Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Proč jezdí tramvaje na signál STŮJ
(ze dne 16.08.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 17.08.2006 18:15:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný -FN- (frantanyklicek@volny.cz)
Titulek:
Když už jsou ty tramvaje tak nebezpeèné... :) Èasto pøestupuji mezi tramvajemi a autobusy ve Dvorcích. Nedávno zde pøibyl automat na jízdenky - a v jeho sousedství, na vozovce, bílý andìlíèek. Má své opodstatnìní. Automobily jedoucí od Jeremenkovy totiž dostanou volno vpravo (smìrem po nábøeží do centra) právì na dobu, kdy dostanou volno chodci pøecházející z autobusové na tramvajovou zastávku. Poté dostanou volno všechna vozidla od Jeremenkovy, ale jezdí vìtšinou už jen doleva, nebo vozidla jedoucí vpravo byla již odbavena. V té chvíli ovšem již chodci mají stùj, i když by mohli pøejít daleko bezpeènìji, a za pøecházení hrozí pokuta. Musí si tedy poèkat na ménì bezpeèné volno, a nemusí pøitom stihnout pøípoj... :(

Komentář ze dne: 16.08.2006 13:58:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (radek.nedved@gmail.com)
Titulek:
jen pro zajímavost
tìch údajných 17 tramvají nepoèítal žádný expert, ale pøímo diletantská redaktorka, která jistì nemìla po ruce tabulky zábrzdných vzdáleností - takže to prostì vzala podle øidièských zkušeností z osobního auta, které brzdí 4x lépe a bylo vymalováno
když nova filmuje 5 hodin snad nejfrekventovanìjší køižovatku v Praze a za celou nachytá asi 1, maximálnì 3 tramvaje, jak (lehce) omezí osobní auta a žádné neohrozí, je z toho aféra - to je prostì naše souèasná bulvární spoleènost a dokud se lidi na ty sraèky budou dívat tak se toho nezbavíme

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 22:25:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný Pavel Ïuran (duran@dp-arena.cz)
Titulek: Re: Diletantství
Mluvil jsem vèera s redaktorkou Michaelou Urbanovou ještì jednou a nabídl jí k nahlédnutí zábrzdné vzdálenosti tramvají - nezajímá jí to. O své pravdì je pøesvìdèená, natoèila prý objektivní reportáž. Nemyslím si, že je diletant - domnívám se, že jen sdílí všeobecný názor na tramvaje a jejich øidièe. Pokud jde o vyhodnocení 17 pøestupkù tramvajákù bìhem 3 hodin, pak se na tom podílel celý její štáb.

    
Komentář ze dne: 28.08.2006 18:38:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný Miroslav Penc (mip@email.cz)
Titulek: Re: Diletantství
Reportáže jsem vidìl až teï , takže se pøipojuji k názoru, že redaktorka je diletantka. Za takovou reportáž si nìjakou odmìnu zaslouží akorát støihaè. Pokud navíc redaktorka ani nejevila zájem zjistit, zda se pøece jen nemýlila, vzbuzuje to ve mnì dojem, že úmyslnì natoèila reportáž tak, aby vyznìla právì takovým zpùsobem, jakým vyznìla. Že "øidièi tramvají jezdí v Praze èasto na èervenou". Takže z reportáže cítím úmysl pokusit se poškodit øidièe tramvají. Leccos napovídá pokus nazvat pracovníka dispeèinku HDØÚ dopravním expertem, aèkoliv ani on, ani redaktorka neznají text Zákona o provozu na pozemních komunikacích, který obì reportáže tak snadno odsoudily. Pro zajímavost uvádím odkaz na etický kodex novináøe: http://www.syndikat-novinaru.cz/etika/kodex.phtml. Zaujaly mne zejména body 1c, 1e a 1f.

