O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

27.08.2013: Obnoveno SSZ na Palachově náměstí. Snese doladění
Po obnově bylo zprovozněno SSZ Křižovnická – Kaprova. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a vkládáním vlastní fáze a prodlužováním a předvýběrem kolizní fáze. Preference funguje obdobně jako v předchozím řešení před obnovou, avšak vyžádá si ještě doladění. Tramvaje například nezřídka nestihnou využít příslušný preferenční zásah, nebo nedojde k výběru příslušné fáze. Tramvajové kontakty zůstaly v původních polohách, nově byla ze všech směrů dosazena výzvová návěstidla, která informují o přihlášení tramvaje a blikají před začátkem příslušného volna. Novinkou je také odložení zelené pro vozidla na bočních vjezdech ve snaze zajistit lepší podmínky pro chodce. Zachován byl režim dopravně závislé světelné závory, která snižuje tvorbu kolon v Křižovnické ulici a na Smetanově nábřeží.

25.07.2013: Cestovní rychlost tramvají vloni zůstala nízká
Jen 18,6 km/h činila cestovní rychlost pražských tramvají v roce 2012. Jedná se o zopakování špatného výsledku z roku 2011. Horší už byl v poslední době jen v letech 2008 a 2009. Naopak v roce 2010 byla cestovní rychlost 19 km/h a v roce 2003 dokonce 19,6 km/h. Informaci přinesla Ročenka dopravy, kterou vydává TSK. Na tvorbě cestovní rychlosti se nepřímo podílí řada faktorů. Vliv má třeba špatný technický stav některých tratí, zvláště do Hostivaře a na Evropské, nebo zřizování nových SSZ na tramvajové síti, navíc někdy s nekvalitní preferencí tramvají (například přechod na zastávce Želivského). Neúspěšná byla v roce 2012 obnova SSZ, která způsobila v některých případech zhoršení plynulosti provozu MHD. Na třech místech byla dokonce zrušena preference tramvají. Vliv má také zřizování nových zastávek, k nimž loni došlo na čtyřech místech, přičemž každá přináší nárůst jízdní doby 20 – 40 sekund. Negativně se projevila také dopravní opatření pro výstavbu metra do Motola. Pozitivně se naopak projevila například rekonstrukce trati v Podolí a do Modřan, která byla dokončena na podzim roku 2011.

11.06.2013: Zapnuto nové SSZ Černokostelecká – Dřevčická. S preferencí
SSZ 0.625 Černokostelecká – Dřevčická bylo uvedeno do provozu. Signalizace zvyšuje bezpečnost dopravy a preferuje tramvaje linky 7 prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Ve směru do centra bude vhodné posunout přihlašovací kontakt do větší vzdálenosti před křižovatku, pro zajištění dostatku času po přihlášení, aby tramvaje občas nezastavovaly jen z toho důvodu, že signalizace nestihla včas reagovat na jejich nárok. Od června je ve směru do centra zkrácena v běžném provozu jízdní doba tramvají v úseku Ústřední díly DP – Solidarita o minutu, což přináší snižování nákladů na provozování MHD při zvýšení její kvality. V posledních letech došlo v úseku k obnově a zavedení preference tramvají na SSZ Černokostelecká – Úvalská a Černokostelecká – Tuklatská. Následovat by mělo poslední SSZ Černokostelecká – smyčka tramvají, což přinese zlepšení především pro linku 5 a zlepšit by se mohla také koordinace všech SSZ pro auta. Na SSZ 0.625 bude zprovozněna také preference autobusů.

30.05.2013: SSZ Patočkova – Myslbekova v provozu, s preferencí
Po obnově bylo uvedeno do provozu SSZ 6.149 Patočkova – Myslbekova, které se nachází v odbočení tramvaje u zastávky Hládkov. Obnovena byla i preference tramvají, která byla v posledních dnech doladěna. Křižovatka funguje v koordinaci pro auta po Patočkově. Té je nadřízená preference tramvají, která je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Sousední SSZ Patočkova – Střešovická zatím funguje v pevném řízení. Obě signalizace prošly obnovou v rámci výstavby komplexu Blanka.

