O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

22.12.2006: Pokuta pro Novu
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila provozovateli televize Nova, společnosti CET 21, celkovou pokutu ve výši 100 tisíc korun za porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. - povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace. Toho se podle RRTV dopustila tím, že ve dnech 12. a 13. srpna odvysílala dvě reportáže, ve kterých diváky informovala o tom, že řidiči tramvají v Praze jezdí často na červenou. Tisková zpráva RRTV zde. Stránky Preference se k reportážím vyjádřily zde.

15.12.2006: SSZ Bubenská - U Výstaviště bylo spuštěno
Do zkušebního provozu bylo uvedeno SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště před holešovickým Výstavištěm. Dle stavebního povolení je přenosné, ale téměř všechny stožáry jsou upevněny přímo do země. Detekci tramvají zajišťují indukční detektory, které jsou pro tento účel použity poprvé. Lokalizaci autobusů (AE) budou zajišťovat inframajáky. Impulsy od vozidel MHD jsou z míst přihlášení dopravovány k řadiči bezdrátově, což je také novinka. Z míst odhlášení jsou impulsy dopravovány kabely vedenými vzduchem. Na SSZ má fungovat preference tramvají a autobusů. I pro auta a chodce je zajištěno dynamické řízení, SSZ je vybaveno videodetekcí a chodeckými tlačítky.

13.12.2006: Na dvou SSZ u Ohrady nefunguje detekce
Víc než tři měsíce po rekonstrukci Ohrady stále nebyla řádně zprovozněna detekce tramvají na upravených SSZ Vápenka a Želivského - Jeseniova. Na Vápence nesprávně funguje vzdálený přihlašovací detektor do centra. SSZ od něj registruje impuls na obou přihlašovacích i odhlašovacím detektoru a preference tedy funguje pouze z centra. Na SSZ Želivského - Jeseniova funguje odhlašování tramvají, ale ani z jednoho směru nefunguje přihlašování. Zde preference na semaforu tedy nefunguje obousměrně.

08.12.2006: Přesun kontaktu pod Letenským tunelem
Na SSZ Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most byl přesunut vzdálený přihlašovací detektor od Čechova mostu. Předstih přihlášení tramvaje se příznivě mění z 15 na 20 sekund. Dosud však nebyla upravena data v řadiči, takže volno pro tramvaje je vybíráno s velkým předstihem. V případě, že vlak jede pomalu, o své volno dokonce přijde. Pro detekci byla navíc opět použita neodolná brnkačka. Přes nedostatky většina vlaků projíždí křižovatkou zcela bez zdržení.

06.12.2006: Úprava SSZ Patočkova - Střešovická
Během výluky tratě u Vozovny Střešovice byla upravena logika SSZ Patočkova - Střešovická (Octárna). Ve směru z centra jsou pro přihlašování k semaforu nově použity rádiem ovládané výhybky. Tento systém zde nahrazuje trolejové kontakty (detektory). Ty zůstávají prozatím osazeny. Signalizace i nadále preferuje MHD prodlužováním a předvýběrem příslušných tramvajových fází. Přihlašování k signalizaci pomocí ovládání výhybek by mohlo v místech s větvením tratí začít nahrazovat trolejové kontakty. V rámci zavádění rádiem ovládaných výhybek bude zároveň od roku 2007 postupně opouštěn systém pracovních trolejových kontaktů. Tím bude umožněna plynulejší jízda tramvají před výhybkami.

04.12.2006: Výstavba SSZ Bubenská - U Výstaviště
Byla zahájena výstavba SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Má řídit provoz v nevyhovujícím uzlu, přes který je vedena AD ke kapacitnímu parkovišti před holešovickým Výstavištěm. V současnosti se osazují betonové bloky a stožáry. U křižovatky jsou osazovány inframajáky a pravděpodobně ultrazvukové detektory, které budou použity pro detekci a preferenci tramvají i autobusů (linka AE). I tak se dá očekávat za běžného provozu spíše nepatrný nárůst zdržení MHD oproti současnému stavu. Podle webových stránek TSK vypracovala dopravní řešení firma DIP Marek.

02.12.2006: Nový bumlík ve Francouzské ulici
Ve Francouzské ulici na Praze 2 byl osazen podélný dělící práh v úseku mezi ulicemi Sázavská a Blanická ve směru do centra. Foto zde! Délka bumlíku je 62 metrů a zajistí mimo jiné nerušený příjezd tramvají od zastávky Jana Masaryka k SSZ Francouzská - Blanická, které však funguje bez preference. V roce 2006 bylo v Praze zatím osazeno 478 metrů dělících prahů. Celková délka prvků ve městě dosahuje 8865 metrů.

01.12.2006: Rajská otočena
Dopravní situace u terminálu MHD Nádraží Holešovice by se měla částečně zlepšit. Byla otočena směrnost Rajské ulice, již používali řidiči k objíždění kolony v ulici Železničářů při jízdě ve směru z centra na most Barikádníků. Docházelo tím k zahlcování Plynární ulice přibližně v úseku Za Papírnou - Železničářů. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu se obtížně zařazovaly do kolony a blokovaly tramvaje přihlášené k SSZ Argentinská - Plynární. Kolona dosahovala občas až k ulici Na Zátorách, kde dále zdržovala tramvaje. Nyní lze Rajskou projet jen od Plynární k Železničářů.

