O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

24.04.2006: SSZ pro stavbu Pobřežní III
Bylo zahájeno územní řízení pro stavbu nového SSZ 8.673 Sokolovská - Za invalidovnou v Praze 8. Křižovatkou prochází v hlavním směru po Sokolovské ulici tramvajová trať. Signalizace bude součástí stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Předmětem řízení je umístění světelného signalizačního zařízení, sestávajícího z kabelů SSZ včetně řadiče, detekčních smyček, tramvajových detektorů a venkovní výstroje SSZ a optotrubek HDPE.

21.04.2006: Pražský hrad
Pokračuje rekonstrukce SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu, které se nachází u zastávky tramvaje Pražský hrad. Signalizace byla vypnuta a provizorně byla přemístěna jedna zastávka. Hotové jsou všechny indukční smyčky vozidel ve vozovce. Byla zřízena také smyčka cca 50 metrů za křižovatkou ve směru do centra, která bude zřejmě detekovat vzdutí vozidel za účelem vytvoření světelné závory proti zahlcování křižovatky. Přechody pro chodce budou dělené, s částečnou úpravou polohy. Ve směru dc dojde před křižovatkou ke zúžení vozovky a ke zkrácení přechodu.

19.04.2006: Nové SSZ Švehlova - BOK
Bylo vydáno uzemní rozhodnutí pro stavbu SSZ 0.384 Švehlova - BOK, které bude umístěno v blízkosti křižovatky Švehlovy ulice, na které je vedena tramvajová trať, s ulicí Pražskou. Ke zřízení signalizace dochází v důsledku výstavby Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Součástí stavby bude sedm stožárů s návěstidly, tři tramvajové detektory, devět smyček vozidlových detektorů. Signalizace bude propojena koordinačními kabely se sousedními SSZ 0.391 Švehlova - Pražská a SSZ 0.398 Švehlova - Hostivařská, které v současné době fungují bez preference tramvají.

15.04.2006: SSZ Spořilov
Ve čtvrtek (13. 4.) a v pátek (14. 4.) bylo krátce v provozu nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází na odbočení tramvají do smyčky Spořilov. K definitivnímu spuštění však stále nedošlo. Signalizace, která byla vybudována ještě v minulém roce, tak stále zůstává mimo provoz. Její účel spočívá v zajištění bezpečného průjezdu tramvají a jejich preference na přejezdu v Chodovské ulici.

14.04.2006: Ohrada
Bylo vydáno stavební povolení na SSZ 3.321 Ohrada, část Propojení řídícího systému výhybek se světelnou signalizací. Akce má proběhnout v rámci rekonstrukce tramvajové trati v křižovatce Ohrada, která je plánována na červenec a srpen tohoto roku. Rekonstrukce obsahuje také nové dopravní řešení SSZ Ohrada. Ze směru od zastávky Biskupcova by měla být zřízena kolejová splítka, která by měla umožnit plynulejší odbavování tramvají v křižovatce. Má dojít také k úpravě SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence a bude prověřen také stávající stavební stav a DŘ SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova. Tato signalizace je nyní zkušebně vybavena optickou detekcí tramvají, avšak preference zde není v provozu.

08.04.2006: Pražský hrad
Začala rekonstrukce SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. Kopou se rýhy pro kabely k detekčním smyčkám a novým sloupkům pro detektory tramvají. Pokládá se kabel k SSZ Milady Horákové - Prašný most. Jedná se o stavební úpravy stávajícího SSZ s izolovaným řízením na průsečné křižovatce ulic U Prašného mostu, Mariánské hradby a Jelení s tramvajovou dopravou na samostatném tělese. SSZ bude vybaveno tak, aby po připojení na oblastní ústřednu byl umožněn obousměrný přenos dat, informací a povelů.

20.03.2006: BUSpruh Ke Krči
V ulici Ke Krči v Praze 4 by měl být v prvním pololetí tohoto roku zřízen vyhrazený pruh pro autobusy mezi Jiskrovou a Branickou ulicí ve směru do centra. Měl by zajistit plynulejší provoz autobusů MHD ze sídlišť Lhotka, Libuš a Kamýk ve směru Smíchovské nádraží. Podle informací v březnovém DP-Kontaktu byla akce v roce 2005 projekčně připravena a kladně projednána. Délka BUSpruhu má činit 290 m. Protože k realizaci je třeba odstranit z ulice Ke Krči parkovací místa, je nutné nejprve zřídit náhradní parkoviště pro osobní auta, což zajišťuje MČ Praha 4.