    
Komentář ze dne: 18.08.2006 09:25:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný Mojmír Otruba (mot@szu.cz)
Titulek: Re: Re: Diletantství
Omyl. Když tomu "mladá nadìjná" redatorka VÙBEC NEROZUMÍ, tak zkrátka JE DILETANT. A je zcela irelevantní, kolik lidí ty její nièím nepodložené nesmysly názorovì sdílí. I kdyby jich mìly být milardy.

Ostanì už jsi snad, vážený kolego, slyšel cosi o tom, že a vezmeš vzorek populace podle jakého chceš kritéria, blbci Ti tam budou vždy pøevažovat. S velkou rezervou.

Celý štáb - ryba vždy smrdí od hlavy a za cokoliv zveøejnìného v médiích plnì odpovídá ten, kdo se pod to podepsal. Nìjaké "odborné poradce" tìžko mìla a dávat spoluvinu nìkomu, kdo tahal kabely nebo øídil auto by pøinejmenším nedávalo kloudný smysl.


    
Komentář ze dne: 17.08.2006 13:09:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Diletantství
Diletant znamená, jak jsem si našel ve slovníku, neodborník, samouk, nebo nedouk. Reportáž podle mì byla diletantská. A je názor veøejnosti na øidièe tramvají jakýkoli, a i když stejný názor zastává redaktorka a její štáb.

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 14:14:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re:
Ona spíš podle mì jednoduše poèítala tramvaje, které projíždìly kolem návìstidla na STÙJ. Bez ohledu polohu tramvaje, ve které jí STÙJ padlo. Ale to je jen mùj dojem.

Ještì nìco k sekvenci, kde je jízda tramvaje okomentovaná slovy: 'blokuje dopravu'. Øidiè tramvaje podle záznamu zaèal brzdit asi sekundu poté, co na návìstidle padlo STÙJ. To nepovažuji za nepøimìøenou reakci. Èinil tak asi kvùli vozidlu v køižovatce. Už po další sekundì projíždìl kolem návìstidla výraznì nižší rychlostí. Tramvaj byla v tomto pøípadì pøinucena pøed køižovatkou zpomalit kvùli vozidlu, jehož øidiè porušil zákon. Pravdìpodobnì vjel do køižovatky, aniž ji mohl opustit. A právì on ji blokoval. Chování øidièù AD na této køižovatce je pøitom velký a neøešený problém. V pøípadì I. P. Pavlova má nekázeò za následek, že zde èasto neprojede v jednom cyklu øízení více než 1 tramvaj a dochází tak k tvorbì kolon a výraznému nárùstù zdržení tramvají s dopadem na plynulost a pøesnost provozu v TRAMsíti.

Komentář ze dne: 16.08.2006 12:58:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný Mojmír Otruba (mot@szu.cz)
Titulek: DOTAZ
Ještì jednou to, co se do mého minulého pøíspìvku nevešlo: Umí mi nìkdo odpovìdìt, zda pøi programování SSZ platí stále tatáž pravidla, která platila za mé aktivní tramvajácké éry, tedy ještì v osmdesátých letech? Tehdy totiž ty signální plány nedìlali žádní dopravní odborníci, ale ze scela nejasného dùvodu zásadnì lidé od profese "Ing. arch". Velmi èasto bez jakýchkoliv, aspoò amatérských, zkušeností s øízením jakéhokoliv vozidla.

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 13:50:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: DOTAZ
K tvorbì dopravních øešení køižovatek snad øeknu jen tolik, že je mnoho dobrých i špatných øešení. Vzato tedy hlavnì z pohledu tramvajové dopravy a její preference.

