Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

22.12.2006: Pokuta pro Novu
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila provozovateli televize Nova, společnosti CET 21, celkovou pokutu ve výši 100 tisíc korun za porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. - povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace. Toho se podle RRTV dopustila tím, že ve dnech 12. a 13. srpna odvysílala dvě reportáže, ve kterých diváky informovala o tom, že řidiči tramvají v Praze jezdí často na červenou. Tisková zpráva RRTV zde. Stránky Preference se k reportážím vyjádřily zde.

15.12.2006: SSZ Bubenská - U Výstaviště bylo spuštěno
Do zkušebního provozu bylo uvedeno SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště před holešovickým Výstavištěm. Dle stavebního povolení je přenosné, ale téměř všechny stožáry jsou upevněny přímo do země. Detekci tramvají zajišťují indukční detektory, které jsou pro tento účel použity poprvé. Lokalizaci autobusů (AE) budou zajišťovat inframajáky. Impulsy od vozidel MHD jsou z míst přihlášení dopravovány k řadiči bezdrátově, což je také novinka. Z míst odhlášení jsou impulsy dopravovány kabely vedenými vzduchem. Na SSZ má fungovat preference tramvají a autobusů. I pro auta a chodce je zajištěno dynamické řízení, SSZ je vybaveno videodetekcí a chodeckými tlačítky.

13.12.2006: Na dvou SSZ u Ohrady nefunguje detekce
Víc než tři měsíce po rekonstrukci Ohrady stále nebyla řádně zprovozněna detekce tramvají na upravených SSZ Vápenka a Želivského - Jeseniova. Na Vápence nesprávně funguje vzdálený přihlašovací detektor do centra. SSZ od něj registruje impuls na obou přihlašovacích i odhlašovacím detektoru a preference tedy funguje pouze z centra. Na SSZ Želivského - Jeseniova funguje odhlašování tramvají, ale ani z jednoho směru nefunguje přihlašování. Zde preference na semaforu tedy nefunguje obousměrně.

08.12.2006: Přesun kontaktu pod Letenským tunelem
Na SSZ Nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most byl přesunut vzdálený přihlašovací detektor od Čechova mostu. Předstih přihlášení tramvaje se příznivě mění z 15 na 20 sekund. Dosud však nebyla upravena data v řadiči, takže volno pro tramvaje je vybíráno s velkým předstihem. V případě, že vlak jede pomalu, o své volno dokonce přijde. Pro detekci byla navíc opět použita neodolná brnkačka. Přes nedostatky většina vlaků projíždí křižovatkou zcela bez zdržení.

06.12.2006: Úprava SSZ Patočkova - Střešovická
Během výluky tratě u Vozovny Střešovice byla upravena logika SSZ Patočkova - Střešovická (Octárna). Ve směru z centra jsou pro přihlašování k semaforu nově použity rádiem ovládané výhybky. Tento systém zde nahrazuje trolejové kontakty (detektory). Ty zůstávají prozatím osazeny. Signalizace i nadále preferuje MHD prodlužováním a předvýběrem příslušných tramvajových fází. Přihlašování k signalizaci pomocí ovládání výhybek by mohlo v místech s větvením tratí začít nahrazovat trolejové kontakty. V rámci zavádění rádiem ovládaných výhybek bude zároveň od roku 2007 postupně opouštěn systém pracovních trolejových kontaktů. Tím bude umožněna plynulejší jízda tramvají před výhybkami.

04.12.2006: Výstavba SSZ Bubenská - U Výstaviště
Byla zahájena výstavba SSZ 7.171 Bubenská - U Výstaviště. Má řídit provoz v nevyhovujícím uzlu, přes který je vedena AD ke kapacitnímu parkovišti před holešovickým Výstavištěm. V současnosti se osazují betonové bloky a stožáry. U křižovatky jsou osazovány inframajáky a pravděpodobně ultrazvukové detektory, které budou použity pro detekci a preferenci tramvají i autobusů (linka AE). I tak se dá očekávat za běžného provozu spíše nepatrný nárůst zdržení MHD oproti současnému stavu. Podle webových stránek TSK vypracovala dopravní řešení firma DIP Marek.

02.12.2006: Nový bumlík ve Francouzské ulici
Ve Francouzské ulici na Praze 2 byl osazen podélný dělící práh v úseku mezi ulicemi Sázavská a Blanická ve směru do centra. Foto zde! Délka bumlíku je 62 metrů a zajistí mimo jiné nerušený příjezd tramvají od zastávky Jana Masaryka k SSZ Francouzská - Blanická, které však funguje bez preference. V roce 2006 bylo v Praze zatím osazeno 478 metrů dělících prahů. Celková délka prvků ve městě dosahuje 8865 metrů.

01.12.2006: Rajská otočena
Dopravní situace u terminálu MHD Nádraží Holešovice by se měla částečně zlepšit. Byla otočena směrnost Rajské ulice, již používali řidiči k objíždění kolony v ulici Železničářů při jízdě ve směru z centra na most Barikádníků. Docházelo tím k zahlcování Plynární ulice přibližně v úseku Za Papírnou - Železničářů. Autobusy MHD vyjíždějící z terminálu se obtížně zařazovaly do kolony a blokovaly tramvaje přihlášené k SSZ Argentinská - Plynární. Kolona dosahovala občas až k ulici Na Zátorách, kde dále zdržovala tramvaje. Nyní lze Rajskou projet jen od Plynární k Železničářů.

