Preference pražských tramvají
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 514 |

25.05.2006: SSZ Spořilov
Světelná signalizace 4.040 Chodovská - výjezd tramvají by měla být uvedena do provozu 1. června. Uvádí to stránky DP - arény. Jedná se už o několikátý plánovaný termín spuštění. Pokud k němu tentokrát dojde, bude to až půl roku poté, co byla výstavba SSZ zahájena. Semafor se nachází na odbočení tramvají z Chodovské ulice na vlastní těleso, které vede ke smyčce Spořilov. Měla by na něm fungovat preference tramvají.

23.05.2006: Mýtné v centru
Za vjezd do centra Prahy by se mohlo začít platit mýtné už za dva roky. Uvádí to dnešní pražská příloha deníku MF DNES. Ostrý start pak má být v roce 2010. Město se bude zřejmě rozhodovat pro jeden ze systémů výběru poplatků používaných v Evropě. Nabízí se mikrovlnný, který se používá například na rakouských dálnicích, nebo satelitní, jenž funguje v Německu. Oba předpokládají pro motoristy povinnost zakoupit si takzvanou palubní jednotku, která sleduje vjezdy a výjezdy vozidel. Z evropských velkoměst zavedl mýtné v nedávné době například Londýn.

18.05.2006: Posunutý detektor na Pohořelci
Na SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova byl posunut odhlašovací tramvajový detektor z centra. Původně byl umístěn cca 25 metrů za stopčárou a tramvaj se tedy odhlašovala se zpožděním. Signalizace nemohla ukončovat volno pro tramvaj ihned po průjezdu vlaku a preferenční zásahy zbytečně omezovaly řízení. Tramvaj se zde rozjíždí ze zastávky a do kopce, takže ztráty dosahovaly až 5 sekund na jeden vlak. Umístění detektoru do nové polohy umožnilo až zřízení nového převěsu trolejového vedení v úrovni stopčáry.

17.05.2006: Návštěvní kniha
Byla zprovozněna nová Návštěvní kniha Preference pražských tramvají. Její předchozí verze v poslední době často neumožňovala vložení příspěvku. Nová kniha má stejné funkce jako její předchozí verze.

16.05.2006: Preference na Poděbradské obnovena
Na semafory v Poděbradské ulici se po půl roce vrátila preference tramvají. Byly zpětně osazeny tramvajové detektory a byly postaveny nové sloupky SSZ, na které byly vzduchem svedeny kabely od detektorů, které byly dále zakopány do země. Preference nyní funguje na SSZ Poděbradská - U Elektry (absolutní), Poděbradská - U Tesly (podmíněná), na nichž vůbec nefungovala. Na SSZ Poděbradská - Podkovářská (absolutní) nyní funguje preference obousměrně, beze změny funguje SSZ Poděbradská – Hloubětínská (absolutní). Preference tramvají na čtyřech SSZ v Poděbradské ulici byla zprovozněna před rokem, ale zhruba po půlroce byla z větší části vyřazena kvůli výměně sloupů veřejného osvětlení, na které byly navěšeny kabely od detektorů. Ze 199 SSZ na pražské tramvajové síti nyní funguje s preferencí celkem 97 signalizací, což činí podíl 49%. Změnu zařazujeme do seznamu SSZ.

11.05.2006: Preference pod tunelem opět funguje
Uzavírka nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem skončila a automobily už nemusí projíždět vrchem přes křižovatku pod Letenským tunelem. Díky tomu se na křižovatku vrátilo dynamické řízení s preferencí tramvají, která byla v době omezení nahrazena pevným programem bez preference. Uzavírka měla podle webu hl. m. Prahy skončit až 14. května, k uvolnění jednoho jízdního pruhu však došlo se čtyřdenním předstihem.

09.05.2006: BUSpruh v ulici Ke Krči už je vyznačen
V ulici Ke Krči byl zřízen vyhrazený pruh pro autobusy, který zajistí plynulejší provoz MHD ze sídlišť na Praze 4 a Praze 12 k přestupním uzlům Přístaviště (tramvaj) a Smíchovské nádraží (metro, tramvaj). Délka pruhu je 290 metrů. Pro zřízení BUSpruhu bylo nutné vymístit z ulice Ke Krči parkující automobily, pro které bylo zřízeno hlídané parkoviště. V souvislosti s vyhrazením pruhu byla spouštěna také preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská. O účinnosti obou opatření budeme na stránkách Preference informovat.

