Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 |

07.12.2007: SSZ Karlovo náměstí - Odborů také bliká
Další semafor byl upraven tak, aby na něm řidiči tramvají byli informování o blížícím se signálu stůj. SSZ Karlovo náměstí - Odborů bylo doplněno výzvovými návěstidly, která upozorňují blikáním na každou změnu signálu. Semafor funguje v pevném řízení bez preference.

06.12.2007: U Výtoně je další upozornění na signál stůj
Praha má další křižovatku, kde jsou řidiči tramvají varováni před nástupem signálu stůj. SSZ Rašínovo nábř. - Libušina bylo ve směru do centra vybaveno výzvovým návěstidlem, které před ukončením volna bliká. Semafor z tohoto směru nadále zůstává bez preference tramvají, protože při úpravě v roce 2004 byla opomenuta realizace přihlašovacího detektoru. Upozornění na blížící se signál stůj v Praze funguje také na SSZ Trojská - Pod Lisem.

26.11.2007: Praha 8 nechce BUSpruh V Holešovičkách
Druhý nejdelší vyhrazený pruh v Praze bude zrušen, pokud město přistoupí na požadavek Prahy 8. Ta chce zrušit kilometrový BUSpruh v ul. V Holešovičkách, nejúčinnější preferenční opatření pro autobusy na svém území. Podle Michala Kindla, zástupce starosty není po prodloužení metra C do Ládví opatření potřeba. „Pruh bychom chtěli využít pro parkování kvůli bezpečnosti chodců. Řidiči totiž často nezvládnou řízení auta a vyjedou z jízdního pruhu až na chodník. Parkující vozy by se staly přirozenou zábranou,“ argumentuje Kindl na webu radnice. Ulice v Holešovičkách bývá ve špičkách zahlcena popojíždějícími auty, vozy MHD zde jezdí v intervalu 4 minuty. Praha 8 v minulosti zablokovala řadu preferenčních opatření na svém území, zmíněný BUSpruh byl již zkrácen, či byla opakovaně znemožněna realizace dělících prahů podél tramvajových kolejí v části Zenklovy ulice.

23.11.2007: SSZ na Palachově náměstí je opravené
Detekce tramvají na SSZ 1.056 Křižovnická - Kaprova je již v pořádku. Byla opravena závada, která znemožňovala preferenci tramvají ve směru z centra. Problémy s detekcí se na místě přes řadu oprav vyskytovaly dlouhodobě, proto není zcela vyloučeno, že se závada opět projeví.

14.11.2007: Signalizace u Pražského hradu upravena
SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu nyní projíždějí tramvaje plynuleji. V rámci ukončování zkušebního provozu signalizace došlo k úpravě, díky které je urychleno zařazování signálu volno pro tramvaje, a to až o 15 sekund. Nyní tak projíždí každá první tramvaj plynule, nebo jen s nepatrným zdržením. Stránky Preference pražských tramvají tedy označují semafor jako s absolutní preferencí, místo původní podmíněné. SSZ bylo rekonstruováno do současné podoby v roce 2006 a stránky Preference tehdy upozornily na některé nedostatky v řízení.

13.11.2007: Rekonstrukce SSZ Sokolovská - Vacínova
Na pražské tramvajové síti má dojít k zavedení další preference tramvají na světelné signalizaci. Pražský magistrát zahájil územní a stavební řízení na rekonstrukci SSZ 8.204 Sokolovská-Vacínova. Informoval o tom server města. Semafor se nachází na úseku mezi Balabenkou a horní Pamlovkou a vlaky jím projíždějí pouze manipulačně (linky 12 a 15). Součástí řešení mají být i trolejové kontakty, proto lze očekávat zavedení preference. Dosud nebyla zahájena také připravovaná rekonstrukce sousedního SSZ Sokolovská-Zenklova (horní Palmovka), která je klíčová pro zrychlení provozu tramvají v tomto uzlu.

02.11.2007: SSZ Sokolovská - Za Invalidovnou: preference
Na SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou v Praze 8 byla dodatečně uvedena do provozu podmíněná preference tramvají. Ta je zajištěna předvýběrem a prodlužováním signálu volno pro tramvaje. Detekci tramvají zajišťují kontakty PTK1. Křižovatkou nyní projíždí cca 75% vlaků bez zdržení.

