O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

19.03.2009: Na Újezdě funguje preference tramvají
Nový způsob řízení byl zaveden na SSZ 1.501 Újezd - Vítězná. Semafor na stykové křižovatce začal uplatňovat preferenci tramvají vkládáním fází pro vozidla MHD dle jejich nároků, což má příznivý vliv na snížení největších zdržení tramvají. Úpravou bylo nahrazeno původní dynamické řízení, které na tramvaje nereagovalo.

02.02.2009: Preference na SSZ Plzeňská - Erbenova!
Po měsíci a půl byla dodatečně zprovozněna preference tramvají na SSZ Plzeňská - Erbenova, jež se nachází mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Nové SSZ nyní upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a funguje v koordinaci pro plynulý průjezd IAD po Plzeňské s možným odsunem začátků zelené pro hlavní směr z důvodů potřeb MHD. Dosud preference nefungovala kvůli odpojení detekce tramvají.

28.01.2009: Horší preference pod Letenským tunelem
V důsledku prodloužení volna chodců přes oba přechody na nábřeží narostlo na SSZ 7.002 Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most zdržení tramvají. Zelená byla z 5 sekund prodloužena na 13, aniž by ji přitom tramvaj mohla zkrátit. Podobná opatření obvykle zaviní řidiči aut. Část z nich jen neochotně umožňuje chodcům dokončení přecházení na červenou, na něž mají právo. Kvůli neukázněným motoristům je tedy zpomalován provoz MHD. K obdobné úpravě došlo na SSZ Křižovnická - Kaprova. Ani v jednom případě nebylo na nový stav reagováno dalšími úpravami, například umožněním většího prodlužování volna pro tramvaje, nebo změnou polohy tramvajových detektorů.

10.01.2009: Drobná úprava signalizace u Výstaviště
Náhlá ukončení volna těsně před tramvajemi jedoucími od Veletržní jsou minulostí na SSZ Dukelských hrdinů - U Výstaviště v Holešovicích. Vlakům z centra zde mohla být při pomalejším průjezdu oblouku k zastávce Výstaviště udělen signál stůj, pokud probíhalo prodlužování volna právě nárokem této tramvaje. Signalizace zde totiž nemá klasické odhlašovací detektory a odhlašování probíhá automaticky dle předepsané doby průjezdu. Tato byla pro část vlaků nedostatečná. Nyní se prodloužila o 3 sekundy, což zajistí dosud postiženým tramvajím plynulý průjezd.

10.01.2009: Nové SSZ Zlíchov
Koncem minulého roku bylo uvedeno do provozu zcela nové SSZ 5.577 Na Zlíchově - Nad Zlíchovem, které se nachází u zastávky Zlíchov. Jedná se o samostatný přechod pro chodce přes dvoupruhovou komunikaci s tramvajovou tratí ze Smíchova na Barrandov. Na SSZ funguje preference tramvají, ale protože přihlašovací detektor tramvají především ve směru do centra byl umístěn do nedostatečné vzdálenosti, jde o preferenci pouze podmíněnou. Část vlaků semafor zdrží jen proto, že řadič nemůže kvůli pozdní informaci reagovat na blížící se tramvaj.

19.12.2008: SSZ Plzeňská - Erbenova bez preference
Bylo uvedeno do provozu SSZ Plzeňská - Erbenova na místě nebezpečného výjezdu mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Ačkoli dopravní řešení i výstroj signalizace umožňuje preferenci tramvají, ta nebyla zprovozněna a řízení tak na vozidla vůbec MHD nereaguje.

02.12.2008: Chybné řízení SSZ Anglická-Bělehradská
Obnovené SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská mezi zastávkami I. P. Pavlova a Muzeum zbytečně zdržuje tramvaje. Vlaky jsou zastavovány signálem stůj těsně před příjezdem ke křižovatce, nebo dokonce projíždějí křižovatkou krátce po skončení volna. Na vině jsou zřejmě zcela nevhodná data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře, která jsou o 10-15 sekund podhodnocena, tedy navržena na příliš vysokou rychlost. Signalizace v tomto režimu funguje od říjnové rekonstrukce. Video zde.

