O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

16.04.2007: Pokračuje stavba SSZ Patočkova - Bělohorská
Na nově budovaném semaforu u Břevnovského kláštera už jsou dokončeny stavební úpravy a kabeláž, umístěny jsou sloupy a postupně se osazují návěstidla. Jsou osazeny i trolejové kontakty, jejich poloha umožní absolutní preferenci tramvají. Ve směru do centra je připraven sloup pro předvěst, cca 80 m před základním návěstidlem. Přechody přes Patočkovu ulici mají tlačítka, detekce vozidel je řešena smyčkami ve vozovce. Signalizace by měla být uvedena do provozu 24. dubna.

09.04.2007: Preference na Trojské zatím neúspěšná
Neúspěšné byly prozatím pokusy o řádné zprovoznění preference tramvají na SSZ Trojská - Pod Lisem. Preference má být realizována na původním řadiči a semafor má fungovat v režimu trvalé zelené pro hlavní směr s výzvou pro chodce, automobily ze severní větve Trojské ulice a s preferenční výzvou pro tramvaje. Preference byla krátce v provozu v pátek, ale některá návěstidla zobrazovala chybné signály a řízení bylo velmi nestabilní (video). Přes koleje navíc svítila chodcům stále jen červená. V současné době funguje semafor v blikající žluté, což tramvaje příliš neomezuje.

07.04.2007: Na Modřanské 60
Omezení rychlosti tramvají na Modřanské ulici bylo odstraněno. Během týdenní výluky, která byla navíc o jeden den zkrácena, byly opraveny dva vadné oblouky v části Pobřežní cesta - Přístaviště, kde platilo ve směru do centra omezení rychlosti na 20 km/h, místo původních 60 km/h. Také bylo opraveno kolejové těleso v místě přejezdu na Přístavišti, kde byla omezena rychlost v létě minulého roku kvůli deformaci kolejnic. Vlaky už nebudou v opravených místech zdržovány z důvodů špatného stavu trati.

07.04.2007: Začíná demontáž pracovních kontaktů EOV
Prahu opouštějí trolejové kontakty, které slouží ke stavění výměn. Od ledna jsou odpojeny a teď dochází k jejich demontáži na Nádr. Braník, Průběžné, dolní Palmovce, Červeném vrchu, Strossmayerově nám. a Sídlišti Barrandov. Kontakty nahrazuje budovaný systém rádiového ovládání. Umožní automatické stavění cesty pomocí palubního počítače a také plynulejší a komfortnější jízdu, protože bude možné, aby tramvaj před výhybkami akcelerovala.

27.03.2007: Na Trojské se chystá preference tramvají
SSZ Trojská - Pod Lisem bude v dynamickém řízením s preferencí tramvají. Semafor u zastávky Trojská je vybavován tlačítky pro chodce a videodetektory, které budou zjišťovat informace o dopravě. Jeden je namířen do vozovky na severní větev Trojské, dva na trať. Vzhledem k dosahu zařízení lze očekávat zavedení podmíněné preference tramvají. Semafor by mohl být v režimu trvalé zelené pro hlavní směr, která by byla přerušovaná nároky tramvají, kolizních vozidel a chodců. Nové řešení by mělo být zprovozněno začátkem dubna.

24.03.2007: Letenské nám. bez preference tramvají
Na SSZ Letenské náměstí opět dochází k nasazování pevných programů, které znemožňují preferenci tramvají. Je zde zaznamenáván pevný program o délce cyklu 100 s, kde je délka volna pro tramvaje pouze 21 s. To je ještě o cca 15 s méně, než mají souběžně jedoucí auta. Je zachován pouze dřívější výběr volna pro tramvaje do centra než pro souběžné automobily v případě přítomnosti tramvaje. Dynamické řízení s preferencí však umožňovalo i významné prodlužování volna pro tramvaje především do centra. Tím byla eliminována nejdelší zdržení přes 1 minutu, která mají dopad na přesnost tramvajového provozu. Loni přitom prošel semafor softwarovou úpravou, která měla vést právě k opuštění nasazování pevných programů. Současný zásah má dopad na provoz pěti tramvajových linek (1, 8, 15, 25, 26).

