O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

16.03.2007: Omezení u Modřanské a Dvorců zmizí
Už v průběhu března by měly být odstraněny tři úseky s omezenou rychlostí tramvají v úseku mezi zastávkami Pobřežní cesta a Dvorce v Praze 4. Během noční výluky z pondělí 19. března na 20. března má být vyměněna sjezdová výhybka ze smyčky Dvorce ve směru do centra. Dva zbylé úseky na vlastním tělese podél Modřanské ulice by měly být opraveny během výluky, která začíná 30. března a měla by trvat zhruba týden.

14.03.2007: Dvorce: omezení rychlosti před semaforem
Tramvaje projíždějící křižovatkou Podolské nábřeží - Jeremenkova do centra často přicházejí o preferenci. Důvodem je nové omezení rychlosti na cca 40 m dlouhém úseku u sjezdové výhybky ze smyčky Dvorce. Kvůli snížení rychlosti do centra z 30 na 10 km/h vlaky často nestíhají přednostní volno a musejí krátce čekat na jeho další výběr. V 1,6 km dlouhém úseku Pobřežní cesta - Dvorce se jedná už o třetí omezení rychlosti. První dva úseky jsou podél Modřanské ul. a rychlost je zde snížena z 60 na 20 km/h. Důvodem je stav trati, přičemž zřejmě chybí prostředky na její opravu. Výsledkem je až minutové zdržení spojů, nižší konkurenceschopnost MHD a růst energetické náročnosti provozu s dopadem na provozní náklady.

25.02.2007: Preference pod tunelem už funguje
Detekce tramvají na SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most už je opět v provozu. Na začátku února došlo na důležité křižovatce ke změně řízení SSZ v souvislosti se zahájením opravy Štefánikova mostu a ve stejné době došlo k výpadku preference tramvají ve směru od Čechova mostu, protože se objevila závada detekce. Ta je již nyní odstraněna a na křižovatce funguje preference obousměrně. Stránky Preference obnovují sledování řízení této křižovatky.

18.02.2007: SSZ u Trojské: upozornění na signál stůj
SSZ 7.266 Trojská - Pod Lisem u zastávky Trojská je jako první v Praze vybavováno návěstidly, jež upozorní řidiče tramvaje na blížící se konec signálu volno. Použita jsou klasická výzvová návěstidla, která budou před ukončením volna blikat. Stejným způsobem budou informovat také o blížícím se začátku volna. Blikání před změnou signálu bude trvat 4 - 6 sekund. Zařízení již byla osazena, ale zatím jsou zakryta. I po jejich zprovoznění bude semafor dál řízen pevnými programy bez preference. Místo je specifické tím, že ve směru od Kobylis k němu vlaky přijíždějí rychle a ve značném klesání.

16.02.2007: Nová návěstidla pro autobusy s preferencí
Dvě SSZ s preferencí autobusů budou doplněna novými návěstidly. Ta budou informovat řidiče autobusu vybaveného k aktivní detekci o přihlášení k signalizaci. Prvek bude podobný výzvovým návěstidlům tramvají a bude doplněn podtabulkou 'B' (jako BUS). Přihlášení vozidla bude signalizováno svícením řady diod do příslušného směru. Pokud bude vozidlo nárokovat stupeň preference 1 (dle polohy vůči jízdnímu řádu) budou diody svítit trvale, pokud stupeň 2 nebo 3, diody budou blikat. Premiéru má mít novinka už v únoru na SSZ 4.421 rampa Braník - Barrandovský most a SSZ 8.273 Čimická - K Pazderkám.

12.02.2007: SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků má ÚR
Bylo vydáno územní rozhodnutí na stavbu nového SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků, jež se bude nacházet na stykové křižovatce s přechody pro chodce u zastávky tramvaje Pod Jezerkou v Praze 4. Informaci zveřejnil server hlavního města Prahy. Semafor bude vybaven tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference tramvají. V místě jsou vhodné podmínky pro absolutní preferenci, je zde provozována jedna tramvajová linka (č. 11). Dokumentaci zpracovala firma Pragoprojekt.