25.11.2008: Doplněné bumlíky v Nádražní ulici
V Praze 5 přibylo 48 metrů podélných dělících prahů. Byly zřízeny v Nádražní ulici ve směru do centra v místě protisměrné zastávky Plzeňka. Dosáhlo se oddělení tramvajové trati od vozovky v úseku, kde se nachází zařízení proti vjíždění vysokých automobilů do podjezdu pod železniční tratí Smíchov - Hlavní nádraží. Současně proběhlo doplnění bumlíků v ulici 17. listopadu ve směru z centra v délce 67,5 metru. Prahy zde zatím nejsou osazeny v celém úseku, který vyžaduje a umožňuje segregaci provozu.

19.11.2008: Nové SSZ Zlíchov
U zastávky Zlíchov vzniká nový semafor, který budou projíždět tramvaje směr Barrandov. Jde o samostatný přechod pro chodce, v současnosti probíhají stavební práce. Semafor pravděpodobně umožní funkci celočerveného režimu, je vybaven chodeckými tlačítky, videodetekcí vozidel, tramvajovou detekcí, kontaktními zámky a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Z polohy nyní umístěných přihlašovacích detektorů lze usuzovat, že semafor umožní pouze podmíněnou preferenci tramvají.

09.11.2008: Praha 1: bumlíky v Revoluční a 17. listopadu
Ulice 17. listopadu dostává podélné prahy. Prvky jsou zatím osazeny v úseku Na Rejdišti - Široká v uvedeném směru, délka je 80 metrů. Nejsou dotaženy až ke křižovatce Palachovo nám. a není zřejmé, zda k němu dojde. Bumlíky mají být osazeny i v protisměru. Tramvaje jsou zde zdržovány neukázněnými řidiči aut, kteří z kolony zasahují vozem do průjezdného průřezu tramvaje. Prahy jsou osazovány i v Revoluční ulici mezi zastávkou Dlouhá a Dlouhou ulicí v uvedeném směru (70,5 m). Do protisměru, kde by bylo opatření prospěšnější, se bumlíky nevejdou. Situaci může vyřešit až kompletní rekonstrukce ulice.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

  NOVINKY
20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.

04.10.2018 Elsnicovo náměstí v dynamice s preferencí. Harfa také
Dvě signalizace ve východní části města, které prošly obnovou, už fungují v dynamickém řízení. Preference se vrátila na SSZ 8.251 Zenklova - Elsnicovo náměstí, přestože na Zenklově ulici nadále probíhají dopravní opatření pro její rekonstrukci. Preference je zatím v dočasném režimu, nefungují například některé kontakty a výzvová návěstidla. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S preferencí funguje také obnovené SSZ 9.212 Harfa. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Kromě toho zde funguje také preference autobusů, které jezdí v kolizním směru. Na signalizaci se zásadně změnil způsob fázování, kdy levá odbočení jsou vybírána současně, čímž se zjednodušilo řízení a snížila délka cyklu.

08.09.2018 Na Zenklovu se vrátila preference zatím jen částečně
Po osmiměsíční výluce byl obnoven provoz tramvají v Zenklově ulici. V rámci rekonstrukce uličního prostoru byly obnoveny dvě signalizace. SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí na mostě přes Rokytku zatím funguje v pevném řízení bez preference tramvají. V noci je vypnuté do blikající žluté. V místě probíhají dopravní opatření pro dokončení mostu a okolí. SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru vznikla v místě bývalé signalizace na přechodu u zastávky Stejskalova. Nově řídí celou křižovatku a přístup na nové zastávkové ostrůvky. Signalizace již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V souvislosti s rekonstrukcí tratě byla také upravena SSZ 8.235 na Bulovce. Na signalizace byla vyladěna preference tramvají, autobusů a vylepšeny podmínky pro chodce.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018