O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

10.01.2009: Nové SSZ Zlíchov
Koncem minulého roku bylo uvedeno do provozu zcela nové SSZ 5.577 Na Zlíchově - Nad Zlíchovem, které se nachází u zastávky Zlíchov. Jedná se o samostatný přechod pro chodce přes dvoupruhovou komunikaci s tramvajovou tratí ze Smíchova na Barrandov. Na SSZ funguje preference tramvají, ale protože přihlašovací detektor tramvají především ve směru do centra byl umístěn do nedostatečné vzdálenosti, jde o preferenci pouze podmíněnou. Část vlaků semafor zdrží jen proto, že řadič nemůže kvůli pozdní informaci reagovat na blížící se tramvaj.

19.12.2008: SSZ Plzeňská - Erbenova bez preference
Bylo uvedeno do provozu SSZ Plzeňská - Erbenova na místě nebezpečného výjezdu mezi zastávkami Bertramka a U Zvonu. Ačkoli dopravní řešení i výstroj signalizace umožňuje preferenci tramvají, ta nebyla zprovozněna a řízení tak na vozidla vůbec MHD nereaguje.

02.12.2008: Chybné řízení SSZ Anglická-Bělehradská
Obnovené SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská mezi zastávkami I. P. Pavlova a Muzeum zbytečně zdržuje tramvaje. Vlaky jsou zastavovány signálem stůj těsně před příjezdem ke křižovatce, nebo dokonce projíždějí křižovatkou krátce po skončení volna. Na vině jsou zřejmě zcela nevhodná data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře, která jsou o 10-15 sekund podhodnocena, tedy navržena na příliš vysokou rychlost. Signalizace v tomto režimu funguje od říjnové rekonstrukce. Video zde.

25.11.2008: Doplněné bumlíky v Nádražní ulici
V Praze 5 přibylo 48 metrů podélných dělících prahů. Byly zřízeny v Nádražní ulici ve směru do centra v místě protisměrné zastávky Plzeňka. Dosáhlo se oddělení tramvajové trati od vozovky v úseku, kde se nachází zařízení proti vjíždění vysokých automobilů do podjezdu pod železniční tratí Smíchov - Hlavní nádraží. Současně proběhlo doplnění bumlíků v ulici 17. listopadu ve směru z centra v délce 67,5 metru. Prahy zde zatím nejsou osazeny v celém úseku, který vyžaduje a umožňuje segregaci provozu.

19.11.2008: Nové SSZ Zlíchov
U zastávky Zlíchov vzniká nový semafor, který budou projíždět tramvaje směr Barrandov. Jde o samostatný přechod pro chodce, v současnosti probíhají stavební práce. Semafor pravděpodobně umožní funkci celočerveného režimu, je vybaven chodeckými tlačítky, videodetekcí vozidel, tramvajovou detekcí, kontaktními zámky a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Z polohy nyní umístěných přihlašovacích detektorů lze usuzovat, že semafor umožní pouze podmíněnou preferenci tramvají.

09.11.2008: Praha 1: bumlíky v Revoluční a 17. listopadu
Ulice 17. listopadu dostává podélné prahy. Prvky jsou zatím osazeny v úseku Na Rejdišti - Široká v uvedeném směru, délka je 80 metrů. Nejsou dotaženy až ke křižovatce Palachovo nám. a není zřejmé, zda k němu dojde. Bumlíky mají být osazeny i v protisměru. Tramvaje jsou zde zdržovány neukázněnými řidiči aut, kteří z kolony zasahují vozem do průjezdného průřezu tramvaje. Prahy jsou osazovány i v Revoluční ulici mezi zastávkou Dlouhá a Dlouhou ulicí v uvedeném směru (70,5 m). Do protisměru, kde by bylo opatření prospěšnější, se bumlíky nevejdou. Situaci může vyřešit až kompletní rekonstrukce ulice.

02.11.2008: Vyšehradský tunel: rekonstrukce!
Havarijní stav trati v tunelu pod Vyšehradem bude na začátku prosince minulostí. Od 3.11. zde probíhá kompletní rekonstrukce. Velkoplošné panely BKV budou nahrazeny betonovou deskou, do které budou upevněny kolejnice, vozovka bude mít živičný kryt. Dojde i k rekonstrukci inženýrských sítí. V tunelu byla kvůli stavu trati snížena rychlost na 20, 15 a 10 km/h, vlaky zde nabíraly zpoždění. Kvůli řadě odkladů oprav hrozilo, že úřady zastaví na důležité trati provoz a Modřany, Braník a Podolí budou bez tramvajového spojení s centrem města. Provoz má být obnoven 1. prosince. Díky opravě navazující trati Modřany-Přístaviště se v oblasti výrazně zvýší kvalita cestování MHD.

