O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 493 |

23.07.2005: Patočkova
Na SSZ 6.148 Patočkova – Střešovická bylo nasazeno dynamické řízení s preferencí tramvají. Podle sledování tohoto webu fungovala preference v sobotu 23. července. Pevný program byl na SSZ nasazen v květnu kvůli záboru pruhu v Patočkově ulici ve směru do centra. V něm fungoval semafor ve všech dobách, kdy naše stránky prováděly záznamy. Poslední předchozí záznam řízení s pevným programem byl proveden 9. července. I na dalších sledovaných SSZ v posledních týdnech výrazně kleslo, nebo zcela zmizelo používání pevných programů. Preference nyní všude funguje takřka trvale.

13.07.2005: Revoluční - Řásnovka
Odbor dopravy MHMP vydal územní rozhodnutí pro rekonstrukci SSZ 1.003 Revoluční – Řásnovka, které se nachází u jižního předpolí Štefánikova mostu. Stávající SSZ bude vyjma řadiče nahrazeno novým, bude připojeno na ODŘÚ 5 a HDŘÚ a bude spojeno koordinačním kabelem se třemi sousedními signalizacemi. Semafor, který v současnosti funguje bez preference tramvají, bude opatřen tramvajovými detektory. Modernizace SSZ proběhne v rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku.

30.06.2005: Vršovická - Kodaňská
SSZ 0.329 Vršovická - Kodaňská před obchodním centrem Carrefour v Praze 10 již funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají. V březnu jsme informovali, že na SSZ jsou nasazeny pevné programy bez preference. Ve stávajícím řízení zůstává zachována koordinace pro tramvaje i auta po Vršovické ulici se sousedním SSZ 0.326 Vršovická - Bělocerkevská. Toto SSZ ale funguje v řízení pevnými programy, protože není vybaveno vhodnou technologií pro dynamické řízení. V letech 1980 - 1982 přitom fungovalo jako historicky první v Praze v dynamickém řízení s preferencí tramvají.

25.06.2005: Modřanská
V rámci rekonstrukce SSZ 4.454 Modřanská - rampy CD bude realizována preference autobusů MHD pomocí aktivní detekce. V současné době funguje na SSZ před nájezdovou rampou na Barrandovský most preference autobusů pomocí pasivní detekce ve směru od Přístaviště (linky 192, 196, 197, 198, 199). Ve dvou zbývajících směrech (navíc linka 253) jsou již instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci mezi autobusem a řadičem SSZ. Inframajáky jsou již instalovány také na sousedním SSZ 4.628a Modřanská – Branická u zastávky Přístaviště.

16.06.2005: Florenc
Vzdálený přihlašovací detektor SSZ Sokolovská – Ke Štvanici, o jehož odpojení psaly v neděli stránky Preference pražských tramvají, je od tohoto týdne opět zapojený. Semafor reaguje na přihlašované tramvaje. V zastávce je však nadále kontrolní bod, který nedovolí předjetí tramvaje proti jízdnímu řádu. Vlak, který vyčkává na přesný odjezd, zbytečně ovlivňuje signalizaci. Foto

08.06.2005: Revoluční - Řásnovka
V rámci akce 'Rekonstrukce Štefánikova mostu', která by měla začít koncem roku, bude rekonstruováno SSZ 1.003 Revoluční - Řásnovka u jižního předpolí mostu. V současnosti je křižovatka řízena pevnými programy jako závislá v koordinované skupině. Je bez detekce a bez preference tramvají. Odbor dopravy MHMP zahájil územní řízení.

08.06.2005: Poděbradská
Poslední semafor v ulici Poděbradská, který nyní funguje bez preference tramvají, bude opraven. Na SSZ 9.223 Poděbradská – Kbelská, jež se nachází u zastávky Kbelská, se chystá celková rekonstrukce. Signalizace je na trase pilotní linky preference MHD číslo 3. V současné době je řízena pevnými programy bez preference tramvají.

26.05.2005: Sledování SSZ
Stránky Preference pražských tramvají zahajují zkušební sledování dalších tří křižovatek, na než Policie ČR z HDŘÚ nasazuje pevné signální programy, které neumožňují preferenci tramvají. Jedná se o tato SSZ: Palackého náměstí, Patočkova - Střešovická a Milady Horákové - U Brusnice. Záznamy o řízení budou ve zkušebním sledování pouze evidovány a nebudou obsahem měsíčních souhrnů.

