Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

20.03.2006: BUSpruh Ke Krči
V ulici Ke Krči v Praze 4 by měl být v prvním pololetí tohoto roku zřízen vyhrazený pruh pro autobusy mezi Jiskrovou a Branickou ulicí ve směru do centra. Měl by zajistit plynulejší provoz autobusů MHD ze sídlišť Lhotka, Libuš a Kamýk ve směru Smíchovské nádraží. Podle informací v březnovém DP-Kontaktu byla akce v roce 2005 projekčně připravena a kladně projednána. Délka BUSpruhu má činit 290 m. Protože k realizaci je třeba odstranit z ulice Ke Krči parkovací místa, je nutné nejprve zřídit náhradní parkoviště pro osobní auta, což zajišťuje MČ Praha 4.

16.03.2006: SSZ u Masaryčky
Bylo zadáno vypracování nového dopravního řešení SSZ 1.052 Havlíčkova - Hybernská. Informaci uvádí Centrální evidence smluv Technické správy komunikací. Semafor u Masarykova nádraží funguje s preferencí tramvají od roku 2003. Řídící logika signalizace však obsahuje chyby a nedostatky, na které poukazovaly také stránky Preference pražských tramvají. Nové dopravní řešení má podle webu TSK zpracovávat Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy.

28.02.2006: Autobusy na SSZ
Preference autobusů na SSZ při použití aktivní detekce je v současné době zavedena na sedmi pražských signalizacích a zařízením pro komunikaci s řadičem SSZ je vybaveno 156 vozidel. Uvádí to internetové stránky DP hl. m. Prahy. Preference je zavedena na pěti signalizacích v Čimické ulici v Praze 8, dále na SSZ Holečkova - Zapova v Praze 5 a SSZ Barrandovský most - rampy v Praze 4. Na pěti dalších SSZ funguje preference autobusů při použití pasivní detekce, kde vozidla nemusí být vybavena mobilním zařízením, ale jsou detekována pomocí smyček ve vozovce, případně videodetekce. Jedná se o SSZ Opatovská - Ke Kateřinkám (směr Opatov), SSZ Tupolevova - Beranových, SSZ Strakonická - Nádražní vč. přechodu u zast. Lihovar, Štefánikova - Holečkova (směr Strahov) a Modřanská - rampy (směr od zast. Přístaviště).

27.02.2006: Bělohorská
Na křižovatce ulic Patočkova a Bělohorská by měla vzniknout nová signalizace. Jedná se o místo odbočení tramvají u zastávky Břevnovský klášter. Tramvaje mají nyní ve směru do centra zajištěnu ze zákona přednost, avšak ve směru opačném mají přednost naopak auta. Tramvaje zde mnohdy čekají desítky sekund na uvolnění hlavního směru a signalizace s preferencí by tento problém řešila. TSK zadala v únoru tohoto roku vypracování projektu dopravní části DŘ SSZ 6.144 Patočkova - Bělohorská pro územní rozhodnutí. Signalizace měla být zprovozněna podle Komentáře k návrhu rozpočtu města na rok 2004 již v roce 2004.

13.02.2006: Nová signalizace
Na křižovatce ulic Poděbradská a Slévačská bude zřejmě vybudována světelná signalizace. Tato průsečná křižovatka se nachází v Praze 14, v hlavním směru jsou zde provozovány tramvajové linky číslo 3 a 19. Zároveň na křižovatce odbočují autobusy linek 110, 181 a 273, které jezdí z Hloubětína ve směru Sídliště Lehovec. Dokumentaci SSZ 9.666 Poděbradská – Slévačská zpracovává v rozsahu pro územní rozhodnutí Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy od konce minulého roku. Informace je uvedena na internetové prezentaci Technické správy komunikací hl. m. Prahy.

08.02.2006: Poděbradská
Preference na Poděbradské by mohla v blízké době znovu fungovat na všech signalizacích. Kabely od tramvajových detektorů, které jsou odpojené, mají být uloženy do země, protože je nelze zavěsit na nové typy sloupů veřejného osvětlení. Přesný termín realizace je neznámý, závisí na zlepšení klimatických podmínek. Preference tramvají na Poděbradské je mimo provoz od podzimu minulého roku, kdy byly vyměněny sloupy VO. Jak stránky Preference pražských tramvají uvedly začátkem tohoto týdne, výpadek preference se týká tří ze čtyř semaforů na této ulici. Na dvou SSZ nefunguje preference v obou směrech, na jednom v jednom směru.

