O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 477 |

05.05.2009: Rada města schválila taxi do BUSpruhů
Vozidla taxislužby by v Praze mohla užívat vyhrazené pruhy pro autobusy na dalších 18 místech. Dosud se testovala jízda v ulici V Holešovičkách a ve Strakonické, nově by taxíky dostaly k dispozici BUSpruhy ve Vrchlického, Čimické nebo Českobrodské ulici. Rozhodla o tom Rada města. Informace zde. V návrhu je i VJP v Modřanské ulici před křižovatkou s rampami na Barrandovský most, kde však vozidla taxi technicky nemohou obdržet signál volno na SSZ. Provoz vozidel taxi zatím nebyl v žádném místě povolen na kolejích, kde dopravní experti vyjadřují obavy.

24.04.2009: Spuštěno SSZ Bešťákova - přejezd
Do provozu bylo uvedeno SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT, jež se nachází mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. Nový semafor zajišťuje plynulý a bezpečný průjezd tramvají na křížení s obslužnou komunikací, kde je dopravním značením zajištěna přednost silničních vozidel. SSZ funguje s absolutní preferencí tramvají a je opatřeno výzvovými návěstidly, která před začátkem volna blikají. Detekce tramvají je zajištěna kontakty PTK 1, detekce aut kamerami. Videodetekce kontroluje také vlastní prostor křížení, a pokud se na něm vyskytují vozidla, odloží výběr volna pro tramvaj do vyklizení prostoru.

22.04.2009: Začala výstavba SSZ Korunní - Kladská
U zastávky Vinohradská vodárna vzniká nová signalizace. Realizace SSZ 2.049 Korunní - Kladská probíhá na průsečné křižovatce uvedených ulic, bude na něm zajištěna detekce a preference tramvají. Místem projíždějí v pravidelném denním provozu dvě tramvajové linky.

10.04.2009: Chystá se SSZ u zastávky Teplárna Michle
Na tramvajové síti přibude další semafor. Bude se nacházet na přechodu pro chodce přes Chodovskou ulici u zastávky Teplárna Michle. Podle serveru města Prahy začalo spojené územní a stavební řízení. V místě je provoz jedné denní tramvajové linky. V blízké době by na Chodovské měl začít také provoz autobusů na kolejích v úseku mezi odbočením do smyčky Spořilov a autobusovou zastávkou Chodovská.

26.03.2009: Dvacítky na Sokolovské již nezakazují, pouze doporučují
Částečné zlepšení pro plynulost tramvajové dopravy nastalo v Sokolovské ulici mezi náměstím OSN a Balabenkou. Omezení rychlosti na 20 km/h v místě příčných prahů již není nutné bezpodmínečně dodržovat. Značka nejvyšší dovolená rychlost (kruhová s červeným okrajem) byla totiž na všech třech místech obousměrně nahrazena značkou doporučená rychlost. Za zmínku stojí, že není jasné, zdali jakékoli omezení rychlosti použité v kombinaci se značkou upozorňující na příčný práh pro tramvaje vůbec platí. Ministerstvo dopravy i pražský Magistrát dokonce v minulosti vydaly stanovisko, že nikoli. I tak většina řidičů tramvají omezení rychlosti dodržovala.

25.03.2009: Taxi používají BUSpruhy V Holešovičkách a u Lihovaru
Na dvou místech v Praze mohou nově využívat vozidla taxislužby vyhrazené pruhy pro autobusy MHD. Jde o levé odbočení u zastávky Lihovar ze Strakonické ulice do Nádražní a o ulici V Holešovičkách směrem do centra. Podmínkou využití vyhrazeného pruhu je alespoň jeden pasažér ve vozidle, která musejí být ve žluté barvě a mladší osmi let. Na kolejích pro tramvaje, kde se přítomnosti taxikářů mnozí experti obávají, zatím jejich jízda zvlášť nikde povolena není.

24.03.2009: Začala výstavba SSZ Bešťákova - přejezd
Na tramvajové síti přibude další semafor. V křižovatce ulic Ďáblická a Bešťákova vzniká signalizace, která zajistí plynulý a bezpečný průjezd tramvají přes přejezd mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT bude vybavena kromě tramvajové detekce také videodetekcí a smyčkami pro vozidla. V místě dosud musí tramvaje dávat přednost autům jedoucím po bezvýznamné obslužné komunikaci.

