O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

09.02.2007: Změna na SSZ pod Letenským tunelem
V souvislosti s rekonstrukcí Štefánikova mostu, která byla zahájena před týdnem, došlo k dočasné úpravě SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Odpadl vjezd z mostu a řízení bylo zjednodušeno na prosté dvoufázové, přičemž chodci před nábřeží dostávají volno nadále na výzvu. Nyní na křižovatce probíhá dynamické řízení, ale preference tramvají je zčásti mimo provoz, zřejmě kvůli nefungující detekci tramvají. Té napovídá přítomnost servisní firmy v posledních dnech. V tuto chvíli signalizace dle pozorování preferuje pouze tramvaje do centra. Z těchto důvodů stránky Preference dočasně pozastavily sledování řízení této křižovatky.

06.02.2007: SSZ Patočkova - Bělohorská má být v dubnu
Nový semafor u Břevnovského kláštera by měl být zprovozněn v dubnu. Uvádí to pražská příloha Mf Dnes. SSZ se bude nacházet v místě odbočení tramvaje přes kapacitní komunikaci od Vypichu ke Strahovskému tunelu. Na signalizaci by pravděpodobně měla být absolutní preference tramvají. Hlavním impulsem pro realizaci semaforu byla dopravní nehoda, která se odehrála před pěti měsíci. Při ní na přilehlém přechodu pro chodce usmrtil motocyklista sedmiletého chlapce. Právě dnes začíná soud s obžalovaným.

05.02.2007: Moderátor Kraus ví o preferenci tramvají!
Moderátor Jan Kraus osvědčil v posledním pořadu Uvolněte se, prosím, nejen pohotovost, ale také znalosti. Při rozhovoru s Ivo Kaštanem, jezdcem Rallye Dakar, se zmínil o preferenci tramvají v Praze. „Tady máme taky přechod, že on pozná, že přijela tramvaj. Přijede tramvaj a on jí dá zelenou,“ řekl Kraus. Záznam pořadu je možné zhlédnout zde! Čas: 26:30.

03.02.2007: MHMP: Závazný výklad platnosti značek pro tramvajovou trať nelze dát
Odbor dopravy magistrátu odpověděl na dopis, v němž autoři stránek Preference kladli otázky především k platnosti dopravních značek pro tramvaje. „Je prakticky vyloučeno dát obecně závazný výklad platnosti dopravních značek pro tramvajovou trať,“ píše se v odpovědi. V případě Sokolovské ulice, jež je vzorem nejasného výkladu legislativy, by magistrát řešil snížení rychlosti tramvají osazením drážních značek nad trať. Odpověď zde! Článek s dopisem Magistrátu zde! Stránky Preference čekají také na odpověď Ministerstva dopravy.

01.02.2007: Detektory na Poděbradské jsou zpět
Preference na Poděbradské ulici je už uvedena do původního stavu. Kvůli stržení troleje byly mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry s dopadem i na SSZ Poděbradská - U Elektry ve směru z centra. Nadále však přetrvávají problémy s nespolehlivostí detekce tramvají prováděné na detektorech STOD 1, které mají za příčinu často nefungující preferenci tramvají.

26.01.2007: Na Poděbradské opět výpadek preference
Tři semafory mezi Harfou a Kbelskou, kde byla v roce 2005 zaváděna preference tramvají, mají opět potíže s detekcí. Kvůli stržení troleje, ke kterému došlo v sobotu 20. ledna, jsou mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry a preference zde tedy nefunguje. Odhlašovací detektor ve směru z centra je i přihlašovací k SSZ Poděbradská - U Elektry. Ani zde z tohoto směru preference nefunguje. Problémy s detekcí jsou na Poděbradské dlouhodobé a jsou zapříčiněny nespolehlivostí detektorů STOD 1. Ta se nejvíce projevuje na SSZ Poděbradská - U Tesly, kde podle pozorování delší dobu preference prakticky nefunguje. V tuto chvíli tedy ze čtyř semaforů na Poděbradské plně preferuje tramvaje jen jeden. Všechny SSZ jsou na pilotní lince preference č. 3.

06.01.2007: Zahájeno ÚŘ na SSZ Nuselská - Mendíků
Na území Prahy 4 vyroste nový semafor na tramvajové síti. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení na realizaci SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků. Informaci zveřejnil Magistrát na úřední desce. Není z ní zřejmé, zdali bude semafor opatřen detekcí a preferencí tramvají. V místě je provozována jedna denní tramvajová linka (č. 11) a jsou zde vhodné podmínky pro absolutní preferenci tramvají. Dokumentaci zpracovává dle webu TSK firma Pragoprojekt.

03.01.2007: Sledování SSZ mezi tržnicí a Vltavskou
Stránky Preference zahajují zkušební sledování řízení dvou semaforů na Bubenském nábřeží mezi zastávkami Pražská tržnice a Vltavská. Reagují tak na fakt, že v roce 2006 byly na semafory z HDŘÚ často nasazovány pevné programy bez preference místo dynamického řízení s preferencí. SSZ Bubenské nábřeží - Argentinská a SSZ Bubenské nábřeží - tramvajová trať zatím nebudou součástí měsíčních souhrnů. V dynamickém řízení funguje pro tramvaje na SSZ jednosměrná preference a v pevném řízení pouze koordinace obou SSZ obvykle při velmi nízké rychlosti jízdy.

