O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Komentáře
ke článku: Preference MHD v roce 2011
(ze dne 16.04.2012, autor článku: administrator)

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 
Aktuální rok:  

    

V rámci komentářů nelze používat HTML tagy.

Pro vložení tučného textu, hyperlinku nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [odkaz]www.domeny.cz[/odkaz], [email]jmeno@domena.cz[/email]

  NOVINKY
22.02.2018 Na Průběžné spuštěna preference, tramvajím šetří čas
Dvě signalizace u zastávky Průběžná na Praze 10 preferují MHD. SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem upřednostňuje tramvaje, a to prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná je kromě preference tramvají také preference autobusů. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem kolizní fáze, změnou pořadí fází a vložením speciální fáze. Na obou světlech funguje na přechodech přes tramvajovou trať u zastávky režim trvalé zelené pro chodce s výběrem volna pro tramvaj pouze na výzvu. Ve směru od Průběžné ulice zajišťuje včasnou směrovou detekci vzdálené rádio. V budoucnu bude osazeno rovněž od Strašnické. Signalizace byly obnoveny v létě 2016. Od té doby byly provizorně řízeny pevnými programy a stejně jako před obnovou fungovaly velmi nepříznivě vůči tramvajím. Jednou z příčin je i zastávka mezi oběma semafory, které byly koordinovány pro silniční dopravu. Dynamické řízení situaci tramvají zlepšuje. Obě signalizace jsou přitom nadále koordinovány, nově dynamicky povelovými signály a s proměnnou délkou cyklu.

06.02.2018 Na Albertově zapnuta preference
Preference tramvají na SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi opět funguje. Po obnově signalizace, jež proběhla v závěru minulého roku, se letos v lednu podařilo zprovoznit dynamické řízení. To v zásadě kopíruje původní řešení s drobnými doladěními dle provozních zkušeností. Hlavní viditelnou změnou je priorita preference dle blízkého přihlášení výhybkou, která je nadřazena prodlužování od vzdálených kontaktů. Už tedy nedochází k situaci, kdy tramvaj stojící těsně před křižovatkou je zdržována vlakem z jiného směru, který teprve stojí v zastávce. Naopak pro větší flexibilitu řízení a zkrácení cyklu je nově zajištěn i výběr společné fáze pro tramvaj od Nuselského údolí přímo a od Výtoně vpravo. K zapnutí dynamiky došlo poté, co byla signalizace z důvodů závady několik týdnů buď v řízení pevným programem, nebo vypnuta na blikající žlutou. Dynamické řízení s preferencí není stále v provozu na SSZ 2.013 Palackého náměstí. Zde více než měsíc funguje pevný program s velmi nepříznivými účinky na pravidelnost provozu tramvají.

13.01.2018 Palackého náměstí a Albertov v pevných programech
Dobrý konec zatím nemají obnovy dvou signalizací na Praze 2, které proběhly na konci roku 2017. SSZ 2.013 Palackého náměstí, jež řídí provoz na čtyřramenné křižovatce se špičkovým provozem 150 tramvajových a 6 autobusových spojů za hodinu, bylo obnoveno po mnoha letech požadavků na zlepšení řízení. Limitem křižovatky byla v minulosti kapacita staršího typu řadiče. Proto proběhla výměna technologie a byla vyprojektována nová řídicí logika křižovatky, která umožňuje v reálném čase generovat podobu některých fází skládáním vzájemně nekolizních signálních skupin dle aktuálních nároků účastníků, zejména tramvají. Dynamické řízení však dosud bylo v provozu pouze několik hodin, protože se vyskytly problémy s výběrem některých signálů. Příčinou mohou být problémy v hardwaru nebo i softwaru zařízení. Druhou signalizací s podobným osudem je SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi. Dochází k vypínání zařízení do blikající žluté z důvodů závady, pravděpodobně hardwaru. Na obou signalizacích působí pevné řízení nepříjemná zdržení vozidel MHD. Na odstranění závad se pracuje. Na Palackého náměstí je dokonce umístěno záznamové zařízení, jež bylo dříve využito na SSZ 4.401 Otakarova - Bělehradská nebo SSZ 7.141 Dělnická - Komunardů a pomohlo k odhalení příčiny problémů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018