Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Proč jezdí tramvaje na signál STŮJ
(ze dne 16.08.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 17.08.2006 18:15:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný -FN- (frantanyklicek@volny.cz)
Titulek:
Když už jsou ty tramvaje tak nebezpeèné... :) Èasto pøestupuji mezi tramvajemi a autobusy ve Dvorcích. Nedávno zde pøibyl automat na jízdenky - a v jeho sousedství, na vozovce, bílý andìlíèek. Má své opodstatnìní. Automobily jedoucí od Jeremenkovy totiž dostanou volno vpravo (smìrem po nábøeží do centra) právì na dobu, kdy dostanou volno chodci pøecházející z autobusové na tramvajovou zastávku. Poté dostanou volno všechna vozidla od Jeremenkovy, ale jezdí vìtšinou už jen doleva, nebo vozidla jedoucí vpravo byla již odbavena. V té chvíli ovšem již chodci mají stùj, i když by mohli pøejít daleko bezpeènìji, a za pøecházení hrozí pokuta. Musí si tedy poèkat na ménì bezpeèné volno, a nemusí pøitom stihnout pøípoj... :(

Komentář ze dne: 16.08.2006 13:58:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (radek.nedved@gmail.com)
Titulek:
jen pro zajímavost
tìch údajných 17 tramvají nepoèítal žádný expert, ale pøímo diletantská redaktorka, která jistì nemìla po ruce tabulky zábrzdných vzdáleností - takže to prostì vzala podle øidièských zkušeností z osobního auta, které brzdí 4x lépe a bylo vymalováno
když nova filmuje 5 hodin snad nejfrekventovanìjší køižovatku v Praze a za celou nachytá asi 1, maximálnì 3 tramvaje, jak (lehce) omezí osobní auta a žádné neohrozí, je z toho aféra - to je prostì naše souèasná bulvární spoleènost a dokud se lidi na ty sraèky budou dívat tak se toho nezbavíme

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 22:25:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný Pavel Ïuran (duran@dp-arena.cz)
Titulek: Re: Diletantství
Mluvil jsem vèera s redaktorkou Michaelou Urbanovou ještì jednou a nabídl jí k nahlédnutí zábrzdné vzdálenosti tramvají - nezajímá jí to. O své pravdì je pøesvìdèená, natoèila prý objektivní reportáž. Nemyslím si, že je diletant - domnívám se, že jen sdílí všeobecný názor na tramvaje a jejich øidièe. Pokud jde o vyhodnocení 17 pøestupkù tramvajákù bìhem 3 hodin, pak se na tom podílel celý její štáb.

    
Komentář ze dne: 28.08.2006 18:38:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný Miroslav Penc (mip@email.cz)
Titulek: Re: Diletantství
Reportáže jsem vidìl až teï , takže se pøipojuji k názoru, že redaktorka je diletantka. Za takovou reportáž si nìjakou odmìnu zaslouží akorát støihaè. Pokud navíc redaktorka ani nejevila zájem zjistit, zda se pøece jen nemýlila, vzbuzuje to ve mnì dojem, že úmyslnì natoèila reportáž tak, aby vyznìla právì takovým zpùsobem, jakým vyznìla. Že "øidièi tramvají jezdí v Praze èasto na èervenou". Takže z reportáže cítím úmysl pokusit se poškodit øidièe tramvají. Leccos napovídá pokus nazvat pracovníka dispeèinku HDØÚ dopravním expertem, aèkoliv ani on, ani redaktorka neznají text Zákona o provozu na pozemních komunikacích, který obì reportáže tak snadno odsoudily. Pro zajímavost uvádím odkaz na etický kodex novináøe: http://www.syndikat-novinaru.cz/etika/kodex.phtml. Zaujaly mne zejména body 1c, 1e a 1f.

    
Komentář ze dne: 18.08.2006 09:25:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný Mojmír Otruba (mot@szu.cz)
Titulek: Re: Re: Diletantství
Omyl. Když tomu "mladá nadìjná" redatorka VÙBEC NEROZUMÍ, tak zkrátka JE DILETANT. A je zcela irelevantní, kolik lidí ty její nièím nepodložené nesmysly názorovì sdílí. I kdyby jich mìly být milardy.

Ostanì už jsi snad, vážený kolego, slyšel cosi o tom, že a vezmeš vzorek populace podle jakého chceš kritéria, blbci Ti tam budou vždy pøevažovat. S velkou rezervou.

Celý štáb - ryba vždy smrdí od hlavy a za cokoliv zveøejnìného v médiích plnì odpovídá ten, kdo se pod to podepsal. Nìjaké "odborné poradce" tìžko mìla a dávat spoluvinu nìkomu, kdo tahal kabely nebo øídil auto by pøinejmenším nedávalo kloudný smysl.


