O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

30.06.2006: Další preference autobusů na křižovatkách
Dochází ke spuštění preference autobusů na dalších pěti křižovatkách. Jedná se o SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná, 8.278 Ďáblická - Střelničná, 8.662 Střelničná - Rochlická, 9.246 Vysočanská - Levínská a 9.250 Vysočanská - Teplická. Preference bude zprovozněna postupně do pondělí. Preference tramvají na SSZ Klapkova - Střelničná nebyla v rámci úpravy zavedena. Celkem je v Praze 24 SSZ s preferencí autobusů, z toho na 19 SSZ funguje aktivní detekce vozidel, na 5 SSZ pasivní detekce.

27.06.2006: Nové bumlíky v Zenklově ulici
V Zenklově ulici ve směru do centra byly osazeny podélné dělící prahy. Celkem bylo mezi zastávky Bulovka a Vosmíkových umístěno 122 m bumlíků, které oddělují tramvajovou trať od vozovky. Prvky jsou ve třech úsecích. První v délce 22 m za křižovatkou s ulicí Na Stráži, další dva po 50 m mezi Primátorskou a Nad Sýpkem. Tvarovky však nejsou osazeny v mezilehlém úseku o délce cca 240 m, kde vedle kolejí parkují auta. Zde byly nalepeny reflexní knoflíky. Pokud je podoba opatření konečná, přínos pro preferenci MHD bude minimální.

26.06.2006: Nový detektor na Balabence funguje
Přihlašování tramvají k SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy už je podle všeho úspěšně vyřešeno. Podle zkušeností řidičů bylo dříve nutno projíždět místem přihlášení rychlostí do 25 km/h, jinak se tramvaj k SSZ nepřihlásila a volno nepadlo. Jak uvedly stránky Preference, v první polovině června byl kontakt PTK1 nahrazen dvojitou podélnou pružinou. Ta zajišťuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Jinde se obdobný problém přihlašování dle rychlosti jízdy u brnkaček nebo PTK1 nevyskytuje.

16.06.2006: Preference BUS na dalších čtyřech SSZ
Do zkušebního provozu byly uvedeny další signalizace s preferencí BUS při použití aktivní detekce. Jedná se o SSZ 8.240 Horňátecká - Třeboradická, 8.243 Střelničná - Zdibská, 9.248 Vysočanská - Veltruská a 9.249 Vysočanská - Jiřetínská. Řízení signalizací je ovlivňováno aktuálními nároky autobusů MHD, které vysílají signál do řadiče SSZ. Lokalizaci vozidel zajišťují inframajáky. Preference tramvají na SSZ Střelničná - Zdibská nebyla v rámci úpravy zavedena. Do konce měsíce mají být zprovozněny další upravené semafory s preferencí autobusů.

15.06.2006: Křižovatku u Hradu bude řešit Magistrát
Dopravní značení na křižovatce Mariánské hradby - U Prašného mostu by měl znovu prověřit Magistrát hl. m. Prahy. Uvádí to stránky odborového sdružení OSPEA. Prověření doporučilo Ministerstvo dopravy ČR, jež věc postoupilo MHMP v reakci na žádost, kterou na MDČR zaslala OSPEA. Na křižovatce došlo během května ke změně dopravního značení v souvislosti s rekonstrukcí SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. O nedostatcích a chybách řešení informovaly v minulém měsíci také stránky Preference pražských tramvají.

11.06.2006: Přihlašovací detektor na Balabence
Na SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy byl osazen nový přihlašovací detektor. Jedná se o dvojitou podélnou pružinu, tedy stejné zařízení, které je umístěno na mostě Legií. Na Balabence jsou tramvaje od Harfy často registrovány jen při nízké rychlosti. Dvojitá podélná pružina umožňuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Původně zde byla použita brnkačka, kterou bezúspěšně nahradil spolehlivější kontakt PTK1. Výsledky posledního opatření budeme sledovat.

02.06.2006: Úprava SSZ u zastávky Depo Hostivař
Bylo upraveno SSZ 0.632 Černokostelecká - Sazečská u tramvajové zastávky Depo Hostivař, která se nachází v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Byl navíc vybudován signalizovaný přechod také na druhém konci nástupišť. Na signalizaci funguje podmíněná preference, která je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním tramvajové fáze. Stránky Preference budou o změně na této křižovatce podrobně informovat.

