O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 477 |

21.07.2011: SSZ Bělohorská – Bolívarova v provozu
Nový semafor u zastávky Malý Břevnov byl spuštěn. SSZ 6.186 Bělohorská – Bolívarova, které leží u zastávky Malý Břevnov, preferuje tramvajové vlaky prodlužováním, vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Řízení je třífázové s trvalou zelenou v hlavním směru, ve kterém jezdí také tramvaje. Zatím není jasné, zdali bude SSZ označeno jako s absolutní nebo podmíněnou preferencí tramvají. Současně byla zahájena výstavba SSZ 1.192 Jelení – U Brusnice. Na pražské tramvajové síti je nyní v provozu 232 SSZ. Tramvaje preferuje 152 z nich, což činí podíl 65,5 %.

14.07.2011: Spuštěny nové signalizace
V provozu je SSZ Seifertova - přechod Sladkovského náměstí mezi zastávkami Husinecká a Lipanská. Samostatný přechod pro chodce je vybaven tramvajovou detekcí a funguje na něm podmíněná preference tramvají prodlužováním vlastní fáze. Již funguje další nové SSZ Švehlova - Jahodová u nového nákupního centra na Zahradním Městě. Zde funguje preference tramvají prodlužováním, vkládáním, předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. SSZ je vybaveno předvěstmi. Obě signalizace pro správné fungování z hlediska provozu tramvají ještě nejspíše čeká doladění. Dokončeno je také SSZ Bělohorská - Bolívarova u zastávky Malý Břevnov.

11.07.2011: SSZ Klárov má novou logiku. MHD získala
Semafor na Malostranské dostal nový software. S preferencí! SSZ Klárov - Letenská zjevně reaguje na tramvaje prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Výrazně se zkrátily kolony aut v Letenské ulici, což také pomáhá tramvajím. Naopak delší jsou kolony od Mánesova mostu a prodloužil se cyklus. Přesahuje i dvě minuty. Negativní dopady řízení jsou ovlivněny omezením IAD v okolí a odklonem tramvají, jež ve výluce nárokují preferenci pouze v relaci Malostranská - Malostranské náměstí. Na místě dochází k nárazovému řízení policií z ruční skříňky. Logika si tak zřejmě vyžádá doladění. Na SSZ fungovala preference MHD do roku 2002. Po povodních byl vyměněn vytopený řadič a nasazen jiný software, který již nebyl vůči tramvajím příznivý. Přesto bylo SSZ opět označeno jako s preferencí tramvají. V roce 2010 byl ale na základě faktů zjištěných z dokumentace vyňat a zadala se změna dopravního řešení. Bez preference je nyní paradoxně SSZ Národní divadlo, přestože zde tramvaje jezdí výlukově jen v relaci Národní – most Legií a v kolizním směru jsou téměř nulové nároky IAD.

27.06.2011: Semafor Mezi hřbitovy v provozu
SSZ 3.310 Želivského – U Nákladového nádraží bylo po dlouhé výstavbě uvedeno do provozu. Signalizace u zastávky Mezi hřbitovy, která vznikla v souvislosti s probíhající stavbou administrativního komplexu 02, je vybavena detekcí tramvají. Ve směru od Nákladového nádraží Žižkov se vlaky hlásí současně s odhlášením z předchozího SSZ. Preferovány jsou prodlužováním, vkládáním, předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. V místě jsou provozovány čtyři tramvajové linky. Ve směru od Olšanské má křižovatka pro auta směrový signál, v opačném směru pouze plný. Na SSZ by měla být zprovozněna také preference autobusů, provozována je jedna linka.

27.06.2011: Na Přístavišti je přednost pro tramvaje
Semafor na přejezdu Přístaviště je zapytlovaný. Provoz se řídí dopravními značkami a tramvaje v obou směrech mají před vozidly přednost. Důvodem je špatný technický stav trati, který si v místě vyžádal jízdu tramvají rychlostí do 10 km/h. Vlaky do křižovatky vjížděly dlouho poté, co autům naskočila červená, a zelená pro vozidla naopak začínala ještě v momentě, kdy tramvaj byla na přejezdu. Na pásu komunikace ve směru z centra, který se kříží s tratí, jsou umístěny značky Dej přednost v jízdě tramvaji. Řidiči na změnu reagují. V pátek bude na trati přerušen provoz na dva měsíce. Začne rekonstrukce, po níž zmizí všechny omezené rychlosti mezi Výtoní a Braníkem. V říjnu pak bude uvedena do provozu také opravená trať Braník - Modřany s novými kolejemi v řadě úseků a s definitivně opravenou estakádou u Nádraží Modřany.

