O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 507 |

31.05.2012: Přes Výtoň jezdí tramvaje v průměru o 19 sekund rychleji
Zavedení preference tramvají na signalizacích na Výtoni, jež proběhlo v únoru 2012, přineslo výrazné zlepšení plynulosti provozu MHD. Automatické měření jízdních dob pomocí DORISu v odpolední špičce prokazuje, že úpravou celkem čtyř signalizací došlo ke zkrácení doby průjezdu uzlem v průměru o 19 sekund. Z ručního měření pak vyplynulo, že podíl semafory zdržených tramvají se snížil ze 77 % na 41 %. Nejvíce času se uspořilo v úseku Albertov – Výtoň v uvedeném směru. Zde provozované tramvaje linky číslo 7 projely průměrně o 28 vteřin rychleji. Místem přitom projíždí stejné množství aut jako před zavedením preference. Úpravou prošla dvojice semaforů na vlastní Výtoni a také SSZ Rašínovo nábřeží – Libušina a SSZ Svobodova – Vyšehradská.

26.05.2012: Probíhá obnova SSZ Kostelní
Další semafor na rekonstruované trati v ulici Dukelských hrdinů prochází obnovou. Jedná se o SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní u Strossmayerova náměstí. Probíhají výkopové práce, výstavba stožárů a další činnost. Původní signalizace byla realizována přibližně v roce 1994 a od té doby fungovala s kvalitní preferencí tramvají. Sousední SSZ nábř. Kapitána Jaroše – Dukelských hrdinů bylo obnoveno v březnu tohoto roku a dosud zde nebyla zprovozněna preference tramvají, což má v tomto extrémně zatíženém úseku významný dopad na přesnost provozu a reálné jízdní doby MHD.

14.05.2012: Klesly výkony automobilové dopravy i počet pasažérů v MHD
O jedno procento klesla v Praze v roce 2011 doprava v hlavním městě. Vyplývá to z Ročenky dopravy, jíž vydává Technická správa komunikací. Stalo se tak poprvé od roku 1990, kdy začala doprava strmě růst. Současně však došlo v roce 2011 také k poklesu cestujících v MHD. Podle dostupných údajů dokonce o 8 procent, byť se do statistik mohl promítnout zpětný výkup neplatných jízdenek a změna tarifu. Příčinami celkového poklesu dopravních výkonů může být ekonomická krize, zvýšené ceny jízdného a pohonných hmot.

22.04.2012: Semafor na Bílé Hoře obnoven
Bylo zprovozněno obnovené SSZ 6.128 Karlovarská - smyčka tramvají. Semafor, který dříve umožňoval výběr tramvajového volna po nároku na kontaktním zámku, nyní preferuje tramvaje po přihlášení klasickým trolejovým kontaktem, jenž je umístěn těsně před označníky zastávek. Řidič už nemusí vystupovat z vozu. Volno pro tramvaje je vybráno většinou 30 sekund po přihlášení. V určitých případech, při nároku na přechodu přes Karlovarskou a kvůli nemožnosti přejít z této chodecké fáze do tramvajové, může tramvaj čekat i 50 sekund.

14.04.2012: U Muzea přichází volno dříve
SSZ Legerova – Vinohradská u zastávky Muzeum mírně zlepšilo podmínky pro tramvaje. Pro průjezd na konci fáze Legerova se vlak dosud musel přihlásit ještě během svícení chodecké zelené přes Vinohradskou. Nově se může přihlásit i během červené, těsně před ukončením zelené po Legerově, nejpozději však přibližně 10 sekund před možným výběrem volna. Ve výsledku nyní volno pro tramvaj padá až o půl minuty dříve než před úpravou semaforu. Zařízení nadále funguje v pevném řízení s prostou výzvou pro tramvaje, jež si mohou své volno vybrat na dvou místech v cyklu. Detektory jsou těsně před křižovatkou. V místě je provozována linka 11.

01.04.2012: Preference tramvají z mostu Legií už funguje
Tramvaje u Národního divadla už tolik nepostávají. Semafor znovu reaguje na vlaky z mostu Legií. Po roce byl opětovně zprovozněn přihlašovací kontakt. Stalo se tak s ukončením výluky na Masarykově nábřeží, v jejíž poslední etapě nejezdily vlaky jedním směrem od Mánesa k divadlu. Preference z mostu Legií nefungovala od dubna 2011, kdy začala rekonstrukce tratí mezi Staroměstskou a Mánesem. Současně proběhla rekonstrukce technologických tunelů Národního divadla a Klementina. Důvodem odpojení kontaktu byla pravděpodobně snaha o zajištění větší kapacity pro individuální dopravu z kolizního Smetanova nábřeží, která byla oslabena právě tramvajovou výlukou.

