O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 493 |

28.08.2007: Pod tunelem je preference, ale nedokonalá
Na SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Zatím ale došlo jen k dílčímu zrychlení provozu MHD, protože logika nereaguje optimálně na některé nároky tramvají. Především chybí účinné prodlužování fází pro směr od Revoluční a od Strossmayerova náměstí.

25.08.2007: Detektor na nábřeží Kpt. Jaroše doplněn
Přihlašovací tramvajový detektor k SSZ 7.028 nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů ve směru z centra, který nebyl obnoven během rekonstrukce Štefánikova mostu a okolních tratí, byl dodatečně umístěn do původní polohy. Na přejezdu nábřeží Kpt. Jaroše tedy opět funguje preference tramvají i z centra. Brzy by měla být zprovozněna preference také na semaforu pod Letenským tunelem.

22.08.2007: Pod Letenským tunelem pevný program
Tramvaje na znovuotevřených tratích na Štefánikově mostě a v okolí jsou zatím více zdržovány semafory. Dosud se nepodařilo uvést do provozu dynamiku s preferencí na klíčovém SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, funguje tu pevný program. Nebyl obnoven přihlašovací tramvajový detektor k SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů z centra a během výluky vznikla závada detekce na SSZ Duk. hrdinů - Kostelní, také z centra. Preference na obou SSZ tedy z tohoto směru také nefunguje. Nově byla naopak preference zavedena na SSZ Revoluční - Řásnovka a bude zřejmě označena jako absolutní.

14.08.2007: SSZ Revoluční - Řásnovka s preferencí
Na tramvajové síti přibude další semafor s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo zrekonstruováno stávající SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka nad jižní opěrou mostu. Z obou stran bude zajištěna detekce tramvají, pro automobily z mostu přibude oddělený signál vlevo. Preferenci tramvají je možné zajišťovat prodlužováním vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládám speciální fáze. Vlaky by se na most měly vrátit 22. srpna. Zrekonstruováno a vylepšeno bude také SSZ 7.002 Nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, které už dříve fungovalo s preferencí.

13.08.2007: V Plynární zákaz zastavení a SSZ v dynamice
K řešení kolapsu MHD v Plynární ulici přistoupila MČ Praha 7 ve spolupráci s Magistrátem, Policií ČR a Dopravním podnikem. Na základě stanovení městské části byly v ulici umístěny dopravní značky zákaz zastavení od Ortenova náměstí k Argentinské ulici. DP umístil za stěrače parkujících vozidel upozornění, aby je řidiči přeparkovali, jinak mají být odtažena. Navíc bylo na SSZ Argentinská - Plynární nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají, ve kterém si tramvaj jedoucí kritickým úsekem od Ortenova náměstí může vytlačit kolonu aut stojících na kolejích, ale na ostatních vjezdech kolony aut narůstají.

26.07.2007: SSZ Argentinská - Plynární bez preference
Kvůli opravě povrchů v ulicích Argentinská a V Holešovičkách, jež má trvat až do závěru srpna, je vypnutá preference tramvají na SSZ Argentinská - Plynární. Je snížen počet řadících pruhů pro auta a tím klesla kapacita křižovatky. Na SSZ je nasazen pevný program bez preference tramvají, která umožňovala prodlužování a vkládání volna pro tramvaje. Zdržení tramvaje nyní může v maximu dosáhnout až jedné minuty, při řízení s preferencí je přitom poloviční. Kvůli pevnému řízení se navíc v Plynární ulici od Ortenova nám. tvoří kolony, které způsobují tramvajím kumulované zdržení až tři minuty.

17.07.2007: SSZ Letenské náměstí dál bez preference
Už pátým měsícem pokračuje používání pevných programů bez preference tramvají na SSZ 7.155 Letenské náměstí. Semafor je přitom vybavený dynamickým řízením s preferencí tramvají, které umožňuje hlavně prodlužování signálu volno dle nároků tramvají. Důvodem pro vypnutí preference, které začalo už v březnu, původně zřejmě bylo občasné zamrznutí signalizace v zelené pro třídu Milady Horákové. Červená v kolizních směrech v takovém případě svítila i několik minut.