14.06.2011: Konec semaforu U Kříže
Z mapy pražských signalizací mizí SSZ 8.215 Zenklova - Hejtmánkova. Semafor, který se nachází v zastávce U Kříže v Praze 8, byl demontován. V posledních letech nefungoval. Naopak vznikají nová zařízení. Mezi zastávkami Zahradní město a Sídliště Zahradní město je budováno SSZ Švehlova - Jahodová, jež bude vybaveno předvěstmi. Další signalizace SSZ Bělohorská – Bolívarova vzniká u zastávky Malý Břevnov z centra. A před uvedením do provozu je konečně SSZ Želivského – U Nákladového nádraží u zastávky Mezi hřbitovy. Všechny semafory by měly fungovat s preferencí tramvají, případně i preferencí autobusů.

10.06.2011: Zlepšení pro tramvaje na Špejcharu
Obnovení provozu IAD v ulici Milady Horákové přineslo úpravu SSZ 6.143 Špejchar v křižovatce s Badeniho ulicí. Semafor nyní účinněji preferuje tramvaje. Krom prodlužování a předvýběru přibyla mezi preferenční zásahy také změna pořadí fází v cyklu. Tramvajové oblouky se navíc již vybírají pouze na výzvu, což umožňuje hlavně při menším zatížení auty pružněji vybírat fáze. Od zastávek Hradčanská byla zajištěna směrová detekce tramvají již v prostoru splítkové výhybky, nikoli až na rozřazení kolejí před křižovatkou. Větší předstih přihlášení tramvaje tak SSZ umožňuje lépe reagovat na její potřeby. Dosud se zřejmě nepodařilo zprovoznit vzdálený přihlašovací kontakt z Badeniho ulice. Zároveň bylo vypnuto SSZ 6.996 Badeniho - Na Valech, které bylo bez preference. Lze očekávat zrušení.

01.06.2011: Preference na Nádraží Vršovice
Díky výpadku koordinace SSZ po části Vršovické ulice je nyní v provozu preference tramvají na SSZ Vršovická – U Vršovického nádraží. Signalizace zřetelně prodlužuje a vkládá tramvajové fáze, byť v některých případech s drobnými nepřesnostmi. Jev je pravděpodobně způsobený vypnutím hlavního SSZ ve skupině (Vršovická – Sportovní ) v důsledku stavební činnosti. Preference tramvají má příznivý vliv na snížení zdržení MHD, izolované řízení však působí nepříznivě na zastavování aut. Koordinované řízení preferenci TRAM neobsahuje. SSZ bylo rekonstruováno loni. Izolované řízení nyní funguje také na čerstvě obnoveném SSZ Koh-i-noor. I zde se jeví pro tramvaje jako výhodnější, přitom bez zřetelných dopadů pro IAD.

30.05.2011: Nádraží Strašnice má odpojené kontakty
Preference tramvají prakticky přestala fungovat na SSZ 0.370 Průběžná - V Korytech u Nádraží Strašnice. Byly odpojeny vzdálené přihlašovací kontakty z centra, od Hostivaře a současně byly pravděpodobně potlačeny předvýběry volna pro tramvaje. Vlaky tak nyní dostávají signál stůj i těsně před příjezdem k SSZ a jediným preferenčním prvkem tak zůstává možnost výběru fáze pro linku 19 z centra ve dvou místech v cyklu. Zdržení tramvají se tak vrátilo přibližně na stav před obnovou SSZ. Podnětem vypnutí preference byly nejspíše dlouhé kolony vozidel ve špičce hlavně od ulice V Korytech, kde jezdí i autobusy MHD. Za důvod potíží lze udat prodloužení cyklu - způsobené významným prodlužováním fází od tramvají a vozidel - v kombinaci s krátkými řadícími pruhy, přidání nové fáze na křižovatku (směrový signál na Průběžné do centra), nárůst dopravy poblíž Jižní spojky a také zřejmě mezičasy upravené dle aktuálních standardů. Lze očekávat ladění signalizace a návrat preference tramvají na přetíženou křižovatku. Preference autobusů podle všeho funguje i nadále.