19.03.2009: Úprava dat zlepšila řízení signalizace na zastávce Biskupcova
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo vylepšeno řízení pro tramvaje ve směru od Olšanské. Došlo k úpravě dat v řadiči, aby odpovídala reálné jízdě tramvají od přihlašovacího kontaktu a volno tak nekončilo těsně před příjezdem vlaků ke stopčáře. Úpravou se dosáhlo absolutní preference tramvají. Preferenční zásahy spočívají v prodlužování vlastní fáze a v předvýběru kolizní fáze dle nároku tramvají. Úprava je první změnou v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílel se na ní Dopravní podnik, Technická správa komunikací, Policie ČR a odbor dopravy Magistrátu.

19.03.2009: Na Újezdě funguje preference tramvají
Nový způsob řízení byl zaveden na SSZ 1.501 Újezd - Vítězná. Semafor na stykové křižovatce začal uplatňovat preferenci tramvají vkládáním fází pro vozidla MHD dle jejich nároků, což má příznivý vliv na snížení největších zdržení tramvají. Úpravou bylo nahrazeno původní dynamické řízení, které na tramvaje nereagovalo.

02.02.2009: Preference na SSZ Plzeňská - Erbenova!
Po měsíci a půl byla dodatečně zprovozněna preference tramvají na SSZ Plzeňská - Erbenova, jež se nachází mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Nové SSZ nyní upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a funguje v koordinaci pro plynulý průjezd IAD po Plzeňské s možným odsunem začátků zelené pro hlavní směr z důvodů potřeb MHD. Dosud preference nefungovala kvůli odpojení detekce tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 477 |

  NOVINKY
19.05.2017 U Rustonky bezpečněji
Provoz tramvají mezi Palmovkou a Invalidovnou bude nyní bezpečnější a plynulejší. Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky byla nasazena upravená řídící logika, která při jízdě tramvají ve směru do centra ke křižovatce odkládá začátek plné kruhové zelené pro souběžné automobily, místo které k červené rozsvěcuje doplňkovou šipku pro jízdu vpravo. Toto opatření zamezuje odbočování aut do centra vlevo na koleje při příjezdu tramvaje, což bylo příčinou dopravních nehod. Jejich množství narostlo v roce 2016 po provedené rekonstrukci tramvajové trati a optimalizaci návrhových parametrů. Úpravou SSZ byly současně zlepšeny podmínky pro toto odbočení aut prodloužením zelené. Řízení také zajišťuje vyklizení kolejí před tramvají do centra, pokud už na ně auta vjela. SSZ funguje dlouhodobě s preferencí tramvají.

19.05.2017 Letenské náměstí s preferencí tramvají
SSZ Letenské náměstí funguje s preferencí tramvajové dopravy. Na konci první poloviny května došlo k nasazení upraveného software semaforu, který již reaguje na tramvajovou dopravu. Preference tramvají je zajištěna především prodlužováním vlastní fáze a vkládáním fází. Díky opatření se podařilo téměř zcela eliminovat větší zdržení tramvajové dopravy. Výhodou vložené fáze je také fakt, že častěji dochází k bezkoliznímu průpletu s IAD za křižovatkou ve směru do centra. Rovněž byl napraven software pro detekci tramvají. Preference fungovala na SSZ Letenské náměstí od roku 1999, kdy byla zavedena v souvislosti s obnovou signalizace. V roce 2012 však byla zrušena při další obnově, která byla provedena v koordinaci s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Nyní proběhla pouze úprava SW. Vložené fáze, které jsou klíčové pro zajištění preference především ve směru z centra, jsou na signalizaci použity poprvé.

19.05.2017 Úpravy SSZ pro tramvaje na Evropské hotovy
Světelné signalizace na Evropské třídě nabízí lepší podmínky pro provoz tramvají. V první polovině května byla upravena SSZ 6.158 Evropská - U Hadovky a SSZ 6.160 Evropská - garáže MV (Nad Džbánem). Na obou zařízeních tím byla zavedena preference tramvají, která bude v obou případech označena pravděpodobně jako podmíněná. Obě signalizace umí prodlužovat, předvybírat vlastní fázi a předvybírat kolizní fázi. Semafor u Džbánu navíc ještě umí vkládat fázi. Na Evropské se nachází celkem 15 semaforů, z nich 11 uplatňuje preferenci tramvají. Dvě signalizace (u zastávky Thákurova) ještě neprošly obnovou, signalizace na přechodu na Sídlišti Červený Vrch by měla projít stavební úpravou. Semafor na vjezdu do smyčky Divoká Šárka bude přebudován v souvislosti s prodloužením tratě na Dědinu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017