30.11.2006: SSZ Plzeňská - Makovského má ÚR
Výstavba SSZ 6.153 Plzeňská - Makovského se blíží. Magistrát hl. m. Prahy vydal rozhodnutí o umístění stavby. Informaci uvádí úřední deska Magistrátu. SSZ bude v místě odbočení tramvají z Plzeňské ulice k sídlišti Řepy. Bude vybaveno tramvajovou detekcí a lze tedy předpokládat zavedení preference. V místě lze dosáhnout absolutní preference. Signalizace bude zřejmě v koordinaci se sousedním SSZ Plzeňská - Jeremiášova. Podle webu TSK bylo vypracování dopravního řešení zadáno firmě DIP Marek. Výstavbu lze očekávat na začátku roku 2007.

29.11.2006: MHMP: Dopravní značky pro tramvaje mimo vozovku neplatí
Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy se vyjádřil k návrhu na doplnění dopravních značek v Sokolovské ulici, jež omezují nejvyšší povolenou rychlost v místech příčných prahů, o dodatkové tabulky MIMO TRAM. Magistrát nepovažuje doplnění za nutné. Zastává názor, že pro tramvaje jedoucí mimo vozovku, tedy například na oddělených tělesech jako v Sokolovské ulici, neplatí dopravní značky. Odpověď zde! Článek s návrhem zaslaným Magistrátu zde! Stránky Preference se budou problematice nadále věnovat.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

  NOVINKY
15.04.2021 Obnova semaforu u Právnické fakulty: tramvaj si lépe vytlačí kolonu
Po obnově bylo do provozu uvedeno SSZ 1.071 Čechův most - Dvořákovo nábřeží. Semafor dostal pokročilejší řídicí logiku, která by měla hlavně za silného provozu lépe zajistit vytlačování kolony z mostu před tramvají. Z důvodů nízké šířky jízdního pásu na Čechově mostě se totiž automobily pohybují po kolejích, navíc na konci mostu dávají přednost při odbočování vlevo. Detekce vozidel a nový software a umožní včasnější a delší uplatnění fáze s vyklizovací šipkou od mostu vlevo na Dvořákovo nábřeží. Příznivý vliv by měla mít obnova rovněž na provoz tramvají po mostě v opačném směru, protože signalizace po přihlášení tramvaje před mostem redukuje zelené pro jízdu aut ve směru na most. Před semaforem na druhém břehu by tedy měly tramvaje očekávat mírně kratší kolonu pro vytlačení. Po Čechově mostě jezdí páteřní linka 17. Přes SSZ 1.071 jezdí také autobusová linka 207, jejíž preference byla rovněž vylepšena.

08.04.2021 Vzdálené rádio na Blanické
Finální zlepšení plynulosti provozu tramvajové dopravy nastalo na SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. V rámci opravy tramvajové trati bylo ve směru od náměstí Míru dosazeno vzdálené rádio. To umožňuje s předstihem 10 - 15 sekund před příjezdem tramvaje ke křižovatce sdělit signalizaci směr jízdy vlaku a v ideálním případě udělit tramvaji volno do jízdy. Jedná se o poslední zlepšení pro linky 10 a 16, které započalo na konci roku 2020 obnovou signalizace a zavedením preference. Software semaforu již v té době počítal s budoucím dosazením vzdáleného rádia.

11.03.2021 Zdržování tramvají na Žižkově
Výrazné zhoršení průjezdu tramvají doprovázejí opatření v ulici Jana Želivského při rekonstrukci kanalizace. Ve většině úseku mezi ulicemi Olšanská a U Nákladového nádraží jsou automobily ve směru na jih vedeny v protisměrném jízdním pásu. V křižovatce s ulicí U Nákladového nádraží se vrací zpět. Za tím účelem došlo k dočasné úpravě SSZ 3.310 Želivského - U Nákladového nádraží, které standardně funguje s preferencí tramvají. Nyní semafor umožňuje alespoň prodlužování volna pro tramvaj, přesto dochází ke zdržení MHD ojediněle přes 90 sekund. V případě, že odkloněná vozidla jedou ke křižovatce nesprávně po kolejích, může zdržení tramvaje překročit i dvě minuty. Opatření mají trvat až do konce května. Způsobem, který nezajištuje dostatečnou plynulost provozu tramvají, byla v posledních 2 letech realizována obdobná dopravní opatření také na Poděbradské, Evropské a Vinohradské. Komplikace mohou potkat tramvaje také na linkách 5 a 15 na Olšanském náměstí. V rámci dopravních opatření pro rekonstrukci Koněvovy ulice je volno v oblouku pro tyto linky vybíráno pouze na výzvu. Ovšem nebyla doplněna náhradní detekce tramvají, tedy například kontaktní zámek, a v případě selhání základní detekce dle EOV a kontaktu může dojít i k zastavení provozu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021