O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 509 |

22.07.2006: Preference na Přístavišti už funguje
Preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská je už v provozu. Při sledování v pátek 21. července byl zaznamenán preferenční zásah pro autobus linky 192 ve směru Barrandov v podobě prodlužování signálu volno. Výpadek preference autobusů, na který tyto stránky upozornily minulý týden, způsobila podle informací webu porucha napájení komunikační jednotky, která přijímá nároky autobusů. V blízké době budou stránky Preference provádět ověřování efektů preference na této křižovatce.

19.07.2006: Nové signalizace Plzeňská - Makovského a Patočkova - Bělohorská
Připravuje se výstavba dvou nových signalizací v místech, kde tramvaje vjíždí na hlavní komunikaci. Jedno SSZ se má vybudovat na odbočení tramvají z Plzeňské do ulice Makovského, která pokračuje do Řep. Další semafor má být zřízen u zastávky Břevnovský klášter, kde vlaky odbočují z kapacitní komunikace od Vypichu. Obě křižovatky jsou vhodné pro absolutní preferenci tramvají a kromě bezpečnosti tak mohou zajistit při vjíždění tramvají na hlavní komunikaci jejich vyšší rychlost a přesnost.

16.07.2006: Bumlíky Plynární
V ulici Plynární mezi Ortenovým nám. a Nádražím Holešovice bylo osazeno 159 m podélných prahů, které oddělují tramvajový provoz od vozovky. Ve směru Nádraží Holešovice byly prvky osazeny před křižovatku s Argentinskou (51,5 m) a před křižovatku s Jankovcovou (41 m). V opačném směru byly prahy umístěny před křižovatku s Osadní (49,5 m a 17 m). Prahy však nebyly osazeny v úseku Osadní - Malá Plynární, kde často stojí kolony vozidel na kolejích. Naopak byly zbytečně umístěny v bezproblémovém protisměru, kde by stačil pouze poslední 17 m dlouhý úsek.

15.07.2006: Autobusy na Přístavišti bez preference
Preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská je mimo provoz. Stránky Preference to zjistily při měření v pátek 14. července. Nebyl zaznamenán žádný preferenční zásah SSZ, autobusy vybavené zařízením pro aktivní detekci dosáhly dokonce větších zdržení než autobusy nevybavené. Zásahy nebyly zaznamenány ani na SSZ Klapkova - Střelničná. Další SSZ nebyla zatím prověřována. K měření chtěly přistoupit stránky Preference proto, že zatím nikdy nedošlo k prezentaci účinnosti zaváděné autobusové preference. Zápis z měření.

12.07.2006: Nová preference na Masaryčce v provozu
Byla spuštěna nová řídící logika SSZ Havlíčkova - Hybernská, které se nachází u Masarykova nádraží. Signalizace fungovala od roku 2003 s preferencí tramvají, avšak s řadou chyb a nedostatků, které byly zveřejněny v časopisu DP-Kontakt, na webu ÚDI Praha a na webu Preference pražských tramvají. Nové dopravní řešení, které využívá i nové polohy tramvajových detektorů z centra, umožňuje výrazně účinnější preferenci MHD. Zřejmě ji bude možné hodnotit jako absolutní. Stránky Preference budou o úpravě podrobně informovat.

12.07.2006: Nové bumlíky v Táborské ulici
V ulici Táborská v Praze 4 byly v rámci probíhající rekonstrukce trati osazeny podélné dělící prahy, které oddělují tramvajový provoz od vozovky. Délka prvků je 66 metrů, jsou osazeny ve směru do centra podél řadících pruhů AD před křižovatkou s ulicí Lounských (43 m) a podél řadících pruhů AD před křižovatkou s ulicí Petra Rezka (23 m). Prahy umožní bezpečný a plynulejší průjezd tramvají podél řadících pruhů pro levé odbočení. Po ulici Zenklova se jedná o druhé místo, kde byly bumlíky v tomto roce osazeny.

30.06.2006: Další preference autobusů na křižovatkách
Dochází ke spuštění preference autobusů na dalších pěti křižovatkách. Jedná se o SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná, 8.278 Ďáblická - Střelničná, 8.662 Střelničná - Rochlická, 9.246 Vysočanská - Levínská a 9.250 Vysočanská - Teplická. Preference bude zprovozněna postupně do pondělí. Preference tramvají na SSZ Klapkova - Střelničná nebyla v rámci úpravy zavedena. Celkem je v Praze 24 SSZ s preferencí autobusů, z toho na 19 SSZ funguje aktivní detekce vozidel, na 5 SSZ pasivní detekce.

