O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 493 |

16.11.2006: Rekonstrukce Štefánikova mostu 2007
Návrh rozpočtu města Prahy na rok 2007 počítá s rekonstrukcí Štefánikova mostu. Podle deníku Právo bude oprava stát přes 260 miliónů korun. V rámci akce by měla být odstraněna omezená rychlost pro tramvaje (30 km/h), zrušen zákaz potkávání vlaků v obloucích u Letenského tunelu, zavedena preference tramvají na SSZ Revoluční - Řásnovka a vylepšena preference na SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most. Rozpočet bude schvalovat zastupitelstvo na ustavovacím zasedání 30. 11. Oprava měla proběhnout už letos při výluce náměstí Republiky, ale chyběly finance. Příští rok tedy proběhne několikaměsíční výluka znovu.

14.11.2006: Na Chodovské upravena data pro tramvaje
Nové SSZ Chodovská - výjezd tramvají bylo upraveno za účelem včasnějšího výběru tramvajového volna z centra. Rychleji jedoucí tramvaje totiž byly nuceny před signalizací zbytečně brzdit, přestože nepřekračovaly povolenou rychlost. Na nedostatek v červnu upozornily stránky Preference. Signalizace je v provozu od 1. června 2006, funguje v režimu trvale blikající žluté přerušované výzvou tramvají, které mají zajištěnu absolutní preferenci.

13.11.2006: Nový bumlík v ulici Dukelských hrdinů
V Holešovicích přibylo 64 metrů podélného dělícího prahu. Byl umístěn do ulice Dukelských hrdinů před křižovatku s ulicí Strojnickou ve směru z centra. Bumlík segreguje tramvajovou dopravu před stopčárou signalizovaného přechodu a omezuje nelegální parkování. Foto zde! V místě občas docházelo k vzájemnému blokování tramvají a aut. Opatření nejvíce pomůže při nárazových akcích na Výstavišti, kdy se v tomto směru tvoří kolony vozidel. V Praze se nyní nachází podél tramvajových tratí 8800 metrů dělících prahů, z toho 416 jich bylo osazeno v roce 2006.

13.11.2006: Tramvaje se vrátily do Partyzánské ulice
V neděli 12. listopadu byl obnoven provoz na úseku tramvajové trati v Partyzánské ulici mezi zastávkami Výstaviště a Nádraží Holešovice, kde probíhala výluka kvůli havárii inženýrských sítí. V obvyklé trase jezdí linky 14, 17 a 53. Ulice je zatím nadále ve směru z centra neprůjezdná pro automobilovou dopravu, jež zůstává odkloněná do přetížené ulice Na Zátorách. Na křižovatce Argentinská - Plynární se proto v běžném provozu nadále používá pevné řízení, které zlepšuje dopravní situaci v ulici Na Zátorách. Výluka v Partyzánské trvá od 24. října, podle původních odhadů měla skončit 7. listopadu.

04.11.2006: SSZ u Výstaviště zařazeno do sledování
Stránky Preference pražských tramvají budou sledovat způsob řízení SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, na které jsou z HDŘÚ nasazovány pevné programy. Údaje budou od listopadu součástí měsíčních přehledů, které obsahují záznamy o dalších sedmi semaforech. Důvodem k tomuto kroku je, že i po říjnové úpravě řídící logiky semaforu zde nadále dochází k vypínání preference. Právě preference byla přitom provedenou úpravou výrazně zlepšena.

27.10.2006: Zahájeno územní řízení na nová SSZ
Bylo zahájeno územní řízení na výstavbu dvou zcela nových semaforů na tramvajové síti v Praze, které by mohly zrychlit provoz tramvají na dvou místech s odbočením z hlavní komunikace. První SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se bude nacházet na trati do Řep v odbočení tramvají z ulice Plzeňská. Druhým je SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská na trati na Bílou horu u zastávky Břevnovský klášter. Obě signalizace by měly být vybaveny detekcí tramvají.

27.10.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Pokračuje příprava k rekonstrukci další signalizace na tramvajové síti. Magistrát hl. m. Prahy - odbor dopravy vydal rozhodnutí o umístění stavby SSZ 3.377 Korunní - Benešovská. Signalizace má vzniknout v místě stávajícího SSZ, které funguje bez preference tramvají. Nové zařízení má být vybaveno detektory tramvají a lze tedy očekávat zavedení preference.

