Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

28.05.2008: SSZ Duk. hrdinů - Kostelní opět s preferencí
Dynamické řízení s preferencí tramvají se vrátilo na SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní. Signalizace na začátku týdne fungovala v pevném řízení bez preference, navíc s nevýhodnými podíly volna pro tramvaje. Nyní již opět téměř všechny tramvaje projíždějí křižovatkou zcela bez zdržení, byť rychlostí do 20 km/h kvůli špatnému stavu trati. 28. května odpoledne navíc krátce fungovala preference tramvají i na dvou SSZ na Bubenském nábřeží, tramvaje jezdily i zde téměř bez zdržení.

26.05.2008: SSZ Duk. hrdinů - Kostelní bez preference
Pevný program bez preference tramvají byl nasazen na SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní u Strossmayerova náměstí. SSZ nyní nereaguje na tramvaje, délka signálu volno je navíc jen 20 sekund z cyklu 51 sekund. Při předchozím dynamickém řízení s preferencí přitom signalizace tramvaje téměř nezastavovala. Vypnutí preference je zřejmě vyvoláno zhoršenou dopravní situací kvůli opravě trati v ulici Milady Horákové. Tramvaje z centra často nevyužívaly kvůli obsazení zastávky Stross. nám. preferenční volno na SSZ. Opatření ale přineslo i nárůst zdržení tramvají, především do centra. Tramvaje navíc kvůli vjíždění neukázněných řidičů do obsazené křižovatky často nestíhají projet ani v rámci jednoho cyklu řízení.

23.05.2008: Střet tramvaje s dodávkou na křižovatce Revoluční - Řásnovka
Došlo k první dopravní nehodě ve speciální tramvajové fázi na křižovatce Revoluční - Řásnovka, které bylo rekonstruováno v létě 2007. V úterý 20. května jela z Řásnovky dodávka a její řidič nerespektoval dopravní značení. Místo přikázaného směru vpravo pokračoval přímo a vjel do cestě tramvaji. Ta přijížděla od Revoluční a vložila si speciální fázi, při níž jsou k tramvajovým signálům vybírány také boční směry vpravo. Tramvaj se s vozidlem střetla a odhodila ho do protisměru, kde stála před stopčárou auta a motocykly. Při nehodě došlo ke zranění. Foto z nehody zde. Diskuse zde.

14.05.2008: Kolaps na Letné
Tramvajová výluka mezi Hradčanskou a Strossmayerovým náměstím způsobila dopravní kolaps na Letné a v okolí. Tramvaje stály v dlouhých kolonách a v zácpách uvízla i náhradní autobusová doprava, která nabírala zpoždění v řádu desítek minut. Na Letné navíc mnozí řidiči aut nerespektovali vyhrazené pruhy pro autobusy. Kvůli vzniklé situaci zasednul na magistrátu krizový štáb a bylo rozhodnuto o některých opatřeních, která by měla zlepšit plynulost provozu, včetně dohledu nad dodržováním pravidel provozu.

03.05.2008: 17 nových omezení na Plzeňské
Na tramvajové trati v Plzeňské ulici, kterou jezdí tramvaje na sídliště Řepy, bylo zavedeno celkem 17 nových omezení rychlosti na 30 a 40 km/h. Důvodem je špatný technický stav trati, který byl monitorován zkušební tramvají. Na klíčové lince číslo 9 je podle serveru DP-Aréna v současnosti celkem 41 omezení, které ovlivňují cestovní rychlost i potřebu vozového parku. Kompletní rekonstrukce trati v Plzeňské se plánuje na rok 2010.

20.04.2008: Dvě SSZ s absolutní preferencí
V Praze přibyly dvě signalizace s absolutní preferencí tramvají. U Palmovky bylo uvedeno do provozu zrekonstruované SSZ Sokolovská - Vacínova, na kterém byla realizována detekce tramvají a zavedeno dynamické řízení. Stránky Preference označují SSZ jako s absolutní preferencí tramvají, stejně jako nové SSZ Švehlova - Vladycká v Praze 15, které bylo uvedeno do provozu počátkem dubna. Na pražské tramvajové síti evidují stránky Preference v současné době 208 SSZ, toho 110 SSZ s preferencí tramvají, což činí podíl 53 %.

09.04.2008: Nový semafor na Švehlově v provozu
Mezi zastávkami Na Groši a Hostivařská byla uvedena do provozu nová signalizace SSZ 0.384 Švehlova - Vladycká (dříve uváděno jako Švehlova - BOK). Na křižovatce funguje preference tramvají, z obou směrů jsou kontaktní zámky a výzvová návěstidla. Semafor je připravený i na budoucí zavedení preference autobusů.