09.02.2007: Změna na SSZ pod Letenským tunelem
V souvislosti s rekonstrukcí Štefánikova mostu, která byla zahájena před týdnem, došlo k dočasné úpravě SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Odpadl vjezd z mostu a řízení bylo zjednodušeno na prosté dvoufázové, přičemž chodci před nábřeží dostávají volno nadále na výzvu. Nyní na křižovatce probíhá dynamické řízení, ale preference tramvají je zčásti mimo provoz, zřejmě kvůli nefungující detekci tramvají. Té napovídá přítomnost servisní firmy v posledních dnech. V tuto chvíli signalizace dle pozorování preferuje pouze tramvaje do centra. Z těchto důvodů stránky Preference dočasně pozastavily sledování řízení této křižovatky.

06.02.2007: SSZ Patočkova - Bělohorská má být v dubnu
Nový semafor u Břevnovského kláštera by měl být zprovozněn v dubnu. Uvádí to pražská příloha Mf Dnes. SSZ se bude nacházet v místě odbočení tramvaje přes kapacitní komunikaci od Vypichu ke Strahovskému tunelu. Na signalizaci by pravděpodobně měla být absolutní preference tramvají. Hlavním impulsem pro realizaci semaforu byla dopravní nehoda, která se odehrála před pěti měsíci. Při ní na přilehlém přechodu pro chodce usmrtil motocyklista sedmiletého chlapce. Právě dnes začíná soud s obžalovaným.

05.02.2007: Moderátor Kraus ví o preferenci tramvají!
Moderátor Jan Kraus osvědčil v posledním pořadu Uvolněte se, prosím, nejen pohotovost, ale také znalosti. Při rozhovoru s Ivo Kaštanem, jezdcem Rallye Dakar, se zmínil o preferenci tramvají v Praze. „Tady máme taky přechod, že on pozná, že přijela tramvaj. Přijede tramvaj a on jí dá zelenou,“ řekl Kraus. Záznam pořadu je možné zhlédnout zde! Čas: 26:30.

03.02.2007: MHMP: Závazný výklad platnosti značek pro tramvajovou trať nelze dát
Odbor dopravy magistrátu odpověděl na dopis, v němž autoři stránek Preference kladli otázky především k platnosti dopravních značek pro tramvaje. „Je prakticky vyloučeno dát obecně závazný výklad platnosti dopravních značek pro tramvajovou trať,“ píše se v odpovědi. V případě Sokolovské ulice, jež je vzorem nejasného výkladu legislativy, by magistrát řešil snížení rychlosti tramvají osazením drážních značek nad trať. Odpověď zde! Článek s dopisem Magistrátu zde! Stránky Preference čekají také na odpověď Ministerstva dopravy.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

  NOVINKY
21.11.2018 SSZ na Dlouhé je s preferencí
Na SSZ 1.004 Revoluční - Dlouhá bylo zprovozněno dynamické řízení s preferencí tramvají. Vlaky prodlužují, vkládají a předvybírají vlastní fázi a předvybírají kolizní fázi. Signalizace je vybavena výzvovými návěstidly, která informují o příchodu signálu volno. Svícením výzvy při signálu volno také informují o prodlužování dle přihlášené tramvaje. Signalizace byla obnovena v červenci, ale potýkala se s technickými problémy. Než se vyřešily, byla v pevném řízení. S ohledem na delší pobyty v zastávkách před SSZ v některých dobách není vyloučeno drobné doladění signalizace. Preference tramvají již opět funguje na SSZ 8.220 Sokolovská - U Rustonky, která byla v březnu upravena ve prospěch objízdné trasy pro automobily za uzavřenou Husitskou ulici.

16.11.2018 Obnovuje se signalizace Nuselská – Vladimírova
Na tramvajové síti může přibýt signalizace s preferencí tramvají. Bylo sneseno SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova, která se nachází na tříramenné tramvajové křižovatce nad náměstím Bratří Synků. Dosud fungovalo v pevných programech. Na jeho místě už vzniká nové zařízení, které umožní dynamické řízení s preferencí tramvají. Detekce tramvají pomocí trolejových kontaktů byla provedena v předstihu. Komplikovaný je na místě vjezd ve směru od zastávky Horky, ve směru do centra, kde se tramvaje pohybují až ke křižovatce ve sdíleném prostoru s automobily. Akce navazuje na rekonstrukci tramvajové trati a uličního prostoru Nuselské ulice, která probíhá od roku 2016. Na konci října bylo obnoveno SSZ Nuselská – Mendíků, kde fungovala preference MHD již dříve.

20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018