23.03.2007: Začíná výstavba SSZ Patočkova - Bělohorská
Tramvaje a chodci se už brzy dočkají nového semaforu u Břevnovského kláštera. Začíná výstavba SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská, které má zajistit bezpečné přecházení chodců přes Patočkovu ulici a také plynulý a bezpečný výjezd tramvají na frekventovanou čtyřpruhovou komunikaci. Na signalizaci by měla fungovat absolutní preference tramvají, dokončena má být 20. dubna.

21.03.2007: Vadná výhybka u Dvorců už byla vyměněna
Preference tramvají na SSZ Podolské nábřeží - Jeremenkova ve směru do centra již opět funguje korektně. Byla totiž vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce, na které platilo omezení rychlosti na 10 km/h. Tramvaje při dodržení omezení často nestihly využít preferenční zásah semaforu a musely krátce čekat na další výběr volna, navíc narostly preferenční zásahy do řízení křižovatky. Na signalizaci funguje absolutní preference.

16.03.2007: Omezení u Modřanské a Dvorců zmizí
Už v průběhu března by měly být odstraněny tři úseky s omezenou rychlostí tramvají v úseku mezi zastávkami Pobřežní cesta a Dvorce v Praze 4. Během noční výluky z pondělí 19. března na 20. března má být vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce ve směru do centra. Dva zbylé úseky na vlastním tělese podél Modřanské ulice by měly být opraveny během výluky, která začíná 30. března a měla by trvat zhruba týden.

14.03.2007: Dvorce: omezení rychlosti před semaforem
Tramvaje projíždějící křižovatkou Podolské nábřeží - Jeremenkova do centra často přicházejí o preferenci. Důvodem je nové omezení rychlosti na cca 40 m dlouhém úseku u sjezdové výhybky ze smyčky Dvorce. Kvůli snížení rychlosti do centra z 30 na 10 km/h vlaky často nestíhají přednostní volno a musejí krátce čekat na jeho další výběr. V 1,6 km dlouhém úseku Pobřežní cesta - Dvorce se jedná už o třetí omezení rychlosti. První dva úseky jsou podél Modřanské ul. a rychlost je zde snížena z 60 na 20 km/h. Důvodem je stav trati, přičemž zřejmě chybí prostředky na její opravu. Výsledkem je až minutové zdržení spojů, nižší konkurenceschopnost MHD a růst energetické náročnosti provozu s dopadem na provozní náklady.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

  NOVINKY
20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.

04.10.2018 Elsnicovo náměstí v dynamice s preferencí. Harfa také
Dvě signalizace ve východní části města, které prošly obnovou, už fungují v dynamickém řízení. Preference se vrátila na SSZ 8.251 Zenklova - Elsnicovo náměstí, přestože na Zenklově ulici nadále probíhají dopravní opatření pro její rekonstrukci. Preference je zatím v dočasném režimu, nefungují například některé kontakty a výzvová návěstidla. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S preferencí funguje také obnovené SSZ 9.212 Harfa. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Kromě toho zde funguje také preference autobusů, které jezdí v kolizním směru. Na signalizaci se zásadně změnil způsob fázování, kdy levá odbočení jsou vybírána současně, čímž se zjednodušilo řízení a snížila délka cyklu.

08.09.2018 Na Zenklovu se vrátila preference zatím jen částečně
Po osmiměsíční výluce byl obnoven provoz tramvají v Zenklově ulici. V rámci rekonstrukce uličního prostoru byly obnoveny dvě signalizace. SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí na mostě přes Rokytku zatím funguje v pevném řízení bez preference tramvají. V noci je vypnuté do blikající žluté. V místě probíhají dopravní opatření pro dokončení mostu a okolí. SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru vznikla v místě bývalé signalizace na přechodu u zastávky Stejskalova. Nově řídí celou křižovatku a přístup na nové zastávkové ostrůvky. Signalizace již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V souvislosti s rekonstrukcí tratě byla také upravena SSZ 8.235 na Bulovce. Na signalizace byla vyladěna preference tramvají, autobusů a vylepšeny podmínky pro chodce.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018