O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

27.08.2016: Semafory na Malovance na blikačku
Trojice světelných signalizací v oblasti Malovanky, která byla zřízena v rámci objízdné trasy při budování městského okruhu, byla vypnuta do blikající žluté. Jde o SSZ 6.831 Myslbekova - Dlabačov, 6.832 Bělohorská - Vaníčkova a 6.834 Bělohorská - Pod Královkou. Vypnutí je celodenní a celotýdenní, zatím nejspíše ve zkušebním režimu. V provozu zůstává SSZ 6.830 Myslbekova - Hládkov, přechod. Všechny signalizace byly zbudovány v roce 2010, protože přes dotčené křižovatky byla zavedena náhradní trasa za dočasně uzavřenou Patočkovu ulici. V roce 2011 byla objízdná trasa zrušena, signalizace ale zůstaly v provozu a byla na nich pouze zavedena preference tramvajové dopravy, která byla postupně vylepšována. Vypnutí semaforů by mělo celkově přinést mírné zlepšení plynulosti provozu pro MHD a především ostatní účastníky provozu. Naopak se skončením prázdnin má nastat zapnutí SSZ Strossmayerovo náměstí, v době pracovních dnů v časech 7 – 18 hod.

20.08.2016: Třetí rychlostní výhybka je pod Letenským tunelem
Na nábřeží Kapitána Jaroše byla uvedena do provozu rychlostní výhybka. Jedná se o rozjezdovou výměnu před rozřazovacími kolejemi ve směru od Strossmayerova náměstí. Rychlosti na výhybce jsou zatím stanoveny na 30 km/h přímo i do odbočky vpravo. Cílová rychlost v přímém směru se předpokládá 50 km/h, do odbočky zůstane 30 km/h. Zatím není dořešena návazná úprava světelné signalizace pod tunelem. Jedná se o třetí rychlostní výhybku na pražské tramvajové síti. První byla realizována v roce 2013 na Prašném mostě ve směru z centra pro rychlosti 50 přímo a 40 km/h do odbočky. Přinesla zkrácení doby průjezdu o cca 10 sekund na každý spoj. Druhá je u vozovny Střešovice (30 / 15). Další kus by měl ještě letos vzniknout v Braníku, na odbočení tramvaje do obratiště z hlavní trati.

08.08.2016: Signalizace Na Pískách už také upřednostňuje tramvaje
Devátá signalizace s preferencí tramvají přibyla na Evropské třídě. SSZ 6.131 Evropská - Na Pískách dostalo upravený software, který alespoň částečně preferuje tramvajovou dopravu. Signalizace umí více prodlužovat tramvajové volno a také předvybírat kolizní fázi. Upravené řízení dokáže v běžných situacích především eliminovat situace, kdy volno tramvaji končilo během stanicování v zastávkách před SSZ, či dokonce těsně před odjezdem. Současně byla provedena navazující úprava sousedního SSZ 6.132 Evropská - Starodejvická pro zajištění dynamické koordinace obou semaforů ve směru do centra. Starodejvická fungovala s preferencí již v minulosti. Z patnácti tramvajových světel na Evropské jich zbývá bez preference šest. Tři z nich jsou vybavena detekcí tramvají.

29.07.2016: SSZ Evropská – Horoměřická je v dynamice s preferencí
Pevné řízení u zastávky Bořislavka skončilo. Po třech letech přechodných stavů bylo na SSZ 6.118 Evropská – Horoměřická zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvajové dopravy. Na průsečné křižovatce jsou tramvaje preferovány prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze a také vkládáním speciálních fází, a to na dvě možná místa v cyklu. Signalizace byla obnovena v rámci výstavby metra V.A. Z patnácti semaforů na Evropské třídě preferuje v současné době tramvaje celkem osm signalizací.

26.07.2016: Zavedena preference na SSZ Evropská – Etiopská
Na Evropské třídě byla zřízena preference tramvajové dopravy na další světelné signalizaci. Ke změně došlo na SSZ 6.138 Evropská – Etiopská. Byla zapojena tramvajová detekce ve směru do centra a byl upraven software signalizace. Ta nyní zajišťuje tramvajím účinné prodlužování vlastní fáze, předvýběr kolizní a vlastní fáze. SSZ Evropská – Etiopská bylo obnoveno v roce 2009 bez preference tramvají, tedy nároky tramvají nebyly zohledňovány zřetelně více než nároky ostatních účastníků.

21.07.2016: Probíhá obnova signalizací u zastávky Průběžná
Rekonstrukce nástupišť, doplnění zeleně a obnova světelných signalizací probíhá v prostoru zastávek Průběžná na Praze 10. Akce, která navazuje na rekonstrukci tramvajové trati, provedenou v roce 2013, by měla v cílovém stavu přinést preferenci tramvajové dopravy na SSZ 0.339 V Olšinách-Pod Rapidem, a preferenci tramvajové i autobusové dopravy na SSZ 0.340 V Olšinách-Průběžná, která je v současnosti významným zdrojem zdržení MHD. Součástí projektu je také realizace vzdáleného rádia ve směru od Průběžné ulice, jehož část byla připravena v rámci již realizované rekonstrukce tramvajové trati v Průběžné a Švehlově ulici. Z ostatních směrů budou pro detekci tramvají využity trolejové kontakty.

12.06.2016: Semafor na Strossu opět v provozu
Signalizace na Strossmayerově náměstí vydržela mimo provoz jen několik dní. Pro část uživatelů mohla být změna příliš výrazná, i když přinesla zřetelné snížení jejich zdržení, a v průběhu tohoto týdne došlo k opětovnému zapnutí signalizace. Doba provozu ale byla oproti předchozímu stavu omezena na pracovní dny v době 7 – 19 hod. Není vyloučeno, že o prázdninách bude semafor znovu uveden mimo provoz.

