Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 511 |

03.05.2008: 17 nových omezení na Plzeňské
Na tramvajové trati v Plzeňské ulici, kterou jezdí tramvaje na sídliště Řepy, bylo zavedeno celkem 17 nových omezení rychlosti na 30 a 40 km/h. Důvodem je špatný technický stav trati, který byl monitorován zkušební tramvají. Na klíčové lince číslo 9 je podle serveru DP-Aréna v současnosti celkem 41 omezení, které ovlivňují cestovní rychlost i potřebu vozového parku. Kompletní rekonstrukce trati v Plzeňské se plánuje na rok 2010.

20.04.2008: Dvě SSZ s absolutní preferencí
V Praze přibyly dvě signalizace s absolutní preferencí tramvají. U Palmovky bylo uvedeno do provozu zrekonstruované SSZ Sokolovská - Vacínova, na kterém byla realizována detekce tramvají a zavedeno dynamické řízení. Stránky Preference označují SSZ jako s absolutní preferencí tramvají, stejně jako nové SSZ Švehlova - Vladycká v Praze 15, které bylo uvedeno do provozu počátkem dubna. Na pražské tramvajové síti evidují stránky Preference v současné době 208 SSZ, toho 110 SSZ s preferencí tramvají, což činí podíl 53 %.

09.04.2008: Nový semafor na Švehlově v provozu
Mezi zastávkami Na Groši a Hostivařská byla uvedena do provozu nová signalizace SSZ 0.384 Švehlova - Vladycká (dříve uváděno jako Švehlova - BOK). Na křižovatce funguje preference tramvají, z obou směrů jsou kontaktní zámky a výzvová návěstidla. Semafor je připravený i na budoucí zavedení preference autobusů.

29.03.2008: SSZ Palackého nám. - přechod v evidenci
Stránky Preference pražských tramvají přidávají do seznamu semaforů nově SSZ 2.017 Palackého náměstí - přechod, které bylo realizováno již loni, avšak zatím bylo evidováno jako součást rekonstruovaného SSZ 2.013 Palackého náměstí. Novou signalizaci označují stránky Preference jako s absolutní preferencí tramvají. V současné době je na pražské tramvajové síti celkem 207 SSZ, z toho 108 SSZ s preferencí, což činí podíl 52,2 %.

23.03.2008: SSZ Švehlova - BOK zatím na blikačku
Na trati do Hostivaře je nový semafor. SSZ 0.384 Švehlova - BOK vyrostlo mezi zastávkami Na Groši a Hostivařská, v místě nově vznikajícího Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Semafor je vybaven detektory tramvají a výzvovými návěstidly. Zatím je v režimu blikající žluté a po zprovoznění se dá se očekávat, že na něm bude fungovat preference tramvají.

17.03.2008: Opatření: z ulice U Výstaviště zákaz vlevo
V Holešovicích byla provedena místní úprava dopravního režimu, která zvláště v době konání akcí na Výstavišti významně pomůže tramvajím jedoucím ve směru od Výstaviště k Nádraží Holešovice. Z ulice U Výstaviště ve směru od ulice Dukelských Hrdinů již není možné odbočovat vlevo na parkoviště před Arénou HC Sparta. Vozidla ve směru od Prahy 6 tak mohou najíždět k parkovišti jen Bubenskou ulicí, kudy nejezdí MHD. Na úpravu upozorňují informační tabule.

14.03.2008: SSZ Trojská - Pod Lisem s preferencí
Byla zavedena preference tramvají na SSZ Trojská - Pod Lisem. Semafor, který byl loni vybaven tramvajovou detekcí, upřednostňuje vlaky po prosté výměně řadiče. Ta proběhla minulý týden a umožňuje pružnější reakci řízení na nároky tramvají, jež si předvybírají, vkládají a prodlužují fázi. Většinou projíždějí křižovatkou s přibržděním, které je vyvolané nedostatečným předstihem přihlášení. Stránky Preference označují semafor jako SSZ s podmíněnou preferencí.

12.03.2008: SSZ Střelničná - Davídkova s preferencí
Byla zavedena preference MHD na SSZ Střelničná - Davídkova. Semafor u zastávky Ládví je v provozu od srpna 2006, ale dosud fungoval v pevném řízení. Nyní upřednostňuje nejen tramvaje, ale i autobusy, a to prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Detekce tramvají je realizována trolejovými kontakty PTK1, detekci autobusů zajišťují inframajáky. Řidiči tramvají jsou upozorňováni na blížící se signál volno blikáním výzvového návěstidla. Z 206 semaforů na tramvajové síti nyní tramvaje preferuje 106 SSZ, což činí podíl 51,5 %.