20.05.2013: Buduje se nové SSZ Černokostelecká – Dřevčická
Probíhá výstavba SSZ 0.625 Černokostelecká – Dřevčická. Semafor na stykové křižovatce u zastávky Černokostelecká bude vybaven tramvajovou detekcí a měla by na něm být zavedena preference tramvají. Po delší době se jedná o velmi potřebnou novostavbu SSZ na tramvajové síti v Praze. V místě nejsou optimální rozhledové poměry a vzhledem k silnému provozu na hlavní komunikaci zde auta obtížně odbočují vlevo, což má vliv také na plynulost a bezpečnost provozu tramvají. Místem je vedena jedna tramvajová linka.

05.05.2013: Křižovatka Flora s preferencí
Na SSZ Flora byla spuštěna preference tramvají i autobusů. Preference je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastních fází a předvýběrem kolizních fází. Zlepšení přinesl nový software, který využívá všech tramvajových detektorů na křižovatce. Ve směru od Želivského se tramvaje přihlašují směrově ještě před zastavením v zastávce a odpadá tak nepříjemné popojíždění. První přihlašování z malé Jičínské je zajištěno vzdáleným rádiem za obloukem z Korunní, z velké Jičínské pak pomocí kontaktu na stopčáře křižovatky s Přemyslovskou. V obloucích mohou projet i dva vlaky za sebou. Doladit bude třeba signalizaci ještě s ohledem na blokování tramvají kolonou aut v malé Jičínské a pro vylepšení kapacity pro malou i velkou Jičínskou. Obnovené SSZ bylo uvedeno do provozu na podzim roku 2012 a od té doby bylo řízeno jen pevným programem s výzvami, podobně jako v předchozím stavu.

06.04.2013: SPK a Kostelní dostaly novou dynamiku. Plná preference je zpět
Na dvojici signalizací, které prošly obnovou v roce 2012, je nasazena nová řídící logika s vylepšenou preferencí tramvají. Na SSZ 7.028 nábřeží kpt. Jaroše – Dukelských hrdinů preference fungovala od 90. let. Obnovou SSZ v březnu loňského roku byla dočasně nahrazena pevným programem a v červnu alespoň částečně obnovena. Na SSZ 7.163 Dukelských hrdinů - Kostelní nebyla po rekonstrukci preference obnovena vůbec. Teď je na semaforech nasazena plnohodnotná preference, lepší i proti původnímu řešení. Spočívá především v přihlašování tramvají „přes křižovatku“. Takže k semaforu na nábřeží se tramvaje přihlašují již vjezdem do SSZ Strossmayerovo náměstí a ke Kostelní již kousek za Letenským tunelem. SSZ 7.028, která také rychleji reaguje na nároky tramvají, bude možné zřejmě označit jako s absolutní preferencí tramvají. Křižovatka přitom nadále funguje se značnou kapacitní rezervou pro kolizní automobilovou dopravu.

17.03.2013: SSZ Chodovská – Baumax v provozu
U nového nákupního centra v Záběhlicích bylo uvedeno do provozu SSZ 0.726 Chodovská – Baumax. Signalizace byla postavena v roce 2012 a je vybavena detekcí tramvají i autobusů. Ve směru do centra je přihlašovací kontakt příliš blízko před křižovatkou, takže některé tramvaje jsou zdrženy jen proto, že signalizace nestihne včas reagovat. Ve směru z centra detekce nyní nefunguje a výrazná většina vlaků je zdržena. ZPRÁVA BUDE DÁLEAKTUALIZOVÁNA.