17.07.2007: Preference na Biskupcově jednosměrně zprovozněna
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova byla zprovozněna detekce tramvají ve směru do centra a začala zde tedy fungovat preference, která umožňuje hlavně prodlužování signálu volno. Ve směru z centra je stav nezměněný, funguje pouze odhlašovací detektor. Přihlašovací detektor stále nefunguje, navíc je umístěn příliš blízko ke křižovatce, takže pokud nedojde při zprovoznění k jeho přesunu, část tramvají bude zdržována jen proto, že semafor nestihne včas reagovat. Stránky Preference prozatím nezařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají.

29.06.2007: Palackého náměstí bez zásahů HDŘÚ!
Už druhý týden nedochází k vypínání preference tramvají na klíčovém SSZ Palackého nám. V uzlu byly v pracovní dny mezi cca 7.15 a 9.30 nasazovány pevné programy bez preference namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. Dynamiku zaznamenaly stránky Preference poprvé v pondělí 18. června, od té doby nebyl pevný program při sledování SSZ registrován. V klíčovém směru od Moráně, kde docházelo v pevném řízení k největšímu zdržení tramvají, nyní jezdí kvůli výluce Albertova o jednu linku více.

20.06.2007: Nový semafor u Výstaviště s preferencí
Již měsíc nebyly registrovány zásahy Policie ČR do řízení SSZ U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006. Zvláště v dubnu a květnu byly na semafor nasazovány pevné programy bez preference, nebo bylo zařízení obsluhováno policistou přímo z místa. To přímo i nepřímo zhoršovalo plynulost provozu tramvají. Díky současnému dynamickému řízení s preferencí bylo dosaženo zlepšeného průjezdu tramvají i aut od Nádraží Holešovice k Výstavišti, omezeny byl naopak zelené z bočních vjezdů, které jsou méně významné.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 493 |

  NOVINKY
14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.

11.06.2018 Cestovní rychlost tramvají nepatrně klesla
18,7 km/h byla průměrná cestovní rychlost tramvají v Praze v roce 2017. Údaj byl zveřejněn v Ročence dopravy, kterou každoročně vydává Technická správa komunikací. Jedná se o pokles o desetinu kilometru v hodině. Nejvyšší průměrná cestovní rychlost byla dosažena v roce 2010, a to 19,0 km/h. Z údajů zveřejněných v minulosti také vyplývá, že například v roce 1981 byla tato hodnota pouze 15,7 km/h. Příznivě na cestovní rychlost působí preference tramvajové dopravy a obvykle také rekonstrukce tratí. Nepříznivě naopak například komplikovaná dopravní situace, nevhodné stavební úpravy a zvyšování počtu zastávek. Autobusy MHD v Praze dosáhly v loňském roce cestovní rychlosti 23,9 km/h.

28.05.2018 Pevný program na horním Míráku
Na SSZ 2.332 náměstí Míru – Francouzská nefunguje preference tramvají. Signalizace byla přepnuta do pevného řízení. Stalo se tak na přelomu dubna a května poté, co se v místě někdy tvořily kolony aut jedoucích od Rumunské ulice, tedy v kolizním směru s tramvajemi a autobusy. Preference byla na signalizaci zavedena v únoru tohoto roku, po několika letech dynamického řízení bez preference, které provázelo občasné vynechání volna pro tramvaj, zvláště za slabšího provozu. Další vývoj může přinést dlouhodobě ponechání pevného řízení bez preference, nebo vyladění, omezení či zrušení preference MHD v dynamickém řízení, nebo také vyladění videodetekce pro autobus, která v určitých podmínkách vyvolávala falešné preferenční nároky. Pro úspěšné řešení lokality je důležitá i změna sousedního SSZ Francouzská - Blanická, které funguje v pevném řízení a působí rovněž značná zdržení především MHD.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018