16.03.2006: SSZ u Masaryčky
Bylo zadáno vypracování nového dopravního řešení SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská. Informaci uvádí Centrální evidence smluv Technické správy komunikací. Semafor u Masarykova nádraží funguje s preferencí tramvají od roku 2003. Řídící logika signalizace však obsahuje chyby a nedostatky, na které poukazovaly také stránky Preference pražských tramvají. Nové dopravní řešení má podle webu TSK zpracovávat Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy.

28.02.2006: Autobusy na SSZ
Preference autobusů na SSZ při použití aktivní detekce je v současné době zavedena na sedmi pražských signalizacích a zařízením pro komunikaci s řadičem SSZ je vybaveno 156 vozidel. Uvádí to internetové stránky DP hl. m. Prahy. Preference je zavedena na pěti signalizacích v Čimické ulici v Praze 8, dále na SSZ Holečkova - Zapova v Praze 5 a SSZ Barrandovský most - rampy v Praze 4. Na pěti dalších SSZ funguje preference autobusů při použití pasivní detekce, kde vozidla nemusí být vybavena mobilním zařízením, ale jsou detekována pomocí smyček ve vozovce, případně videodetekce. Jedná se o SSZ Opatovská - Ke Kateřinkám (směr Opatov), SSZ Tupolevova - Beranových, SSZ Strakonická - Nádražní vč. přechodu u zast. Lihovar, Štefánikova - Holečkova (směr Strahov) a Modřanská - rampy (směr od zast. Přístaviště).

27.02.2006: Bělohorská
Na křižovatce ulic Patočkova a Bělohorská by měla vzniknout nová signalizace. Jedná se o místo odbočení tramvají u zastávky Břevnovský klášter. Tramvaje mají nyní ve směru do centra zajištěnu ze zákona přednost, avšak ve směru opačném mají přednost naopak auta. Tramvaje zde mnohdy čekají desítky sekund na uvolnění hlavního směru a signalizace s preferencí by tento problém řešila. TSK zadala v únoru tohoto roku vypracování projektu dopravní části DŘ SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská pro územní rozhodnutí. Signalizace měla být zprovozněna podle Komentáře k návrhu rozpočtu města na rok 2004 již v roce 2004.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 501 |

  NOVINKY
21.11.2018 SSZ na Dlouhé je s preferencí
Na SSZ 1.004 Revoluční - Dlouhá bylo zprovozněno dynamické řízení s preferencí tramvají. Vlaky prodlužují, vkládají a předvybírají vlastní fázi a předvybírají kolizní fázi. Signalizace je vybavena výzvovými návěstidly, která informují o příchodu signálu volno. Svícením výzvy při signálu volno také informují o prodlužování dle přihlášené tramvaje. Signalizace byla obnovena v červenci, ale potýkala se s technickými problémy. Než se vyřešily, byla v pevném řízení. S ohledem na delší pobyty v zastávkách před SSZ v některých dobách není vyloučeno drobné doladění signalizace. Preference tramvají již opět funguje na SSZ 8.220 Sokolovská - U Rustonky, která byla v březnu upravena ve prospěch objízdné trasy pro automobily za uzavřenou Husitskou ulici.

16.11.2018 Obnovuje se signalizace Nuselská – Vladimírova
Na tramvajové síti může přibýt signalizace s preferencí tramvají. Bylo sneseno SSZ 4.402 Nuselská - Vladimírova, která se nachází na tříramenné tramvajové křižovatce nad náměstím Bratří Synků. Dosud fungovalo v pevných programech. Na jeho místě už vzniká nové zařízení, které umožní dynamické řízení s preferencí tramvají. Detekce tramvají pomocí trolejových kontaktů byla provedena v předstihu. Komplikovaný je na místě vjezd ve směru od zastávky Horky, ve směru do centra, kde se tramvaje pohybují až ke křižovatce ve sdíleném prostoru s automobily. Akce navazuje na rekonstrukci tramvajové trati a uličního prostoru Nuselské ulice, která probíhá od roku 2016. Na konci října bylo obnoveno SSZ Nuselská – Mendíků, kde fungovala preference MHD již dříve.

20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018