Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

09.05.2006: Pražský hrad
Bylo spuštěno zrekonstruované SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. Na signalizaci byla při této příležitosti zavedena preference tramvají. Při nároku tramvaje je znemožněn vjezd automobilů z bočního směru i odbočení z hlavní komunikace přes kolejové těleso. Na signalizaci se předpokládá nepřetržitý provoz. V době výpadku SSZ budou muset tramvaje dávat přednost automobilům vyjíždějícím z parkoviště. Stránky Preference zařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají a připravují materiál o rekonstrukci.

08.05.2006: Letenský tunel
V důsledku omezení na nábřeží E. Beneše a Kpt. Jaroše je dočasně vypnuta preference tramvají na křižovatce nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem bude uzavřena do 14. května. Doprava je vedena vrchem křižovatkou. Na ní došlo k úpravě řízení SSZ. Namísto dynamického řízení s preferencí je použit pevný třífázový program bez preference. Pro automobily je zakázáno levé odbočení z nábřeží E. Beneše do tunelu.

05.05.2006: Bodový systém
Za porušení zákazu stání a zastavení nebudou udělovány trestné body. Změnu schválila Poslanecká sněmovna na návrh Senátu. Řidičům, kteří poruší zákaz stání a zastavení, budou nadále ukládány pouze pokuty. Senátoři a poslanci vyšli vstříc především zasilatelským a zásobovacím firmám, které často obtížně hledají místo k zaparkování a porušují zákon. V Praze způsobují řidiči nevhodně zaparkovanými vozidly ve velké míře mimo jiné zhoršování plynulosti a bezpečnosti provozu včetně MHD, zvláště pak tramvají. Problematické je také stání v prostoru zastávek. Předloha čeká na podpis prezidenta, účinnosti by měla nabýt 1. července.

03.05.2006: Preference na SSZ Branická - Modřanská
Byla zprovozněna preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská. Autobusy vybavené mobilním zařízením pro komunikaci s řadičem SSZ si mohou ve směru do centra přednostně nárokovat signál volno. Na zprovoznění preference na SSZ naváže zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy v ulici ke Krči, který zajistí plynulý příjezd vozidel MHD blíže ke křižovatce. Realizace se předpokládá v první polovině května.

02.05.2006: Poděbradská
V Poděbradské ulici je stále mimo provoz preference tramvají na SSZ. Dvě signalizace (Poděbradská - U Tesly a Poděbradská - U Elektry) nereagují na tramvaje z obou směrů, jeden semafor (Poděbradská - Podkovářská) reaguje pouze na tramvaje ve směru z centra. Podle centrální evidence smluv TSK zajistí opravu detekce tramvají firma AŽD. Preference tramvají na čtyřech SSZ v Poděbradské ulici byla zprovozněna právě před rokem, ale zhruba po půlroce byla z větší části vyřazena kvůli výměně sloupů veřejného osvětlení, na které byly navěšeny kabely od detektorů. Ty bude třeba zakopat do země.

28.04.2006: Pražský hrad
U zastávky Pražský hrad budou tramvaje dávat při vypnuté signalizaci přednost autům, které vjíždějí a vyjíždějí z parkoviště. Vyplývá to z místní úpravy na křižovatce Mariánské hradby - U Prašného mostu, kde dochází k dokončování rekonstrukce SSZ 1.146. Proti řešení v neprospěch tramvají, které je obdobné jako na třech SSZ barrandovské trati, se Dopravní podnik neúspěšně odvolal. Plynulý průjezd MHD však bude zřejmě zajištěn preferencí tramvají při fungující signalizaci, u níž se předpokládá nepřetržitý provoz, tedy včetně nočních hodin. Nyní je umístěna veškerá výstroj SSZ (sloupy, návěstidla, detektory, tlačítka atd.), zbývá dokončit dlažby, úpravy pro nevidomé apod.

24.04.2006: SSZ pro stavbu Pobřežní III
Bylo zahájeno územní řízení pro stavbu nového SSZ 8.673 Sokolovská - Za invalidovnou v Praze 8. Křižovatkou prochází v hlavním směru po Sokolovské ulici tramvajová trať. Signalizace bude součástí stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Předmětem řízení je umístění světelného signalizačního zařízení, sestávajícího z kabelů SSZ včetně řadiče, detekčních smyček, tramvajových detektorů a venkovní výstroje SSZ a optotrubek HDPE.