03.06.2016: Blikající žlutá na Strossmayerově náměstí
Signalizace na Strossmayerově náměstí byla vypnuta. Změna přináší zkrácení zdržení chodců, ale také zrychlení tramvajové a silniční dopravy. Signalizace fungovala od obnovy před 15 lety v dynamickém řízení s preferencí, jež přineslo zlepšení plynulosti provozu tramvají. Poté byl semafor v rámci dočasných opatření občas vypínán, což ústilo mimo jiné v další snížení zdržení tramvají. Následné stavební úpravy náměstí a spuštění tunelu Blanka v roce 2015, které přineslo snížení automobilové dopravy, podpořilo úvahy o trvalé změně. Dílčím krokem přitom byla změna už v červnu 2014, kdy se začal vypínat v čase 23:00 – 5:30, a to především kvůli nočním linkám, které zde vyčkávaly na řízený přestup. Tramvajová křižovatka patří se 120 vlaky za hodinu ve špičce mezi nejzatíženější v Praze. Vypnutí SSZ na blikačku však neznamená jeho úplný konec. Signalizace nadále slouží pro přihlášení tramvají k SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní a SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Dukelských hrdinů.

28.05.2016: Švábky: vylepšená detekce tramvají
Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky došlo v rámci rekonstrukce tramvajové trati v Sokolovské ulici ke zlepšení tramvajové detekce. Přihlašovací kontakty z centra i do centra byly odsunuty do vzdálenosti 280 metrů před křižovatku tak, aby část tramvají nebyla zdržována z toho důvodu, že řadič SSZ nestihne reagovat na jejich nároky. Došlo k úpravě software, který kromě upravené detekce respektuje optimalizované směrové a výškové řešení trati. To umožňuje v obou směrech traťovou rychlost 50 km/h. Výrazná většina tramvají projíždí signalizaci bez zastavení. Výjimkou jsou případy, kdy přichází nároky tramvají v krátké době po sobě a signalizace již nemá pro druhou a další tramvaje dostatek časového konta na další prodloužení volna. Kolizní automobilové dopravě nepatrně pokleslo krácení zelené. Zhoršení naopak nastalo na SSZ 8.207 Sokolovská – Šaldova, kde z důvodů vyvolaných úprav trakčního vedení dočasně nefunguje vzdálený přihlašovací kontakt ve směru z centra. Nefunguje předvěst a velká část tramvají je signalizací zdržena, některé i zastaveny.

15.04.2016: SSZ Koh-i-noor je vybaveno vzdáleným rádiem
V rámci RTT Vršovická došlo na SSZ 0.334 Vršovická - Moskevská k významnému zlepšení poměrů především pro tramvaje od Slavie. V zastávce Koh-i-noor byl osazen vzdálený rádiový přijímač, který na rozdíl od kontaktu detekuje směr jízdy tramvaje. Tím dochází k lepší přípravě signalizace k provádění následných preferenčních zásahů, které se odehrávají převážně po odjezdu vlaku ze zastávky. Za tím účelem byl rovněž přesunut vzdálený přihlašovací kontakt na výjezd ze zastávky. Opatřením významně narostla možnost výběru volna pro odbočující vlaky do Moskevské dvakrát do cyklu. V rámci rekonstrukce trati došlo také k obnově SSZ Vršovická - Bělocerkevská a doplnění detekce tramvají a autobusů. Řízení ale zatím zůstává pevné, podobně jako na křižovatkách Sportovní a Petrohradská, které byly obnoveny v roce 2015. Obnoveno bylo také SSZ Vršovická - Užocká, které řídí samostatný přechod. Zde byla vylepšena detekce tramvají a také došlo ke stavebnímu zkrácení přechodu.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

  NOVINKY
20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.

04.10.2018 Elsnicovo náměstí v dynamice s preferencí. Harfa také
Dvě signalizace ve východní části města, které prošly obnovou, už fungují v dynamickém řízení. Preference se vrátila na SSZ 8.251 Zenklova - Elsnicovo náměstí, přestože na Zenklově ulici nadále probíhají dopravní opatření pro její rekonstrukci. Preference je zatím v dočasném režimu, nefungují například některé kontakty a výzvová návěstidla. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S preferencí funguje také obnovené SSZ 9.212 Harfa. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Kromě toho zde funguje také preference autobusů, které jezdí v kolizním směru. Na signalizaci se zásadně změnil způsob fázování, kdy levá odbočení jsou vybírána současně, čímž se zjednodušilo řízení a snížila délka cyklu.

08.09.2018 Na Zenklovu se vrátila preference zatím jen částečně
Po osmiměsíční výluce byl obnoven provoz tramvají v Zenklově ulici. V rámci rekonstrukce uličního prostoru byly obnoveny dvě signalizace. SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí na mostě přes Rokytku zatím funguje v pevném řízení bez preference tramvají. V noci je vypnuté do blikající žluté. V místě probíhají dopravní opatření pro dokončení mostu a okolí. SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru vznikla v místě bývalé signalizace na přechodu u zastávky Stejskalova. Nově řídí celou křižovatku a přístup na nové zastávkové ostrůvky. Signalizace již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V souvislosti s rekonstrukcí tratě byla také upravena SSZ 8.235 na Bulovce. Na signalizace byla vyladěna preference tramvají, autobusů a vylepšeny podmínky pro chodce.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018