O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

13.12.2006: Na dvou SSZ u Ohrady nefunguje detekce
Víc než tři měsíce po rekonstrukci Ohrady stále nebyla řádně zprovozněna detekce tramvají na upravených SSZ Vápenka a Želivského - Jeseniova. Na Vápence nesprávně funguje vzdálený přihlašovací detektor do centra. SSZ od něj registruje impuls na obou přihlašovacích i odhlašovacím detektoru a preference tedy funguje pouze z centra. Na SSZ Želivského - Jeseniova funguje odhlašování tramvají, ale ani z jednoho směru nefunguje přihlašování. Zde preference na semaforu tedy nefunguje obousměrně.

08.12.2006: Přesun kontaktu pod Letenským tunelem
Na SSZ Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most byl přesunut vzdálený přihlašovací detektor od Čechova mostu. Předstih přihlášení tramvaje se příznivě mění z 15 na 20 sekund. Dosud však nebyla upravena data v řadiči, takže volno pro tramvaje je vybíráno s velkým předstihem. V případě, že vlak jede pomalu, o své volno dokonce přijde. Pro detekci byla navíc opět použita neodolná brnkačka. Přes nedostatky většina vlaků projíždí křižovatkou zcela bez zdržení.

06.12.2006: Úprava SSZ Patočkova - Střešovická
Během výluky tratě u Vozovny Střešovice byla upravena logika SSZ Patočkova - Střešovická (Octárna). Ve směru z centra jsou pro přihlašování k semaforu nově použity rádiem ovládané výhybky. Tento systém zde nahrazuje trolejové kontakty (detektory). Ty zůstávají prozatím osazeny. Signalizace i nadále preferuje MHD prodlužováním a předvýběrem příslušných tramvajových fází. Přihlašování k signalizaci pomocí ovládání výhybek by mohlo v místech s větvením tratí začít nahrazovat trolejové kontakty. V rámci zavádění rádiem ovládaných výhybek bude zároveň od roku 2007 postupně opouštěn systém pracovních trolejových kontaktů. Tím bude umožněna plynulejší jízda tramvají před výhybkami.

04.12.2006: Výstavba SSZ Bubenská - U Výstaviště
Byla zahájena výstavba SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Má řídit provoz v nevyhovujícím uzlu, přes který je vedena AD ke kapacitnímu parkovišti před holešovickým Výstavištěm. V současnosti se osazují betonové bloky a stožáry. U křižovatky jsou osazovány inframajáky a pravděpodobně ultrazvukové detektory, které budou použity pro detekci a preferenci tramvají i autobusů (linka AE). I tak se dá očekávat za běžného provozu spíše nepatrný nárůst zdržení MHD oproti současnému stavu. Podle webových stránek TSK vypracovala dopravní řešení firma DIP Marek.

02.12.2006: Nový bumlík ve Francouzské ulici
Ve Francouzské ulici na Praze 2 byl osazen podélný dělící práh v úseku mezi ulicemi Sázavská a Blanická ve směru do centra. Foto zde! Délka bumlíku je 62 metrů a zajistí mimo jiné nerušený příjezd tramvají od zastávky Jana Masaryka k SSZ Francouzská - Blanická, které však funguje bez preference. V roce 2006 bylo v Praze zatím osazeno 478 metrů dělících prahů. Celková délka prvků ve městě dosahuje 8865 metrů.

01.12.2006: Rajská otočena
Dopravní situace u terminálu MHD Nádraží Holešovice by se měla částečně zlepšit. Byla otočena směrnost Rajské ulice, již používali řidiči k objíždění kolony v ulici Železničářů při jízdě ve směru z centra na most Barikádníků. Docházelo tím k zahlcování Plynární ulice přibližně v úseku Za Papírnou - Železničářů. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu se obtížně zařazovaly do kolony a blokovaly tramvaje přihlášené k SSZ Argentinská - Plynární. Kolona dosahovala občas až k ulici Na Zátorách, kde dále zdržovala tramvaje. Nyní lze Rajskou projet jen od Plynární k Železničářů.

30.11.2006: SSZ Plzeňská - Makovského má ÚR
Výstavba SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se blíží. Magistrát hl. m. Prahy vydal rozhodnutí o umístění stavby. Informaci uvádí úřední deska Magistrátu. SSZ bude v místě odbočení tramvají z Plzeňské ulice k sídlišti Řepy. Bude vybaveno tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference. V místě lze dosáhnout absolutní preference. Signalizace bude zřejmě v koordinaci se sousedním SSZ Plzeňská - Jeremiášova. Podle webu TSK bylo vypracování dopravního řešení zadáno firmě DIP Marek. Výstavbu lze očekávat na začátku roku 2007.

