Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

02.09.2007: Úprava na Výtoni
Na SSZ 2.021 Výtoň byl upraven pevný program ve prospěch tramvají. Dosud bylo tramvajové volno do oblouku, ve kterém jsou v nynějším výlukovém provozu vedeny všechny linky, vybíráno jednou za cyklus, navíc ve směru od Podolí do centra bez vhodné koordinace s předchozími návěstidly. V novém řešení je tramvajové volno cyklicky vybíráno dvakrát za cyklus, čímž se zkracuje doba zdržení tramvají v obou směrech, ale narůstá zdržení automobilů. Jak stránky Preference uvedly dříve, SSZ umožňuje také dynamické řízení s preferencí tramvají, avšak jeho řešení je pro stávající výlukový provoz nevhodné.

30.08.2007: Na Letenském náměstí opět dynamika
Přes SSZ Letenské náměstí projíždějí tramvaje o něco plynuleji. Na křižovatku se po půlroce řízení pevnými programy vrátilo dynamické řízení s preferencí tramvají. Došlo k tomu v souvislosti s obnovením provozu na Štefánikově mostu a v Letenském tunelu. Při fungující preferenci na Letenském náměstí je částečně urychlen provoz tramvají především od Sparty. Vlaky, které by při pevném řízení stály nejdelší dobu, projíždějí plynule.

28.08.2007: Pod tunelem je preference, ale nedokonalá
Na SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Zatím ale došlo jen k dílčímu zrychlení provozu MHD, protože logika nereaguje optimálně na některé nároky tramvají. Především chybí účinné prodlužování fází pro směr od Revoluční a od Strossmayerova náměstí.

25.08.2007: Detektor na nábřeží Kpt. Jaroše doplněn
Přihlašovací tramvajový detektor k SSZ 7.028 nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů ve směru z centra, který nebyl obnoven během rekonstrukce Štefánikova mostu a okolních tratí, byl dodatečně umístěn do původní polohy. Na přejezdu nábřeží Kpt. Jaroše tedy opět funguje preference tramvají i z centra. Brzy by měla být zprovozněna preference také na semaforu pod Letenským tunelem.

22.08.2007: Pod Letenským tunelem pevný program
Tramvaje na znovuotevřených tratích na Štefánikově mostě a v okolí jsou zatím více zdržovány semafory. Dosud se nepodařilo uvést do provozu dynamiku s preferencí na klíčovém SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, funguje tu pevný program. Nebyl obnoven přihlašovací tramvajový detektor k SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů z centra a během výluky vznikla závada detekce na SSZ Duk. hrdinů - Kostelní, také z centra. Preference na obou SSZ tedy z tohoto směru také nefunguje. Nově byla naopak preference zavedena na SSZ Revoluční - Řásnovka a bude zřejmě označena jako absolutní.

14.08.2007: SSZ Revoluční - Řásnovka s preferencí
Na tramvajové síti přibude další semafor s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo zrekonstruováno stávající SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka nad jižní opěrou mostu. Z obou stran bude zajištěna detekce tramvají, pro automobily z mostu přibude oddělený signál vlevo. Preferenci tramvají je možné zajišťovat prodlužováním vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládám speciální fáze. Vlaky by se na most měly vrátit 22. srpna. Zrekonstruováno a vylepšeno bude také SSZ 7.002 Nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, které už dříve fungovalo s preferencí.

13.08.2007: V Plynární zákaz zastavení a SSZ v dynamice
K řešení kolapsu MHD v Plynární ulici přistoupila MČ Praha 7 ve spolupráci s Magistrátem, Policií ČR a Dopravním podnikem. Na základě stanovení městské části byly v ulici umístěny dopravní značky zákaz zastavení od Ortenova náměstí k Argentinské ulici. DP umístil za stěrače parkujících vozidel upozornění, aby je řidiči přeparkovali, jinak mají být odtažena. Navíc bylo na SSZ Argentinská - Plynární nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají, ve kterém si tramvaj jedoucí kritickým úsekem od Ortenova náměstí může vytlačit kolonu aut stojících na kolejích, ale na ostatních vjezdech kolony aut narůstají.

