O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

01.06.2007: Preference Na Groši funguje obousměrně
Detekce tramvají na SSZ 0.391 Švehlova - Pražská (u zastávky Na Groši) ve směru z centra už funguje. Byl zde vyměněn starší přihlašovací kontakt (brnkačka) za moderní PTK1 a bylo zřízeno nové vedení do řadiče za staré poškozené. Využit byl sloupek SSZ Švehlova - Práčská, k němuž byl vzduchem doveden kabel. Impuls pokračuje zemí do řadiče tohoto vedlejšího semaforu, odkud je předáván po koordinačním kabelu do řadiče vlastního SSZ. Na nefungující preferenci z tohoto směru upozornily minulý týden stránky Preference pražských tramvají.

31.05.2007: Zenklova už bez omezení rychlosti tramvají
V Zenklově ulici po nedávno ukončené rekonstrukci trati zmizelo všech pět omezení rychlosti pro tramvaje. V úsecích ve špatném technickém stavu byly vyměněny velkoplošné panely. Omezení byla před zastávkou Vosmíkových z centra na 20 km/h, před zastávkou U Kříže z centra na 20 km/h. Za zastávkou Bulovka z centra byla návěst POMALU (vlastně 10 km/h) a před zastávkou U Kříže do centra byla návěst POMALU a 20 km/h. Nyní je všude nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h, což má příznivé dopady na plynulost provozu a cestovní rychlost tramvají.

30.05.2007: Omezení podél Modřanské je zčásti zpět
Zrušení omezené rychlosti na části trati podél Modřanské ulice vydrželo na jednom z úseků jen pár týdnů. Návěst s nejvyšší povolenou rychlostí 20 km/h se znovu objevila v cca 80 m dlouhém úseku za zastávkou Pobřežní cesta ve směru do centra. V dalším místě, kde bylo dříve omezení, se nadále smí jezdit běžnou rychlostí 60 km/h. Obě omezení byla zrušena po opravě začátkem dubna.

24.05.2007: Nový vyhrazený pruh v Patočkově ulici
V Patočkově ulici na Praze 6 vzniká nový vyhrazený pruh pro autobusy. Začíná za křižovatkou s ulicí Pod Drinopolem a zatím končí před křižovatkou s ulicí Pod Královkou. Jeho délka je necelých 500 metrů. Foto zde! BUSpruh by měl být následně prodloužen o několik stovek metrů směrem k vyústění Strahovského tunelu. Jeho platnost je časově omezena na pondělí-pátek 7-10 a 14-19 hodin. Po realizovaném úseku jsou provozovány tři denní autobusové linky.

23.05.2007: Zdržování na SSZ U Výstaviště - Bubenská
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006, dochází k vypínání preference tramvají. Bývá nasazován pevný program z HDŘÚ, nebo křižovatku řídí policista z ruční skříňky. Zásahy preferují výjezd z parkoviště na úkor hlavního směru s provozem tramvají, kde se na příjezdu od Nádraží Holešovice tvoří kolony aut přímo na kolejích.

21.05.2007: Úprava dvou semaforů v Kobylisích
Byly upraveny dvě signalizace v Kobylisích. Na SSZ 8.236 Zenklova - Nad Šutkou (Stírka) došlo k přepočítání mezičasů pro vyklízení tramvaje. Řešení nyní respektuje omezení na 10 km/h v relaci Kobylisy - Troja, které bylo vynuceno nevhodnou rekonstrukcí tratě v roce 2005. Na SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná bylo upraveno řízení prvního návěstidla od Vozovny Kobylisy, aby vlaky nestály až na druhém návěstidle, kde poškozovaly přestavník. Úprava zde byla provedena nadvakrát. V prvním řešení, jež fungovalo cca týden, byla nevhodná koordinace obou návěstidel.

16.05.2007: Výluka v Nuslích způsobila dopravní kolaps
Uzavření křižovatky Albertov od 14. 5. poukázalo na dlouhodobě neřešené dopravní problémy v okolí nám. I. P. Pavlova. Nárůst intenzit IAD v Bělehradské a Jugoslávské ulici (objízdná trasa) zvýraznil dopady netrestaného parkování v těchto ulicích. Auta zde na kolejích blokují tramvaje, jejichž zdržení překračuje i 10 minut. Vozidla na I. P. Pavlova nadále blokují koleje, což není trestáno. I proto nemohou v jednom cyklu projet dvě tramvaje do Ječné, což vede k dalšímu nárůstu kolon tramvají, jejich zdržování, blokování okolních křižovatek vozidly IAD i MHD a následnému promítání problémů do celé sítě v centru. Prvním opatřením má být odstranění parkujících aut z Bělehradské ulice .

