Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

31.10.2009: Nové semafory u Komerčního centra Vypich
Krátce po zahájení provozu zastávky Obora Hvězda u objektu nového komerčního centra bylo uvedena do provozu SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů. Jedná se o dvojici semaforů po obou koncích tramvajové zastávky, jeden pro průsečnou křižovatku, jeden pro samostatný přechod pro chodce. Na SSZ je absolutní preference tramvají. Současně však bylo upraveno SSZ Vypich, kde došlo během pracovního dne k významnému omezení preference proti předchozímu stavu. Například nedochází k vkládání tramvajové fáze.

14.10.2009: SSZ na Korunní
V Korunní ulici na Praze 3 byl zrekonstruován jeden semafor a další byl postaven. Obnovou prošlo SSZ 3.377 Korunní - Benešovská u zastávky Orionka. V rámci realizace byla zavedena podmíněná preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním tramvajové fáze. Dále bylo zřízeno SSZ 2.049 Korunní - Kladská u zastávky Vinohradská vodárna s prodlužováním tramvajové fáze. Zde je preference absolutní.

24.08.2009: Vyhrazené pruhy u krčské nemocnice
V Praze přibývají vyhrazené pruhy, které zrychlí provoz autobusů. Po nedávném vyznačení pruhů v Chodovské, Bělocerkevské a Českobrodské ulici se pokračuje v jejich realizaci také v oblasti Prahy 4, zatím ve Vídeňské ulici mezi Nemocnicí Krč a Michelským lesem. Další mohou přibýt mimo jiné v Michelské ulici, mezi zastávkami Zálesí a Nemocnice Krč a na tramvajových kolejích v Radlické ulici. Úpravy jsou součástí několika projektů Dopravního podniku Praha.

05.08.2009: Pražcová návěstidla v Ďáblicích
Na dalším místě v Praze se zkouší tramvajová návěstidla obsahující signál „pozor“. Po odbočení tramvaje do smyčky Braník byl vybaven zkušební signalizací podjezd Ďáblice. Na rozdíl od Braníka, kde jsou použity barevné signály, je v Ďáblicích použito pražcových návěstidel. Jedná se o modifikovaná návěstidla známá z Německa. Hlavní odlišnost české varianty je v tom, že všechny signály jsou pro každý směr sloučeny do dvou lamp. Zkušební provoz by měl trvat jeden rok, jedna ze signalizací by poté mohla být vybrána pro schválení do provozu na pozemních komunikacích.

03.07.2009: Na Bubenském nábřeží plná preference
S koncem školního roku bylo upraveno řízení dvou semaforů na Bubenském nábřeží a nyní zde funguje plná preference tramvají. SSZ 7.135 Bubenské nábřeží - Argentinská a SSZ 7.187 Bubenské nábřeží - tramvajová trať, které se nacházejí mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice, nyní výrazná většina tramvají projíždí obousměrně bez zastavení. Upravený způsob řízení byl uveden do tříměsíčního zkušebního provozu. Úprava byla projednána a zrealizována za spolupráce DP, Policie ČR, TSK a odboru dopravy Magistrátu v rámci Programu zrychlení tramvají.

02.07.2009: Nová tramvajová návěstidla v Braníku
Byl zahájen provoz světelné signalizace na odbočení tramvaje do smyčky Nádraží Braník. Semafor je osazen novými návěstidly, která poprvé v Praze obsahují plnohodnotný signál „pozor“. Zkušební provoz by měl ověřit použitelnost nových barevných signálů. V červenci by měl být uveden do provozu „konkurenční“ návrh návěstidel pražcových, která budou použita v podjezdu Ďáblice.

08.06.2009: V květnu přibylo 183 metrů prahů
Na pražské tramvajové síti vznikly nové bumlíky. V květnu bylo zřízeno 23 metrů dělících prahů v Jičínské ulici před křižovatkou s Vinohradskou. Pouhých 85 metrů zábran proti vjíždění aut na koleje bylo osazeno ve Vinohradské ulici poblíž zastávky Italská, přičemž zde měl být rozsah ochrany kolejí daleko větší. 75 metrů tvarovek bylo umístěno do Sokolovské ulice ve směru z centra před náměstí OSN. Do dosažení hranice 10 kilometrů bumlíků v Praze nyní chybí 88,5 metru.

