Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 514 |

12.10.2006: Nová signalizace Patočkova - Bělohorská
Přípravy k realizaci SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská opět pokročily. Technická správa komunikací zadala vypracování projektu dopravního řešení. Křižovatka se nachází u zastávky Břevnovský klášter a je vhodná pro absolutní preferenci tramvají. Vlaky zde ve směru z centra musejí nyní dávat přednost vozidlům jedoucím na hlavní komunikaci. V opačném směru mají přednost, protože odbočují z hlavní vpravo. Signalizací lze zajistit vyšší bezpečnost provozu a také vyšší rychlost a přesnost tramvají.

03.10.2006: Soutěž policistů
Pražští policisté soutěžili v řízení dopravy na křižovatkách. Akce se konala již posedmé a proběhla na dvou křižovatkách s provozem tramvají v Praze 7, nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most a nábřeží Edvarda Beneše - Čechův most. Podle serveru Ministerstva vnitra ČR, který informaci přinesl, se policisté při řízení dopravy snažili upřednostňovat tramvajovou dopravu před individuální automobilovou dopravou. V porotě byly také dva pracovníci Dopravního podniku. Podrobné informace zde.

22.09.2006: Den bez aut
Praha se opět připojila ke Dni bez aut. Akce je součástí Evropského týdne mobility, který začal v sobotu. Na víkend se uzavřelo pro automobily Smetanovo nábřeží. Zůstala zachována tramvajová doprava, která je zde běžně zdržována kolonami vozidel a nabírá značná zpoždění. V rámci ETM proběhl v sobotu den otevřených dveří DP s výstavou o preferenci MHD. V dalších dnech byly představeny vlaky pro příměstskou železnici, a byla otevřena nová cyklostezka.

19.09.2006: Spuštěna preference na Vápence
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence (u zast. Vápenka) jako signalizaci s podmíněnou preferencí tramvají. Na semaforu bylo spuštěno dynamické řízení. Preferenci zajišťuje prodlužování hlavní fáze pro tramvaje a krácení kolizní fáze včetně chodců. Vjezd a výjezd tramvají do ulice Na Vápence je realizován pouze na výzvu. Zatím však nefungují výzvová návěstidla, která mají zobrazovat vložení nároku tramvaje. Stále jako signalizace bez preference je vedeno SSZ Želivského - Jeseniova, které dle sledování zatím nevykazuje stabilní řízení s preferencí.

14.09.2006: Rekonstrukce SSZ Korunní - Benešovská
Bylo zahájeno územní řízení na stavbu SSZ 3.377 Korunní - Benešovská, které se nachází v zastávce Orionka v Praze 3. Uvádí to webové stránky hl. m. Prahy. Předmětem je umístění světelné signalizace v místě stávajícího semaforu, který nyní funguje bez preference tramvají. Nová signalizace by měla uplatňovat preferenci, protože bude vybavena tramvajovými detektory. Dynamické řízení bude zajištěno i pro vozidla, jejich detekci zajistí smyčky. Křižovatkou projíždí linky 10 a 16. Ústní jednání nařídil Magistrát na úterý 17. října.

12.09.2006: Preference na SSZ Havlíčkova - Hybernská
Stránky Preference pražských tramvají označují SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská jako signalizaci s absolutní preferencí tramvají. Na semaforu byla v červenci nasazena nová logika a dle zářijového sledování řízení v době nejsilnějšího provozu mezi 16. a 17. hodinou pracovního dne signalizace plynule propustí cca 85 % tramvají. Průměrné zdržení se pohybuje do 1 s. Jako SSZ s podmíněnou preferencí bylo označeno SSZ Ohrada, které bylo dosud bez preference. Brzy by mohly být označeny jako signalizace s preferencí také SSZ Koněvova - Na Vápence a Želivského - Jeseniova.

09.09.2006: SSZ Střelničná - Davídkova bez preference
Definitivní SSZ 8.245 Střelničná - Davídkova bylo uvedeno do provozu. Signalizace byla realizována už v roce 2004 jako provizorní v rámci výstavby metra IV.C2 Ládví - Letňany. Po srpnovém ukončení výluky tramvají, obnově komunikací a trati bylo SSZ upraveno do definitivní podoby. Zatím funguje v pevném řízení, preference by však měla být zavedena dodatečně v tomto roce. Detekce tramvají je provedena optimálně a při návrhu vhodné řídící logiky lze dosáhnout absolutní preference tramvají. Nevhodné je umístění prvního návěstidla ve směru z centra, které je zakryto sloupem trolejového vedení.