12.02.2008: Zákaz zastavení v Plynární ulici pomůže MHD
V rámci zavádění placeného stání na Praze 7 byl v Plynární ulici zřízen pro oba směry zákaz zastavení v úseku Ortenovo náměstí - Argentinská. Ve směru k Argentinské bude zajištěn plynulejší průjezd tramvají, které nebudou zdržovány kolonou aut na kolejích. Dosud zde nebyl přes prohlášení představitelů města dobudován podélný dělící práh. V opačném směru bude mít zřízení zákazu zastavení vliv především na bezpečnost provozu, kdy auta těsně za křižovatkou vjížděla pod mrtvým úhlem na koleje a docházelo zde k nehodám s tramvají. Zhoršení situace naopak nastane v úseku Za Papírnou - Rajská u terminálu Nádraží Holešovice, kde byla do stávajícího časově omezeného zákazu zastavení umístěna modrá zóna.

27.01.2008: SSZ U Výstaviště - Bubenská bez závad
Detekce tramvají na SSZ U Výstaviště - Bubenská již funguje bez závad. Poté co byly osazeny odhlašovací trolejové detektory PTK1 namísto zničených indukčních čidel, se podařilo zprovoznit odhlašování tramvají již z obou směrů. Došlo k významnému zvýšení plynulosti provozu tramvají. Problémy pro MHD však nastávají v dobách, kdy křižovatku řídí Policie ČR z místa nebo z HDŘÚ. Pak klesají podíly zelených pro hlavní směr a od Nádraží Holešovice se tvoří kolona aut, ve které uvíznou také tramvaje.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 511 |

  NOVINKY
12.07.2019 Vinohradská s bumlíkem a dvěma upravenými semafory
Rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici přinesla opatření pro zlepšení plynulosti provozu tramvají. Především se podařilo umístit ve směru do centra delší pás oddělovacích tvarovek. Začíná nad ulicí Anny Letenské a vyjma přejezdů končí až před Španělskou ulicí. Oddělený úsek trati tak činí téměř 350 metrů a řeší tak místa nejčastějšího zdržování MHD na Vinohradské. Bumlík do centra přibyl i před Blanickou ulicí, zachován zůstal před Budečskou a Šumavskou, zrušen byl naopak z centra před Šumavskou. Příznivě se na plynulosti provozu tramvají podepisují mysové zastávky Italská a Vinohradská tržnice z centra, které zátkují komunikaci a uvolňují ji před tramvají. Prospěšné jsou i úpravy SSZ 2.317 Vinohradská – Italská a SSZ 2.380 Vinohradská – Budečská. Zásadní změnou na obou semaforech je priorita předvýběru kolizní fáze při příjezdu tramvaje do mysové zastávky tak, aby v době špuntování komunikace dostali zelenou boční směry a chodci přes Vinohradskou. Řešení navíc zvyšuje kvalitu preference tramvají. Za kritické místo lze ze stavebně-provozního hlediska označit mysovou zastávku Vinohradská tržnice ve směru do centra, která nahradila původní ostrůvek. Auta těsně před zastávkou najíždějí na koleje a místo může být zdrojem nižší plynulosti a bezpečnosti provozu.

11.07.2019 Vzdálené rádio na Octárně
Tramvaje na Praze 6 využívají další vzdálené rádio. Na SSZ 6.148 Patočkova - Střešovická ve směru z centra bylo uvedeno do provozu zařízení, které umožňuje směrovou detekci tramvaje na větší vzdálenost. Zařízení je umístěno 110 metrů před stopčárou na výjezdu ze zastávky Vozovna Střešovice. Po trati zde jezdí také autobusy MHD, což vyžaduje speciální opatření v logice detekce a řízení. V místě navíc momentálně probíhají dopravní opatření. Z důvodů opravy vozovky jezdí auta ve směru z centra k signalizaci po kolejích, čímž je účinnost vzdáleného rádia částečně omezena. V Praze je v tuto chvíli v provozu 17 vzdálených rádií.

12.06.2019 Směrový signál a vložená fáze na Podkovářské
Na SSZ 9.213 Poděbradská – Podkovářská došlo ke změně organizace dopravy a také řízení signalizace. Na vjezdu z Poděbradské ve směru do centra je levý řadicí pruh vyhrazen již pouze odbočení vlevo do vznikajícího areálu. Na signalizaci je pro tento pohyb zřízen samostatný směrový signál. Pro zachování kvality preference tramvají byla na signalizaci zřízena vložená fáze, která se dle nároku tramvaje vybírá právě před směrovým signálem. Ostatní funkce signalizace zůstaly zachovány. Volno pro tramvaj se i v hlavní fázi vybírá pouze na výzvu. Řízení je v koordinaci po Poděbradské, které je preference tramvají nadřazena.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019