O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

02.09.2007: Úprava na Výtoni
Na SSZ 2.021 Výtoň byl upraven pevný program ve prospěch tramvají. Dosud bylo tramvajové volno do oblouku, ve kterém jsou v nynějším výlukovém provozu vedeny všechny linky, vybíráno jednou za cyklus, navíc ve směru od Podolí do centra bez vhodné koordinace s předchozími návěstidly. V novém řešení je tramvajové volno cyklicky vybíráno dvakrát za cyklus, čímž se zkracuje doba zdržení tramvají v obou směrech, ale narůstá zdržení automobilů. Jak stránky Preference uvedly dříve, SSZ umožňuje také dynamické řízení s preferencí tramvají, avšak jeho řešení je pro stávající výlukový provoz nevhodné.

30.08.2007: Na Letenském náměstí opět dynamika
Přes SSZ Letenské náměstí projíždějí tramvaje o něco plynuleji. Na křižovatku se po půlroce řízení pevnými programy vrátilo dynamické řízení s preferencí tramvají. Došlo k tomu v souvislosti s obnovením provozu na Štefánikově mostu a v Letenském tunelu. Při fungující preferenci na Letenském náměstí je částečně urychlen provoz tramvají především od Sparty. Vlaky, které by při pevném řízení stály nejdelší dobu, projíždějí plynule.

28.08.2007: Pod tunelem je preference, ale nedokonalá
Na SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Zatím ale došlo jen k dílčímu zrychlení provozu MHD, protože logika nereaguje optimálně na některé nároky tramvají. Především chybí účinné prodlužování fází pro směr od Revoluční a od Strossmayerova náměstí.

25.08.2007: Detektor na nábřeží Kpt. Jaroše doplněn
Přihlašovací tramvajový detektor k SSZ 7.028 nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů ve směru z centra, který nebyl obnoven během rekonstrukce Štefánikova mostu a okolních tratí, byl dodatečně umístěn do původní polohy. Na přejezdu nábřeží Kpt. Jaroše tedy opět funguje preference tramvají i z centra. Brzy by měla být zprovozněna preference také na semaforu pod Letenským tunelem.

22.08.2007: Pod Letenským tunelem pevný program
Tramvaje na znovuotevřených tratích na Štefánikově mostě a v okolí jsou zatím více zdržovány semafory. Dosud se nepodařilo uvést do provozu dynamiku s preferencí na klíčovém SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, funguje tu pevný program. Nebyl obnoven přihlašovací tramvajový detektor k SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů z centra a během výluky vznikla závada detekce na SSZ Duk. hrdinů - Kostelní, také z centra. Preference na obou SSZ tedy z tohoto směru také nefunguje. Nově byla naopak preference zavedena na SSZ Revoluční - Řásnovka a bude zřejmě označena jako absolutní.

14.08.2007: SSZ Revoluční - Řásnovka s preferencí
Na tramvajové síti přibude další semafor s preferencí tramvají. V rámci rekonstrukce Štefánikova mostu bylo zrekonstruováno stávající SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka nad jižní opěrou mostu. Z obou stran bude zajištěna detekce tramvají, pro automobily z mostu přibude oddělený signál vlevo. Preferenci tramvají je možné zajišťovat prodlužováním vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládám speciální fáze. Vlaky by se na most měly vrátit 22. srpna. Zrekonstruováno a vylepšeno bude také SSZ 7.002 Nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, které už dříve fungovalo s preferencí.

13.08.2007: V Plynární zákaz zastavení a SSZ v dynamice
K řešení kolapsu MHD v Plynární ulici přistoupila MČ Praha 7 ve spolupráci s Magistrátem, Policií ČR a Dopravním podnikem. Na základě stanovení městské části byly v ulici umístěny dopravní značky zákaz zastavení od Ortenova náměstí k Argentinské ulici. DP umístil za stěrače parkujících vozidel upozornění, aby je řidiči přeparkovali, jinak mají být odtažena. Navíc bylo na SSZ Argentinská - Plynární nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají, ve kterém si tramvaj jedoucí kritickým úsekem od Ortenova náměstí může vytlačit kolonu aut stojících na kolejích, ale na ostatních vjezdech kolony aut narůstají.

