Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 514 |

12.03.2008: SSZ Střelničná - Davídkova s preferencí
Byla zavedena preference MHD na SSZ Střelničná - Davídkova. Semafor u zastávky Ládví je v provozu od srpna 2006, ale dosud fungoval v pevném řízení. Nyní upřednostňuje nejen tramvaje, ale i autobusy, a to prodlužováním, předvýběrem a vkládáním fází. Detekce tramvají je realizována trolejovými kontakty PTK1, detekci autobusů zajišťují inframajáky. Řidiči tramvají jsou upozorňováni na blížící se signál volno blikáním výzvového návěstidla. Z 206 semaforů na tramvajové síti nyní tramvaje preferuje 106 SSZ, což činí podíl 51,5 %.

12.02.2008: Zákaz zastavení v Plynární ulici pomůže MHD
V rámci zavádění placeného stání na Praze 7 byl v Plynární ulici zřízen pro oba směry zákaz zastavení v úseku Ortenovo náměstí - Argentinská. Ve směru k Argentinské bude zajištěn plynulejší průjezd tramvají, které nebudou zdržovány kolonou aut na kolejích. Dosud zde nebyl přes prohlášení představitelů města dobudován podélný dělící práh. V opačném směru bude mít zřízení zákazu zastavení vliv především na bezpečnost provozu, kdy auta těsně za křižovatkou vjížděla pod mrtvým úhlem na koleje a docházelo zde k nehodám s tramvají. Zhoršení situace naopak nastane v úseku Za Papírnou - Rajská u terminálu Nádraží Holešovice, kde byla do stávajícího časově omezeného zákazu zastavení umístěna modrá zóna.

27.01.2008: SSZ U Výstaviště - Bubenská bez závad
Detekce tramvají na SSZ U Výstaviště - Bubenská již funguje bez závad. Poté co byly osazeny odhlašovací trolejové detektory PTK1 namísto zničených indukčních čidel, se podařilo zprovoznit odhlašování tramvají již z obou směrů. Došlo k významnému zvýšení plynulosti provozu tramvají. Problémy pro MHD však nastávají v dobách, kdy křižovatku řídí Policie ČR z místa nebo z HDŘÚ. Pak klesají podíly zelených pro hlavní směr a od Nádraží Holešovice se tvoří kolona aut, ve které uvíznou také tramvaje.

14.12.2007: Zprovozněno SSZ Nuselská - Mendíků
Na pražské tramvajové síti přibyla další signalizace. Bylo uvedeno do provozu SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků u zastávky Pod Jezerkou. Jedná se semafor na stykové křižovatce s přechody pro chodce. Tramvaje jezdí v hlavním směru. Červené signály v tomto směru jsou díky krátkým kolizním zeleným nejkratší možné. Detekce tramvají je zajištěna trolejovými kontakty, SSZ bude pravděpodobně označeno jako s absolutní preferencí.

07.12.2007: SSZ Karlovo náměstí - Odborů také bliká
Další semafor byl upraven tak, aby na něm řidiči tramvají byli informování o blížícím se signálu stůj. SSZ Karlovo náměstí - Odborů bylo doplněno výzvovými návěstidly, která upozorňují blikáním na každou změnu signálu. Semafor funguje v pevném řízení bez preference.

06.12.2007: U Výtoně je další upozornění na signál stůj
Praha má další křižovatku, kde jsou řidiči tramvají varováni před nástupem signálu stůj. SSZ Rašínovo nábř. - Libušina bylo ve směru do centra vybaveno výzvovým návěstidlem, které před ukončením volna bliká. Semafor z tohoto směru nadále zůstává bez preference tramvají, protože při úpravě v roce 2004 byla opomenuta realizace přihlašovacího detektoru. Upozornění na blížící se signál stůj v Praze funguje také na SSZ Trojská - Pod Lisem.

26.11.2007: Praha 8 nechce BUSpruh V Holešovičkách
Druhý nejdelší vyhrazený pruh v Praze bude zrušen, pokud město přistoupí na požadavek Prahy 8. Ta chce zrušit kilometrový BUSpruh v ul. V Holešovičkách, nejúčinnější preferenční opatření pro autobusy na svém území. Podle Michala Kindla, zástupce starosty není po prodloužení metra C do Ládví opatření potřeba. „Pruh bychom chtěli využít pro parkování kvůli bezpečnosti chodců. Řidiči totiž často nezvládnou řízení auta a vyjedou z jízdního pruhu až na chodník. Parkující vozy by se staly přirozenou zábranou,“ argumentuje Kindl na webu radnice. Ulice v Holešovičkách bývá ve špičkách zahlcena popojíždějícími auty, vozy MHD zde jezdí v intervalu 4 minuty. Praha 8 v minulosti zablokovala řadu preferenčních opatření na svém území, zmíněný BUSpruh byl již zkrácen, či byla opakovaně znemožněna realizace dělících prahů podél tramvajových kolejí v části Zenklovy ulice.