20.10.2006: Signalizace u Výstaviště doladěna
Byla doladěna nová řídící logika SSZ 7.133 Dukelských hrdinů - U Výstaviště, čímž byl odstraněn nedostatek v řízení, na který upozornil minulý týden web Preference. Přibližně čtvrtina vlaků odbočujících do smyčky neměla zajištěn včasný výběr volna a musela čekat do další nejbližší polohy v cyklu, čímž docházelo ke zdržení až 30 sekund. K doladění došlo pouze týden po spuštění nové logiky. Nyní signalizace odbavuje všechny tramvaje s nulovým nebo s minimálním zdržením a ve směru od Nádraží Holešovice se zde už netvoří kolony vlaků. Stránky Preference budou sledovat poslední problém SSZ, vypínání preference z HDŘÚ mezi 16. a 17. hodinou pracovních dnů.

13.10.2006: Příprava SSZ Bubenská - U Výstaviště
Pokračuje příprava realizace SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Křižovatka se nachází u výjezdu z holešovického Výstaviště, v době větších akcí v areálu ji obvykle ručně řídí policisté. Signalizace by měla být přenosná. Tento způsob realizace by měl umožnit ověření prospěšnosti zařízení. Jedná se totiž o místo, které je dopravně přetížené. MHD přitom v současnosti těží z toho, že je vedena po hlavní komunikaci. TSK zadala podle své centrální evidence smluv vypracování úpravy dopravního řešení. Zda bude na SSZ fungovat preference tramvají není z dostupných informací zřejmé.

12.10.2006: Nová signalizace Patočkova - Bělohorská
Přípravy k realizaci SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská opět pokročily. Technická správa komunikací zadala vypracování projektu dopravního řešení. Křižovatka se nachází u zastávky Břevnovský klášter a je vhodná pro absolutní preferenci tramvají. Vlaky zde ve směru z centra musejí nyní dávat přednost vozidlům jedoucím na hlavní komunikaci. V opačném směru mají přednost, protože odbočují z hlavní vpravo. Signalizací lze zajistit vyšší bezpečnost provozu a také vyšší rychlost a přesnost tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 493 |

  NOVINKY
14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.

11.06.2018 Cestovní rychlost tramvají nepatrně klesla
18,7 km/h byla průměrná cestovní rychlost tramvají v Praze v roce 2017. Údaj byl zveřejněn v Ročence dopravy, kterou každoročně vydává Technická správa komunikací. Jedná se o pokles o desetinu kilometru v hodině. Nejvyšší průměrná cestovní rychlost byla dosažena v roce 2010, a to 19,0 km/h. Z údajů zveřejněných v minulosti také vyplývá, že například v roce 1981 byla tato hodnota pouze 15,7 km/h. Příznivě na cestovní rychlost působí preference tramvajové dopravy a obvykle také rekonstrukce tratí. Nepříznivě naopak například komplikovaná dopravní situace, nevhodné stavební úpravy a zvyšování počtu zastávek. Autobusy MHD v Praze dosáhly v loňském roce cestovní rychlosti 23,9 km/h.

28.05.2018 Pevný program na horním Míráku
Na SSZ 2.332 náměstí Míru – Francouzská nefunguje preference tramvají. Signalizace byla přepnuta do pevného řízení. Stalo se tak na přelomu dubna a května poté, co se v místě někdy tvořily kolony aut jedoucích od Rumunské ulice, tedy v kolizním směru s tramvajemi a autobusy. Preference byla na signalizaci zavedena v únoru tohoto roku, po několika letech dynamického řízení bez preference, které provázelo občasné vynechání volna pro tramvaj, zvláště za slabšího provozu. Další vývoj může přinést dlouhodobě ponechání pevného řízení bez preference, nebo vyladění, omezení či zrušení preference MHD v dynamickém řízení, nebo také vyladění videodetekce pro autobus, která v určitých podmínkách vyvolávala falešné preferenční nároky. Pro úspěšné řešení lokality je důležitá i změna sousedního SSZ Francouzská - Blanická, které funguje v pevném řízení a působí rovněž značná zdržení především MHD.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018