27.06.2006: Nové bumlíky v Zenklově ulici
V Zenklově ulici ve směru do centra byly osazeny podélné dělící prahy. Celkem bylo mezi zastávky Bulovka a Vosmíkových umístěno 122 m bumlíků, které oddělují tramvajovou trať od vozovky. Prvky jsou ve třech úsecích. První v délce 22 m za křižovatkou s ulicí Na Stráži, další dva po 50 m mezi Primátorskou a Nad Sýpkem. Tvarovky však nejsou osazeny v mezilehlém úseku o délce cca 240 m, kde vedle kolejí parkují auta. Zde byly nalepeny reflexní knoflíky. Pokud je podoba opatření konečná, přínos pro preferenci MHD bude minimální.

26.06.2006: Nový detektor na Balabence funguje
Přihlašování tramvají k SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy už je podle všeho úspěšně vyřešeno. Podle zkušeností řidičů bylo dříve nutno projíždět místem přihlášení rychlostí do 25 km/h, jinak se tramvaj k SSZ nepřihlásila a volno nepadlo. Jak uvedly stránky Preference, v první polovině června byl kontakt PTK1 nahrazen dvojitou podélnou pružinou. Ta zajišťuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Jinde se obdobný problém přihlašování dle rychlosti jízdy u brnkaček nebo PTK1 nevyskytuje.

16.06.2006: Preference BUS na dalších čtyřech SSZ
Do zkušebního provozu byly uvedeny další signalizace s preferencí BUS při použití aktivní detekce. Jedná se o SSZ 8.240 Horňátecká - Třeboradická, 8.243 Střelničná - Zdibská, 9.248 Vysočanská - Veltruská a 9.249 Vysočanská - Jiřetínská. Řízení signalizací je ovlivňováno aktuálními nároky autobusů MHD, které vysílají signál do řadiče SSZ. Lokalizaci vozidel zajišťují inframajáky. Preference tramvají na SSZ Střelničná - Zdibská nebyla v rámci úpravy zavedena. Do konce měsíce mají být zprovozněny další upravené semafory s preferencí autobusů.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 509 |

  NOVINKY
12.06.2019 Směrový signál a vložená fáze na Podkovářské
Na SSZ 9.213 Poděbradská – Podkovářská došlo ke změně organizace dopravy a také řízení signalizace. Na vjezdu z Poděbradské ve směru do centra je levý řadicí pruh vyhrazen již pouze odbočení vlevo do vznikajícího areálu. Na signalizaci je pro tento pohyb zřízen samostatný směrový signál. Pro zachování kvality preference tramvají byla na signalizaci zřízena vložená fáze, která se dle nároku tramvaje vybírá právě před směrovým signálem. Ostatní funkce signalizace zůstaly zachovány. Volno pro tramvaj se i v hlavní fázi vybírá pouze na výzvu. Řízení je v koordinaci po Poděbradské, které je preference tramvají nadřazena.

25.04.2019 Bubenské nábřeží opět s preferencí
Signalizace mezi Pražskou tržnicí a Vltavskou opět preferují tramvaje. Došlo k úpravě dat SSZ 7.135 Bubenské nábřeží - Argentinská a 7.187 Bubenské nábřeží - tramvajová trať. Tím bylo odstraněno nedopatření, kterým byla preference zrušena v průběhu února, kdy se měnila dopravní ústředna pro oblast. Rozdíl doby jízdy v režimu s preferencí a bez preference činí kolem 20 sekund na každý spoj. Preference byla na těchto signalizacích zavedena v roce 2009. Odstraněna již byla také omezená rychlost pro tramvaje u Negrelliho viaduktu z důvodů podzemních prací na kanalizaci.

11.03.2019 U Národního divadla plná zelená místo šipky
Úprava SSZ 1.010 Národní divadlo pomáhá plynulejšímu průjezdu tramvají ve směru od jihu. V době silnějšího provozu, kdy je na této křižovatce povolen průjezd aut od Masarykova nábřeží pouze vpravo, už nesvítí plný kruhový červený signál se zelenou doplňkovou šipkou vpravo. Nahradil ho plný kruhový zelený signál. Řidiči, kteří přehlédnou dopravní značení přikazující směr jízdy vpravo, díky němu neblokují tramvaje, které mají jízdu přímo povolenou. V minulosti zde proto často docházelo ke zdržení, troubení a „vyzvánění“ nepozorných řidičů. Jízda přímo křižovatkou je nadále zakázána a může být tedy postihována. Pro jízdu od Masarykova nábřeží přímo nadále slouží mimoúrovňová trasa Divadelní ulicí.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019