23.05.2005: Plzeňská
Byla zahájena rekonstrukce semaforů v Plzeňské ulici. Jako první bylo obnoveno SSZ 5.516 Plzeňská - Na Čečeličce. Byly instalovány trolejové detektory PTK1, ve směru do centra bylo osazeno výzvové návěstidlo. SSZ na Plzeňské by měla po rekonstrukci fungovat s preferencí tramvají. Akce probíhá v koordinaci s rekonstrukcí kabelu pro měnírnu DP na Plzeňské.

18.05.2005: Levobřežní
Z levobřežní komunikace by mohly zmizet zájezdové autobusy. Vozy parkují pod Čechovým a Štefánikovým mostem a v turistické sezoně často přesahují vymezené plochy. Blokují také tramvaje, problémy způsobují i při otáčení na nábřeží a při stání v kolonách aut, protože zasahují do průjezdného průřezu vlaků. Odbor dopravy MHMP nyní zvažuje přesun autobusů.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 493 |

  NOVINKY
14.06.2018 Tramvaje z Petřin mohou zrychlit
Délka úseků s omezenou rychlostí tramvají na trati z Petřin se výrazně snížila. Bylo odstraněno silniční dopravní značení omezující rychlost všech vozidel včetně tramvají kolem zastávky Baterie a v dlouhém úseku mezi ulicí v Průhledu a Na Pěkné vyhlídce ve směru do centra na 40 km/h. Celkem se jedná o 400 metrů kolejí. Snížení rychlosti zůstalo u zastávky Ořechovka, ve směru z centra bylo dokonce sníženo na 30 km/h. Změna byla provedena s ohledem na rekonstrukci v roce 2015, během které byly zlepšeny parametry tratě a sousedních ploch, například tramvajových zastávek a vyčkávacích ostrůvků pro chodce. Přínosem rekonstrukce bylo už v roce 2016 také odstranění noční zóny 40 km/h. V posledních deseti letech došlo k úpravě dopravního značení omezujícího rychlost tramvají na více než třiceti úsecích, kde to místní podmínky umožňovaly. Bylo odstraněno, nahrazeno doporučenou rychlostí, nebo doplněno podtabulkou MIMO TRAM. Nejvýraznější změny bylo dosaženo v Koněvově ulici, kde zmizelo osm omezení na 30 km/h. V některých místech naopak omezení přibylo, například v ulici U Plynárny, nebo zóna 30 v části Smíchova.

11.06.2018 Cestovní rychlost tramvají nepatrně klesla
18,7 km/h byla průměrná cestovní rychlost tramvají v Praze v roce 2017. Údaj byl zveřejněn v Ročence dopravy, kterou každoročně vydává Technická správa komunikací. Jedná se o pokles o desetinu kilometru v hodině. Nejvyšší průměrná cestovní rychlost byla dosažena v roce 2010, a to 19,0 km/h. Z údajů zveřejněných v minulosti také vyplývá, že například v roce 1981 byla tato hodnota pouze 15,7 km/h. Příznivě na cestovní rychlost působí preference tramvajové dopravy a obvykle také rekonstrukce tratí. Nepříznivě naopak například komplikovaná dopravní situace, nevhodné stavební úpravy a zvyšování počtu zastávek. Autobusy MHD v Praze dosáhly v loňském roce cestovní rychlosti 23,9 km/h.

28.05.2018 Pevný program na horním Míráku
Na SSZ 2.332 náměstí Míru – Francouzská nefunguje preference tramvají. Signalizace byla přepnuta do pevného řízení. Stalo se tak na přelomu dubna a května poté, co se v místě někdy tvořily kolony aut jedoucích od Rumunské ulice, tedy v kolizním směru s tramvajemi a autobusy. Preference byla na signalizaci zavedena v únoru tohoto roku, po několika letech dynamického řízení bez preference, které provázelo občasné vynechání volna pro tramvaj, zvláště za slabšího provozu. Další vývoj může přinést dlouhodobě ponechání pevného řízení bez preference, nebo vyladění, omezení či zrušení preference MHD v dynamickém řízení, nebo také vyladění videodetekce pro autobus, která v určitých podmínkách vyvolávala falešné preferenční nároky. Pro úspěšné řešení lokality je důležitá i změna sousedního SSZ Francouzská - Blanická, které funguje v pevném řízení a působí rovněž značná zdržení především MHD.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2018