26.07.2007: SSZ Argentinská - Plynární bez preference
Kvůli opravě povrchů v ulicích Argentinská a V Holešovičkách, jež má trvat až do závěru srpna, je vypnutá preference tramvají na SSZ Argentinská - Plynární. Je snížen počet řadících pruhů pro auta a tím klesla kapacita křižovatky. Na SSZ je nasazen pevný program bez preference tramvají, která umožňovala prodlužování a vkládání volna pro tramvaje. Zdržení tramvaje nyní může v maximu dosáhnout až jedné minuty, při řízení s preferencí je přitom poloviční. Kvůli pevnému řízení se navíc v Plynární ulici od Ortenova nám. tvoří kolony, které způsobují tramvajím kumulované zdržení až tři minuty.

17.07.2007: SSZ Letenské náměstí dál bez preference
Už pátým měsícem pokračuje používání pevných programů bez preference tramvají na SSZ 7.155 Letenské náměstí. Semafor je přitom vybavený dynamickým řízením s preferencí tramvají, které umožňuje hlavně prodlužování signálu volno dle nároků tramvají. Důvodem pro vypnutí preference, které začalo už v březnu, původně zřejmě bylo občasné zamrznutí signalizace v zelené pro třídu Milady Horákové. Červená v kolizních směrech v takovém případě svítila i několik minut.

17.07.2007: Preference na Biskupcově jednosměrně zprovozněna
Na SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova byla zprovozněna detekce tramvají ve směru do centra a začala zde tedy fungovat preference, která umožňuje hlavně prodlužování signálu volno. Ve směru z centra je stav nezměněný, funguje pouze odhlašovací detektor. Přihlašovací detektor stále nefunguje, navíc je umístěn příliš blízko ke křižovatce, takže pokud nedojde při zprovoznění k jeho přesunu, část tramvají bude zdržována jen proto, že semafor nestihne včas reagovat. Stránky Preference prozatím nezařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

  NOVINKY
25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.

25.01.2019 Úprava signalizací na Karlově náměstí
Trojice světelných signalizací od Resslovy ulice až po Štěpánskou je nyní o trochu lépe zkoordinována pro tramvajovou dopravu. SSZ 2.034 Karlovo náměstí - Resslova, 2.038 Ječná - Štěpánská, 2.041 Karlovo náměstí - Ječná prošly úpravami pevného řízení. Na všech signalizacích byl prodloužen cyklus z 54 sekund na 60. Výhodou změny je možnost komfortního projetí dvou vlaků za sebou na Karlově náměstí ve směru od Moráně, čímž se zvyšuje kapacita pro tramvajovou dopravu v přetíženém uzlu. Současně se mírně zlepšuje plynulost provozu na linkách od Ječné vlevo (4, 10, 16). Naopak se mírně zhoršuje plynulost provozu pro linky z Ječné vpravo (6, 22). Pro všechny vlaky by měly být lépe zkoordinovány signalizace po Ječné ulici až ke Štěpánské, o víkendu dokonce až k magistrále. Další případné zlepšení by mohlo přinést až dynamické řízení, které je však závislé na stále odkládaných obnovách semaforů.

20.12.2018 Vršovická v dynamice
Trojice signalizací na Vršovické ulici dostala po letech dynamické řízení s preferencí veřejné dopravy. Jedná se o semafory mezi zastávkami Nádraží Vršovice a Bohemians. SSZ 0.355 Vršovická - U Vršovického nádraží a SSZ 0.315 Vršovická - Petrohradská uplatňují preferenci tramvají prodlužováním vlastní fáze, předvýběrem kolizní a vlastní fáze a vložením fáze. SSZ 0.356 Vršovická - Sportovní preferuje tramvaje prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem vlastní a kolizní fáze. Navíc usnadňuje vyklizování kolejí před přijíždějící tramvají a autobusu vypnutím zelené pro auta do centra. Na prostřední signalizaci Petrohradská funguje současně preference autobusů. Situaci zde komplikuje zábor ve vozovce, který zkracuje řadicí pruh, čímž je snížena kapacita křižovatky. Prověření se navíc dočká detekce. Trojice signalizací byla obnovena do roku 2015. Preference nyní chybí doplnit na signalizaci u Slavie a celková obnova ještě bude provedena na Kubánském náměstí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019