    
Komentář ze dne: 17.08.2006 13:09:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Re: Diletantství
Diletant znamená, jak jsem si našel ve slovníku, neodborník, samouk, nebo nedouk. Reportáž podle mì byla diletantská. A je názor veøejnosti na øidièe tramvají jakýkoli, a i když stejný názor zastává redaktorka a její štáb.

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 14:14:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek: Re:
Ona spíš podle mì jednoduše poèítala tramvaje, které projíždìly kolem návìstidla na STÙJ. Bez ohledu polohu tramvaje, ve které jí STÙJ padlo. Ale to je jen mùj dojem.

Ještì nìco k sekvenci, kde je jízda tramvaje okomentovaná slovy: 'blokuje dopravu'. Øidiè tramvaje podle záznamu zaèal brzdit asi sekundu poté, co na návìstidle padlo STÙJ. To nepovažuji za nepøimìøenou reakci. Èinil tak asi kvùli vozidlu v køižovatce. Už po další sekundì projíždìl kolem návìstidla výraznì nižší rychlostí. Tramvaj byla v tomto pøípadì pøinucena pøed køižovatkou zpomalit kvùli vozidlu, jehož øidiè porušil zákon. Pravdìpodobnì vjel do køižovatky, aniž ji mohl opustit. A právì on ji blokoval. Chování øidièù AD na této køižovatce je pøitom velký a neøešený problém. V pøípadì I. P. Pavlova má nekázeò za následek, že zde èasto neprojede v jednom cyklu øízení více než 1 tramvaj a dochází tak k tvorbì kolon a výraznému nárùstù zdržení tramvají s dopadem na plynulost a pøesnost provozu v TRAMsíti.

Komentář ze dne: 16.08.2006 12:58:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný Mojmír Otruba (mot@szu.cz)
Titulek: DOTAZ
Ještì jednou to, co se do mého minulého pøíspìvku nevešlo: Umí mi nìkdo odpovìdìt, zda pøi programování SSZ platí stále tatáž pravidla, která platila za mé aktivní tramvajácké éry, tedy ještì v osmdesátých letech? Tehdy totiž ty signální plány nedìlali žádní dopravní odborníci, ale ze scela nejasného dùvodu zásadnì lidé od profese "Ing. arch". Velmi èasto bez jakýchkoliv, aspoò amatérských, zkušeností s øízením jakéhokoliv vozidla.

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 13:50:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: DOTAZ
K tvorbì dopravních øešení køižovatek snad øeknu jen tolik, že je mnoho dobrých i špatných øešení. Vzato tedy hlavnì z pohledu tramvajové dopravy a její preference.

Komentář ze dne: 16.08.2006 12:34:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný Mojmír Otruba (mot@szu.cz)
Titulek: Co diletanti nevìdí
Kde berou diletanti z TV Nova jistotu, že na pøedmìtné køižovatce bìží návìstidla pro tramvaje úplnì synchronnì v obou smìrech? Zábìr byl jen na návìstidlo tìsnì pod zastávkou I.P.Pavlova smìr Štìpánská, ale kritizováni byli vìtšinou øidièi v protismìru, kteøí projeli velmi tìsnì poté, co na snímaném návìstidle èerstvì "padla" návìst STÙJ. Já sice nevím, co je tam pøesnì naprogramováno, kdybych to programoval já, urèitì by mi tam vyšel èasový okamžik, kdy v zájmu nezablokování komplexu køižovatek tramvaj, co právì odjela ze zastávky IPP smìrem do zastávky Štìpánská, již do uvedeného komplexu nepustím, ale tramvaj v protismìru v zájmu vyklizení prostoru ještì nechám projet. Pokud pøedmìtná dvì návìstidla opravdu bìží zcela synchronnì, svìdèilo by to nejen o absenci nìèeho jako návìsti "pozor", ale taky o tom, že tu køižovatku by musel programovat velmi hodnotný vypatlanec.
Odpoví mi nìkdo: Platí stále, to, co platilo za mých èasù øízení tramvaje (za totáèe), kdy ty

  
Komentář ze dne: 16.08.2006 13:48:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: Co diletanti nevìdí
Díky za dotaz. I na synchronizaci jsem myslel. Mohu øíci jen to, že nevím. :) Musel bych vidìt dopravní øešení s fázovými pøechody, nebo pátrat na místì. Ale mùžeme pouvažovat nad délkami vyklizovacích èasù a vychází mi, že v okamžiku, kdy padalo STÙJ od nám. Míru, nejpozdìji muselo padat STÙJ také od Karlova nám. A nevyluèuju, že od Karlova mohlo padnout možná i o sekundu døíve, protože auta v pøíští fázi mají ke koleji od Karlova nám. blíže než ke koleji od nám. Míru. Nicménì tipuju, že bìží synchronnì, takže toto neøešme. Koordinaci obou SSZ na nám. I. P. Pavlova bych do toho netahal, protože ten spodní semafor (s Legerovou) má právì kvùli koordinaci delší volna pro tramvaje než ten horní. Volno døív zaèíná a pozdìji konèí.

