O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 477 |

09.05.2006: Pražský hrad
Bylo spuštěno zrekonstruované SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. Na signalizaci byla při této příležitosti zavedena preference tramvají. Při nároku tramvaje je znemožněn vjezd automobilů z bočního směru i odbočení z hlavní komunikace přes kolejové těleso. Na signalizaci se předpokládá nepřetržitý provoz. V době výpadku SSZ budou muset tramvaje dávat přednost automobilům vyjíždějícím z parkoviště. Stránky Preference zařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají a připravují materiál o rekonstrukci.

08.05.2006: Letenský tunel
V důsledku omezení na nábřeží E. Beneše a Kpt. Jaroše je dočasně vypnuta preference tramvají na křižovatce nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem bude uzavřena do 14. května. Doprava je vedena vrchem křižovatkou. Na ní došlo k úpravě řízení SSZ. Namísto dynamického řízení s preferencí je použit pevný třífázový program bez preference. Pro automobily je zakázáno levé odbočení z nábřeží E. Beneše do tunelu.

05.05.2006: Bodový systém
Za porušení zákazu stání a zastavení nebudou udělovány trestné body. Změnu schválila Poslanecká sněmovna na návrh Senátu. Řidičům, kteří poruší zákaz stání a zastavení, budou nadále ukládány pouze pokuty. Senátoři a poslanci vyšli vstříc především zasilatelským a zásobovacím firmám, které často obtížně hledají místo k zaparkování a porušují zákon. V Praze způsobují řidiči nevhodně zaparkovanými vozidly ve velké míře mimo jiné zhoršování plynulosti a bezpečnosti provozu včetně MHD, zvláště pak tramvají. Problematické je také stání v prostoru zastávek. Předloha čeká na podpis prezidenta, účinnosti by měla nabýt 1. července.

03.05.2006: Preference na SSZ Branická - Modřanská
Byla zprovozněna preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská. Autobusy vybavené mobilním zařízením pro komunikaci s řadičem SSZ si mohou ve směru do centra přednostně nárokovat signál volno. Na zprovoznění preference na SSZ naváže zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy v ulici ke Krči, který zajistí plynulý příjezd vozidel MHD blíže ke křižovatce. Realizace se předpokládá v první polovině května.

02.05.2006: Poděbradská
V Poděbradské ulici je stále mimo provoz preference tramvají na SSZ. Dvě signalizace (Poděbradská - U Tesly a Poděbradská - U Elektry) nereagují na tramvaje z obou směrů, jeden semafor (Poděbradská - Podkovářská) reaguje pouze na tramvaje ve směru z centra. Podle centrální evidence smluv TSK zajistí opravu detekce tramvají firma AŽD. Preference tramvají na čtyřech SSZ v Poděbradské ulici byla zprovozněna právě před rokem, ale zhruba po půlroce byla z větší části vyřazena kvůli výměně sloupů veřejného osvětlení, na které byly navěšeny kabely od detektorů. Ty bude třeba zakopat do země.

28.04.2006: Pražský hrad
U zastávky Pražský hrad budou tramvaje dávat při vypnuté signalizaci přednost autům, které vjíždějí a vyjíždějí z parkoviště. Vyplývá to z místní úpravy na křižovatce Mariánské hradby - U Prašného mostu, kde dochází k dokončování rekonstrukce SSZ 1.146. Proti řešení v neprospěch tramvají, které je obdobné jako na třech SSZ barrandovské trati, se Dopravní podnik neúspěšně odvolal. Plynulý průjezd MHD však bude zřejmě zajištěn preferencí tramvají při fungující signalizaci, u níž se předpokládá nepřetržitý provoz, tedy včetně nočních hodin. Nyní je umístěna veškerá výstroj SSZ (sloupy, návěstidla, detektory, tlačítka atd.), zbývá dokončit dlažby, úpravy pro nevidomé apod.

24.04.2006: SSZ pro stavbu Pobřežní III
Bylo zahájeno územní řízení pro stavbu nového SSZ 8.673 Sokolovská - Za invalidovnou v Praze 8. Křižovatkou prochází v hlavním směru po Sokolovské ulici tramvajová trať. Signalizace bude součástí stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Předmětem řízení je umístění světelného signalizačního zařízení, sestávajícího z kabelů SSZ včetně řadiče, detekčních smyček, tramvajových detektorů a venkovní výstroje SSZ a optotrubek HDPE.

