Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

24.08.2009: Vyhrazené pruhy u krčské nemocnice
V Praze přibývají vyhrazené pruhy, které zrychlí provoz autobusů. Po nedávném vyznačení pruhů v Chodovské, Bělocerkevské a Českobrodské ulici se pokračuje v jejich realizaci také v oblasti Prahy 4, zatím ve Vídeňské ulici mezi Nemocnicí Krč a Michelským lesem. Další mohou přibýt mimo jiné v Michelské ulici, mezi zastávkami Zálesí a Nemocnice Krč a na tramvajových kolejích v Radlické ulici. Úpravy jsou součástí několika projektů Dopravního podniku Praha.

05.08.2009: Pražcová návěstidla v Ďáblicích
Na dalším místě v Praze se zkouší tramvajová návěstidla obsahující signál „pozor“. Po odbočení tramvaje do smyčky Braník byl vybaven zkušební signalizací podjezd Ďáblice. Na rozdíl od Braníka, kde jsou použity barevné signály, je v Ďáblicích použito pražcových návěstidel. Jedná se o modifikovaná návěstidla známá z Německa. Hlavní odlišnost české varianty je v tom, že všechny signály jsou pro každý směr sloučeny do dvou lamp. Zkušební provoz by měl trvat jeden rok, jedna ze signalizací by poté mohla být vybrána pro schválení do provozu na pozemních komunikacích.

03.07.2009: Na Bubenském nábřeží plná preference
S koncem školního roku bylo upraveno řízení dvou semaforů na Bubenském nábřeží a nyní zde funguje plná preference tramvají. SSZ 7.135 Bubenské nábřeží - Argentinská a SSZ 7.187 Bubenské nábřeží - tramvajová trať, které se nacházejí mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice, nyní výrazná většina tramvají projíždí obousměrně bez zastavení. Upravený způsob řízení byl uveden do tříměsíčního zkušebního provozu. Úprava byla projednána a zrealizována za spolupráce DP, Policie ČR, TSK a odboru dopravy Magistrátu v rámci Programu zrychlení tramvají.

02.07.2009: Nová tramvajová návěstidla v Braníku
Byl zahájen provoz světelné signalizace na odbočení tramvaje do smyčky Nádraží Braník. Semafor je osazen novými návěstidly, která poprvé v Praze obsahují plnohodnotný signál „pozor“. Zkušební provoz by měl ověřit použitelnost nových barevných signálů. V červenci by měl být uveden do provozu „konkurenční“ návrh návěstidel pražcových, která budou použita v podjezdu Ďáblice.

08.06.2009: V květnu přibylo 183 metrů prahů
Na pražské tramvajové síti vznikly nové bumlíky. V květnu bylo zřízeno 23 metrů dělících prahů v Jičínské ulici před křižovatkou s Vinohradskou. Pouhých 85 metrů zábran proti vjíždění aut na koleje bylo osazeno ve Vinohradské ulici poblíž zastávky Italská, přičemž zde měl být rozsah ochrany kolejí daleko větší. 75 metrů tvarovek bylo umístěno do Sokolovské ulice ve směru z centra před náměstí OSN. Do dosažení hranice 10 kilometrů bumlíků v Praze nyní chybí 88,5 metru.

27.05.2009: U Fidlovačky je absolutní preference
Bylo spuštěno nové SSZ 2.061 Sekaninova - Křesomyslova, přechod, které vzniklo u Divadla Na Fidlovačce. Signalizovaný přechod pro chodce nahradil sousední neřízený přechod. SSZ funguje v režimu trvalé zelené pro vozidla a tramvaje, s výzvou pro chodce. Pro prodlužování hlavní fáze je zajištěna detekce vozidel a tramvají. Tramvaje, které se přihlašují s dostatečným předstihem, si také mohou předvybírat kolizní fázi. SSZ je s absolutní preferenci tramvají.

17.05.2009: Bulharem projedou tramvaje plynuleji
Drobnou úpravou prošlo SSZ Bulhar. Byla změněna data popisující dobu jízdy tramvaje od přihlašovacích detektorů ke stopčáře a mírně bylo zvýšeno maximální prodlužování dle nároku tramvají, čímž dochází k eliminaci největších zdržení. Nedošlo k zásahu do logiky, který by umožnil vkládání fází navíc dle nároků tramvají. Úprava je další akcí v rámci Programu zrychlení tramvají. Podílely se na ní DP, TSK, Policie ČR a Magistrát. Už koncem minulého roku byl posunut přihlašovací kontakt ve směru z centra, aby se tramvaj hlásila už při výjezdu ze zastávky Hlavní nádraží.

14.05.2009: Chystá se úprava Vypichu a nové SSZ u KC
V rámci výstavby Komečního centra Vypich dojde k úpravě jedné stávající a ke stavbě jedné nové signalizace. SSZ 6.122 Bělohorská - Kukulova (Vypich) bude upraveno, včetně detekce tramvají. U KC Vypich bude zřízeno SSZ 6.134 Bělohorská - Slezanů - areál KC Vypich. Podle serveru hl. m. Prahy bylo vydáno ve spojeném řízení územní rozhodnutí a stavební povolení na obě akce. Dle dokumentu má být křižovatka v místě nového SSZ opatřena odbočovacími pruhy vlevo, zřejmě se směrovými signály. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí.