Jinak souhlasím, že reportáže byly diletantské. Sebevìdomí autorky je asi vysoké, znalosti nulové. Tato kritická kombinace vyvøela v „prùkazné“ zábìry, dojmy „dopravního experta“, výkøiky o nespravedlnosti a údiv vydìšených respondentù.

    
Komentář ze dne: 15.06.2015 04:34:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenkeinv

Komentář ze dne: 16.08.2006 10:31:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (radek.nedved@gmail.com)
Titulek:
díky za tento èlánek, každý rozumný názor potìší

  NOVINKY
31.01.2025 Tři, dva, jedna! Novinka na Spojovací.
Tramvaje na Spojovací lépe odjíždějí ve směru do centra. Na SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací byla nasazena upravená řídicí logika. Volno pro tramvaj se vybírá pouze na výzvu, padá na kratší dobu a častěji. Vlakům z nástupní zastávky jsou vytvořeny lepší podmínky pro splnění odjezdu ve stanovenou minutu dle jízdního řádu. Řízení navíc používá občanský čas a umí odložit výběr, aby volno nepadlo předčasně před začátkem nové minuty. Ve směru z centra se volno vybírá až od blízkého kontaktu, což nutí většinu vlaků zpomalit a následně znovu zadávat jízdu. Zásadní zlepšení mají chodci. Ve vložené tramvajové fázi je možné vybrat přechod přes Českobrodskou ulici, který je velmi vytížený a slouží pro přestup mezi autobusy a tramvajemi. Preference na Spojovací byla zřízena už před více než 20 lety. V roce 2014 byla doplněna preference autobusů a ještě v témže roce byla signalizace obnovena, do pevného řízení. V roce 2015 došlo k opětovnému zavedení preference MHD, ale s horšími podmínkami pro tramvaje. K úpravě semaforu došlo také na Nádraží Libeň. SSZ 9.212 Harfa nově umí vkládání fází dle autobusů i během pracovních dnů.

23.12.2024 Vylepšená preference na semaforu Kobylisy
V důležitém uzlu s provozem tramvají a autobusů došlo k úpravě řízení světelné signalizace. SSZ 8.242 Klapkova – Střelničná má optimalizovanou řídicí logiku, díky čemuž tramvaje o něco plynuleji projíždějí, a to zejména ve směru z centra. Signalizace lépe reaguje na vlaky odbočující vpravo do Ďáblic či k obratišti. Zlepšila se reakce na druhou tramvaj v zastávce, pro kterou se volno prodlužuje, případně může dojít k rychlé změně signálu po následném přestavení výhybky do požadovaného směru. Nevýhodou vjezdu je velmi dlouhý obvod výhybky a tedy dlouhá časová mezera mezi dvěma vlaky. Došlo k vylepšení také ve směru od Ďáblic a Vozovny Kobylisy. Na signalizaci byla současně optimalizována preference autobusů, které zde zajišťují tangenciální páteř veřejné dopravy v kolizním směru vůči tramvajím. Došlo rovněž k úpravě řízení na sousední SSZ 8.243 Střelničná – Zdibská. Volno z centra do obratiště a i do Ďáblic padá obvykle dříve. Do obratiště, kde je již jen manipulační provoz, však byla zrušena preference a v případě, kdy má na sousední křižovatce zelenou hlavní směr, čeká tramvaj obvykle déle než dosud.

19.12.2024 Prodloužení trati na Pankrác přineslo na síť další dva semafory
Hned dvou stávajících světelných signalizací se dotkla nová tramvajová trať na Pankrác, která byla pro cestující uvedena do provozu 14. prosince. SSZ 4.430 Na Pankráci – Hvězdova se nachází na samotném začátku nového úseku. Průsečná křižovatka je řešena se směrovými signály pro levá odbočení přes tramvajovou trať. Preference je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru z centra z důvodů poruchy na kabelu nefunguje detekce tramvají. Na SSZ je zajištěna rovněž preference autobusů. SSZ 4.415b Na Pankráci – přechod u zastávky Pankrác je naopak těsně před koncem nového úseku. Jedná se o tříuzlový samostatný přechod pro chodce, přičemž přechod přes koleje funguje s trvalým volnem pro chodce, které je přerušováno nároky tramvají. Preference je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2025