27.05.2009: U Fidlovačky je absolutní preference
Bylo spuštěno nové SSZ 2.061 Sekaninova - Křesomyslova, přechod, které vzniklo u Divadla Na Fidlovačce. Signalizovaný přechod pro chodce nahradil sousední neřízený přechod. SSZ funguje v režimu trvalé zelené pro vozidla a tramvaje, s výzvou pro chodce. Pro prodlužování hlavní fáze je zajištěna detekce vozidel a tramvají. Tramvaje, které se přihlašují s dostatečným předstihem, si také mohou předvybírat kolizní fázi. SSZ je s absolutní preferenci tramvají.

17.05.2009: Bulharem projedou tramvaje plynuleji
Drobnou úpravou prošlo SSZ Bulhar. Byla změněna data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře a mírně bylo zvýšeno maximální prodlužování dle nároku tramvají, čímž dochází k eliminaci největších zdržení. Nedošlo k zásahu do logiky, který by umožnil vkládání fází navíc dle nároků tramvají. Úprava je další akcí v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílely se na ní DP, TSK, Policie ČR a Magistrát. Už koncem minulého roku byl posunut přihlašovací kontakt ve směru z centra, aby se tramvaj hlásila už při výjezdu ze zastávky Hlavní nádraží.

14.05.2009: Chystá se úprava Vypichu a nové SSZ u KC
V rámci výstavby Komečního centra Vypich dojde k úpravě jedné stávající a ke stavbě jedné nové signalizace. SSZ 6.122 Bělohorská - Kukulova (Vypich) bude upraveno, včetně detekce tramvají. U KC Vypich bude zřízeno SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů - areál KC Vypich. Podle serveru hl. m. Prahy bylo vydáno ve spojeném řízení územní rozhodnutí a stavební povolení na obě akce. Dle dokumentu má být křižovatka v místě nového SSZ opatřena odbočovacími pruhy vlevo, zřejmě se směrovými signály. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

  NOVINKY
04.07.2020 Bílá labuť: přechod je neřízený
Signalizace na přechodu u Bílé labuti byla vypnuta do blikající žluté. Změně předcházely úpravy přechodu, zejména byl pomocí baliset zřízen nový ostrůvek pro chodce mezi tratí a vozovkou z centra. Řešení by mělo přinést časové úspory pro veškerou dopravu, zejména pro chodce a pro tramvaje z centra, kde koleje nejsou pojížděny automobily. Signalizace, která dosud fungovala v režimu trvalé zelené pro auta a tramvaje s výzvou pro chodce, byla bez detekce a preference MHD. V roce 2019 se připravovala její obnova, přednost však dostala varianta zrušení. Obdobné samostatné přechody na území centra Prahy fungují rovněž jako neřízené a Bílá labuť byla v tomto ohledu výjimkou.

20.06.2020 Dynamika na semaforu u Obchodního centra Hostivař
Další signalizace obnovená v tomto roce dostala dodatečně dynamické řízení s preferencí tramvají. SSZ 0.622 Švehlova - Práčská u zastávky Obchodní centrum Hostivař bylo po obnově uvedeno do pevného řízení v květnu. Nyní spuštěné dynamické řízení umožňuje preferenci tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na signalizaci bude fungovat také preference autobusů. Řízení je podobné jako před obnovou signalizace, přibyla výzvová návěstidla, která mimo jiné informují řidiče tramvají o prodlužování signálu volno. Signalizace je nadále vybavena předvěstmi. Z provozu je zřejmé, že zatím nefunguje spolehlivě vzdálené přihlášení tramvají ve směru do centra. Ze semaforů obnovených v roce 2020 zůstává v pevném řízení ještě SSZ Modřanská - Údolní.

14.06.2020 Na Břehu už také s preferencí
Další signalizace, která byla letos po obnově uvedena do provozu v pevném řízení, dostala dynamiku s preferencí tramvají. SSZ 9.233 Sokolovská - Na Břehu upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, a předvýběrem kolizní fáze. Semafor byl obnoven současně s rekonstrukcí tramvajové tratě v dubnu. Zatímco dříve na semaforu fungovala preference, po obnově byl nasazen pevný program, který měl navíc krátké podíly volna v hlavním směru, což komplikovalo provoz aut ve směru do centra a tramvají. V současné době zůstává po obnově v pevném programu ještě SSZ Švehlova - Práčská, které bylo zprovozněno před měsícem, a také nedávno spuštěné SSZ Modřanská - Údolní.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020