30.11.2006: SSZ Plzeňská - Makovského má ÚR
Výstavba SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se blíží. Magistrát hl. m. Prahy vydal rozhodnutí o umístění stavby. Informaci uvádí úřední deska Magistrátu. SSZ bude v místě odbočení tramvají z Plzeňské ulice k sídlišti Řepy. Bude vybaveno tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference. V místě lze dosáhnout absolutní preference. Signalizace bude zřejmě v koordinaci se sousedním SSZ Plzeňská - Jeremiášova. Podle webu TSK bylo vypracování dopravního řešení zadáno firmě DIP Marek. Výstavbu lze očekávat na začátku roku 2007.

29.11.2006: MHMP: Dopravní značky pro tramvaje mimo vozovku neplatí
Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy se vyjádřil k návrhu na doplnění dopravních značek v Sokolovské ulici, jež omezují nejvyšší povolenou rychlost v místech příčných prahů, o dodatkové tabulky MIMO TRAM. Magistrát nepovažuje doplnění za nutné. Zastává názor, že pro tramvaje jedoucí mimo vozovku, tedy například na oddělených tělesech jako v Sokolovské ulici, neplatí dopravní značky. Odpověď zde! Článek s návrhem zaslaným Magistrátu zde! Stránky Preference se budou problematice nadále věnovat.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 485 |

  NOVINKY
22.02.2018 Na Průběžné spuštěna preference, tramvajím šetří čas
Dvě signalizace u zastávky Průběžná na Praze 10 preferují MHD. SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem upřednostňuje tramvaje, a to prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná je kromě preference tramvají také preference autobusů. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem kolizní fáze, změnou pořadí fází a vložením speciální fáze. Na obou světlech funguje na přechodech přes tramvajovou trať u zastávky režim trvalé zelené pro chodce s výběrem volna pro tramvaj pouze na výzvu. Ve směru od Průběžné ulice zajišťuje včasnou směrovou detekci vzdálené rádio. V budoucnu bude osazeno rovněž od Strašnické. Signalizace byly obnoveny v létě 2016. Od té doby byly provizorně řízeny pevnými programy a stejně jako před obnovou fungovaly velmi nepříznivě vůči tramvajím. Jednou z příčin je i zastávka mezi oběma semafory, které byly koordinovány pro silniční dopravu. Dynamické řízení situaci tramvají zlepšuje. Obě signalizace jsou přitom nadále koordinovány, nově dynamicky povelovými signály a s proměnnou délkou cyklu.

06.02.2018 Na Albertově zapnuta preference
Preference tramvají na SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi opět funguje. Po obnově signalizace, jež proběhla v závěru minulého roku, se letos v lednu podařilo zprovoznit dynamické řízení. To v zásadě kopíruje původní řešení s drobnými doladěními dle provozních zkušeností. Hlavní viditelnou změnou je priorita preference dle blízkého přihlášení výhybkou, která je nadřazena prodlužování od vzdálených kontaktů. Už tedy nedochází k situaci, kdy tramvaj stojící těsně před křižovatkou je zdržována vlakem z jiného směru, který teprve stojí v zastávce. Naopak pro větší flexibilitu řízení a zkrácení cyklu je nově zajištěn i výběr společné fáze pro tramvaj od Nuselského údolí přímo a od Výtoně vpravo. K zapnutí dynamiky došlo poté, co byla signalizace z důvodů závady několik týdnů buď v řízení pevným programem, nebo vypnuta na blikající žlutou. Dynamické řízení s preferencí není stále v provozu na SSZ 2.013 Palackého náměstí. Zde více než měsíc funguje pevný program s velmi nepříznivými účinky na pravidelnost provozu tramvají.

13.01.2018 Palackého náměstí a Albertov v pevných programech
Dobrý konec zatím nemají obnovy dvou signalizací na Praze 2, které proběhly na konci roku 2017. SSZ 2.013 Palackého náměstí, jež řídí provoz na čtyřramenné křižovatce se špičkovým provozem 150 tramvajových a 6 autobusových spojů za hodinu, bylo obnoveno po mnoha letech požadavků na zlepšení řízení. Limitem křižovatky byla v minulosti kapacita staršího typu řadiče. Proto proběhla výměna technologie a byla vyprojektována nová řídicí logika křižovatky, která umožňuje v reálném čase generovat podobu některých fází skládáním vzájemně nekolizních signálních skupin dle aktuálních nároků účastníků, zejména tramvají. Dynamické řízení však dosud bylo v provozu pouze několik hodin, protože se vyskytly problémy s výběrem některých signálů. Příčinou mohou být problémy v hardwaru nebo i softwaru zařízení. Druhou signalizací s podobným osudem je SSZ 2.023 Svobodova - Na Slupi. Dochází k vypínání zařízení do blikající žluté z důvodů závady, pravděpodobně hardwaru. Na obou signalizacích působí pevné řízení nepříjemná zdržení vozidel MHD. Na odstranění závad se pracuje. Na Palackého náměstí je dokonce umístěno záznamové zařízení, jež bylo dříve využito na SSZ 4.401 Otakarova - Bělehradská nebo SSZ 7.141 Dělnická - Komunardů a pomohlo k odhalení příčiny problémů.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018