O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

19.11.2008: Nové SSZ Zlíchov
U zastávky Zlíchov vzniká nový semafor, který budou projíždět tramvaje směr Barrandov. Jde o samostatný přechod pro chodce, v současnosti probíhají stavební práce. Semafor pravděpodobně umožní funkci celočerveného režimu, je vybaven chodeckými tlačítky, videodetekcí vozidel, tramvajovou detekcí, kontaktními zámky a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Z polohy nyní umístěných přihlašovacích detektorů lze usuzovat, že semafor umožní pouze podmíněnou preferenci tramvají.

09.11.2008: Praha 1: bumlíky v Revoluční a 17. listopadu
Ulice 17. listopadu dostává podélné prahy. Prvky jsou zatím osazeny v úseku Na Rejdišti - Široká v uvedeném směru, délka je 80 metrů. Nejsou dotaženy až ke křižovatce Palachovo nám. a není zřejmé, zda k němu dojde. Bumlíky mají být osazeny i v protisměru. Tramvaje jsou zde zdržovány neukázněnými řidiči aut, kteří z kolony zasahují vozem do průjezdného průřezu tramvaje. Prahy jsou osazovány i v Revoluční ulici mezi zastávkou Dlouhá a Dlouhou ulicí v uvedeném směru (70,5 m). Do protisměru, kde by bylo opatření prospěšnější, se bumlíky nevejdou. Situaci může vyřešit až kompletní rekonstrukce ulice.

02.11.2008: Vyšehradský tunel: rekonstrukce!
Havarijní stav trati v tunelu pod Vyšehradem bude na začátku prosince minulostí. Od 3.11. zde probíhá kompletní rekonstrukce. Velkoplošné panely BKV budou nahrazeny betonovou deskou, do které budou upevněny kolejnice, vozovka bude mít živičný kryt. Dojde i k rekonstrukci inženýrských sítí. V tunelu byla kvůli stavu trati snížena rychlost na 20, 15 a 10 km/h, vlaky zde nabíraly zpoždění. Kvůli řadě odkladů oprav hrozilo, že úřady zastaví na důležité trati provoz a Modřany, Braník a Podolí budou bez tramvajového spojení s centrem města. Provoz má být obnoven 1. prosince. Díky opravě navazující trati Modřany-Přístaviště se v oblasti výrazně zvýší kvalita cestování MHD.

02.11.2008: Kvalitnější provoz na trati do Modřan
Výrazné zlepšení se dočkali cestující na tramvajové trati mezi Přístavištěm a Modřany. Ve výluce došlo k výměně cca 5/6 kolejových polí mezi Přístavištěm a odbočkou do smyčky Nádraží Braník, kde byla dlouhodobě narušena geometrická poloha koleje. V úseku byly prováděny časté opravy a byly zde neustále vyvěšovány omezené rychlosti až do 20 km/h. Práce probíhaly také v úseku Braník-Modřany, kde byla také omezována rychlost pod běžných 60 km/h. Výluka skončila 2. listopadu, tedy 4 dny před plánovaným termínem.

16.10.2008: SSZ Anglická-Bělehradská s preferencí
Po rekonstrukci bylo uvedeno do provozu SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská v Praze 2. Semafor na průsečné křižovatce, kde projíždí jedna tramvajová linka, byl vybaven mimo jiné detekcí vozidel i tramvají a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Detekci vlaků zajišťují kontakty PTK1. Bylo nově zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Preference bude označena buď jako podmíněná nebo absolutní. Poloha kontaktů umožňuje absolutní preferenci.

09.10.2008: Nové semafory na trati do Radlic
AKTUALIZOVÁNO. Na nové trati do Radlic byly zprovozněny dvě světelné signalizace. Styková křižovatka s SSZ 5.553 Radlická - TJ Motorlet je u zastávky Škola Radlice, funguje tu podmíněná preference. SSZ 5.668 Radlická - smyčka TRAM s absolutní preferencí zajišťuje především vjezd a výjezd tramvají ze smyčky Radlická. Pro detekci tramvají jsou použity klasické pryžové kontakty typu PTK1. Na pražské tramvajové síti je nyní 210 SSZ, z toho 115 s preferencí tramvají (54,8 %).