26.03.2012: Semafor na nábřeží Kapitána Jaroše v pevném řízení. Zatím
S týdenním předstihem proti původnímu plánu byla uvedena do provozu zrekonstruovaná trať na nábřeží Kapitána Jaroše a v ulici Dukelských hrdinů. Během výluky bylo značně přebudováno SSZ 7.028 nábřeží Kapitána Jaroše – Dukelských hrdinů, které významně zlepšilo podmínky pro chodce a cyklisty. Zatím však semafor funguje v pevném řízení bez preference tramvají a zdrží přibližně 85% všech vlaků, proti necelým 10% v předchozím řízení s preferencí. V dopravní špičce zde může docházet k nárazovému hromadění vlaků z centra. SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní funguje nadále v původním dynamickém řízení, ale ve směru z centra zřejmě nedostává přihlašovací nároky tramvají právě z SSZ 7.028. V rámci rekonstrukce tratě, která umožnila zrušení omezených rychlostí v úseku, bylo před oběma křižovatkami z centra zřízeno celkem 112 metrů bumlíku, jenž odděluje tramvajové těleso od vozovky.

23.03.2012: Volno na Strašnické vydrží déle
SSZ 0.341 V Olšinách – Starostrašnická na výjezdu tramvaje ze zastávky Strašnická je upraveno pro pomalejší jízdu vlaků ve směru od Vinice. Ta je způsobena hlavně omezenou rychlostí 10 km/h na vjezdu do zastávky. Volno nyní začíná běžně 32 sekund a končí 50 sekund po přihlášení, čímž bylo odsunuto přibližně o 9 resp. 12 sekund. Významná většina vlaků stíhá signál napoprvé projet. V případě nezdaru se volno vybírá ještě jednou. O preferenci se zde tramvaje dělí s autobusy, které vyjíždí na vlastní signál ze zastávkového pásu. Omezená rychlost by měla být odstraněna opravou ještě během jara. Je možné, že stávající úprava signalizace bude vyhovovat i pro bezvadný stav trati.

29.02.2012: Preference tramvají na Masaryčce obnovena
SSZ Havlíčkova - Hybernská funguje s plnou preferencí tramvají. Byla vyřešena porucha detekce tramvají ve směru od Senovážného náměstí, která byla způsobena závadou na kabelu v zemi. Přenos dat nyní probíhá nouzově bezdrátovou cestou a po prvních dnech provozu se zařízení zřejmě podařilo vyladit na dostatečnou spolehlivost. Tramvaje ani v jednom směru na této křižovatce téměř nezastavují, stejně jako dříve. Detekce a preference tramvají přestala na SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská fungovat přibližně v listopadu 2010, tedy před 15 měsíci.

18.02.2012: Výtoň: zavedena preference tramvají
Nový software byl spuštěn na SSZ 2.021 Rašínovo nábřeží - Svobodova - Vnislavova. Obsahuje preferenci tramvají prodlužováním, vkládáním a předvýběrem tramvajových fází a prodlužováním kolizních fází. Dále byly částečně upraveny i sousední 2.022a Svobodova - Vyšehradská, kde preference fungovala již dříve, a 2.020 Rašínovo nábřeží - Libušina, jež bylo bez preference. Všechny signalizace jsou vzájemně dynamicky koordinovány tak, že Výtoň funguje izolovaně jako řídící křižovatka a vysílá povely pro ostatní semafory. Koordinace má proměnnou délkou cyklu s omezenou maximální délkou. Všechny semafory na Rašínově nábřeží současně již využívají přihlašovací kontakt od Vyšehradského tunelu, který byl zřízen v rámci RTT Podolské nábřeží. Úprava, jež může projít doladěním, by měla především zrychlit průjezd tramvají uzlem Výtoň.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 507 |

  NOVINKY
11.03.2019 U Národního divadla plná zelená místo šipky
Úprava SSZ 1.010 Národní divadlo pomáhá plynulejšímu průjezdu tramvají ve směru od jihu. V době silnějšího provozu, kdy je na této křižovatce povolen průjezd aut od Masarykova nábřeží pouze vpravo, už nesvítí plný kruhový červený signál se zelenou doplňkovou šipkou vpravo. Nahradil ho plný kruhový zelený signál. Řidiči, kteří přehlédnou dopravní značení přikazující směr jízdy vpravo, díky němu neblokují tramvaje, které mají jízdu přímo povolenou. V minulosti zde proto často docházelo ke zdržení, troubení a „vyzvánění“ nepozorných řidičů. Jízda přímo křižovatkou je nadále zakázána a může být tedy postihována. Pro jízdu od Masarykova nábřeží přímo nadále slouží mimoúrovňová trasa Divadelní ulicí.

11.03.2019 Bubenské nábřeží bez preference tramvají
Na obou signalizacích s provozem tramvají na Bubenském nábřeží nefunguje několik týdnů preference tramvají. Oproti stavu s preferencí, kdy byl průjezd tramvají v obou směrech na obou semaforech téměř zcela plynulý, dochází nyní často ke značnému zdržení. Zejména se tak děje vždy na první signalizaci ve směru jízdy. Čekání na udělení signálu volno někdy přesahuje i jednu minutu. Deaktivaci preference mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice způsobil nový software, který byl nasazen při výměně oblastní dopravní ústředny a který neobsahuje parametry pro preferenci. K nápravě by mohlo dojít v blízké době. Provoz navíc komplikuje vlekoucí se oprava kanalizace pod tratí, která začala na podzim minulého roku a vynutila si výrazné snížení rychlosti tramvají mezi oběma křižovatkami.

25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019