01.06.2006: SSZ Spořilov bylo spuštěno
Po několikaměsíčních odkladech bylo spuštěno SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází v odbočení tramvaje z Chodovské ulice na vlastní těleso ke smyčce Spořilov. Účelová světelná signalizace, která má zajistit bezpečný a plynulý průjezd tramvají, byla realizována na konci minulého roku, její spuštění však bylo několikrát odloženo. V poslední fázi bylo podle stránek DP - aréna vyřizováno k realizovanému SSZ stavební povolení. Na signalizaci funguje preference tramvají. Jedná se o jubilejní 200. signalizaci na tramvajové síti v Praze. Podíl SSZ s preferencí nyní dosahuje 49 %.

28.05.2006: SSZ Sokolovská - Za Invalidovnou
Bylo vydáno územní rozhodnutí na výstavbu SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou, které bude umístěno na tramvajové trati v Sokolovské ulici v souvislosti s realizací stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Na signalizaci budou zřízeny mimo jiné čtyři tramvajové detektory, odhlašovací přímo v křižovatce a přihlašovací ve vzdálenosti cca 230 m východně od křižovatky a ve vzdálenosti cca 300 m západně od křižovatky. Informaci uvádí úřední deska MHMP.

25.05.2006: SSZ Spořilov
Světelná signalizace 4.040 Chodovská - výjezd tramvají by měla být uvedena do provozu 1. června. Uvádí to stránky DP - arény. Jedná se už o několikátý plánovaný termín spuštění. Pokud k němu tentokrát dojde, bude to až půl roku poté, co byla výstavba SSZ zahájena. Semafor se nachází na odbočení tramvají z Chodovské ulice na vlastní těleso, které vede ke smyčce Spořilov. Měla by na něm fungovat preference tramvají.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 473 |

  NOVINKY
15.01.2017 Vypnutá preference na SSZ Plzeňská - Erbenova a Mahenova
Mimo provoz je preference tramvají na dvou signalizacích na Plzeňské ulici. Jedná se o SSZ 5.508 Plzeňská - Mahenova, která se nachází v zastávce U Zvonu, a nedaleké SSZ 5.647 Plzeňská - Erbenova. Signály volno jsou v současnosti ukončovány zcela náhodně i přímo před tramvají. Dochází ke snížení plynulosti dopravy, nárůstu jízdních dob i spotřeby trakční energie. Obě signalizace byly provozovány v koordinaci pro silniční dopravu s absolutní preferencí tramvají, která v případě potřeby umožnila modifikaci řízení v reálném čase tak, aby i tramvaje, které mají kvůli zastávkám jiný charakter pohybu po Plzeňské než silniční vozidla, projížděly křižovatkami pokud možno plynule. K vypnutí preference došlo již na konci roku 2016.

23.12.2016 Zóna 30 ve Štefánikově ulici neplatí pro tramvaj
Zmírnění dopadu zavedení zón 30 na tramvajovou dopravu v oblasti Smíchova dosáhla poslední úprava provedená ve Štefánikově ulici. Ke značce zóny s omezením rychlosti byly doplněny podtabulky MIMO TRAM, které tak umožňují hromadné dopravě průjezdu rychlostí do 50 km/h. Změnu doporučila dopravní komise Prahy 5. Současně tato komise i rada městské části podporuje zavedení preference tramvají na několika světelných křižovatkách v oblasti Malého smíchovského okruhu, včetně SSZ Štefánikova – Kartouzská. Ve věci signalizací je kompetentním úřadem pražský magistrát. Nadále zatím zůstávají zóny 30 v tramvajové síti v části Nádraží ulice v úseku Anděl – Vltavská a také v Lidické, mezi Andělem a zastávkou Zborovská.

07.09.2016 Výhybka pod tunelem: 50 km/h
Na nové rychlostní výhybce na nábřeží Kapitána Jaroše byla po necelých dvou týdnech provozu zvýšena rychlost na cílových 50 km/h v přímém směru. Do odbočky nadále zůstane rychlost 30 km/h. Bylo také upraveno SSZ 7.002 nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, která nyní reaguje na směrové přihlášení tramvaje ve směru do centra. Pokud se na vzdáleném rádiu, které primárně slouží ke stavění výhybky, přihlásí tramvaj na most a současně jsou přihlášeni chodci přes most, vyberou se chodci v předstihu tak, aby při příjezdu tramvaje k SSZ již v optimálním případě svítilo volno vlevo. Díky zřízení rychlostní výhybky se zkrátila doba průjezdu tramvaje přibližně o 10 sekund.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017