O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

25.02.2007: Preference pod tunelem už funguje
Detekce tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most už je opět v provozu. Na začátku února došlo na důležité křižovatce ke změně řízení SSZ v souvislosti se zahájením opravy Štefánikova mostu a ve stejné době došlo k výpadku preference tramvají ve směru od Čechova mostu, protože se objevila závada detekce. Ta je již nyní odstraněna a na křižovatce funguje preference obousměrně. Stránky Preference obnovují sledování řízení této křižovatky.

18.02.2007: SSZ u Trojské: upozornění na signál stůj
SSZ 7.266 Trojská - Pod Lisem u zastávky Trojská je jako první v Praze vybavováno návěstidly, jež upozorní řidiče tramvaje na blížící se konec signálu volno. Použita jsou klasická výzvová návěstidla, která budou před ukončením volna blikat. Stejným způsobem budou informovat také o blížícím se začátku volna. Blikání před změnou signálu bude trvat 4 - 6 sekund. Zařízení již byla osazena, ale zatím jsou zakryta. I po jejich zprovoznění bude semafor dál řízen pevnými programy bez preference. Místo je specifické tím, že ve směru od Kobylis k němu vlaky přijíždějí rychle a ve značném klesání.

16.02.2007: Nová návěstidla pro autobusy s preferencí
Dvě SSZ s preferencí autobusů budou doplněna novými návěstidly. Ta budou informovat řidiče autobusu vybaveného k aktivní detekci o přihlášení k signalizaci. Prvek bude podobný výzvovým návěstidlům tramvají a bude doplněn podtabulkou 'B' (jako BUS). Přihlášení vozidla bude signalizováno svícením řady diod do příslušného směru. Pokud bude vozidlo nárokovat stupeň preference 1 (dle polohy vůči jízdnímu řádu) budou diody svítit trvale, pokud stupeň 2 nebo 3, diody budou blikat. Premiéru má mít novinka už v únoru na SSZ 4.421 rampa Braník - Barrandovský most a SSZ 8.273 Čimická - K Pazderkám.

12.02.2007: SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků má ÚR
Bylo vydáno územní rozhodnutí na stavbu nového SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků, jež se bude nacházet na stykové křižovatce s přechody pro chodce u zastávky tramvaje Pod Jezerkou v Praze 4. Informaci zveřejnil server hlavního města Prahy. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference tramvají. V místě jsou vhodné podmínky pro absolutní preferenci, je zde provozována jedna tramvajová linka (č. 11). Dokumentaci zpracovala firma Pragoprojekt.

09.02.2007: Změna na SSZ pod Letenským tunelem
V souvislosti s rekonstrukcí Štefánikova mostu, která byla zahájena před týdnem, došlo k dočasné úpravě SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Odpadl vjezd z mostu a řízení bylo zjednodušeno na prosté dvoufázové, přičemž chodci před nábřeží dostávají volno nadále na výzvu. Nyní na křižovatce probíhá dynamické řízení, ale preference tramvají je zčásti mimo provoz, zřejmě kvůli nefungující detekci tramvají. Té napovídá přítomnost servisní firmy v posledních dnech. V tuto chvíli signalizace dle pozorování preferuje pouze tramvaje do centra. Z těchto důvodů stránky Preference dočasně pozastavily sledování řízení této křižovatky.

06.02.2007: SSZ Patočkova - Bělohorská má být v dubnu
Nový semafor u Břevnovského kláštera by měl být zprovozněn v dubnu. Uvádí to pražská příloha Mf Dnes. SSZ se bude nacházet v místě odbočení tramvaje přes kapacitní komunikaci od Vypichu ke Strahovskému tunelu. Na signalizaci by pravděpodobně měla být absolutní preference tramvají. Hlavním impulsem pro realizaci semaforu byla dopravní nehoda, která se odehrála před pěti měsíci. Při ní na přilehlém přechodu pro chodce usmrtil motocyklista sedmiletého chlapce. Právě dnes začíná soud s obžalovaným.

