Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

29.06.2007: Palackého náměstí bez zásahů HDŘÚ!
Už druhý týden nedochází k vypínání preference tramvají na klíčovém SSZ Palackého nám. V uzlu byly v pracovní dny mezi cca 7.15 a 9.30 nasazovány pevné programy bez preference namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. Dynamiku zaznamenaly stránky Preference poprvé v pondělí 18. června, od té doby nebyl pevný program při sledování SSZ registrován. V klíčovém směru od Moráně, kde docházelo v pevném řízení k největšímu zdržení tramvají, nyní jezdí kvůli výluce Albertova o jednu linku více.

20.06.2007: Nový semafor u Výstaviště s preferencí
Již měsíc nebyly registrovány zásahy Policie ČR do řízení SSZ U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006. Zvláště v dubnu a květnu byly na semafor nasazovány pevné programy bez preference, nebo bylo zařízení obsluhováno policistou přímo z místa. To přímo i nepřímo zhoršovalo plynulost provozu tramvají. Díky současnému dynamickému řízení s preferencí bylo dosaženo zlepšeného průjezdu tramvají i aut od Nádraží Holešovice k Výstavišti, omezeny byl naopak zelené z bočních vjezdů, které jsou méně významné.

01.06.2007: Preference Na Groši funguje obousměrně
Detekce tramvají na SSZ 0.391 Švehlova - Pražská (u zastávky Na Groši) ve směru z centra už funguje. Byl zde vyměněn starší přihlašovací kontakt (brnkačka) za moderní PTK1 a bylo zřízeno nové vedení do řadiče za staré poškozené. Využit byl sloupek SSZ Švehlova - Práčská, k němuž byl vzduchem doveden kabel. Impuls pokračuje zemí do řadiče tohoto vedlejšího semaforu, odkud je předáván po koordinačním kabelu do řadiče vlastního SSZ. Na nefungující preferenci z tohoto směru upozornily minulý týden stránky Preference pražských tramvají.

31.05.2007: Zenklova už bez omezení rychlosti tramvají
V Zenklově ulici po nedávno ukončené rekonstrukci trati zmizelo všech pět omezení rychlosti pro tramvaje. V úsecích ve špatném technickém stavu byly vyměněny velkoplošné panely. Omezení byla před zastávkou Vosmíkových z centra na 20 km/h, před zastávkou U Kříže z centra na 20 km/h. Za zastávkou Bulovka z centra byla návěst POMALU (vlastně 10 km/h) a před zastávkou U Kříže do centra byla návěst POMALU a 20 km/h. Nyní je všude nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h, což má příznivé dopady na plynulost provozu a cestovní rychlost tramvají.

30.05.2007: Omezení podél Modřanské je zčásti zpět
Zrušení omezené rychlosti na části trati podél Modřanské ulice vydrželo na jednom z úseků jen pár týdnů. Návěst s nejvyšší povolenou rychlostí 20 km/h se znovu objevila v cca 80 m dlouhém úseku za zastávkou Pobřežní cesta ve směru do centra. V dalším místě, kde bylo dříve omezení, se nadále smí jezdit běžnou rychlostí 60 km/h. Obě omezení byla zrušena po opravě začátkem dubna.

24.05.2007: Nový vyhrazený pruh v Patočkově ulici
V Patočkově ulici na Praze 6 vzniká nový vyhrazený pruh pro autobusy. Začíná za křižovatkou s ulicí Pod Drinopolem a zatím končí před křižovatkou s ulicí Pod Královkou. Jeho délka je necelých 500 metrů. Foto zde! BUSpruh by měl být následně prodloužen o několik stovek metrů směrem k vyústění Strahovského tunelu. Jeho platnost je časově omezena na pondělí-pátek 7-10 a 14-19 hodin. Po realizovaném úseku jsou provozovány tři denní autobusové linky.

23.05.2007: Zdržování na SSZ U Výstaviště - Bubenská
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská, které bylo uvedeno do provozu v roce 2006, dochází k vypínání preference tramvají. Bývá nasazován pevný program z HDŘÚ, nebo křižovatku řídí policista z ruční skříňky. Zásahy preferují výjezd z parkoviště na úkor hlavního směru s provozem tramvají, kde se na příjezdu od Nádraží Holešovice tvoří kolony aut přímo na kolejích.