23.11.2007: SSZ na Palachově náměstí je opravené
Detekce tramvají na SSZ 1.056 Křižovnická - Kaprova je již v pořádku. Byla opravena závada, která znemožňovala preferenci tramvají ve směru z centra. Problémy s detekcí se na místě přes řadu oprav vyskytovaly dlouhodobě, proto není zcela vyloučeno, že se závada opět projeví.

14.11.2007: Signalizace u Pražského hradu upravena
SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu nyní projíždějí tramvaje plynuleji. V rámci ukončování zkušebního provozu signalizace došlo k úpravě, díky které je urychleno zařazování signálu volno pro tramvaje, a to až o 15 sekund. Nyní tak projíždí každá první tramvaj plynule, nebo jen s nepatrným zdržením. Stránky Preference pražských tramvají tedy označují semafor jako s absolutní preferencí, místo původní podmíněné. SSZ bylo rekonstruováno do současné podoby v roce 2006 a stránky Preference tehdy upozornily na některé nedostatky v řízení.

13.11.2007: Rekonstrukce SSZ Sokolovská - Vacínova
Na pražské tramvajové síti má dojít k zavedení další preference tramvají na světelné signalizaci. Pražský magistrát zahájil územní a stavební řízení na rekonstrukci SSZ 8.204 Sokolovská-Vacínova. Informoval o tom server města. Semafor se nachází na úseku mezi Balabenkou a horní Pamlovkou a vlaky jím projíždějí pouze manipulačně (linky 12 a 15). Součástí řešení mají být i trolejové kontakty, proto lze očekávat zavedení preference. Dosud nebyla zahájena také připravovaná rekonstrukce sousedního SSZ Sokolovská-Zenklova (horní Palmovka), která je klíčová pro zrychlení provozu tramvají v tomto uzlu.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 514 |

  NOVINKY
09.09.2019 Semafor na horním náměstím Míru znovu s preferencí
Další snaha o zavedení preference tramvají na SSZ 2.332 náměstí Míru - Francouzská. Na křižovatku byl nasazen upravený software a spuštěna dynamika. Signalizace funguje nadále v koordinovaném řízení pro auta, které tramvaje nemohou volně říznout, ale mohou si své volno zřetelně prodloužit, předvybrat a krátce mohou prodlužovat kolizní fázi. Řízení je s trvalou zelenou pro chodce přes trať, volno pro tramvaje je vybíráno v každém směru zvlášť pouze na výzvu. Jedná se už o třetí zavedení preference tramvají na této signalizaci. Naposledy k němu došlo na jaře roku 2018. Detekce autobusů pomocí videokamer, jež mají obecně nižší spolehlivost, se stala s odstupem času hlavní příčinou kolon aut a byl nasazen pevný program. V současném řešení slouží videokamery pouze pro nepreferenční nárokování autobusů a došlo i k dalším zpřesňujícím úpravám logiky, které by měly vést jednak ke zlepšení preference tramvají, jednak k menšímu ovlivňování ostatních účastníků. Přihlašovací trolejový kontakt ve směru z centra byl přiblížen k SSZ tak, aby se nepřihlašovaly tramvaje v době, kdy ještě stojí před zastávkou.

09.09.2019 Vzdálené rádio na Palackého mostě
SSZ 2.013 Palackého náměstí je vylepšené. Do provozu bylo uvedeno vzdálené rádio ve směru z Palackého mostu. Signalizace tak ví s předstihem přibližně 200 metrů nejen o přítomnosti tramvaje na mostě, ale rovněž o směru jízdy. To se projevuje pružnější reakcí řízení na přijíždějící vlaky. Některým tramvajím padá volno plynule do jízdy. Jako hlavní zlepšení se však ukazuje snížení tvorby kolon na mostě, protože signalizace má o jejich jízdě více informací a dokáže na ně vhodně reagovat. Logikou pro vzdálené rádio je SSZ vybaveno od roku 2018, kdy byla v návaznosti na obnovu technologie signalizace uvedena do provozu nová dokonalejší dynamika.

05.09.2019 Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená
Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená Do provozu bylo uvedeno obnovené SSZ 5.583 Nádražní - U Královské louky na vjezdu do smyčky Smíchovské nádraží. Na signalizaci funguje preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze obdobně jako v předchozím způsobu řízení. Současně bylo zrušeno vedlejší SSZ 5.582 Nádražní - nádraží Smíchov, které bylo už několik let mimo provoz.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019