01.02.2006: HDŘÚ
Dne 22. prosince 2005 proběhlo v rámci návštěvy hlavního autora stránek Preference pražských tramvají na HDŘÚ jednání se zástupci Policie ČR, Odboru dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, Ústavu dopravního inženýrství a Technické správy komunikací. Jednání bylo svoláno na základě nabídky pana radního Radovana Šteinera a navazovalo na předešlou opakovanou korespondenci mezi ním a autorem stránek. Hlavním tématem jednání bylo řízení dopravy světelnou signalizací z Hlavní dopravní řídící ústředny a její efekty pro preferenci městské hromadné dopravy v Praze. Záznam z jednání je zde.

04.01.2006: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají ukončují zkušební sledování řízení z HDŘÚ na SSZ 2.013 Palackého náměstí a zařazují křižovatku mezi trvale sledované a vyhodnocované. Od ledna roku 2006 budou výsledky sledování řízení této signalizace součástí měsíčních souhrnů. Stránky Preference pražských tramvají v současné době sledují devět světelných signalizací, kromě Palackého náměstí také Jiráskovo náměstí, M. Horákové - U Brusnice (zkušebně), Patočkova - Střešovická (zkušebně), nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů, Veletržní - Dukelských hrdinů, Argentinská - Plynární a Plynární - Osadní. Záznamy z křižovatek ve zkušebním sledování nejsou součástí pravidelných souhrnů.

16.12.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy, odpověděl na druhý dopis stránek Preference pražských tramvají zaslaný 6. prosince. Obsah dopisu znovu kritizoval především přístup HDŘÚ k preferenci tramvajové dopravy, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé světelné signalizace, které jsou vybaveny k dynamickému řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je kritika odmítnuta. Stránky Preference pražských tramvají s odpovědí nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi, která by vedla k řešení problému, i k větší vůli města při přístupu k preferenci MHD. Celá odpověď radního Šteinera zde.

12.12.2005: Vápenka
V rámci rekonstrukce smyčky Vápenka by mělo být rekonstruováno také SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence ve výjezdu ze smyčky. 14. listopadu 2005 podal DP Praha, zastoupený IDS, návrh na vydání územního rozhodnutí pro stavbu signalizace, kterou má být nahrazeno stávající zařízení. Signalizace nyní funguje izolovaně v pevném programu s výzvou. Nové SSZ bude podle informací ze serveru hl. m. Prahy vybaveno tramvajovou detekcí a detekčními smyčkami pro automobily. Termín rekonstrukce, ani zdali bude na SSZ fungovat preference, není z dostupných informací zřejmé.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 495 |

  NOVINKY
18.07.2018 Nová signalizace na Kolbenově
V souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati v Kolbenově ulici bylo zřízeno nové SSZ 9.905 Kolbenova - Laponská. Nachází se 80 metrů před odbočením trati z Kolbenovy ulice na vlastní těleso u vozovny Hloubětín. Nová křižovatka slouží k napojení nového obytného souboru. Na semaforu je zajištěna preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Zařízení současně slouží k zajištění bezpečného odbočení tramvají z Kolbenovy, případně také k umožnění výjezdu tramvaje v opačném směru. Současně s rekonstrukcí tratě bylo zrušeno SSZ Kolbenova – přechod u zastávky Kolbenova.

17.07.2018 Signalizace upraveny pro zastávky na znamení
Dvě další zastávky na Plzeňské ulici dostaly charakter na znamení. Jedná se o Poštovku a Hotel Golf. K tomu bylo nezbytné upravit příslušné signalizace. Zastávky se totiž nacházejí těsně před nimi a signalizace fungují v režimu trvalé zelené pro chodce, která je přerušována nároky tramvají. Začátek těchto nároků počítal se zastavením tramvají v zastávce. Nově volno pro tramvaj začíná v ideálním případě tak, že je tramvaji umožněn průjezd, který signalizace nijak neovlivní. Při průjezdu čelem vlaku v úrovni označníku zastávkou na znamení, pokud vlak v zastávce nezastaví, platí v Praze nejvyšší dovolená rychlost 15 km/h. Obě signalizace jsou s absolutní preferencí tramvají. Obdobnou úpravou současně prošla signalizace u zastávky Střelničná v Praze 8. Ta fungovala v režimu na znamení již několik let, avšak ve směru do centra právě kvůli neupravenému SSZ pouze formálně.

14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018