31.10.2007: Nový semafor na Sokolovské spuštěn. Je bez preference tramvají!
V rámci prodloužení komunikace Pobřežní bylo uvedeno do provozu nové SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou. Je zde zřízena z obou směrů tramvajová detekce, ovšem semafor na tramvaje nijak nereaguje. Zdržení tramvají na jednoduché křižovatce dosahuje v některých případech až jedné minuty. Není zřejmé, zdali je nefungující preference tramvají způsobena nedostatky v dopravním řešení, nebo závadou detekce tramvají. SSZ je zatím v provizorním režimu.

25.10.2007: SSZ Palackého náměstí po rekonstrukci
Po rekonstrukci křižovatky bylo uvedeno do provozu obnovené SSZ Palackého náměstí. Nové řešení signalizace respektuje, že byly doplněny chybějící kolejové oblouky. Byla vylepšena detekce tramvají z Palackého mostu a od Moráně. Ovládání výhybek je propojeno s SSZ pro zajištění směrové detekce. Ve směru od Moráně jsou na kolejích nově provozovány autobusy linky 176, pro jejich detekci v zastávce je využita kamera. Řízení semaforu však není vyladěné a zatím zdaleka neodpovídá nárokům tramvají i dalších účastníků provozu. Nárazově se z různých směrů tvoří kolony vlaků.

14.10.2007: SSZ U Výstaviště - Bubenská: nová detekce
Na SSZ 7.171 U Výstaviště - Bubenská byl změněn způsob odhlašování tramvají. V místech odhlášení byly v obou směrech vyměněny nefungující indukční čidla za klasické kontakty PTK1. V místech přihlášení jsou osazena nadále indukční čidla firmy Elektroline, která by měla být funkční. Díky úpravě opět začala fungovat preference tramvají ve směru od Nádraží Holešovice, z opačného směru pravděpodobně ale detekce nefunguje, protože SSZ na tramvaje z tohoto směru nereaguje. Navíc dochází k zásahům HDŘÚ, která na SSZ opět nasazuje pevné programy bez preference tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 |

  NOVINKY
18.12.2020 Semafor na Blanické šetří po obnově hodně času
V centru Prahy zmizel další významný zdroj zdržení tramvají. Po obnově bylo uvedeno do provozu SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. Styková křižovatka, přes kterou v současné době projíždí v odpolední špičce 84 tramvajových spojů za hodinu, nově uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Manipulační oblouk Jana Masaryka - Blanická v obou směrech se vybírá pouze na výzvu. Oblouk pro linky 10 a 16 se vybírá společně s vozidly z Blanické nebo chodci přes horní část Francouzské. Byla doplněna druhá návěstidla od Blanické vpravo a od náměstí Míru přímo, což se také projevilo ve zvýšení plynulosti provozu. V budoucnosti by mělo být doplněno vzdálené rádio od náměstí Míru, které ještě zvýší plynulost jízdy pro tramvaje odbočující do Blanické.

16.12.2020 Přesmyk na Zlíchově řídí nová signalizace
V rámci dokončení rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici a mostu přes železniční trať na Zlíchově bylo uvedeno do provozu SSZ 5.876 Na Zlíchově - Ke Sklárně. Semafor řídí přesmyk mezi tramvajemi a automobily, který vzniknul přeložením trati v Nádražní ulici vedle pozemní komunikace. Preference je řešena jako absolutní vkládáním fáze pro tramvaje pouze na výzvu na dvě místa v cyklu řízení s možností prodlužování. V budoucnosti se počítá se vznikem dalšího semaforu o sto metrů dál ve směru do centra, na připojení připravovaného Dvoreckého mostu.

16.12.2020 Preference na Zborovské
Na SSZ 5.068 Lidická - Zborovská byla uvedena do provozu preference tramvají. Realizuje se předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze. O prodlužování signálu volno pro přihlášenou tramvaj informují řidiče výzvová návěstidla. Oproti původnímu řízení se tramvajové volno standardně vybírá až na konci cyklu. Na původním místě se vybírá jen při nároku tramvaje a na konci se v takovém případě již nevybere, pokud se opět nepřihlásí tramvaj. Vložená fáze je nově povolena i v nočních a víkendových programech a umožňuje i přecházení souběžným chodcům. Křižovatka je velmi zatížena tramvajovou i kolizní automobilovou dopravou. Úprava signalizace navazuje na obnovu, která byla provedena v roce 2018. Změna na Zborovské je letos již pátou zřízenou preferencí na trase linky 5. Kromě Zborovské se nově uplatňuje také na Bulharu, nebo na křižovatce Vinohradská - Želivského.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021