02.11.2008: Kvalitnější provoz na trati do Modřan
Výrazné zlepšení se dočkali cestující na tramvajové trati mezi Přístavištěm a Modřany. Ve výluce došlo k výměně cca 5/6 kolejových polí mezi Přístavištěm a odbočkou do smyčky Nádraží Braník, kde byla dlouhodobě narušena geometrická poloha koleje. V úseku byly prováděny časté opravy a byly zde neustále vyvěšovány omezené rychlosti až do 20 km/h. Práce probíhaly také v úseku Braník-Modřany, kde byla také omezována rychlost pod běžných 60 km/h. Výluka skončila 2. listopadu, tedy 4 dny před plánovaným termínem.

16.10.2008: SSZ Anglická-Bělehradská s preferencí
Po rekonstrukci bylo uvedeno do provozu SSZ 2.328 Anglická-Bělehradská v Praze 2. Semafor na průsečné křižovatce, kde projíždí jedna tramvajová linka, byl vybaven mimo jiné detekcí vozidel i tramvají a výzvovými návěstidly pro tramvaje. Detekci vlaků zajišťují kontakty PTK1. Bylo nově zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Preference bude označena buď jako podmíněná nebo absolutní. Poloha kontaktů umožňuje absolutní preferenci.

09.10.2008: Nové semafory na trati do Radlic
AKTUALIZOVÁNO. Na nové trati do Radlic byly zprovozněny dvě světelné signalizace. Styková křižovatka s SSZ 5.553 Radlická - TJ Motorlet je u zastávky Škola Radlice, funguje tu podmíněná preference. SSZ 5.668 Radlická - smyčka TRAM s absolutní preferencí zajišťuje především vjezd a výjezd tramvají ze smyčky Radlická. Pro detekci tramvají jsou použity klasické pryžové kontakty typu PTK1. Na pražské tramvajové síti je nyní 210 SSZ, z toho 115 s preferencí tramvají (54,8 %).


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

  NOVINKY
25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.

25.01.2019 Úprava signalizací na Karlově náměstí
Trojice světelných signalizací od Resslovy ulice až po Štěpánskou je nyní o trochu lépe zkoordinována pro tramvajovou dopravu. SSZ 2.034 Karlovo náměstí - Resslova, 2.038 Ječná - Štěpánská, 2.041 Karlovo náměstí - Ječná prošly úpravami pevného řízení. Na všech signalizacích byl prodloužen cyklus z 54 sekund na 60. Výhodou změny je možnost komfortního projetí dvou vlaků za sebou na Karlově náměstí ve směru od Moráně, čímž se zvyšuje kapacita pro tramvajovou dopravu v přetíženém uzlu. Současně se mírně zlepšuje plynulost provozu na linkách od Ječné vlevo (4, 10, 16). Naopak se mírně zhoršuje plynulost provozu pro linky z Ječné vpravo (6, 22). Pro všechny vlaky by měly být lépe zkoordinovány signalizace po Ječné ulici až ke Štěpánské, o víkendu dokonce až k magistrále. Další případné zlepšení by mohlo přinést až dynamické řízení, které je však závislé na stále odkládaných obnovách semaforů.

20.12.2018 Vršovická v dynamice
Trojice signalizací na Vršovické ulici dostala po letech dynamické řízení s preferencí veřejné dopravy. Jedná se o semafory mezi zastávkami Nádraží Vršovice a Bohemians. SSZ 0.355 Vršovická - U Vršovického nádraží a SSZ 0.315 Vršovická - Petrohradská uplatňují preferenci tramvají prodlužováním vlastní fáze, předvýběrem kolizní a vlastní fáze a vložením fáze. SSZ 0.356 Vršovická - Sportovní preferuje tramvaje prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem vlastní a kolizní fáze. Navíc usnadňuje vyklizování kolejí před přijíždějící tramvají a autobusu vypnutím zelené pro auta do centra. Na prostřední signalizaci Petrohradská funguje současně preference autobusů. Situaci zde komplikuje zábor ve vozovce, který zkracuje řadicí pruh, čímž je snížena kapacita křižovatky. Prověření se navíc dočká detekce. Trojice signalizací byla obnovena do roku 2015. Preference nyní chybí doplnit na signalizaci u Slavie a celková obnova ještě bude provedena na Kubánském náměstí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019