26.07.2007: SSZ Argentinská - Plynární bez preference
Kvůli opravě povrchů v ulicích Argentinská a V Holešovičkách, jež má trvat až do závěru srpna, je vypnutá preference tramvají na SSZ Argentinská - Plynární. Je snížen počet řadících pruhů pro auta a tím klesla kapacita křižovatky. Na SSZ je nasazen pevný program bez preference tramvají, která umožňovala prodlužování a vkládání volna pro tramvaje. Zdržení tramvaje nyní může v maximu dosáhnout až jedné minuty, při řízení s preferencí je přitom poloviční. Kvůli pevnému řízení se navíc v Plynární ulici od Ortenova nám. tvoří kolony, které způsobují tramvajím kumulované zdržení až tři minuty.

17.07.2007: SSZ Letenské náměstí dál bez preference
Už pátým měsícem pokračuje používání pevných programů bez preference tramvají na SSZ 7.155 Letenské náměstí. Semafor je přitom vybavený dynamickým řízením s preferencí tramvají, které umožňuje hlavně prodlužování signálu volno dle nároků tramvají. Důvodem pro vypnutí preference, které začalo už v březnu, původně zřejmě bylo občasné zamrznutí signalizace v zelené pro třídu Milady Horákové. Červená v kolizních směrech v takovém případě svítila i několik minut.

17.07.2007: Preference na Biskupcově jednosměrně zprovozněna
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova byla zprovozněna detekce tramvají ve směru do centra a začala zde tedy fungovat preference, která umožňuje hlavně prodlužování signálu volno. Ve směru z centra je stav nezměněný, funguje pouze odhlašovací detektor. Přihlašovací detektor stále nefunguje, navíc je umístěn příliš blízko ke křižovatce, takže pokud nedojde při zprovoznění k jeho přesunu, část tramvají bude zdržována jen proto, že semafor nestihne včas reagovat. Stránky Preference prozatím nezařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

  NOVINKY
18.07.2018 Nová signalizace na Kolbenově
V souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati v Kolbenově ulici bylo zřízeno nové SSZ 9.905 Kolbenova - Laponská. Nachází se 80 metrů před odbočením trati z Kolbenovy ulice na vlastní těleso u vozovny Hloubětín. Nová křižovatka slouží k napojení nového obytného souboru. Na semaforu je zajištěna preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Zařízení současně slouží k zajištění bezpečného odbočení tramvají z Kolbenovy, případně také k umožnění výjezdu tramvaje v opačném směru. Současně s rekonstrukcí tratě bylo zrušeno SSZ Kolbenova – přechod u zastávky Kolbenova.

17.07.2018 Signalizace upraveny pro zastávky na znamení
Dvě další zastávky na Plzeňské ulici dostaly charakter na znamení. Jedná se o Poštovku a Hotel Golf. K tomu bylo nezbytné upravit příslušné signalizace. Zastávky se totiž nacházejí těsně před nimi a signalizace fungují v režimu trvalé zelené pro chodce, která je přerušována nároky tramvají. Začátek těchto nároků počítal se zastavením tramvají v zastávce. Nově volno pro tramvaj začíná v ideálním případě tak, že je tramvaji umožněn průjezd, který signalizace nijak neovlivní. Při průjezdu čelem vlaku v úrovni označníku zastávkou na znamení, pokud vlak v zastávce nezastaví, platí v Praze nejvyšší dovolená rychlost 15 km/h. Obě signalizace jsou s absolutní preferencí tramvají. Obdobnou úpravou současně prošla signalizace u zastávky Střelničná v Praze 8. Ta fungovala v režimu na znamení již několik let, avšak ve směru do centra právě kvůli neupravenému SSZ pouze formálně.

14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018