16.05.2007: DP: Kalamitu nezpůsobuje MHD, ale auta
Jindřich Malý z oddělení Rozvoje a preference dopravy DP reaguje na výroky Zdeňka Schwarze, který kritizuje preferenci MHD v Praze jako prvek, jenž způsobuje dopravní kolapsy. V reakci se naopak píše, že kalamitní situaci nezpůsobují tramvaje a autobusy, ale značný nárůst individuálního motorismu. Celé znění dopisu zde.

11.05.2007: MfD: Navigačnímu systému Galileo hrozí krach
Evropský satelitní navigační systém Galileo nemá zajištěné financování. Uvádí to čtvrteční Mf Dnes. Evropská komise proto zvažuje, že projekt zaplatí sama, tedy z veřejných zdrojů. Systém má ukončit závislost Evropy na americkém GPS. Satelitní polohové systémy se využívají i v dopravě, například k navigaci řidičů, výběru mýtného, ale i k lokalizaci vozidel MHD pro jejich preferenci. Výhodou Galilea proti GPS má být vyšší přesnost. Přerod Galilea v čistě veřejný projekt podporuje Německo jako předsednická země EU. Další reakce jsou podle deníku spíše rozporuplné. Zejména Británie a severské státy nejsou nadšeny ze zátěže pro daňové poplatníky.

05.05.2007: Blažek: Taxi nesmí snížit plynulost MHD
Případný provoz vozidel taxi ve vybraných vyhrazených pruzích pro autobusy a tramvajových tratích nesmí narušit plynulost provozu městské hromadné dopravy. V článku na serveru www.praha-mesto.cz to uvádí náměstek pražského primátora Rudolf Blažek, který podporuje myšlenku zvýhodnění taxislužby v městském provozu. „Musíme nejdříve vyhodnotit všechny jízdní pruhy a tramvajové tratě, které by připadaly v úvahu,“ upozornil den po publikování jiného materiálu v pražské příloze Mladé fronty Dnes.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

  NOVINKY
15.01.2017 Vypnutá preference na SSZ Plzeňská - Erbenova a Mahenova
Mimo provoz je preference tramvají na dvou signalizacích na Plzeňské ulici. Jedná se o SSZ 5.508 Plzeňská - Mahenova, která se nachází v zastávce U Zvonu, a nedaleké SSZ 5.647 Plzeňská - Erbenova. Signály volno jsou v současnosti ukončovány zcela náhodně i přímo před tramvají. Dochází ke snížení plynulosti dopravy, nárůstu jízdních dob i spotřeby trakční energie. Obě signalizace byly provozovány v koordinaci pro silniční dopravu s absolutní preferencí tramvají, která v případě potřeby umožnila modifikaci řízení v reálném čase tak, aby i tramvaje, které mají kvůli zastávkám jiný charakter pohybu po Plzeňské než silniční vozidla, projížděly křižovatkami pokud možno plynule. K vypnutí preference došlo již na konci roku 2016.

23.12.2016 Zóna 30 ve Štefánikově ulici neplatí pro tramvaj
Zmírnění dopadu zavedení zón 30 na tramvajovou dopravu v oblasti Smíchova dosáhla poslední úprava provedená ve Štefánikově ulici. Ke značce zóny s omezením rychlosti byly doplněny podtabulky MIMO TRAM, které tak umožňují hromadné dopravě průjezdu rychlostí do 50 km/h. Změnu doporučila dopravní komise Prahy 5. Současně tato komise i rada městské části podporuje zavedení preference tramvají na několika světelných křižovatkách v oblasti Malého smíchovského okruhu, včetně SSZ Štefánikova – Kartouzská. Ve věci signalizací je kompetentním úřadem pražský magistrát. Nadále zatím zůstávají zóny 30 v tramvajové síti v části Nádraží ulice v úseku Anděl – Vltavská a také v Lidické, mezi Andělem a zastávkou Zborovská.

07.09.2016 Výhybka pod tunelem: 50 km/h
Na nové rychlostní výhybce na nábřeží Kapitána Jaroše byla po necelých dvou týdnech provozu zvýšena rychlost na cílových 50 km/h v přímém směru. Do odbočky nadále zůstane rychlost 30 km/h. Bylo také upraveno SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, která nyní reaguje na směrové přihlášení tramvaje ve směru do centra. Pokud se na vzdáleném rádiu, které primárně slouží ke stavění výhybky, přihlásí tramvaj na most a současně jsou přihlášeni chodci přes most, vyberou se chodci v předstihu tak, aby při příjezdu tramvaje k SSZ již v optimálním případě svítilo volno vlevo. Díky zřízení rychlostní výhybky se zkrátila doba průjezdu tramvaje přibližně o 10 sekund.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017