O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

09.02.2007: Změna na SSZ pod Letenským tunelem
V souvislosti s rekonstrukcí Štefánikova mostu, která byla zahájena před týdnem, došlo k dočasné úpravě SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Štefánikův most. Odpadl vjezd z mostu a řízení bylo zjednodušeno na prosté dvoufázové, přičemž chodci před nábřeží dostávají volno nadále na výzvu. Nyní na křižovatce probíhá dynamické řízení, ale preference tramvají je zčásti mimo provoz, zřejmě kvůli nefungující detekci tramvají. Té napovídá přítomnost servisní firmy v posledních dnech. V tuto chvíli signalizace dle pozorování preferuje pouze tramvaje do centra. Z těchto důvodů stránky Preference dočasně pozastavily sledování řízení této křižovatky.

06.02.2007: SSZ Patočkova - Bělohorská má být v dubnu
Nový semafor u Břevnovského kláštera by měl být zprovozněn v dubnu. Uvádí to pražská příloha Mf Dnes. SSZ se bude nacházet v místě odbočení tramvaje přes kapacitní komunikaci od Vypichu ke Strahovskému tunelu. Na signalizaci by pravděpodobně měla být absolutní preference tramvají. Hlavním impulsem pro realizaci semaforu byla dopravní nehoda, která se odehrála před pěti měsíci. Při ní na přilehlém přechodu pro chodce usmrtil motocyklista sedmiletého chlapce. Právě dnes začíná soud s obžalovaným.

05.02.2007: Moderátor Kraus ví o preferenci tramvají!
Moderátor Jan Kraus osvědčil v posledním pořadu Uvolněte se, prosím, nejen pohotovost, ale také znalosti. Při rozhovoru s Ivo Kaštanem, jezdcem Rallye Dakar, se zmínil o preferenci tramvají v Praze. „Tady máme taky přechod, že on pozná, že přijela tramvaj. Přijede tramvaj a on jí dá zelenou,“ řekl Kraus. Záznam pořadu je možné zhlédnout zde! Čas: 26:30.

03.02.2007: MHMP: Závazný výklad platnosti značek pro tramvajovou trať nelze dát
Odbor dopravy magistrátu odpověděl na dopis, v němž autoři stránek Preference kladli otázky především k platnosti dopravních značek pro tramvaje. „Je prakticky vyloučeno dát obecně závazný výklad platnosti dopravních značek pro tramvajovou trať,“ píše se v odpovědi. V případě Sokolovské ulice, jež je vzorem nejasného výkladu legislativy, by magistrát řešil snížení rychlosti tramvají osazením drážních značek nad trať. Odpověď zde! Článek s dopisem Magistrátu zde! Stránky Preference čekají také na odpověď Ministerstva dopravy.

01.02.2007: Detektory na Poděbradské jsou zpět
Preference na Poděbradské ulici je už uvedena do původního stavu. Kvůli stržení troleje byly mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry s dopadem i na SSZ Poděbradská - U Elektry ve směru z centra. Nadále však přetrvávají problémy s nespolehlivostí detekce tramvají prováděné na detektorech STOD 1, které mají za příčinu často nefungující preferenci tramvají.

26.01.2007: Na Poděbradské opět výpadek preference
Tři semafory mezi Harfou a Kbelskou, kde byla v roce 2005 zaváděna preference tramvají, mají opět potíže s detekcí. Kvůli stržení troleje, ke kterému došlo v sobotu 20. ledna, jsou mimo provoz odhlašovací detektory SSZ Poděbradská - Podkovářská pro oba směry a preference zde tedy nefunguje. Odhlašovací detektor ve směru z centra je i přihlašovací k SSZ Poděbradská - U Elektry. Ani zde z tohoto směru preference nefunguje. Problémy s detekcí jsou na Poděbradské dlouhodobé a jsou zapříčiněny nespolehlivostí detektorů STOD 1. Ta se nejvíce projevuje na SSZ Poděbradská - U Tesly, kde podle pozorování delší dobu preference prakticky nefunguje. V tuto chvíli tedy ze čtyř semaforů na Poděbradské plně preferuje tramvaje jen jeden. Všechny SSZ jsou na pilotní lince preference č. 3.

06.01.2007: Zahájeno ÚŘ na SSZ Nuselská - Mendíků
Na území Prahy 4 vyroste nový semafor na tramvajové síti. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení na realizaci SSZ 4.463 Nuselská - Mendíků. Informaci zveřejnil Magistrát na úřední desce. Není z ní zřejmé, zdali bude semafor opatřen detekcí a preferencí tramvají. V místě je provozována jedna denní tramvajová linka (č. 11) a jsou zde vhodné podmínky pro absolutní preferenci tramvají. Dokumentaci zpracovává dle webu TSK firma Pragoprojekt.