05.02.2007: Moderátor Kraus ví o preferenci tramvají!
Moderátor Jan Kraus osvědčil v posledním pořadu Uvolněte se, prosím, nejen pohotovost, ale také znalosti. Při rozhovoru s Ivo Kaštanem, jezdcem Rallye Dakar, se zmínil o preferenci tramvají v Praze. „Tady máme taky přechod, že on pozná, že přijela tramvaj. Přijede tramvaj a on jí dá zelenou,“ řekl Kraus. Záznam pořadu je možné zhlédnout zde! Čas: 26:30.

03.02.2007: MHMP: Závazný výklad platnosti značek pro tramvajovou trať nelze dát
Odbor dopravy magistrátu odpověděl na dopis, v němž autoři stránek Preference kladli otázky především k platnosti dopravních značek pro tramvaje. „Je prakticky vyloučeno dát obecně závazný výklad platnosti dopravních značek pro tramvajovou trať,“ píše se v odpovědi. V případě Sokolovské ulice, jež je vzorem nejasného výkladu legislativy, by magistrát řešil snížení rychlosti tramvají osazením drážních značek nad trať. Odpověď zde! Článek s dopisem Magistrátu zde! Stránky Preference čekají také na odpověď Ministerstva dopravy.

01.02.2007: Detektory na Poděbradské jsou zpět
Preference na Poděbradské ulici je už uvedena do původního stavu. Kvůli stržení troleje byly mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry s dopadem i na SSZ Poděbradská - U Elektry ve směru z centra. Nadále však přetrvávají problémy s nespolehlivostí detekce tramvají prováděné na detektorech STOD 1, které mají za příčinu často nefungující preferenci tramvají.

26.01.2007: Na Poděbradské opět výpadek preference
Tři semafory mezi Harfou a Kbelskou, kde byla v roce 2005 zaváděna preference tramvají, mají opět potíže s detekcí. Kvůli stržení troleje, ke kterému došlo v sobotu 20. ledna, jsou mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry a preference zde tedy nefunguje. Odhlašovací detektor ve směru z centra je i přihlašovací k SSZ Poděbradská - U Elektry. Ani zde z tohoto směru preference nefunguje. Problémy s detekcí jsou na Poděbradské dlouhodobé a jsou zapříčiněny nespolehlivostí detektorů STOD 1. Ta se nejvíce projevuje na SSZ Poděbradská - U Tesly, kde podle pozorování delší dobu preference prakticky nefunguje. V tuto chvíli tedy ze čtyř semaforů na Poděbradské plně preferuje tramvaje jen jeden. Všechny SSZ jsou na pilotní lince preference č. 3.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

  NOVINKY
20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.

04.10.2018 Elsnicovo náměstí v dynamice s preferencí. Harfa také
Dvě signalizace ve východní části města, které prošly obnovou, už fungují v dynamickém řízení. Preference se vrátila na SSZ 8.251 Zenklova - Elsnicovo náměstí, přestože na Zenklově ulici nadále probíhají dopravní opatření pro její rekonstrukci. Preference je zatím v dočasném režimu, nefungují například některé kontakty a výzvová návěstidla. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S preferencí funguje také obnovené SSZ 9.212 Harfa. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Kromě toho zde funguje také preference autobusů, které jezdí v kolizním směru. Na signalizaci se zásadně změnil způsob fázování, kdy levá odbočení jsou vybírána současně, čímž se zjednodušilo řízení a snížila délka cyklu.

08.09.2018 Na Zenklovu se vrátila preference zatím jen částečně
Po osmiměsíční výluce byl obnoven provoz tramvají v Zenklově ulici. V rámci rekonstrukce uličního prostoru byly obnoveny dvě signalizace. SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí na mostě přes Rokytku zatím funguje v pevném řízení bez preference tramvají. V noci je vypnuté do blikající žluté. V místě probíhají dopravní opatření pro dokončení mostu a okolí. SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru vznikla v místě bývalé signalizace na přechodu u zastávky Stejskalova. Nově řídí celou křižovatku a přístup na nové zastávkové ostrůvky. Signalizace již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V souvislosti s rekonstrukcí tratě byla také upravena SSZ 8.235 na Bulovce. Na signalizace byla vyladěna preference tramvají, autobusů a vylepšeny podmínky pro chodce.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018