04.09.2006: Spuštěna preference na Ohradě
Křižovatka Ohrada už preferuje tramvaje. Řízení s preferencí bylo uvedeno do provozu se zpožděním po rekonstrukci trati, během níž byly zřízeny kolejové splítky od Spojovací a od Želivského. Ty umožní včasnější směrovou detekci tramvají. Do dynamického řízení bylo uvedeno také přilehlé SSZ Želivského - Jeseniova. V pevném řízení zatím zůstává semafor na smyčce Vápenka (Koněvova - Na Vápence).

30.08.2006: Signalizace na Přístavišti upravena
Byla změněna data v řadiči SSZ Branická - Modřanská. Úprava se příznivě dotkla tramvají na přejezdu. Ty zde kvůli květnové úpravě zbytečně brzdily. Doba od přihlášení tramvaje do začátku signálu volno byla 8 sekund, nyní se vrací na původních 6 sekund. K zajištění optimálního průjezdu je třeba ještě zrušit omezení maximální povolené rychlosti mezi Přístavištěm a křižovatkou, ke kterému se přistoupilo v létě kvůli špatnému stavu trati.

26.08.2006: Preference na Ohradě ještě nefunguje
Na křižovatku Ohrada a přilehlé tratě se po rekonstrukci vrátily tramvaje. Úpravou prošly také tři signalizace: SSZ 3.321 Ohrada, 3.351 Želivského - Jeseniova (zast. Biskupcova) a 3.373 Koněvova - Na Vápence (zast. Vápenka). Semafory, dosud bez preference tramvají, byly upraveny pro preferenci. Zatím ale nefunguje detekce. Ta byla provedena optimálně, pouze na SSZ Želivského - Jeseniova je přihlašovací detektor z centra nevhodně blízko ke křižovatce. Unikátní řešení je použito na SSZ Ohrada. Jde o první křižovatku s preferencí s kolejovými splítkami, které zajistí včasnější směrovou detekci. Po zprovoznění přinesou stránky Preference o signalizacích rozsáhlý materiál.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 514 |

  NOVINKY
09.09.2019 Semafor na horním náměstím Míru znovu s preferencí
Další snaha o zavedení preference tramvají na SSZ 2.332 náměstí Míru - Francouzská. Na křižovatku byl nasazen upravený software a spuštěna dynamika. Signalizace funguje nadále v koordinovaném řízení pro auta, které tramvaje nemohou volně říznout, ale mohou si své volno zřetelně prodloužit, předvybrat a krátce mohou prodlužovat kolizní fázi. Řízení je s trvalou zelenou pro chodce přes trať, volno pro tramvaje je vybíráno v každém směru zvlášť pouze na výzvu. Jedná se už o třetí zavedení preference tramvají na této signalizaci. Naposledy k němu došlo na jaře roku 2018. Detekce autobusů pomocí videokamer, jež mají obecně nižší spolehlivost, se stala s odstupem času hlavní příčinou kolon aut a byl nasazen pevný program. V současném řešení slouží videokamery pouze pro nepreferenční nárokování autobusů a došlo i k dalším zpřesňujícím úpravám logiky, které by měly vést jednak ke zlepšení preference tramvají, jednak k menšímu ovlivňování ostatních účastníků. Přihlašovací trolejový kontakt ve směru z centra byl přiblížen k SSZ tak, aby se nepřihlašovaly tramvaje v době, kdy ještě stojí před zastávkou.

09.09.2019 Vzdálené rádio na Palackého mostě
SSZ 2.013 Palackého náměstí je vylepšené. Do provozu bylo uvedeno vzdálené rádio ve směru z Palackého mostu. Signalizace tak ví s předstihem přibližně 200 metrů nejen o přítomnosti tramvaje na mostě, ale rovněž o směru jízdy. To se projevuje pružnější reakcí řízení na přijíždějící vlaky. Některým tramvajím padá volno plynule do jízdy. Jako hlavní zlepšení se však ukazuje snížení tvorby kolon na mostě, protože signalizace má o jejich jízdě více informací a dokáže na ně vhodně reagovat. Logikou pro vzdálené rádio je SSZ vybaveno od roku 2018, kdy byla v návaznosti na obnovu technologie signalizace uvedena do provozu nová dokonalejší dynamika.

05.09.2019 Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená
Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená Do provozu bylo uvedeno obnovené SSZ 5.583 Nádražní - U Královské louky na vjezdu do smyčky Smíchovské nádraží. Na signalizaci funguje preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze obdobně jako v předchozím způsobu řízení. Současně bylo zrušeno vedlejší SSZ 5.582 Nádražní - nádraží Smíchov, které bylo už několik let mimo provoz.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019