13.03.2013: Profesor Lehovec: Zklidněme Smetanovo nábřeží
Nejen v sobotu, jak rozhodlo vedení města, by dle Františka Lehovce mělo být uzavřeno Smetanovo nábřeží pro auta. Podle profesora z dopravní fakulty ČVUT by si komunikace zasloužila omezení provozu nejméně po celý víkend a nebojí se ani trvalé změny. „Máme zkušenosti, že pokud dochází ke stavební činnosti, je doprava nesmírně pružná. Myslím, že to překonat lze,“ řekl ve Studiu 6 České televize. „Je to začátek eventuálního konečného řešení. Nábřeží je natolik výjimečné, například svými pohledy na Hradčany, že by mělo být minimálně zjednosměrněno.“ Zásadním problémem je nemožnost kvalitní hromadné i pěší dopravy v dotčené oblasti, protože uliční prostor zabírají především automobily, ačkoli dosahují relativně malého výkonu v počtu přepravených osob. Ještě výrazněji je v tomto ohledu zasažena Karmelitská ulice na druhém břehu Vltavy. Zatím jen sobotní zklidnění Smetanova nábřeží schválila Rada hl. m. Prahy na šest týdnů od května.

28.02.2013: Nejhorší místa pro zdržení MHD v Praze
Přehled míst, ve kterých má povrchová doprava v Praze největší problémy, přinesla MF Dnes a iDnes. V tramvajové dopravě jde dlouhodobě o trať na Malé Straně mezi Újezdem a Malostranskou, kde se tvoří především v Karmelitské ulici kolony aut přímo na kolejích. V době silného provozu bývá vážně narušována i obsluha tramvajovou dopravou v oblasti Bílé hory, protože zdejší jediná linka sem míří právě z Malé Strany. Problémem je také SSZ Palackého nám. s nedokonalou preferencí tramvají, především od Palackého mostu. Mezi bolavá místa patří delší dobu také Štefánikova ulice od Švandova divadla ke Kartouzské. Zde se v průběhu let situace postupně zhoršuje. Podíl na zpožděních, která v dopravně silných obdobích činí i desítky minut, má úzký uliční profil a SSZ Štefánikova – Kartouzská, které je bez preference tramvají. V autobusové dopravě jsou problematické například ulice Jugoslávských Partyzánů a Průmyslová. Článek zde .


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

  NOVINKY
25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.

25.01.2019 Úprava signalizací na Karlově náměstí
Trojice světelných signalizací od Resslovy ulice až po Štěpánskou je nyní o trochu lépe zkoordinována pro tramvajovou dopravu. SSZ 2.034 Karlovo náměstí - Resslova, 2.038 Ječná - Štěpánská, 2.041 Karlovo náměstí - Ječná prošly úpravami pevného řízení. Na všech signalizacích byl prodloužen cyklus z 54 sekund na 60. Výhodou změny je možnost komfortního projetí dvou vlaků za sebou na Karlově náměstí ve směru od Moráně, čímž se zvyšuje kapacita pro tramvajovou dopravu v přetíženém uzlu. Současně se mírně zlepšuje plynulost provozu na linkách od Ječné vlevo (4, 10, 16). Naopak se mírně zhoršuje plynulost provozu pro linky z Ječné vpravo (6, 22). Pro všechny vlaky by měly být lépe zkoordinovány signalizace po Ječné ulici až ke Štěpánské, o víkendu dokonce až k magistrále. Další případné zlepšení by mohlo přinést až dynamické řízení, které je však závislé na stále odkládaných obnovách semaforů.

20.12.2018 Vršovická v dynamice
Trojice signalizací na Vršovické ulici dostala po letech dynamické řízení s preferencí veřejné dopravy. Jedná se o semafory mezi zastávkami Nádraží Vršovice a Bohemians. SSZ 0.355 Vršovická - U Vršovického nádraží a SSZ 0.315 Vršovická - Petrohradská uplatňují preferenci tramvají prodlužováním vlastní fáze, předvýběrem kolizní a vlastní fáze a vložením fáze. SSZ 0.356 Vršovická - Sportovní preferuje tramvaje prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem vlastní a kolizní fáze. Navíc usnadňuje vyklizování kolejí před přijíždějící tramvají a autobusu vypnutím zelené pro auta do centra. Na prostřední signalizaci Petrohradská funguje současně preference autobusů. Situaci zde komplikuje zábor ve vozovce, který zkracuje řadicí pruh, čímž je snížena kapacita křižovatky. Prověření se navíc dočká detekce. Trojice signalizací byla obnovena do roku 2015. Preference nyní chybí doplnit na signalizaci u Slavie a celková obnova ještě bude provedena na Kubánském náměstí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019