O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 508 |

09.09.2006: SSZ Střelničná - Davídkova bez preference
Definitivní SSZ 8.245 Střelničná - Davídkova bylo uvedeno do provozu. Signalizace byla realizována už v roce 2004 jako provizorní v rámci výstavby metra IV.C2 Ládví - Letňany. Po srpnovém ukončení výluky tramvají, obnově komunikací a trati bylo SSZ upraveno do definitivní podoby. Zatím funguje v pevném řízení, preference by však měla být zavedena dodatečně v tomto roce. Detekce tramvají je provedena optimálně a při návrhu vhodné řídící logiky lze dosáhnout absolutní preference tramvají. Nevhodné je umístění prvního návěstidla ve směru z centra, které je zakryto sloupem trolejového vedení.

04.09.2006: Spuštěna preference na Ohradě
Křižovatka Ohrada už preferuje tramvaje. Řízení s preferencí bylo uvedeno do provozu se zpožděním po rekonstrukci trati, během níž byly zřízeny kolejové splítky od Spojovací a od Želivského. Ty umožní včasnější směrovou detekci tramvají. Do dynamického řízení bylo uvedeno také přilehlé SSZ Želivského - Jeseniova. V pevném řízení zatím zůstává semafor na smyčce Vápenka (Koněvova - Na Vápence).

30.08.2006: Signalizace na Přístavišti upravena
Byla změněna data v řadiči SSZ Branická - Modřanská. Úprava se příznivě dotkla tramvají na přejezdu. Ty zde kvůli květnové úpravě zbytečně brzdily. Doba od přihlášení tramvaje do začátku signálu volno byla 8 sekund, nyní se vrací na původních 6 sekund. K zajištění optimálního průjezdu je třeba ještě zrušit omezení maximální povolené rychlosti mezi Přístavištěm a křižovatkou, ke kterému se přistoupilo v létě kvůli špatnému stavu trati.

26.08.2006: Preference na Ohradě ještě nefunguje
Na křižovatku Ohrada a přilehlé tratě se po rekonstrukci vrátily tramvaje. Úpravou prošly také tři signalizace: SSZ 3.321 Ohrada, 3.351 Želivského - Jeseniova (zast. Biskupcova) a 3.373 Koněvova - Na Vápence (zast. Vápenka). Semafory, dosud bez preference tramvají, byly upraveny pro preferenci. Zatím ale nefunguje detekce. Ta byla provedena optimálně, pouze na SSZ Želivského - Jeseniova je přihlašovací detektor z centra nevhodně blízko ke křižovatce. Unikátní řešení je použito na SSZ Ohrada. Jde o první křižovatku s preferencí s kolejovými splítkami, které zajistí včasnější směrovou detekci. Po zprovoznění přinesou stránky Preference o signalizacích rozsáhlý materiál.

26.08.2006: Pozor při vkládání komentářů
Vzhledem k tomu, že stránky Preference pražských tramvají byly napadeny robotem, který do komentářů k článkům vkládal reklamu v nesmírném množství, bylo provedeno následující opatření. Při vkládání komentáře musí čtenář vyplnit položku aktuální rok. Děkujeme za pochopení.

24.08.2006: Eltodo realizuje preferenci MHD v Olomouci
Společnost Eltodo dopravní systémy, která podniká také v oblasti světelné signalizace v Praze, dodává systém pro preferenci MHD v Olomouci. Stala se vítězem veřejné zakázky 'Systém preference MHD a informační systém MHD', kterou vypsalo v roce 2005 město Olomouc. Informaci uvádí internetové stránky společnosti. Předmětem zakázky je preference vozidel městské hromadné dopravy na křižovatkách řízených světelnou signalizací a vozidlový i zastávkový informační systém na území města. Přidělení zakázky bylo potvrzeno Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.

01.08.2006: SSZ Zenklova - Hejtmánkova do provozu?
Technická správa komunikací hl. m. Prahy zadala firmě Pragoprojekt studijní prověření možnosti znovuobnovení provozu SSZ 8.215 Zenklova - Hejtmánkova. Signalizace se nachází u zastávky tramvaje U Kříže v Praze 8. Je dlouhodobě mimo provoz. Není vybavena technologií pro preferenci tramvají. Díky místní úpravě projíždějí tramvaje při vypnuté signalizaci za běžného provozu zcela plynule.

