O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

22.04.2009: Začala výstavba SSZ Korunní - Kladská
U zastávky Vinohradská vodárna vzniká nová signalizace. Realizace SSZ 2.049 Korunní - Kladská probíhá na průsečné křižovatce uvedených ulic, bude na něm zajištěna detekce a preference tramvají. Místem projíždějí v pravidelném denním provozu dvě tramvajové linky.

10.04.2009: Chystá se SSZ u zastávky Teplárna Michle
Na tramvajové síti přibude další semafor. Bude se nacházet na přechodu pro chodce přes Chodovskou ulici u zastávky Teplárna Michle. Podle serveru města Prahy začalo spojené územní a stavební řízení. V místě je provoz jedné denní tramvajové linky. V blízké době by na Chodovské měl začít také provoz autobusů na kolejích v úseku mezi odbočením do smyčky Spořilov a autobusovou zastávkou Chodovská.

26.03.2009: Dvacítky na Sokolovské již nezakazují, pouze doporučují
Částečné zlepšení pro plynulost tramvajové dopravy nastalo v Sokolovské ulici mezi náměstím OSN a Balabenkou. Omezení rychlosti na 20 km/h v místě příčných prahů již není nutné bezpodmínečně dodržovat. Značka nejvyšší dovolená rychlost (kruhová s červeným okrajem) byla totiž na všech třech místech obousměrně nahrazena značkou doporučená rychlost. Za zmínku stojí, že není jasné, zdali jakékoli omezení rychlosti použité v kombinaci se značkou upozorňující na příčný práh pro tramvaje vůbec platí. Ministerstvo dopravy i pražský Magistrát dokonce v minulosti vydaly stanovisko, že nikoli. I tak většina řidičů tramvají omezení rychlosti dodržovala.

25.03.2009: Taxi používají BUSpruhy V Holešovičkách a u Lihovaru
Na dvou místech v Praze mohou nově využívat vozidla taxislužby vyhrazené pruhy pro autobusy MHD. Jde o levé odbočení u zastávky Lihovar ze Strakonické ulice do Nádražní a o ulici V Holešovičkách směrem do centra. Podmínkou využití vyhrazeného pruhu je alespoň jeden pasažér ve vozidle, která musejí být ve žluté barvě a mladší osmi let. Na kolejích pro tramvaje, kde se přítomnosti taxikářů mnozí experti obávají, zatím jejich jízda zvlášť nikde povolena není.

24.03.2009: Začala výstavba SSZ Bešťákova - přejezd
Na tramvajové síti přibude další semafor. V křižovatce ulic Ďáblická a Bešťákova vzniká signalizace, která zajistí plynulý a bezpečný průjezd tramvají přes přejezd mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT bude vybavena kromě tramvajové detekce také videodetekcí a smyčkami pro vozidla. V místě dosud musí tramvaje dávat přednost autům jedoucím po bezvýznamné obslužné komunikaci.

19.03.2009: Úprava dat zlepšila řízení signalizace na zastávce Biskupcova
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo vylepšeno řízení pro tramvaje ve směru od Olšanské. Došlo k úpravě dat v řadiči, aby odpovídala reálné jízdě tramvají od přihlašovacího kontaktu a volno tak nekončilo těsně před příjezdem vlaků ke stopčáře. Úpravou se dosáhlo absolutní preference tramvají. Preferenční zásahy spočívají v prodlužování vlastní fáze a v předvýběru kolizní fáze dle nároku tramvají. Úprava je první změnou v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílel se na ní Dopravní podnik, Technická správa komunikací, Policie ČR a odbor dopravy Magistrátu.

19.03.2009: Na Újezdě funguje preference tramvají
Nový způsob řízení byl zaveden na SSZ 1.501 Újezd - Vítězná. Semafor na stykové křižovatce začal uplatňovat preferenci tramvají vkládáním fází pro vozidla MHD dle jejich nároků, což má příznivý vliv na snížení největších zdržení tramvají. Úpravou bylo nahrazeno původní dynamické řízení, které na tramvaje nereagovalo.

02.02.2009: Preference na SSZ Plzeňská - Erbenova!
Po měsíci a půl byla dodatečně zprovozněna preference tramvají na SSZ Plzeňská - Erbenova, jež se nachází mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Nové SSZ nyní upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a funguje v koordinaci pro plynulý průjezd IAD po Plzeňské s možným odsunem začátků zelené pro hlavní směr z důvodů potřeb MHD. Dosud preference nefungovala kvůli odpojení detekce tramvají.

28.01.2009: Horší preference pod Letenským tunelem
V důsledku prodloužení volna chodců přes oba přechody na nábřeží narostlo na SSZ 7.002 Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most zdržení tramvají. Zelená byla z 5 sekund prodloužena na 13, aniž by ji přitom tramvaj mohla zkrátit. Podobná opatření obvykle zaviní řidiči aut. Část z nich jen neochotně umožňuje chodcům dokončení přecházení na červenou, na něž mají právo. Kvůli neukázněným motoristům je tedy zpomalován provoz MHD. K obdobné úpravě došlo na SSZ Křižovnická - Kaprova. Ani v jednom případě nebylo na nový stav reagováno dalšími úpravami, například umožněním většího prodlužování volna pro tramvaje, nebo změnou polohy tramvajových detektorů.