21.04.2006: Pražský hrad
Pokračuje rekonstrukce SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu, které se nachází u zastávky tramvaje Pražský hrad. Signalizace byla vypnuta a provizorně byla přemístěna jedna zastávka. Hotové jsou všechny indukční smyčky vozidel ve vozovce. Byla zřízena také smyčka cca 50 metrů za křižovatkou ve směru do centra, která bude zřejmě detekovat vzdutí vozidel za účelem vytvoření světelné závory proti zahlcování křižovatky. Přechody pro chodce budou dělené, s částečnou úpravou polohy. Ve směru dc dojde před křižovatkou ke zúžení vozovky a ke zkrácení přechodu.

19.04.2006: Nové SSZ Švehlova - BOK
Bylo vydáno uzemní rozhodnutí pro stavbu SSZ 0.384 Švehlova - BOK, které bude umístěno v blízkosti křižovatky Švehlovy ulice, na které je vedena tramvajová trať, s ulicí Pražskou. Ke zřízení signalizace dochází v důsledku výstavby Bytového a obchodního komplexu Hostivař. Součástí stavby bude sedm stožárů s návěstidly, tři tramvajové detektory, devět smyček vozidlových detektorů. Signalizace bude propojena koordinačními kabely se sousedními SSZ 0.391 Švehlova - Pražská a SSZ 0.398 Švehlova - Hostivařská, které v současné době fungují bez preference tramvají.

15.04.2006: SSZ Spořilov
Ve čtvrtek (13. 4.) a v pátek (14. 4.) bylo krátce v provozu nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází na odbočení tramvají do smyčky Spořilov. K definitivnímu spuštění však stále nedošlo. Signalizace, která byla vybudována ještě v minulém roce, tak stále zůstává mimo provoz. Její účel spočívá v zajištění bezpečného průjezdu tramvají a jejich preference na přejezdu v Chodovské ulici.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

  NOVINKY
04.07.2020 Bílá labuť: přechod je neřízený
Signalizace na přechodu u Bílé labuti byla vypnuta do blikající žluté. Změně předcházely úpravy přechodu, zejména byl pomocí baliset zřízen nový ostrůvek pro chodce mezi tratí a vozovkou z centra. Řešení by mělo přinést časové úspory pro veškerou dopravu, zejména pro chodce a pro tramvaje z centra, kde koleje nejsou pojížděny automobily. Signalizace, která dosud fungovala v režimu trvalé zelené pro auta a tramvaje s výzvou pro chodce, byla bez detekce a preference MHD. V roce 2019 se připravovala její obnova, přednost však dostala varianta zrušení. Obdobné samostatné přechody na území centra Prahy fungují rovněž jako neřízené a Bílá labuť byla v tomto ohledu výjimkou.

20.06.2020 Dynamika na semaforu u Obchodního centra Hostivař
Další signalizace obnovená v tomto roce dostala dodatečně dynamické řízení s preferencí tramvají. SSZ 0.622 Švehlova - Práčská u zastávky Obchodní centrum Hostivař bylo po obnově uvedeno do pevného řízení v květnu. Nyní spuštěné dynamické řízení umožňuje preferenci tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na signalizaci bude fungovat také preference autobusů. Řízení je podobné jako před obnovou signalizace, přibyla výzvová návěstidla, která mimo jiné informují řidiče tramvají o prodlužování signálu volno. Signalizace je nadále vybavena předvěstmi. Z provozu je zřejmé, že zatím nefunguje spolehlivě vzdálené přihlášení tramvají ve směru do centra. Ze semaforů obnovených v roce 2020 zůstává v pevném řízení ještě SSZ Modřanská - Údolní.

14.06.2020 Na Břehu už také s preferencí
Další signalizace, která byla letos po obnově uvedena do provozu v pevném řízení, dostala dynamiku s preferencí tramvají. SSZ 9.233 Sokolovská - Na Břehu upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, a předvýběrem kolizní fáze. Semafor byl obnoven současně s rekonstrukcí tramvajové tratě v dubnu. Zatímco dříve na semaforu fungovala preference, po obnově byl nasazen pevný program, který měl navíc krátké podíly volna v hlavním směru, což komplikovalo provoz aut ve směru do centra a tramvají. V současné době zůstává po obnově v pevném programu ještě SSZ Švehlova - Práčská, které bylo zprovozněno před měsícem, a také nedávno spuštěné SSZ Modřanská - Údolní.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020