03.01.2007: Sledování SSZ mezi tržnicí a Vltavskou
Stránky Preference zahajují zkušební sledování řízení dvou semaforů na Bubenském nábřeží mezi zastávkami Pražská tržnice a Vltavská. Reagují tak na fakt, že v roce 2006 byly na semafory z HDŘÚ často nasazovány pevné programy bez preference místo dynamického řízení s preferencí. SSZ Bubenské nábřeží - Argentinská a SSZ Bubenské nábřeží - tramvajová trať zatím nebudou součástí měsíčních souhrnů. V dynamickém řízení funguje pro tramvaje na SSZ jednosměrná preference a v pevném řízení pouze koordinace obou SSZ obvykle při velmi nízké rychlosti jízdy.

25.12.2006: Šteiner: Bumlíky v Zenklově ulici doplníme
Podélné dělící prahy v Zenklově ulici by měly být dodatečně osazeny i do míst, která byla v roce 2006 vynechána. Prohlásil to Radovan Šteiner, radní pro dopravu, pro deník MF DNES. O konkrétních úsecích, kde mají být bumlíky osazeny, list nepíše. V Zenklově ulici bylo osazeno v červnu 2006 celkem 122 metrů dělících prahů, ale byl vynechán mezilehlý úsek o 240 metrech. Na neúplné řešení upozornily i stránky Preference pražských tramvají v tomto článku.

24.12.2006: U Výstaviště podmíněná preference
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ Bubenská - U Výstaviště jako semafor s podmíněnou preferencí. Není přitom vyloučeno, že preference může být v budoucnu označena jako absolutní, ale plynulému průjezdu tramvají uzlem brání provoz AD a častá tvorba kolon na kolejích ve směru od Nádraží Holešovice. Za běžného provozu je tak efekt preference oslaben, protože přihlášený vlak před sebou musí vytlačovat kolonu. Světelná závora pro AD na SSZ Partyzánská - Vrbenského, která by umožnila regulaci kolony, není uplatňována.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 505 |

  NOVINKY
25.01.2019 Semafor na křižovatce Nuselská - Vladimírova s preferencí
Do provozu bylo uvedeno dynamické řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova. Signalizace byla obnovena v závěru roku 2018, avšak bylo třeba provést ještě úpravy software v závislosti na umožnění jízdy autobusů z Nuselské do centra vlevo. Signalizace umí pro tramvaje prodlužovat a krátit vlastní fázi a krátit kolizní fázi. Volna pro tramvaje v obloucích jsou realizována pouze na výzvu a je možné je zařazovat na dvě různá místa v cyklu řízení, vždy však nejvýše jednou za cyklus. V noci je semafor v režimu blikající žluté, kterou si chodci mohou přepnout do řízeného stavu, bez ohledu na nároky tramvají.

25.01.2019 Úprava signalizací na Karlově náměstí
Trojice světelných signalizací od Resslovy ulice až po Štěpánskou je nyní o trochu lépe zkoordinována pro tramvajovou dopravu. SSZ 2.034 Karlovo náměstí - Resslova, 2.038 Ječná - Štěpánská, 2.041 Karlovo náměstí - Ječná prošly úpravami pevného řízení. Na všech signalizacích byl prodloužen cyklus z 54 sekund na 60. Výhodou změny je možnost komfortního projetí dvou vlaků za sebou na Karlově náměstí ve směru od Moráně, čímž se zvyšuje kapacita pro tramvajovou dopravu v přetíženém uzlu. Současně se mírně zlepšuje plynulost provozu na linkách od Ječné vlevo (4, 10, 16). Naopak se mírně zhoršuje plynulost provozu pro linky z Ječné vpravo (6, 22). Pro všechny vlaky by měly být lépe zkoordinovány signalizace po Ječné ulici až ke Štěpánské, o víkendu dokonce až k magistrále. Další případné zlepšení by mohlo přinést až dynamické řízení, které je však závislé na stále odkládaných obnovách semaforů.

20.12.2018 Vršovická v dynamice
Trojice signalizací na Vršovické ulici dostala po letech dynamické řízení s preferencí veřejné dopravy. Jedná se o semafory mezi zastávkami Nádraží Vršovice a Bohemians. SSZ 0.355 Vršovická - U Vršovického nádraží a SSZ 0.315 Vršovická - Petrohradská uplatňují preferenci tramvají prodlužováním vlastní fáze, předvýběrem kolizní a vlastní fáze a vložením fáze. SSZ 0.356 Vršovická - Sportovní preferuje tramvaje prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem vlastní a kolizní fáze. Navíc usnadňuje vyklizování kolejí před přijíždějící tramvají a autobusu vypnutím zelené pro auta do centra. Na prostřední signalizaci Petrohradská funguje současně preference autobusů. Situaci zde komplikuje zábor ve vozovce, který zkracuje řadicí pruh, čímž je snížena kapacita křižovatky. Prověření se navíc dočká detekce. Trojice signalizací byla obnovena do roku 2015. Preference nyní chybí doplnit na signalizaci u Slavie a celková obnova ještě bude provedena na Kubánském náměstí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019