostatečně zohledněny větší délky zastávkových pobytů v denních dobách.
|
|
SSZ 1.035 Křižovnická – Karlova
|
PREFERENCE: žádná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 5
Rekonstrukce SSZ na přechodu pro chodce. V místě je silný provoz aut a velmi silný provoz chodců. SSZ funguje izolovaně ve dvoufázovém řízení. Signalizace nadále funguje přes den v pevném řízení a preference tramvají není tedy pro většinu tramvají zajištěna. Na signalizaci byla proti původnímu stavu vylepšena detekce tramvají.
|
|
SSZ 2.013 Palackého náměstí
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím podmíněná )
HODNOCENÍ: 1
Výměna technologie SSZ a vylepšení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány na všech vjezdech. V místě je silný provoz aut ve všech vjezdech. SSZ funguje izolovaně ve vícefázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna vkládáním vlastní fáze, samostatným výběrem volna ve fázi, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 4.402 Nuselská – Vladimírova
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: -
Rekonstrukce SSZ na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány na všech třech vjezdech. V místě je středně silný provoz aut na všech vjezdech. SSZ funguje izolovaně ve třífázovém řízení. Preference tramvají není zajištěna. SSZ v provizorním režimu, dočasně v pevném programu bez preference.
|
|
SSZ 5.068 Lidická – Zborovská
|
PREFERENCE: žádná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 4
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz aut na jednom bočním vjezdu a středně silný provoz aut na ostatních vjezdech. SSZ funguje v koordinaci ve třífázovém řízení. Preference tramvají není zajištěna. Dopravní řešení rekonstruovaného SSZ je obdobou původního dopravního řešení. Tramvajová detekce je realizována.
|
|
SSZ 5.503 Štefánikova – Kartouzská
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ a zavedení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz aut na jednom bočním vjezdu a středně silný provoz aut na ostatních vjezdech. SSZ funguje v koordinaci ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze, předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze a odložením souběžné zelené pro auta při jedoucí tramvaji.
|
|
SSZ 7.142 Plynární – Komunardů
|
PREFERENCE: absolutní (předtím žádná)
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ a obnova preference na přechodu pro chodce. V místě je slabý provoz aut a chodců. SSZ funguje izolovaně ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním vlastní fáze.
|
|
SSZ 8.235a Zenklova – náměstí Na Stráži
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím podmíněná)
HODNOCENÍ: 1
Úprava SSZ a vylepšení preference na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz aut v hlavním směru a středně silný provoz aut na bočních vjezdech. SSZ funguje izolovaně ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze.
Na SSZ funguje také preference autobusů, které jsou provozovány kolizně i nekolizně s tramvajemi.
|
|
SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí
|
PREFERENCE: absolutní (předtím absolutní)
HODNOCENÍ: 2
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut na jednom hlavním vjezdu, dvou bočních vjezdech a slabší provoz aut na jednom hlavním vjezdu. SSZ funguje izolovaně ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
I když lépe než v původním řešení, stále není zcela dořešena problematika vnitřní koordinace mezi dvěma uzly SSZ. V určitých situacích může již odhlášená tramvaj uvíznout mezi uzly a dochází k jejímu zdržení do dalšího výběru fáze, který již není preferenční.
Do tohoto jednoho SSZ byla sloučena původní SSZ 8.251a a SSZ 8.251b, která se nacházela na stejném místě.
|
|
SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím absolutní)
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je silný provoz aut v hlavním směru a slabý provoz aut na bočním vjezdu. SSZ funguje izolovaně ve dvoufázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
|
|
SSZ 9.212 Harfa
|
PREFERENCE: podmíněná (předtím podmíněná)
HODNOCENÍ: 1
Rekonstrukce SSZ na průsečné křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je velmi silný provoz aut na všech vjezdech. SSZ funguje izolovaně ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze.
Na SSZ funguje také preference autobusů, které jsou provozovány kolizně s tramvajemi.
|
|
SSZ 9.905 Kolbenova – Laponská
|
PREFERENCE: podmíněná
HODNOCENÍ: 1
Výstavba SSZ na stykové křižovatce s přechody pro chodce, kde jsou tramvaje provozovány v hlavním přímém směru. V místě je středně silný provoz aut v hlavním směru slabý provoz aut na bočním vjezdu. SSZ funguje v koordinaci ve třífázovém řízení. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Signalizace současně nepřímo kryje přilehlý výjezd a odbočení tramvají na vlastní těleso.
Preference tramvají není zajištěna v době velmi slabého provozu, kdy je signalizace z režimu fáze blikající žlutá „zapínána“ do fáze dle nároku chodce bez ohledu na přihlášená vozidla MHD.
|
|
|
Doladění SSZ 2.023 Svobodova – Na Slupi
Ve zkušebním provozu bylo změněno izolované řízení s pevnou délkou cyklu na izolované řízení s proměnnou délkou cyklu.
Doplnění vzdáleného rádia na SSZ 4.401 Bělelehradská - Otakarova
V rámci rekonstrukce tramvajové trati Albertov – Otakarova bylo doplněno vzdálené rádio pro vzdálenou směrovou detekci tramvají ve směru od Albertova.
SSZ 2.332a náměstí Míru – Francouzská v pevném řízení namísto dynamiky bez preference
Ve zkušebním provozu bylo dynamické řízení bez preference změněno na dynamické řízení s preferencí, avšak z důvodů komplikací pro automobilovou dopravu bylo následně změněno na pevné řízení. To sice bývá obvykle pro vozidla MHD horší než dynamické řízení, avšak v případě tohoto SSZ, kde v původní dynamice docházelo k tzv. propadu cyklu, tedy že se příslušné volno pro tramvaj v daném cyklu řízení vůbec nevybralo, se meziročně nejedná pro MHD o zhoršení.
SSZ 8.207 Sokolovská - Šaldova
Úprava SSZ vyvolaná posunem zastávky ve směru do centra. Současně s úpravou bylo mimo jiné opraveno svícení rozsvěcení předvěsti ve směru z centra. SSZ nadále funguje s absolutní preferencí tramvají.
Vyladění SSZ 3.351 Želivského – Jeseniova pro tramvaje a chodce
Byl zajištěn spolehlivý předvýběr kolizní fáze pro tramvaje, ve slabším provozu doplněno krácení zelené pro chodce na části přechodu přes TT. Byla prodloužena zelená pro chodce souběžné s tramvají.
Definitivní vypnutí SSZ 5.582 Nádražní – nádraží Smíchov
Signalizace na výjezdu ze smyčky tramvají Smíchovské nádraží byla vypnuta, s ohledem na dlouhodobě zklidněný provoz v prostoru před nádražím. Signalizace fungovala s podmíněnou preferencí tramvají.
Úpravy dat pro zastávky na znamení
Byly upraveny SSZ 5.815 Plzeňská – přechod zastávka Hotel Golf, SSZ 5.816 Plzeňská – přechod zastávka Poštovka a SSZ 8.243 Střelničná – Zdibská tak, aby volno pro tramvaj začínalo bez uvažování zastávkového pobytu tramvaje. Úpravy byly provedeny v souvislosti s charakterem zastávek na znamení.
Zrušení semaforu u zastávky Kolbenova
V souvislosti s rekonstrukcí tramvajové tratě a zúžení vozovky bylo zrušeno SSZ 9.264 Kolbenova – přechod. SSZ fungovalo s absolutní preferencí tramvají.
|
|
|
Poznámka: u SSZ obnovených nebo postavených v roce 2018, které byly z hlediska preference MHD prokazatelně doladěny až během roku 2019 budou následné změny zahrnuty až do vyhodnocení za rok 2019.
|