Komentář ze dne: 16.08.2006 12:34:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný Mojmír Otruba (mot@szu.cz)
Titulek: Co diletanti nevìdí
Kde berou diletanti z TV Nova jistotu, že na pøedmìtné køižovatce bìží návìstidla pro tramvaje úplnì synchronnì v obou smìrech? Zábìr byl jen na návìstidlo tìsnì pod zastávkou I.P.Pavlova smìr Štìpánská, ale kritizováni byli vìtšinou øidièi v protismìru, kteøí projeli velmi tìsnì poté, co na snímaném návìstidle èerstvì "padla" návìst STÙJ. Já sice nevím, co je tam pøesnì naprogramováno, kdybych to programoval já, urèitì by mi tam vyšel èasový okamžik, kdy v zájmu nezablokování komplexu køižovatek tramvaj, co právì odjela ze zastávky IPP smìrem do zastávky Štìpánská, již do uvedeného komplexu nepustím, ale tramvaj v protismìru v zájmu vyklizení prostoru ještì nechám projet. Pokud pøedmìtná dvì návìstidla opravdu bìží zcela synchronnì, svìdèilo by to nejen o absenci nìèeho jako návìsti "pozor", ale taky o tom, že tu køižovatku by musel programovat velmi hodnotný vypatlanec.
Odpoví mi nìkdo: Platí stále, to, co platilo za mých èasù øízení tramvaje (za totáèe), kdy ty

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 13:48:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Co diletanti nevìdí
Díky za dotaz. I na synchronizaci jsem myslel. Mohu øíci jen to, že nevím. :) Musel bych vidìt dopravní øešení s fázovými pøechody, nebo pátrat na místì. Ale mùžeme pouvažovat nad délkami vyklizovacích èasù a vychází mi, že v okamžiku, kdy padalo STÙJ od nám. Míru, nejpozdìji muselo padat STÙJ také od Karlova nám. A nevyluèuju, že od Karlova mohlo padnout možná i o sekundu døíve, protože auta v pøíští fázi mají ke koleji od Karlova nám. blíže než ke koleji od nám. Míru. Nicménì tipuju, že bìží synchronnì, takže toto neøešme. Koordinaci obou SSZ na nám. I. P. Pavlova bych do toho netahal, protože ten spodní semafor (s Legerovou) má právì kvùli koordinaci delší volna pro tramvaje než ten horní. Volno døív zaèíná a pozdìji konèí.

Jinak souhlasím, že reportáže byly diletantské. Sebevìdomí autorky je asi vysoké, znalosti nulové. Tato kritická kombinace vyvøela v „prùkazné“ zábìry, dojmy „dopravního experta“, výkøiky o nespravedlnosti a údiv vydìšených respondentù.

    
Komentář ze dne: 15.06.2015 04:34:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenkeinv

Komentář ze dne: 16.08.2006 10:31:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (radek.nedved@gmail.com)
Titulek:
díky za tento èlánek, každý rozumný názor potìší

  NOVINKY
01.05.2024 Závora a upravená preference tramvají na Elsnicově náměstí
Pokračuje zmírňování dopadů přetížení Zenklovy ulice na MHD. Po úpravách ve střední části radiály došlo ke změně na SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí. Podle detekce vzdutí je krácena zelená pro automobilovou dopravu od Voctářovy ulice, což snižuje pravděpodobnost zahlcení Elsnicova náměstí a zlepšuje průjezd i za tímto místem. Tato zelená byla v minulosti často nevyužitá, případně přeplňovala prostor samotného náměstí, což blokovalo hlavní směr, včetně průjezdu MHD. Nejde o první úpravu v zájmu veřejné dopravy na Zenklově. Už v minulosti došlo například k provizorní stavební úpravě před zastávkou Vosmíkových, čímž vzniknul samostatný pruh pro auta vedle trati. Také byla změněna organizace dopravy na náměstí Na Stráži, kde lze oběma pruhy z centra pokračovat přímo. Největší problémy mají tramvaje aktuálně v zastávce U Kříže ve směru z centra, kde se často tvoří velmi pomalá kolona aut na kolejích. Problémy v Zenklově ulici byly dlouhodobě hlavně do centra. Po rekonstrukci v roce 2018 se však projevují více v opačném směru, zejména z důvodů přemístění automobilové dopravy na koleje v několika úsecích. Od února 2024 jezdí Zenklovou ulicí navíc trolejbus.

26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.

06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024