21.04.2006: Pražský hrad
Pokračuje rekonstrukce SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu, které se nachází u zastávky tramvaje Pražský hrad. Signalizace byla vypnuta a provizorně byla přemístěna jedna zastávka. Hotové jsou všechny indukční smyčky vozidel ve vozovce. Byla zřízena také smyčka cca 50 metrů za křižovatkou ve směru do centra, která bude zřejmě detekovat vzdutí vozidel za účelem vytvoření světelné závory proti zahlcování křižovatky. Přechody pro chodce budou dělené, s částečnou úpravou polohy. Ve směru dc dojde před křižovatkou ke zúžení vozovky a ke zkrácení přechodu.

19.04.2006: Nové SSZ Švehlova - BOK
Bylo vydáno uzemní rozhodnutí pro stavbu SSZ 0.384 Švehlova - BOK, které bude umístěno v blízkosti křižovatky Švehlovy ulice, na které je vedena tramvajová trať, s ulicí Pražskou. Ke zřízení signalizace dochází v důsledku výstavby Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Součástí stavby bude sedm stožárů s návěstidly, tři tramvajové detektory, devět smyček vozidlových detektorů. Signalizace bude propojena koordinačními kabely se sousedními SSZ 0.391 Švehlova - Pražská a SSZ 0.398 Švehlova - Hostivařská, které v současné době fungují bez preference tramvají.

15.04.2006: SSZ Spořilov
Ve čtvrtek (13. 4.) a v pátek (14. 4.) bylo krátce v provozu nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází na odbočení tramvají do smyčky Spořilov. K definitivnímu spuštění však stále nedošlo. Signalizace, která byla vybudována ještě v minulém roce, tak stále zůstává mimo provoz. Její účel spočívá v zajištění bezpečného průjezdu tramvají a jejich preference na přejezdu v Chodovské ulici.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 477 |

  NOVINKY
19.05.2017 U Rustonky bezpečněji
Provoz tramvají mezi Palmovkou a Invalidovnou bude nyní bezpečnější a plynulejší. Na SSZ 8.220 Sokolovská – U Rustonky byla nasazena upravená řídící logika, která při jízdě tramvají ve směru do centra ke křižovatce odkládá začátek plné kruhové zelené pro souběžné automobily, místo které k červené rozsvěcuje doplňkovou šipku pro jízdu vpravo. Toto opatření zamezuje odbočování aut do centra vlevo na koleje při příjezdu tramvaje, což bylo příčinou dopravních nehod. Jejich množství narostlo v roce 2016 po provedené rekonstrukci tramvajové trati a optimalizaci návrhových parametrů. Úpravou SSZ byly současně zlepšeny podmínky pro toto odbočení aut prodloužením zelené. Řízení také zajišťuje vyklizení kolejí před tramvají do centra, pokud už na ně auta vjela. SSZ funguje dlouhodobě s preferencí tramvají.

19.05.2017 Letenské náměstí s preferencí tramvají
SSZ Letenské náměstí funguje s preferencí tramvajové dopravy. Na konci první poloviny května došlo k nasazení upraveného software semaforu, který již reaguje na tramvajovou dopravu. Preference tramvají je zajištěna především prodlužováním vlastní fáze a vkládáním fází. Díky opatření se podařilo téměř zcela eliminovat větší zdržení tramvajové dopravy. Výhodou vložené fáze je také fakt, že častěji dochází k bezkoliznímu průpletu s IAD za křižovatkou ve směru do centra. Rovněž byl napraven software pro detekci tramvají. Preference fungovala na SSZ Letenské náměstí od roku 1999, kdy byla zavedena v souvislosti s obnovou signalizace. V roce 2012 však byla zrušena při další obnově, která byla provedena v koordinaci s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Nyní proběhla pouze úprava SW. Vložené fáze, které jsou klíčové pro zajištění preference především ve směru z centra, jsou na signalizaci použity poprvé.

19.05.2017 Úpravy SSZ pro tramvaje na Evropské hotovy
Světelné signalizace na Evropské třídě nabízí lepší podmínky pro provoz tramvají. V první polovině května byla upravena SSZ 6.158 Evropská - U Hadovky a SSZ 6.160 Evropská - garáže MV (Nad Džbánem). Na obou zařízeních tím byla zavedena preference tramvají, která bude v obou případech označena pravděpodobně jako podmíněná. Obě signalizace umí prodlužovat, předvybírat vlastní fázi a předvybírat kolizní fázi. Semafor u Džbánu navíc ještě umí vkládat fázi. Na Evropské se nachází celkem 15 semaforů, z nich 11 uplatňuje preferenci tramvají. Dvě signalizace (u zastávky Thákurova) ještě neprošly obnovou, signalizace na přechodu na Sídlišti Červený Vrch by měla projít stavební úpravou. Semafor na vjezdu do smyčky Divoká Šárka bude přebudován v souvislosti s prodloužením tratě na Dědinu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2017