19.05.2011: Koh-i-noor v provozu. Šetří čas
SSZ 0.334 Vršovická - Moskevská bylo po obnově uvedeno do provozu a byla zde zavedena preference tramvají. Klíčová tramvajová křižovatka, kterou projíždí šest linek, včetně páteřní linky 22, je na všech vjezdech vybavena vzdálenou i blízkou tramvajovou detekcí a propojením ovládání výhybek s řadičem SSZ pro zajištění směrové detekce. Preference je realizována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, případně prodlužováním kolizní fáze. Tramvajové oblouky je možno vkládat ve dvou místech v cyklu, ovšem ve druhé poloze pouze podmíněně, což způsobuje v některých případech jen malý pokles snížení zdržení tramvají oproti původnímu stavu. Přesto přináší obnova významné zlepšení plynulosti provozu MHD, především pokleslo hromadění vlaků před SSZ. Na křižovatce funguje také preference autobusů.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 477 |

  NOVINKY
19.05.2017 U Rustonky bezpečněji
Provoz tramvají mezi Palmovkou a Invalidovnou bude nyní bezpečnější a plynulejší. Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky byla nasazena upravená řídící logika, která při jízdě tramvají ve směru do centra ke křižovatce odkládá začátek plné kruhové zelené pro souběžné automobily, místo které k červené rozsvěcuje doplňkovou šipku pro jízdu vpravo. Toto opatření zamezuje odbočování aut do centra vlevo na koleje při příjezdu tramvaje, což bylo příčinou dopravních nehod. Jejich množství narostlo v roce 2016 po provedené rekonstrukci tramvajové trati a optimalizaci návrhových parametrů. Úpravou SSZ byly současně zlepšeny podmínky pro toto odbočení aut prodloužením zelené. Řízení také zajišťuje vyklizení kolejí před tramvají do centra, pokud už na ně auta vjela. SSZ funguje dlouhodobě s preferencí tramvají.

19.05.2017 Letenské náměstí s preferencí tramvají
SSZ Letenské náměstí funguje s preferencí tramvajové dopravy. Na konci první poloviny května došlo k nasazení upraveného software semaforu, který již reaguje na tramvajovou dopravu. Preference tramvají je zajištěna především prodlužováním vlastní fáze a vkládáním fází. Díky opatření se podařilo téměř zcela eliminovat větší zdržení tramvajové dopravy. Výhodou vložené fáze je také fakt, že častěji dochází k bezkoliznímu průpletu s IAD za křižovatkou ve směru do centra. Rovněž byl napraven software pro detekci tramvají. Preference fungovala na SSZ Letenské náměstí od roku 1999, kdy byla zavedena v souvislosti s obnovou signalizace. V roce 2012 však byla zrušena při další obnově, která byla provedena v koordinaci s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Nyní proběhla pouze úprava SW. Vložené fáze, které jsou klíčové pro zajištění preference především ve směru z centra, jsou na signalizaci použity poprvé.

19.05.2017 Úpravy SSZ pro tramvaje na Evropské hotovy
Světelné signalizace na Evropské třídě nabízí lepší podmínky pro provoz tramvají. V první polovině května byla upravena SSZ 6.158 Evropská - U Hadovky a SSZ 6.160 Evropská - garáže MV (Nad Džbánem). Na obou zařízeních tím byla zavedena preference tramvají, která bude v obou případech označena pravděpodobně jako podmíněná. Obě signalizace umí prodlužovat, předvybírat vlastní fázi a předvybírat kolizní fázi. Semafor u Džbánu navíc ještě umí vkládat fázi. Na Evropské se nachází celkem 15 semaforů, z nich 11 uplatňuje preferenci tramvají. Dvě signalizace (u zastávky Thákurova) ještě neprošly obnovou, signalizace na přechodu na Sídlišti Červený Vrch by měla projít stavební úpravou. Semafor na vjezdu do smyčky Divoká Šárka bude přebudován v souvislosti s prodloužením tratě na Dědinu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017