27.07.2006: Mazání nároků na Palackého náměstí
Stránky Preference pražských tramvají zachytily samovolné smazání nároku tramvaje na SSZ Palackého náměstí ve směru od Výtoně vpravo. Video zde! Samovolně, tedy bez fyzického průjezdu detektorem, se odhlašují tramvaje také od Anděla přímo. Ve stejných relacích také dochází k prostému nepřihlášení tramvaje. Řidiči jsou nuceni nárokovat volno nouzově na kontaktním zámku, nebo vyčkávají na protijedoucí tramvaj. Dochází tak k časovým ztrátám. Závadu se dosud nepodařilo identifikovat.

24.07.2006: Preference autobusů na Želivského
Bylo realizováno preferenční opatření pro autobusy na SSZ 3.613 Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu Želivského vpravo jsou upřednostňovány na výjezdu do Vinohradské ulice, a to i proti koordinaci AD do centra. Detekci autobusů zajišťují dvě detekční smyčky. Jedná se o šesté SSZ s preferencí autobusů při použití pasivní detekce, dalších 19 detekuje autobusy aktivně. Absolutní preference tramvají na křižovatce zůstala, je nekolizní s preferencí autobusů.

22.07.2006: Preference na Přístavišti už funguje
Preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská je už v provozu. Při sledování v pátek 21. července byl zaznamenán preferenční zásah pro autobus linky 192 ve směru Barrandov v podobě prodlužování signálu volno. Výpadek preference autobusů, na který tyto stránky upozornily minulý týden, způsobila podle informací webu porucha napájení komunikační jednotky, která přijímá nároky autobusů. V blízké době budou stránky Preference provádět ověřování efektů preference na této křižovatce.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 508 |

  NOVINKY
25.04.2019 Bubenské nábřeží opět s preferencí
Signalizace mezi Pražskou tržnicí a Vltavskou opět preferují tramvaje. Došlo k úpravě dat SSZ 7.135 Bubenské nábřeží - Argentinská a 7.187 Bubenské nábřeží - tramvajová trať. Tím bylo odstraněno nedopatření, kterým byla preference zrušena v průběhu února, kdy se měnila dopravní ústředna pro oblast. Rozdíl doby jízdy v režimu s preferencí a bez preference činí kolem 20 sekund na každý spoj. Preference byla na těchto signalizacích zavedena v roce 2009. Odstraněna již byla také omezená rychlost pro tramvaje u Negrelliho viaduktu z důvodů podzemních prací na kanalizaci.

11.03.2019 U Národního divadla plná zelená místo šipky
Úprava SSZ 1.010 Národní divadlo pomáhá plynulejšímu průjezdu tramvají ve směru od jihu. V době silnějšího provozu, kdy je na této křižovatce povolen průjezd aut od Masarykova nábřeží pouze vpravo, už nesvítí plný kruhový červený signál se zelenou doplňkovou šipkou vpravo. Nahradil ho plný kruhový zelený signál. Řidiči, kteří přehlédnou dopravní značení přikazující směr jízdy vpravo, díky němu neblokují tramvaje, které mají jízdu přímo povolenou. V minulosti zde proto často docházelo ke zdržení, troubení a „vyzvánění“ nepozorných řidičů. Jízda přímo křižovatkou je nadále zakázána a může být tedy postihována. Pro jízdu od Masarykova nábřeží přímo nadále slouží mimoúrovňová trasa Divadelní ulicí.

11.03.2019 Bubenské nábřeží bez preference tramvají
Na obou signalizacích s provozem tramvají na Bubenském nábřeží nefunguje několik týdnů preference tramvají. Oproti stavu s preferencí, kdy byl průjezd tramvají v obou směrech na obou semaforech téměř zcela plynulý, dochází nyní často ke značnému zdržení. Zejména se tak děje vždy na první signalizaci ve směru jízdy. Čekání na udělení signálu volno někdy přesahuje i jednu minutu. Deaktivaci preference mezi zastávkami Vltavská a Pražská tržnice způsobil nový software, který byl nasazen při výměně oblastní dopravní ústředny a který neobsahuje parametry pro preferenci. K nápravě by mohlo dojít v blízké době. Provoz navíc komplikuje vlekoucí se oprava kanalizace pod tratí, která začala na podzim minulého roku a vynutila si výrazné snížení rychlosti tramvají mezi oběma křižovatkami.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019