O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

02.12.2006: Nový bumlík ve Francouzské ulici
Ve Francouzské ulici na Praze 2 byl osazen podélný dělící práh v úseku mezi ulicemi Sázavská a Blanická ve směru do centra. Foto zde! Délka bumlíku je 62 metrů a zajistí mimo jiné nerušený příjezd tramvají od zastávky Jana Masaryka k SSZ Francouzská - Blanická, které však funguje bez preference. V roce 2006 bylo v Praze zatím osazeno 478 metrů dělících prahů. Celková délka prvků ve městě dosahuje 8865 metrů.

01.12.2006: Rajská otočena
Dopravní situace u terminálu MHD Nádraží Holešovice by se měla částečně zlepšit. Byla otočena směrnost Rajské ulice, již používali řidiči k objíždění kolony v ulici Železničářů při jízdě ve směru z centra na most Barikádníků. Docházelo tím k zahlcování Plynární ulice přibližně v úseku Za Papírnou - Železničářů. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu se obtížně zařazovaly do kolony a blokovaly tramvaje přihlášené k SSZ Argentinská - Plynární. Kolona dosahovala občas až k ulici Na Zátorách, kde dále zdržovala tramvaje. Nyní lze Rajskou projet jen od Plynární k Železničářů.

30.11.2006: SSZ Plzeňská - Makovského má ÚR
Výstavba SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se blíží. Magistrát hl. m. Prahy vydal rozhodnutí o umístění stavby. Informaci uvádí úřední deska Magistrátu. SSZ bude v místě odbočení tramvají z Plzeňské ulice k sídlišti Řepy. Bude vybaveno tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference. V místě lze dosáhnout absolutní preference. Signalizace bude zřejmě v koordinaci se sousedním SSZ Plzeňská - Jeremiášova. Podle webu TSK bylo vypracování dopravního řešení zadáno firmě DIP Marek. Výstavbu lze očekávat na začátku roku 2007.

29.11.2006: MHMP: Dopravní značky pro tramvaje mimo vozovku neplatí
Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy se vyjádřil k návrhu na doplnění dopravních značek v Sokolovské ulici, jež omezují nejvyšší povolenou rychlost v místech příčných prahů, o dodatkové tabulky MIMO TRAM. Magistrát nepovažuje doplnění za nutné. Zastává názor, že pro tramvaje jedoucí mimo vozovku, tedy například na oddělených tělesech jako v Sokolovské ulici, neplatí dopravní značky. Odpověď zde! Článek s návrhem zaslaným Magistrátu zde! Stránky Preference se budou problematice nadále věnovat.

22.11.2006: SSZ Patočkova - Bělohorská bude už v lednu
Nové SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská by mělo být realizováno a zprovozněno v lednu roku 2007. Vyplývá to z informací v deníku MF DNES. Signalizace u Břevnovského kláštera má zajistit mimo jiné bezpečné křížení tramvají s automobilovou dopravou na přejezdu. Místní podmínky umožňují dosáhnout absolutní preference tramvají. Výstavbu signalizace urychluje především nebezpečný přilehlý přechod pro chodce. V říjnu zde došlo k usmrcení sedmiletého chlapce. I přechod bude v rámci realizace semaforu zasignalizován.

16.11.2006: Partyzánská otevřena, Zátory jsou volné
Automobily se více než po třech týdnech vrátily do Partyzánské ulice a už nemusejí ve směru na most Barikádníků projíždět po kolejích ulicí Na Zátorách, kde se tvořily kolony. Uzavírka kvůli havárii inženýrských sítí trvala od 24. října, obousměrně zastavila provoz tramvají a ve směru z centra zastavila také automobily. Tramvaje se do ulice vrátily 12. listopadu, auta nyní.

16.11.2006: Rekonstrukce Štefánikova mostu 2007
Návrh rozpočtu města Prahy na rok 2007 počítá s rekonstrukcí Štefánikova mostu. Podle deníku Právo bude oprava stát přes 260 miliónů korun. V rámci akce by měla být odstraněna omezená rychlost pro tramvaje (30 km/h), zrušen zákaz potkávání vlaků v obloucích u Letenského tunelu, zavedena preference tramvají na SSZ Revoluční - Řásnovka a vylepšena preference na SSZ nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most. Rozpočet bude schvalovat zastupitelstvo na ustavovacím zasedání 30. 11. Oprava měla proběhnout už letos při výluce náměstí Republiky, ale chyběly finance. Příští rok tedy proběhne několikaměsíční výluka znovu.