29.03.2008: SSZ Palackého nám. - přechod v evidenci
Stránky Preference pražských tramvají přidávají do seznamu semaforů nově SSZ 2.017 Palackého náměstí - přechod, které bylo realizováno již loni, avšak zatím bylo evidováno jako součást rekonstruovaného SSZ 2.013 Palackého náměstí. Novou signalizaci označují stránky Preference jako s absolutní preferencí tramvají. V současné době je na pražské tramvajové síti celkem 207 SSZ, z toho 108 SSZ s preferencí, což činí podíl 52,2 %.

23.03.2008: SSZ Švehlova - BOK zatím na blikačku
Na trati do Hostivaře je nový semafor. SSZ 0.384 Švehlova - BOK vyrostlo mezi zastávkami Na Groši a Hostivařská, v místě nově vznikajícího Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Semafor je vybaven detektory tramvají a výzvovými návěstidly. Zatím je v režimu blikající žluté a po zprovoznění se dá se očekávat, že na něm bude fungovat preference tramvají.

17.03.2008: Opatření: z ulice U Výstaviště zákaz vlevo
V Holešovicích byla provedena místní úprava dopravního režimu, která zvláště v době konání akcí na Výstavišti významně pomůže tramvajím jedoucím ve směru od Výstaviště k Nádraží Holešovice. Z ulice U Výstaviště ve směru od ulice Dukelských Hrdinů již není možné odbočovat vlevo na parkoviště před Arénou HC Sparta. Vozidla ve směru od Prahy 6 tak mohou najíždět k parkovišti jen Bubenskou ulicí, kudy nejezdí MHD. Na úpravu upozorňují informační tabule.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

  NOVINKY
15.04.2021 Obnova semaforu u Právnické fakulty: tramvaj si lépe vytlačí kolonu
Po obnově bylo do provozu uvedeno SSZ 1.071 Čechův most - Dvořákovo nábřeží. Semafor dostal pokročilejší řídicí logiku, která by měla hlavně za silného provozu lépe zajistit vytlačování kolony z mostu před tramvají. Z důvodů nízké šířky jízdního pásu na Čechově mostě se totiž automobily pohybují po kolejích, navíc na konci mostu dávají přednost při odbočování vlevo. Detekce vozidel a nový software a umožní včasnější a delší uplatnění fáze s vyklizovací šipkou od mostu vlevo na Dvořákovo nábřeží. Příznivý vliv by měla mít obnova rovněž na provoz tramvají po mostě v opačném směru, protože signalizace po přihlášení tramvaje před mostem redukuje zelené pro jízdu aut ve směru na most. Před semaforem na druhém břehu by tedy měly tramvaje očekávat mírně kratší kolonu pro vytlačení. Po Čechově mostě jezdí páteřní linka 17. Přes SSZ 1.071 jezdí také autobusová linka 207, jejíž preference byla rovněž vylepšena.

08.04.2021 Vzdálené rádio na Blanické
Finální zlepšení plynulosti provozu tramvajové dopravy nastalo na SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. V rámci opravy tramvajové trati bylo ve směru od náměstí Míru dosazeno vzdálené rádio. To umožňuje s předstihem 10 - 15 sekund před příjezdem tramvaje ke křižovatce sdělit signalizaci směr jízdy vlaku a v ideálním případě udělit tramvaji volno do jízdy. Jedná se o poslední zlepšení pro linky 10 a 16, které započalo na konci roku 2020 obnovou signalizace a zavedením preference. Software semaforu již v té době počítal s budoucím dosazením vzdáleného rádia.

11.03.2021 Zdržování tramvají na Žižkově
Výrazné zhoršení průjezdu tramvají doprovázejí opatření v ulici Jana Želivského při rekonstrukci kanalizace. Ve většině úseku mezi ulicemi Olšanská a U Nákladového nádraží jsou automobily ve směru na jih vedeny v protisměrném jízdním pásu. V křižovatce s ulicí U Nákladového nádraží se vrací zpět. Za tím účelem došlo k dočasné úpravě SSZ 3.310 Želivského - U Nákladového nádraží, které standardně funguje s preferencí tramvají. Nyní semafor umožňuje alespoň prodlužování volna pro tramvaj, přesto dochází ke zdržení MHD ojediněle přes 90 sekund. V případě, že odkloněná vozidla jedou ke křižovatce nesprávně po kolejích, může zdržení tramvaje překročit i dvě minuty. Opatření mají trvat až do konce května. Způsobem, který nezajištuje dostatečnou plynulost provozu tramvají, byla v posledních 2 letech realizována obdobná dopravní opatření také na Poděbradské, Evropské a Vinohradské. Komplikace mohou potkat tramvaje také na linkách 5 a 15 na Olšanském náměstí. V rámci dopravních opatření pro rekonstrukci Koněvovy ulice je volno v oblouku pro tyto linky vybíráno pouze na výzvu. Ovšem nebyla doplněna náhradní detekce tramvají, tedy například kontaktní zámek, a v případě selhání základní detekce dle EOV a kontaktu může dojít i k zastavení provozu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021