21.05.2007: Úprava dvou semaforů v Kobylisích
Byly upraveny dvě signalizace v Kobylisích. Na SSZ 8.236 Zenklova - Nad Šutkou (Stírka) došlo k přepočítání mezičasů pro vyklízení tramvaje. Řešení nyní respektuje omezení na 10 km/h v relaci Kobylisy - Troja, které bylo vynuceno nevhodnou rekonstrukcí tratě v roce 2005. Na SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná bylo upraveno řízení prvního návěstidla od Vozovny Kobylisy, aby vlaky nestály až na druhém návěstidle, kde poškozovaly přestavník. Úprava zde byla provedena nadvakrát. V prvním řešení, jež fungovalo cca týden, byla nevhodná koordinace obou návěstidel.

16.05.2007: Výluka v Nuslích způsobila dopravní kolaps
Uzavření křižovatky Albertov od 14. 5. poukázalo na dlouhodobě neřešené dopravní problémy v okolí nám. I. P. Pavlova. Nárůst intenzit IAD v Bělehradské a Jugoslávské ulici (objízdná trasa) zvýraznil dopady netrestaného parkování v těchto ulicích. Auta zde na kolejích blokují tramvaje, jejichž zdržení překračuje i 10 minut. Vozidla na I. P. Pavlova nadále blokují koleje, což není trestáno. I proto nemohou v jednom cyklu projet dvě tramvaje do Ječné, což vede k dalšímu nárůstu kolon tramvají, jejich zdržování, blokování okolních křižovatek vozidly IAD i MHD a následnému promítání problémů do celé sítě v centru. Prvním opatřením má být odstranění parkujících aut z Bělehradské ulice .

16.05.2007: DP: Kalamitu nezpůsobuje MHD, ale auta
Jindřich Malý z oddělení Rozvoje a preference dopravy DP reaguje na výroky Zdeňka Schwarze, který kritizuje preferenci MHD v Praze jako prvek, jenž způsobuje dopravní kolapsy. V reakci se naopak píše, že kalamitní situaci nezpůsobují tramvaje a autobusy, ale značný nárůst individuálního motorismu. Celé znění dopisu zde.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

  NOVINKY
18.07.2018 Nová signalizace na Kolbenově
V souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati v Kolbenově ulici bylo zřízeno nové SSZ 9.905 Kolbenova - Laponská. Nachází se 80 metrů před odbočením trati z Kolbenovy ulice na vlastní těleso u vozovny Hloubětín. Nová křižovatka slouží k napojení nového obytného souboru. Na semaforu je zajištěna preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Zařízení současně slouží k zajištění bezpečného odbočení tramvají z Kolbenovy, případně také k umožnění výjezdu tramvaje v opačném směru. Současně s rekonstrukcí tratě bylo zrušeno SSZ Kolbenova – přechod u zastávky Kolbenova.

17.07.2018 Signalizace upraveny pro zastávky na znamení
Dvě další zastávky na Plzeňské ulici dostaly charakter na znamení. Jedná se o Poštovku a Hotel Golf. K tomu bylo nezbytné upravit příslušné signalizace. Zastávky se totiž nacházejí těsně před nimi a signalizace fungují v režimu trvalé zelené pro chodce, která je přerušována nároky tramvají. Začátek těchto nároků počítal se zastavením tramvají v zastávce. Nově volno pro tramvaj začíná v ideálním případě tak, že je tramvaji umožněn průjezd, který signalizace nijak neovlivní. Při průjezdu čelem vlaku v úrovni označníku zastávkou na znamení, pokud vlak v zastávce nezastaví, platí v Praze nejvyšší dovolená rychlost 15 km/h. Obě signalizace jsou s absolutní preferencí tramvají. Obdobnou úpravou současně prošla signalizace u zastávky Střelničná v Praze 8. Ta fungovala v režimu na znamení již několik let, avšak ve směru do centra právě kvůli neupravenému SSZ pouze formálně.

14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018