Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: GPS pro lokalizaci vozidel MHD před semafory?
(ze dne 29.09.2006, autor článku: administrator)

Komentář ze dne: 05.10.2006 11:06:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný Radek31 (radek.nedved@gmail.com)
Titulek:
imho v roce 2008 nebude Galileo ani náhodou v provozu, protože to je za 2 roky a zatím mají nahoøe jen jednu pokusnou družici - tipuju omezené fungování od 2010

ad GPS - umìlé zhoršování pøesnosti se provádìlo døív a už se nevrátí (kromì váleèných oblastí), takže s tím bych si hlavu opravdu nelámal - a pokud bude ÈR váleèná oblast, tak preference MHD asi nebude to hlavní co by nás mìlo zajímat

ad mìøení - je to velmi zajímavý test, ale imho má poloha antény zásadní vliv na pøesnost - tramvaj má tu anténu cca 3,1 m nad zemí, takže bych se nebál øíct, že v zástavbì budou výsledky o hodnì kvalitnìjší

nezapomínal bych na možnost která nebyla zatím zmínìna a to zpøesòování polohy pomocí mìøení vzdálenosti (v autech je to bìžné pomocí dobrého software) - u tramvají by to bylo extrémnì výhodné, protože všechny vzdálenosti jsou pøesnì definované s pøesností více než dostateènou (pø.: pokud má tram problém s GPS signálem na nìjaké køižovatce, tak se vezme poloha pøedchozí zastávky, pøi

  
Komentář ze dne: 05.10.2006 11:34:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák
Titulek:
Nìjak se ti to tam nevešlo celé. :) Info o odložení Galilea je pro mì nová. O nìjakých problémech sice vím, ale nikde jsem zmìnìné termíny nezaznamenal. I v dost èerstvých materiálech byly termíny pùvodní.

Co se týèe zpøesòování pomocí ujeté vzdálenosti. Také mì to napadlo. Ale mám pocit, že vùbec nevím, èím jsou autobusy dnes vybaveny a co to zaøízení mùže umìt, jaký software je schopno natáhnout atd.

GPS u tramvají: Zatím bych poèkal, jaká bude pøesnost u Galilea, ale systém obyèejných trolejových kontaktù je za 12 let fungování v Praze na velmi dobré úrovni. Že to není stoprocentní? Skoro nic není stoprocentní. Dál bych trolejové kontaky rozvíjel a zlepšil kontrolu jejich funkènosti.

    
Komentář ze dne: 05.10.2006 19:15:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (@)
Titulek: Re:
autobusy - v ideálním pøípadì by tam byl gyroskop a propojení na pøesné tacho, ale to by se muselo koupit, autobusy to nemají
u tramvají by to bylo snadné, protože neurèuješ smìr, pouze vzdálenost, takže staèí tacho a to už tam navíc je
rozhodnì bych øekl, že to smysl má, lepší než stavìt infrastrukturu majákù a draze vybavovat autobusy - problém je, že vejvar pro kamarády nebude takovej a o prachy jde vìtšinì lidí u koryta až na prvním místì

imho to u tramvají opravdu není tak zásadní zlepšení, aby bylo nezbytné - mnohem lepší výsledky by pøinesla dobøe udìlaná preference v SSZ, protože i když bude SSZ znát pøesnou polohu tramvaje, k èemu to bude cestujícím, když pak stejnì tramvaj nechá èekat a budou 2 minuty jezdit jen auta? pokaždé, když jedu v úseku Malostranské nám. - Újezd a bìhem 200m stojím 3x na stùj pøed SSZ øíkám si, jak smìšné jsou øeèi politikù o preferování MHD

    
Komentář ze dne: 05.10.2006 19:05:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (@)
Titulek: Re:
<4 m horizontally and <8 m vertically if they use both OS bands - nejlepší co bude umìt zdarma (pøi kvalitním pøijímaèi, urèeném pro Galileo)
<15 m horizontally and <35 m vertically (pokud bude pøijímaè umìt jen jednu frekvenci)

za poplatek: <1m v podstatì vždy a nebo kolem 10cm pokud se pøidá i signál základnových stanic (to je to samé jako souèasné WAAS v USA)

GPS se pomocí rùzných metod dá také upøesnit až na centimetry (desítky cm), ale to je pro civilní potøeby zatím nedosažitelné

      
Komentář ze dne: 15.06.2015 04:34:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenkeinv

