O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

01.02.2006: HDŘÚ
Dne 22. prosince 2005 proběhlo v rámci návštěvy hlavního autora stránek Preference pražských tramvají na HDŘÚ jednání se zástupci Policie ČR, Odboru dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, Ústavu dopravního inženýrství a Technické správy komunikací. Jednání bylo svoláno na základě nabídky pana radního Radovana Šteinera a navazovalo na předešlou opakovanou korespondenci mezi ním a autorem stránek. Hlavním tématem jednání bylo řízení dopravy světelnou signalizací z Hlavní dopravní řídící ústředny a její efekty pro preferenci městské hromadné dopravy v Praze. Záznam z jednání je zde.

04.01.2006: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají ukončují zkušební sledování řízení z HDŘÚ na SSZ 2.013 Palackého náměstí a zařazují křižovatku mezi trvale sledované a vyhodnocované. Od ledna roku 2006 budou výsledky sledování řízení této signalizace součástí měsíčních souhrnů. Stránky Preference pražských tramvají v současné době sledují devět světelných signalizací, kromě Palackého náměstí také Jiráskovo náměstí, M. Horákové - U Brusnice (zkušebně), Patočkova - Střešovická (zkušebně), nábř. Kpt. Jaroše - Štefánikův most, nábř. Kpt. Jaroše - Dukelských hrdinů, Veletržní - Dukelských hrdinů, Argentinská - Plynární a Plynární - Osadní. Záznamy z křižovatek ve zkušebním sledování nejsou součástí pravidelných souhrnů.

16.12.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy, odpověděl na druhý dopis stránek Preference pražských tramvají zaslaný 6. prosince. Obsah dopisu znovu kritizoval především přístup HDŘÚ k preferenci tramvajové dopravy, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé světelné signalizace, které jsou vybaveny k dynamickému řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je kritika odmítnuta. Stránky Preference pražských tramvají s odpovědí nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi, která by vedla k řešení problému, i k větší vůli města při přístupu k preferenci MHD. Celá odpověď radního Šteinera zde.

12.12.2005: Vápenka
V rámci rekonstrukce smyčky Vápenka by mělo být rekonstruováno také SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence ve výjezdu ze smyčky. 14. listopadu 2005 podal DP Praha, zastoupený IDS, návrh na vydání územního rozhodnutí pro stavbu signalizace, kterou má být nahrazeno stávající zařízení. Signalizace nyní funguje izolovaně v pevném programu s výzvou. Nové SSZ bude podle informací ze serveru hl. m. Prahy vybaveno tramvajovou detekcí a detekčními smyčkami pro automobily. Termín rekonstrukce, ani zdali bude na SSZ fungovat preference, není z dostupných informací zřejmé.

08.12.2005: Pohořelec
Na Pohořelci proběhla přestavba SSZ 1.111 Keplerova – Parléřova z provizoria na definitivu. Zatímco v provizorním provedení byly kabely vedeny vzduchem, nyní jsou položeny v zemi. Dále byly zřízeny detekční smyčky pro automobilovou dopravu a realizovány drobné stavební úpravy. Zásady řízení se nezměnily. Jedná se o křižovatku tramvajové dopravy s automobilovou dopravou a s přechodem pro chodce s izolovaným dynamickým řízením a absolutní preferencí tramvají.

06.12.2005: Radní Šteiner
Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora webu reakci na odpověď panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je stejně jako v předchozím případě přístup Hlavní dopravní řídící ústředny a města k preferenci MHD. Stránky Preference pražských tramvají využijí deklarované nabídky pana Šteinera k návštěvě HDŘÚ a jsou připraveny k diskusi. Dopis zde.