25.12.2006: Šteiner: Bumlíky v Zenklově ulici doplníme
Podélné dělící prahy v Zenklově ulici by měly být dodatečně osazeny i do míst, která byla v roce 2006 vynechána. Prohlásil to Radovan Šteiner, radní pro dopravu, pro deník MF DNES. O konkrétních úsecích, kde mají být bumlíky osazeny, list nepíše. V Zenklově ulici bylo osazeno v červnu 2006 celkem 122 metrů dělících prahů, ale byl vynechán mezilehlý úsek o 240 metrech. Na neúplné řešení upozornily i stránky Preference pražských tramvají v tomto článku.

24.12.2006: U Výstaviště podmíněná preference
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ Bubenská - U Výstaviště jako semafor s podmíněnou preferencí. Není přitom vyloučeno, že preference může být v budoucnu označena jako absolutní, ale plynulému průjezdu tramvají uzlem brání provoz AD a častá tvorba kolon na kolejích ve směru od Nádraží Holešovice. Za běžného provozu je tak efekt preference oslaben, protože přihlášený vlak před sebou musí vytlačovat kolonu. Světelná závora pro AD na SSZ Partyzánská - Vrbenského, která by umožnila regulaci kolony, není uplatňována.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

  NOVINKY
22.02.2018 Na Průběžné spuštěna preference, tramvajím šetří čas
Dvě signalizace u zastávky Průběžná na Praze 10 preferují MHD. SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem upřednostňuje tramvaje, a to prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná je kromě preference tramvají také preference autobusů. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem kolizní fáze, změnou pořadí fází a vložením speciální fáze. Na obou světlech funguje na přechodech přes tramvajovou trať u zastávky režim trvalé zelené pro chodce s výběrem volna pro tramvaj pouze na výzvu. Ve směru od Průběžné ulice zajišťuje včasnou směrovou detekci vzdálené rádio. V budoucnu bude osazeno rovněž od Strašnické. Signalizace byly obnoveny v létě 2016. Od té doby byly provizorně řízeny pevnými programy a stejně jako před obnovou fungovaly velmi nepříznivě vůči tramvajím. Jednou z příčin je i zastávka mezi oběma semafory, které byly koordinovány pro silniční dopravu. Dynamické řízení situaci tramvají zlepšuje. Obě signalizace jsou přitom nadále koordinovány, nově dynamicky povelovými signály a s proměnnou délkou cyklu.

06.02.2018 Na Albertově zapnuta preference
Preference tramvají na SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi opět funguje. Po obnově signalizace, jež proběhla v závěru minulého roku, se letos v lednu podařilo zprovoznit dynamické řízení. To v zásadě kopíruje původní řešení s drobnými doladěními dle provozních zkušeností. Hlavní viditelnou změnou je priorita preference dle blízkého přihlášení výhybkou, která je nadřazena prodlužování od vzdálených kontaktů. Už tedy nedochází k situaci, kdy tramvaj stojící těsně před křižovatkou je zdržována vlakem z jiného směru, který teprve stojí v zastávce. Naopak pro větší flexibilitu řízení a zkrácení cyklu je nově zajištěn i výběr společné fáze pro tramvaj od Nuselského údolí přímo a od Výtoně vpravo. K zapnutí dynamiky došlo poté, co byla signalizace z důvodů závady několik týdnů buď v řízení pevným programem, nebo vypnuta na blikající žlutou. Dynamické řízení s preferencí není stále v provozu na SSZ 2.013 Palackého náměstí. Zde více než měsíc funguje pevný program s velmi nepříznivými účinky na pravidelnost provozu tramvají.

13.01.2018 Palackého náměstí a Albertov v pevných programech
Dobrý konec zatím nemají obnovy dvou signalizací na Praze 2, které proběhly na konci roku 2017. SSZ 2.013 Palackého náměstí, jež řídí provoz na čtyřramenné křižovatce se špičkovým provozem 150 tramvajových a 6 autobusových spojů za hodinu, bylo obnoveno po mnoha letech požadavků na zlepšení řízení. Limitem křižovatky byla v minulosti kapacita staršího typu řadiče. Proto proběhla výměna technologie a byla vyprojektována nová řídicí logika křižovatky, která umožňuje v reálném čase generovat podobu některých fází skládáním vzájemně nekolizních signálních skupin dle aktuálních nároků účastníků, zejména tramvají. Dynamické řízení však dosud bylo v provozu pouze několik hodin, protože se vyskytly problémy s výběrem některých signálů. Příčinou mohou být problémy v hardwaru nebo i softwaru zařízení. Druhou signalizací s podobným osudem je SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi. Dochází k vypínání zařízení do blikající žluté z důvodů závady, pravděpodobně hardwaru. Na obou signalizacích působí pevné řízení nepříjemná zdržení vozidel MHD. Na odstranění závad se pracuje. Na Palackého náměstí je dokonce umístěno záznamové zařízení, jež bylo dříve využito na SSZ 4.401 Otakarova - Bělehradská nebo SSZ 7.141 Dělnická - Komunardů a pomohlo k odhalení příčiny problémů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018