29.11.2006: MHMP: Dopravní značky pro tramvaje mimo vozovku neplatí
Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy se vyjádřil k návrhu na doplnění dopravních značek v Sokolovské ulici, jež omezují nejvyšší povolenou rychlost v místech příčných prahů, o dodatkové tabulky MIMO TRAM. Magistrát nepovažuje doplnění za nutné. Zastává názor, že pro tramvaje jedoucí mimo vozovku, tedy například na oddělených tělesech jako v Sokolovské ulici, neplatí dopravní značky. Odpověď zde! Článek s návrhem zaslaným Magistrátu zde! Stránky Preference se budou problematice nadále věnovat.

22.11.2006: SSZ Patočkova - Bělohorská bude už v lednu
Nové SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská by mělo být realizováno a zprovozněno v lednu roku 2007. Vyplývá to z informací v deníku MF DNES. Signalizace u Břevnovského kláštera má zajistit mimo jiné bezpečné křížení tramvají s automobilovou dopravou na přejezdu. Místní podmínky umožňují dosáhnout absolutní preference tramvají. Výstavbu signalizace urychluje především nebezpečný přilehlý přechod pro chodce. V říjnu zde došlo k usmrcení sedmiletého chlapce. I přechod bude v rámci realizace semaforu zasignalizován.

16.11.2006: Partyzánská otevřena, Zátory jsou volné
Automobily se více než po třech týdnech vrátily do Partyzánské ulice a už nemusejí ve směru na most Barikádníků projíždět po kolejích ulicí Na Zátorách, kde se tvořily kolony. Uzavírka kvůli havárii inženýrských sítí trvala od 24. října, obousměrně zastavila provoz tramvají a ve směru z centra zastavila také automobily. Tramvaje se do ulice vrátily 12. listopadu, auta nyní.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

  NOVINKY
15.01.2017 Vypnutá preference na SSZ Plzeňská - Erbenova a Mahenova
Mimo provoz je preference tramvají na dvou signalizacích na Plzeňské ulici. Jedná se o SSZ 5.508 Plzeňská - Mahenova, která se nachází v zastávce U Zvonu, a nedaleké SSZ 5.647 Plzeňská - Erbenova. Signály volno jsou v současnosti ukončovány zcela náhodně i přímo před tramvají. Dochází ke snížení plynulosti dopravy, nárůstu jízdních dob i spotřeby trakční energie. Obě signalizace byly provozovány v koordinaci pro silniční dopravu s absolutní preferencí tramvají, která v případě potřeby umožnila modifikaci řízení v reálném čase tak, aby i tramvaje, které mají kvůli zastávkám jiný charakter pohybu po Plzeňské než silniční vozidla, projížděly křižovatkami pokud možno plynule. K vypnutí preference došlo již na konci roku 2016.

23.12.2016 Zóna 30 ve Štefánikově ulici neplatí pro tramvaj
Zmírnění dopadu zavedení zón 30 na tramvajovou dopravu v oblasti Smíchova dosáhla poslední úprava provedená ve Štefánikově ulici. Ke značce zóny s omezením rychlosti byly doplněny podtabulky MIMO TRAM, které tak umožňují hromadné dopravě průjezdu rychlostí do 50 km/h. Změnu doporučila dopravní komise Prahy 5. Současně tato komise i rada městské části podporuje zavedení preference tramvají na několika světelných křižovatkách v oblasti Malého smíchovského okruhu, včetně SSZ Štefánikova – Kartouzská. Ve věci signalizací je kompetentním úřadem pražský magistrát. Nadále zatím zůstávají zóny 30 v tramvajové síti v části Nádraží ulice v úseku Anděl – Vltavská a také v Lidické, mezi Andělem a zastávkou Zborovská.

07.09.2016 Výhybka pod tunelem: 50 km/h
Na nové rychlostní výhybce na nábřeží Kapitána Jaroše byla po necelých dvou týdnech provozu zvýšena rychlost na cílových 50 km/h v přímém směru. Do odbočky nadále zůstane rychlost 30 km/h. Bylo také upraveno SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, která nyní reaguje na směrové přihlášení tramvaje ve směru do centra. Pokud se na vzdáleném rádiu, které primárně slouží ke stavění výhybky, přihlásí tramvaj na most a současně jsou přihlášeni chodci přes most, vyberou se chodci v předstihu tak, aby při příjezdu tramvaje k SSZ již v optimálním případě svítilo volno vlevo. Díky zřízení rychlostní výhybky se zkrátila doba průjezdu tramvaje přibližně o 10 sekund.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017