08.10.2008: V rámci stavby Pobřežní zrušena dvě SSZ
Na Sokolovské ulici byly zrušeny dvě signalizace s provozem tramvají. SSZ 8.230 Sokolovská - Molákova řídila přechod pro chodce u zastávky Invalidovna, SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou bylo dočasné zařízení na provizorním ukončení budované Pobřežní ulice. Díky jejímu zprovoznění byla na části Sokolovské vyloučena automobilová doprava a v místech bývalých semaforů, kde zůstal převážně provoz pouze příčně s tratí, se provoz nyní řídí dopravním značením. To zajišťuje přednost tramvajím. Zrušení signalizací přineslo zrychlení provozu MHD.

19.09.2008: SSZ Na Pankráci - Děkanská Vinice v novém
Probíhá rekonstrukce SSZ 4.414 Na Pankráci - Děkanská vinice na Praze 4. Jsou umístěny nové sloupy, osazena návěstidla a detektory dopravy, je upraveno dopravní značení. Provoz je zatím řízen provizorním SSZ. V novém řešení jsou použity směrové signály pro odbočení aut vlevo, které by měly zajistit bezpečnější průjezd tramvají. Detektory tramvají jsou umístěny dle možností v optimálních polohách. Lze očekávat podmíněnou preferenci tramvají prodlužováním předvýběrem a vkládáním tramvajových fází. V původním stavu zatím zůstává sousední SSZ 4.407 Na Pankráci - Táborská.

11.09.2008: Čechův most: špatné vyklizování aut
Na SSZ Dvořákovo nábřeží - Čechův most mají tramvaje ve směru do centra ztížený průjezd. SSZ často nevhodně reaguje na situaci, kdy na mostě je kolona vozidel a za nimi přijíždí tramvaj, která potřebuje auta vyvést vlevo pomocí vyklizovací šipky. Pokud ta není zařazena, auta uvíznou v křižovatce a blokují tramvaj. Problémy zřejmě způsobuje nespolehlivá detekce vozidel na mostě a nová řídící logika, která neumí optimálně reagovat na některé stavy. V době silného provozu mohou tramvaje i auta zdolávat úsek na mostě i několik minut. Potíže nastaly po jarní úpravě SSZ pro preferenci autobusů.

20.08.2008: Opravena trať v ulici Dukelských hrdinů
Tramvaje už nemusí projíždět křižovatkou Dukelských hrdinů - Kostelní rychlostí do 10 km/h. O víkendu proběhla v místě havárie tramvajové tratě výluka, při níž byly vyměněny BKV panely a nejvyšší povolená rychlost zvýšena na 30 km/h. SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní se tak vrátilo do původního režimu, který uvažuje s kratšími vyklizovacími časy tramvaje v křižovatce. Na původní vysokou úroveň se tak vrátila účinnost preference tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

  NOVINKY
21.11.2018 SSZ na Dlouhé je s preferencí
Na SSZ 1.004 Revoluční - Dlouhá bylo zprovozněno dynamické řízení s preferencí tramvají. Vlaky prodlužují, vkládají a předvybírají vlastní fázi a předvybírají kolizní fázi. Signalizace je vybavena výzvovými návěstidly, která informují o příchodu signálu volno. Svícením výzvy při signálu volno také informují o prodlužování dle přihlášené tramvaje. Signalizace byla obnovena v červenci, ale potýkala se s technickými problémy. Než se vyřešily, byla v pevném řízení. S ohledem na delší pobyty v zastávkách před SSZ v některých dobách není vyloučeno drobné doladění signalizace. Preference tramvají již opět funguje na SSZ 8.220 Sokolovská - U Rustonky, která byla v březnu upravena ve prospěch objízdné trasy pro automobily za uzavřenou Husitskou ulici.

16.11.2018 Obnovuje se signalizace Nuselská – Vladimírova
Na tramvajové síti může přibýt signalizace s preferencí tramvají. Bylo sneseno SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova, která se nachází na tříramenné tramvajové křižovatce nad náměstím Bratří Synků. Dosud fungovalo v pevných programech. Na jeho místě už vzniká nové zařízení, které umožní dynamické řízení s preferencí tramvají. Detekce tramvají pomocí trolejových kontaktů byla provedena v předstihu. Komplikovaný je na místě vjezd ve směru od zastávky Horky, ve směru do centra, kde se tramvaje pohybují až ke křižovatce ve sdíleném prostoru s automobily. Akce navazuje na rekonstrukci tramvajové trati a uličního prostoru Nuselské ulice, která probíhá od roku 2016. Na konci října bylo obnoveno SSZ Nuselská – Mendíků, kde fungovala preference MHD již dříve.

20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018