14.11.2006: Na Chodovské upravena data pro tramvaje
Nové SSZ Chodovská - výjezd tramvají bylo upraveno za účelem včasnějšího výběru tramvajového volna z centra. Rychleji jedoucí tramvaje totiž byly nuceny před signalizací zbytečně brzdit, přestože nepřekračovaly povolenou rychlost. Na nedostatek v červnu upozornily stránky Preference. Signalizace je v provozu od 1. června 2006, funguje v režimu trvale blikající žluté přerušované výzvou tramvají, které mají zajištěnu absolutní preferenci.

13.11.2006: Nový bumlík v ulici Dukelských hrdinů
V Holešovicích přibylo 64 metrů podélného dělícího prahu. Byl umístěn do ulice Dukelských hrdinů před křižovatku s ulicí Strojnickou ve směru z centra. Bumlík segreguje tramvajovou dopravu před stopčárou signalizovaného přechodu a omezuje nelegální parkování. Foto zde! V místě občas docházelo k vzájemnému blokování tramvají a aut. Opatření nejvíce pomůže při nárazových akcích na Výstavišti, kdy se v tomto směru tvoří kolony vozidel. V Praze se nyní nachází podél tramvajových tratí 8800 metrů dělících prahů, z toho 416 jich bylo osazeno v roce 2006.

13.11.2006: Tramvaje se vrátily do Partyzánské ulice
V neděli 12. listopadu byl obnoven provoz na úseku tramvajové trati v Partyzánské ulici mezi zastávkami Výstaviště a Nádraží Holešovice, kde probíhala výluka kvůli havárii inženýrských sítí. V obvyklé trase jezdí linky 14, 17 a 53. Ulice je zatím nadále ve směru z centra neprůjezdná pro automobilovou dopravu, jež zůstává odkloněná do přetížené ulice Na Zátorách. Na křižovatce Argentinská - Plynární se proto v běžném provozu nadále používá pevné řízení, které zlepšuje dopravní situaci v ulici Na Zátorách. Výluka v Partyzánské trvá od 24. října, podle původních odhadů měla skončit 7. listopadu.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

  NOVINKY
20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.

04.10.2018 Elsnicovo náměstí v dynamice s preferencí. Harfa také
Dvě signalizace ve východní části města, které prošly obnovou, už fungují v dynamickém řízení. Preference se vrátila na SSZ 8.251 Zenklova - Elsnicovo náměstí, přestože na Zenklově ulici nadále probíhají dopravní opatření pro její rekonstrukci. Preference je zatím v dočasném režimu, nefungují například některé kontakty a výzvová návěstidla. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S preferencí funguje také obnovené SSZ 9.212 Harfa. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Kromě toho zde funguje také preference autobusů, které jezdí v kolizním směru. Na signalizaci se zásadně změnil způsob fázování, kdy levá odbočení jsou vybírána současně, čímž se zjednodušilo řízení a snížila délka cyklu.

08.09.2018 Na Zenklovu se vrátila preference zatím jen částečně
Po osmiměsíční výluce byl obnoven provoz tramvají v Zenklově ulici. V rámci rekonstrukce uličního prostoru byly obnoveny dvě signalizace. SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí na mostě přes Rokytku zatím funguje v pevném řízení bez preference tramvají. V noci je vypnuté do blikající žluté. V místě probíhají dopravní opatření pro dokončení mostu a okolí. SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru vznikla v místě bývalé signalizace na přechodu u zastávky Stejskalova. Nově řídí celou křižovatku a přístup na nové zastávkové ostrůvky. Signalizace již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V souvislosti s rekonstrukcí tratě byla také upravena SSZ 8.235 na Bulovce. Na signalizace byla vyladěna preference tramvají, autobusů a vylepšeny podmínky pro chodce.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018