10.01.2009: Drobná úprava signalizace u Výstaviště
Náhlá ukončení volna těsně před tramvajemi jedoucími od Veletržní jsou minulostí na SSZ Dukelských hrdinů - U Výstaviště v Holešovicích. Vlakům z centra zde mohla být při pomalejším průjezdu oblouku k zastávce Výstaviště udělen signál stůj, pokud probíhalo prodlužování volna právě nárokem této tramvaje. Signalizace zde totiž nemá klasické odhlašovací detektory a odhlašování probíhá automaticky dle předepsané doby průjezdu. Tato byla pro část vlaků nedostatečná. Nyní se prodloužila o 3 sekundy, což zajistí dosud postiženým tramvajím plynulý průjezd.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

  NOVINKY
22.02.2018 Na Průběžné spuštěna preference, tramvajím šetří čas
Dvě signalizace u zastávky Průběžná na Praze 10 preferují MHD. SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem upřednostňuje tramvaje, a to prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná je kromě preference tramvají také preference autobusů. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem kolizní fáze, změnou pořadí fází a vložením speciální fáze. Na obou světlech funguje na přechodech přes tramvajovou trať u zastávky režim trvalé zelené pro chodce s výběrem volna pro tramvaj pouze na výzvu. Ve směru od Průběžné ulice zajišťuje včasnou směrovou detekci vzdálené rádio. V budoucnu bude osazeno rovněž od Strašnické. Signalizace byly obnoveny v létě 2016. Od té doby byly provizorně řízeny pevnými programy a stejně jako před obnovou fungovaly velmi nepříznivě vůči tramvajím. Jednou z příčin je i zastávka mezi oběma semafory, které byly koordinovány pro silniční dopravu. Dynamické řízení situaci tramvají zlepšuje. Obě signalizace jsou přitom nadále koordinovány, nově dynamicky povelovými signály a s proměnnou délkou cyklu.

06.02.2018 Na Albertově zapnuta preference
Preference tramvají na SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi opět funguje. Po obnově signalizace, jež proběhla v závěru minulého roku, se letos v lednu podařilo zprovoznit dynamické řízení. To v zásadě kopíruje původní řešení s drobnými doladěními dle provozních zkušeností. Hlavní viditelnou změnou je priorita preference dle blízkého přihlášení výhybkou, která je nadřazena prodlužování od vzdálených kontaktů. Už tedy nedochází k situaci, kdy tramvaj stojící těsně před křižovatkou je zdržována vlakem z jiného směru, který teprve stojí v zastávce. Naopak pro větší flexibilitu řízení a zkrácení cyklu je nově zajištěn i výběr společné fáze pro tramvaj od Nuselského údolí přímo a od Výtoně vpravo. K zapnutí dynamiky došlo poté, co byla signalizace z důvodů závady několik týdnů buď v řízení pevným programem, nebo vypnuta na blikající žlutou. Dynamické řízení s preferencí není stále v provozu na SSZ 2.013 Palackého náměstí. Zde více než měsíc funguje pevný program s velmi nepříznivými účinky na pravidelnost provozu tramvají.

13.01.2018 Palackého náměstí a Albertov v pevných programech
Dobrý konec zatím nemají obnovy dvou signalizací na Praze 2, které proběhly na konci roku 2017. SSZ 2.013 Palackého náměstí, jež řídí provoz na čtyřramenné křižovatce se špičkovým provozem 150 tramvajových a 6 autobusových spojů za hodinu, bylo obnoveno po mnoha letech požadavků na zlepšení řízení. Limitem křižovatky byla v minulosti kapacita staršího typu řadiče. Proto proběhla výměna technologie a byla vyprojektována nová řídicí logika křižovatky, která umožňuje v reálném čase generovat podobu některých fází skládáním vzájemně nekolizních signálních skupin dle aktuálních nároků účastníků, zejména tramvají. Dynamické řízení však dosud bylo v provozu pouze několik hodin, protože se vyskytly problémy s výběrem některých signálů. Příčinou mohou být problémy v hardwaru nebo i softwaru zařízení. Druhou signalizací s podobným osudem je SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi. Dochází k vypínání zařízení do blikající žluté z důvodů závady, pravděpodobně hardwaru. Na obou signalizacích působí pevné řízení nepříjemná zdržení vozidel MHD. Na odstranění závad se pracuje. Na Palackého náměstí je dokonce umístěno záznamové zařízení, jež bylo dříve využito na SSZ 4.401 Otakarova - Bělehradská nebo SSZ 7.141 Dělnická - Komunardů a pomohlo k odhalení příčiny problémů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018