05.05.2009: Rada města schválila taxi do BUSpruhů
Vozidla taxislužby by v Praze mohla užívat vyhrazené pruhy pro autobusy na dalších 18 místech. Dosud se testovala jízda v ulici V Holešovičkách a ve Strakonické, nově by taxíky dostaly k dispozici BUSpruhy ve Vrchlického, Čimické nebo Českobrodské ulici. Rozhodla o tom Rada města. Informace zde. V návrhu je i VJP v Modřanské ulici před křižovatkou s rampami na Barrandovský most, kde však vozidla taxi technicky nemohou obdržet signál volno na SSZ. Provoz vozidel taxi zatím nebyl v žádném místě povolen na kolejích, kde dopravní experti vyjadřují obavy.

24.04.2009: Spuštěno SSZ Bešťákova - přejezd
Do provozu bylo uvedeno SSZ 8.254 Bešťákova - přejezd TT, jež se nachází mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická. Nový semafor zajišťuje plynulý a bezpečný průjezd tramvají na křížení s obslužnou komunikací, kde je dopravním značením zajištěna přednost silničních vozidel. SSZ funguje s absolutní preferencí tramvají a je opatřeno výzvovými návěstidly, která před začátkem volna blikají. Detekce tramvají je zajištěna kontakty PTK 1, detekce aut kamerami. Videodetekce kontroluje také vlastní prostor křížení, a pokud se na něm vyskytují vozidla, odloží výběr volna pro tramvaj do vyklizení prostoru.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

  NOVINKY
15.04.2021 Obnova semaforu u Právnické fakulty: tramvaj si lépe vytlačí kolonu
Po obnově bylo do provozu uvedeno SSZ 1.071 Čechův most - Dvořákovo nábřeží. Semafor dostal pokročilejší řídicí logiku, která by měla hlavně za silného provozu lépe zajistit vytlačování kolony z mostu před tramvají. Z důvodů nízké šířky jízdního pásu na Čechově mostě se totiž automobily pohybují po kolejích, navíc na konci mostu dávají přednost při odbočování vlevo. Detekce vozidel a nový software a umožní včasnější a delší uplatnění fáze s vyklizovací šipkou od mostu vlevo na Dvořákovo nábřeží. Příznivý vliv by měla mít obnova rovněž na provoz tramvají po mostě v opačném směru, protože signalizace po přihlášení tramvaje před mostem redukuje zelené pro jízdu aut ve směru na most. Před semaforem na druhém břehu by tedy měly tramvaje očekávat mírně kratší kolonu pro vytlačení. Po Čechově mostě jezdí páteřní linka 17. Přes SSZ 1.071 jezdí také autobusová linka 207, jejíž preference byla rovněž vylepšena.

08.04.2021 Vzdálené rádio na Blanické
Finální zlepšení plynulosti provozu tramvajové dopravy nastalo na SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. V rámci opravy tramvajové trati bylo ve směru od náměstí Míru dosazeno vzdálené rádio. To umožňuje s předstihem 10 - 15 sekund před příjezdem tramvaje ke křižovatce sdělit signalizaci směr jízdy vlaku a v ideálním případě udělit tramvaji volno do jízdy. Jedná se o poslední zlepšení pro linky 10 a 16, které započalo na konci roku 2020 obnovou signalizace a zavedením preference. Software semaforu již v té době počítal s budoucím dosazením vzdáleného rádia.

11.03.2021 Zdržování tramvají na Žižkově
Výrazné zhoršení průjezdu tramvají doprovázejí opatření v ulici Jana Želivského při rekonstrukci kanalizace. Ve většině úseku mezi ulicemi Olšanská a U Nákladového nádraží jsou automobily ve směru na jih vedeny v protisměrném jízdním pásu. V křižovatce s ulicí U Nákladového nádraží se vrací zpět. Za tím účelem došlo k dočasné úpravě SSZ 3.310 Želivského - U Nákladového nádraží, které standardně funguje s preferencí tramvají. Nyní semafor umožňuje alespoň prodlužování volna pro tramvaj, přesto dochází ke zdržení MHD ojediněle přes 90 sekund. V případě, že odkloněná vozidla jedou ke křižovatce nesprávně po kolejích, může zdržení tramvaje překročit i dvě minuty. Opatření mají trvat až do konce května. Způsobem, který nezajištuje dostatečnou plynulost provozu tramvají, byla v posledních 2 letech realizována obdobná dopravní opatření také na Poděbradské, Evropské a Vinohradské. Komplikace mohou potkat tramvaje také na linkách 5 a 15 na Olšanském náměstí. V rámci dopravních opatření pro rekonstrukci Koněvovy ulice je volno v oblouku pro tyto linky vybíráno pouze na výzvu. Ovšem nebyla doplněna náhradní detekce tramvají, tedy například kontaktní zámek, a v případě selhání základní detekce dle EOV a kontaktu může dojít i k zastavení provozu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021