02.12.2005: Smyčka Spořilov
Nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají nejspíše bude preferovat tramvaje. Budovaná signalizace je totiž z obou směrů vybavována tramvajovými detektory. Zároveň probíhá výstavba sloupů SSZ. Signalizace je umístěna v nepřehledném křížení tramvajové tratě s jízdním pásem pozemní komunikace. Dosud zde tramvaje musejí dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. V místě je provozována jedna denní tramvajová linka. Foto

01.12.2005: Zálesí
V ulicí Zálesí na Praze 4 je zřizován vyhrazený pruh pro autobusy ve směru do centra v délce cca 600 metrů. BUSpruh začíná na křižovatce s ulicí Nad Lesním divadlem a končí nad křižovatkou s ulicí Štúrova. Opatření by mělo zajistit výrazně plynulejší průjezd autobusů MHD ze sídlišť Novodvorská a Lhotka ve směru ke krčské nemocnici a ke stanici metra Kačerov. V ulici Zálesí se vytvářejí kolony automobilů ve směru do centra, a to především v období ranních dopravních špiček. V ulici je provozováno devět denních autobusových linek. Foto

30.11.2005: Smyčka Spořilov
Byla zahájena výstavba nového SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají. Signalizace bude zřízena v místě odbočení tramvaje směrem ke smyčce Spořilov. V tomto nepřehledném místě musejí tramvaje v současné době dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. Podle údaje na internetových stránkách Technické zprávy komunikací je zhotovitelem dopravního řešení Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy. Informace o tom, zdali bude na křižovatce fungovat preference tramvají, zatím není k dispozici.

24.11.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro dopravu, odpověděl na dopis stránek Preference pražských tramvají z 9. listopadu. Obsah dopisu napadá především přístup Hlavní dopravní řídící ústředny k preferenci tramvajové dopravy na světelné signalizaci, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé křižovatky, namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je činnost HDŘÚ v plné míře obhajována. Stránky Preference pražských tramvají s předloženými závěry znovu nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi. Celá odpověď radního Šteinera zde.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 499 |

  NOVINKY
20.10.2018 Preference u Arbesova náměstí
Do provozu byla uvedena preference tramvají na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. Je řešena předvýběrem, prodlužováním vlastní fáze a částečně prodlužovánám kolizní fáze. Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu je při příjezdu tramvaje ke stopčáře odloženo souběžné volno pro auta. Auta v obou směrech totiž najíždějí za křižovatkou na koleje. Podmínky pro zřízení preference tramvají byly vytvořeny při rekonstrukci trati v roce 2014, kdy byly mírně přeloženy koleje a byla vylepšena tramvajová detekce. Od té doby došlo k řadě testů preference. Po projednání a několika úpravách programu je nyní preference nasazena standardním způsobem. Poslední úprava programu přinesla kromě funkce odložení zelené pro auta ve směru od Arbesova náměstí také lepší podmínky pro zachování a obnovení koordinace pro auta jedoucí z ulice V Botanice, tedy po Malém smíchovském okruhu.

04.10.2018 Elsnicovo náměstí v dynamice s preferencí. Harfa také
Dvě signalizace ve východní části města, které prošly obnovou, už fungují v dynamickém řízení. Preference se vrátila na SSZ 8.251 Zenklova - Elsnicovo náměstí, přestože na Zenklově ulici nadále probíhají dopravní opatření pro její rekonstrukci. Preference je zatím v dočasném režimu, nefungují například některé kontakty a výzvová návěstidla. Je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S preferencí funguje také obnovené SSZ 9.212 Harfa. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Kromě toho zde funguje také preference autobusů, které jezdí v kolizním směru. Na signalizaci se zásadně změnil způsob fázování, kdy levá odbočení jsou vybírána současně, čímž se zjednodušilo řízení a snížila délka cyklu.

08.09.2018 Na Zenklovu se vrátila preference zatím jen částečně
Po osmiměsíční výluce byl obnoven provoz tramvají v Zenklově ulici. V rámci rekonstrukce uličního prostoru byly obnoveny dvě signalizace. SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí na mostě přes Rokytku zatím funguje v pevném řízení bez preference tramvají. V noci je vypnuté do blikající žluté. V místě probíhají dopravní opatření pro dokončení mostu a okolí. SSZ 8.951 Zenklova – U Meteoru vznikla v místě bývalé signalizace na přechodu u zastávky Stejskalova. Nově řídí celou křižovatku a přístup na nové zastávkové ostrůvky. Signalizace již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V souvislosti s rekonstrukcí tratě byla také upravena SSZ 8.235 na Bulovce. Na signalizace byla vyladěna preference tramvají, autobusů a vylepšeny podmínky pro chodce.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018