    
Komentář ze dne: 05.10.2006 18:58:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (@)
Titulek: Re:
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/CE5A186D-4CEF-4704 -A0FC-54F2DCA86351/0/fazeprogramugalileo.jpg
na tom obrázku je ten optimistický pohled, že v roce 2010 budou vypouštìt poslední družice, ale jak znám podobné megalomanské projekty + z toho co jsem èetl na netu v poslední dobì je jasné, že tam zpoždìní bude
a jako bonus - European Aeronautic Defence and Space Company má teï obrovské problémy kvùli Airbusu (kde má 80% akcií), takže je dost možné, že Galileo pùjde do pozadí
ad pøesnost - Galileo bude sice zdarma, ale jen pro nižší pøesnost (stále lepší než GPS, ale ne o tolik) - kdo bude chtít to nejlepší, bude muset platit
aby zase nebyl moc dlouhý pøíspìvek dám to do dalšího komentáøe

      
Komentář ze dne: 05.10.2006 19:18:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (@)
Titulek: Re: Re:
pardon, obrázek nefunguje, hodil jsem to sem:
http://home.tiscali.cz/mojeftp/tram/fazeprog ramugalileo.jpg

        
Komentář ze dne: 10.12.2015 03:16:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

        
Komentář ze dne: 02.12.2015 02:56:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný chenlili (chenmeinv@outlook.com)
Titulek: chenlili

        
Komentář ze dne: 05.10.2006 19:19:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný radek31 (@)
Titulek: Re: Re: Re:
jako obrana proti spamu tam je mezera v adrese, ta se pochopitelnì musí smazat

Komentář ze dne: 02.10.2006 22:03:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný P_V (@)
Titulek: GPS nemusí být vìènì
Kdykoli si øeditel zemìkoule Jirka Køovák vzpomene, mùže GPS nechat pøepnout do režimu s omezenou pøesností. Jako že už v tomto režimu GPS v minulosti bìželo, i pro tuzemsko. Pak se DP mùže jít klouzat. Nespolehal bych se na nìco co není ošetøeno smluvnì.

  
Komentář ze dne: 03.10.2006 00:06:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný Grossák (@)
Titulek: Re: GPS nemusí být vìènì
Asi se nemusíme pøít o to, jak malá je pravdìpodobnost takového kroku do roku 2008, kdy má zaèít chodit evropský Galileo. Krajní a velmi nepravdìpodobná varianta, která by se v pøípadì pøepnutí mohla stát je, že do roku 2008 nebudou fungovat preference autobusù. Ale pak to bude chodit poøádnì, na více SSZ, ve více autobusech a levnìji. Nebo tvrdíte, že DP je dobrý hospodáø, když chce nakupovat zaøízení, které bude za dva roky zbyteèné?

  NOVINKY
01.05.2024 Závora a upravená preference tramvají na Elsnicově náměstí
Pokračuje zmírňování dopadů přetížení Zenklovy ulice na MHD. Po úpravách ve střední části radiály došlo ke změně na SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí. Podle detekce vzdutí je krácena zelená pro automobilovou dopravu od Voctářovy ulice, což snižuje pravděpodobnost zahlcení Elsnicova náměstí a zlepšuje průjezd i za tímto místem. Tato zelená byla v minulosti často nevyužitá, případně přeplňovala prostor samotného náměstí, což blokovalo hlavní směr, včetně průjezdu MHD. Nejde o první úpravu v zájmu veřejné dopravy na Zenklově. Už v minulosti došlo například k provizorní stavební úpravě před zastávkou Vosmíkových, čímž vzniknul samostatný pruh pro auta vedle trati. Také byla změněna organizace dopravy na náměstí Na Stráži, kde lze oběma pruhy z centra pokračovat přímo. Největší problémy mají tramvaje aktuálně v zastávce U Kříže ve směru z centra, kde se často tvoří velmi pomalá kolona aut na kolejích. Problémy v Zenklově ulici byly dlouhodobě hlavně do centra. Po rekonstrukci v roce 2018 se však projevují více v opačném směru, zejména z důvodů přemístění automobilové dopravy na koleje v několika úsecích. Od února 2024 jezdí Zenklovou ulicí navíc trolejbus.

26.04.2024 Vylepšená preference na Průběžné
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.

06.01.2024 Obnoveny semafory na zastávce Nademlejnská a Vinohradské hřbitovy
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2024