09.05.2006: Pražský hrad
Bylo spuštěno zrekonstruované SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. Na signalizaci byla při této příležitosti zavedena preference tramvají. Při nároku tramvaje je znemožněn vjezd automobilů z bočního směru i odbočení z hlavní komunikace přes kolejové těleso. Na signalizaci se předpokládá nepřetržitý provoz. V době výpadku SSZ budou muset tramvaje dávat přednost automobilům vyjíždějícím z parkoviště. Stránky Preference zařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají a připravují materiál o rekonstrukci.

08.05.2006: Letenský tunel
V důsledku omezení na nábřeží E. Beneše a Kpt. Jaroše je dočasně vypnuta preference tramvají na křižovatce nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem bude uzavřena do 14. května. Doprava je vedena vrchem křižovatkou. Na ní došlo k úpravě řízení SSZ. Namísto dynamického řízení s preferencí je použit pevný třífázový program bez preference. Pro automobily je zakázáno levé odbočení z nábřeží E. Beneše do tunelu.

05.05.2006: Bodový systém
Za porušení zákazu stání a zastavení nebudou udělovány trestné body. Změnu schválila Poslanecká sněmovna na návrh Senátu. Řidičům, kteří poruší zákaz stání a zastavení, budou nadále ukládány pouze pokuty. Senátoři a poslanci vyšli vstříc především zasilatelským a zásobovacím firmám, které často obtížně hledají místo k zaparkování a porušují zákon. V Praze způsobují řidiči nevhodně zaparkovanými vozidly ve velké míře mimo jiné zhoršování plynulosti a bezpečnosti provozu včetně MHD, zvláště pak tramvají. Problematické je také stání v prostoru zastávek. Předloha čeká na podpis prezidenta, účinnosti by měla nabýt 1. července.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 514 |

  NOVINKY
09.09.2019 Semafor na horním náměstím Míru znovu s preferencí
Další snaha o zavedení preference tramvají na SSZ 2.332 náměstí Míru - Francouzská. Na křižovatku byl nasazen upravený software a spuštěna dynamika. Signalizace funguje nadále v koordinovaném řízení pro auta, které tramvaje nemohou volně říznout, ale mohou si své volno zřetelně prodloužit, předvybrat a krátce mohou prodlužovat kolizní fázi. Řízení je s trvalou zelenou pro chodce přes trať, volno pro tramvaje je vybíráno v každém směru zvlášť pouze na výzvu. Jedná se už o třetí zavedení preference tramvají na této signalizaci. Naposledy k němu došlo na jaře roku 2018. Detekce autobusů pomocí videokamer, jež mají obecně nižší spolehlivost, se stala s odstupem času hlavní příčinou kolon aut a byl nasazen pevný program. V současném řešení slouží videokamery pouze pro nepreferenční nárokování autobusů a došlo i k dalším zpřesňujícím úpravám logiky, které by měly vést jednak ke zlepšení preference tramvají, jednak k menšímu ovlivňování ostatních účastníků. Přihlašovací trolejový kontakt ve směru z centra byl přiblížen k SSZ tak, aby se nepřihlašovaly tramvaje v době, kdy ještě stojí před zastávkou.

09.09.2019 Vzdálené rádio na Palackého mostě
SSZ 2.013 Palackého náměstí je vylepšené. Do provozu bylo uvedeno vzdálené rádio ve směru z Palackého mostu. Signalizace tak ví s předstihem přibližně 200 metrů nejen o přítomnosti tramvaje na mostě, ale rovněž o směru jízdy. To se projevuje pružnější reakcí řízení na přijíždějící vlaky. Některým tramvajím padá volno plynule do jízdy. Jako hlavní zlepšení se však ukazuje snížení tvorby kolon na mostě, protože signalizace má o jejich jízdě více informací a dokáže na ně vhodně reagovat. Logikou pro vzdálené rádio je SSZ vybaveno od roku 2018, kdy byla v návaznosti na obnovu technologie signalizace uvedena do provozu nová dokonalejší dynamika.

05.09.2019 Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená
Obnovená světla u Smíchovského nádraží. A sousední zrušená Do provozu bylo uvedeno obnovené SSZ 5.583 Nádražní - U Královské louky na vjezdu do smyčky Smíchovské nádraží. Na signalizaci funguje preference tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze obdobně jako v předchozím způsobu řízení. Současně bylo zrušeno vedlejší SSZ 5.582 Nádražní - nádraží Smíchov, které bylo už několik let mimo provoz.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2019