Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

12.07.2006: Nová preference na Masaryčce v provozu
Byla spuštěna nová řídící logika SSZ Havlíčkova - Hybernská, které se nachází u Masarykova nádraží. Signalizace fungovala od roku 2003 s preferencí tramvají, avšak s řadou chyb a nedostatků, které byly zveřejněny v časopisu DP-Kontakt, na webu ÚDI Praha a na webu Preference pražských tramvají. Nové dopravní řešení, které využívá i nové polohy tramvajových detektorů z centra, umožňuje výrazně účinnější preferenci MHD. Zřejmě ji bude možné hodnotit jako absolutní. Stránky Preference budou o úpravě podrobně informovat.

12.07.2006: Nové bumlíky v Táborské ulici
V ulici Táborská v Praze 4 byly v rámci probíhající rekonstrukce trati osazeny podélné dělící prahy, které oddělují tramvajový provoz od vozovky. Délka prvků je 66 metrů, jsou osazeny ve směru do centra podél řadících pruhů AD před křižovatkou s ulicí Lounských (43 m) a podél řadících pruhů AD před křižovatkou s ulicí Petra Rezka (23 m). Prahy umožní bezpečný a plynulejší průjezd tramvají podél řadících pruhů pro levé odbočení. Po ulici Zenklova se jedná o druhé místo, kde byly bumlíky v tomto roce osazeny.

30.06.2006: Další preference autobusů na křižovatkách
Dochází ke spuštění preference autobusů na dalších pěti křižovatkách. Jedná se o SSZ 8.242 Klapkova - Střelničná, 8.278 Ďáblická - Střelničná, 8.662 Střelničná - Rochlická, 9.246 Vysočanská - Levínská a 9.250 Vysočanská - Teplická. Preference bude zprovozněna postupně do pondělí. Preference tramvají na SSZ Klapkova - Střelničná nebyla v rámci úpravy zavedena. Celkem je v Praze 24 SSZ s preferencí autobusů, z toho na 19 SSZ funguje aktivní detekce vozidel, na 5 SSZ pasivní detekce.

27.06.2006: Nové bumlíky v Zenklově ulici
V Zenklově ulici ve směru do centra byly osazeny podélné dělící prahy. Celkem bylo mezi zastávky Bulovka a Vosmíkových umístěno 122 m bumlíků, které oddělují tramvajovou trať od vozovky. Prvky jsou ve třech úsecích. První v délce 22 m za křižovatkou s ulicí Na Stráži, další dva po 50 m mezi Primátorskou a Nad Sýpkem. Tvarovky však nejsou osazeny v mezilehlém úseku o délce cca 240 m, kde vedle kolejí parkují auta. Zde byly nalepeny reflexní knoflíky. Pokud je podoba opatření konečná, přínos pro preferenci MHD bude minimální.

26.06.2006: Nový detektor na Balabence funguje
Přihlašování tramvají k SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy už je podle všeho úspěšně vyřešeno. Podle zkušeností řidičů bylo dříve nutno projíždět místem přihlášení rychlostí do 25 km/h, jinak se tramvaj k SSZ nepřihlásila a volno nepadlo. Jak uvedly stránky Preference, v první polovině června byl kontakt PTK1 nahrazen dvojitou podélnou pružinou. Ta zajišťuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Jinde se obdobný problém přihlašování dle rychlosti jízdy u brnkaček nebo PTK1 nevyskytuje.

16.06.2006: Preference BUS na dalších čtyřech SSZ
Do zkušebního provozu byly uvedeny další signalizace s preferencí BUS při použití aktivní detekce. Jedná se o SSZ 8.240 Horňátecká - Třeboradická, 8.243 Střelničná - Zdibská, 9.248 Vysočanská - Veltruská a 9.249 Vysočanská - Jiřetínská. Řízení signalizací je ovlivňováno aktuálními nároky autobusů MHD, které vysílají signál do řadiče SSZ. Lokalizaci vozidel zajišťují inframajáky. Preference tramvají na SSZ Střelničná - Zdibská nebyla v rámci úpravy zavedena. Do konce měsíce mají být zprovozněny další upravené semafory s preferencí autobusů.

15.06.2006: Křižovatku u Hradu bude řešit Magistrát
Dopravní značení na křižovatce Mariánské hradby - U Prašného mostu by měl znovu prověřit Magistrát hl. m. Prahy. Uvádí to stránky odborového sdružení OSPEA. Prověření doporučilo Ministerstvo dopravy ČR, jež věc postoupilo MHMP v reakci na žádost, kterou na MDČR zaslala OSPEA. Na křižovatce došlo během května ke změně dopravního značení v souvislosti s rekonstrukcí SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. O nedostatcích a chybách řešení informovaly v minulém měsíci také stránky Preference pražských tramvají.

11.06.2006: Přihlašovací detektor na Balabence
Na SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy byl osazen nový přihlašovací detektor. Jedná se o dvojitou podélnou pružinu, tedy stejné zařízení, které je umístěno na mostě Legií. Na Balabence jsou tramvaje od Harfy často registrovány jen při nízké rychlosti. Dvojitá podélná pružina umožňuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Původně zde byla použita brnkačka, kterou bezúspěšně nahradil spolehlivější kontakt PTK1. Výsledky posledního opatření budeme sledovat.

02.06.2006: Úprava SSZ u zastávky Depo Hostivař
Bylo upraveno SSZ 0.632 Černokostelecká - Sazečská u tramvajové zastávky Depo Hostivař, která se nachází v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Byl navíc vybudován signalizovaný přechod také na druhém konci nástupišť. Na signalizaci funguje podmíněná preference, která je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním tramvajové fáze. Stránky Preference budou o změně na této křižovatce podrobně informovat.

01.06.2006: SSZ Spořilov bylo spuštěno
Po několikaměsíčních odkladech bylo spuštěno SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází v odbočení tramvaje z Chodovské ulice na vlastní těleso ke smyčce Spořilov. Účelová světelná signalizace, která má zajistit bezpečný a plynulý průjezd tramvají, byla realizována na konci minulého roku, její spuštění však bylo několikrát odloženo. V poslední fázi bylo podle stránek DP - aréna vyřizováno k realizovanému SSZ stavební povolení. Na signalizaci funguje preference tramvají. Jedná se o jubilejní 200. signalizaci na tramvajové síti v Praze. Podíl SSZ s preferencí nyní dosahuje 49 %.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

  NOVINKY
15.04.2021 Obnova semaforu u Právnické fakulty: tramvaj si lépe vytlačí kolonu
Po obnově bylo do provozu uvedeno SSZ 1.071 Čechův most - Dvořákovo nábřeží. Semafor dostal pokročilejší řídicí logiku, která by měla hlavně za silného provozu lépe zajistit vytlačování kolony z mostu před tramvají. Z důvodů nízké šířky jízdního pásu na Čechově mostě se totiž automobily pohybují po kolejích, navíc na konci mostu dávají přednost při odbočování vlevo. Detekce vozidel a nový software a umožní včasnější a delší uplatnění fáze s vyklizovací šipkou od mostu vlevo na Dvořákovo nábřeží. Příznivý vliv by měla mít obnova rovněž na provoz tramvají po mostě v opačném směru, protože signalizace po přihlášení tramvaje před mostem redukuje zelené pro jízdu aut ve směru na most. Před semaforem na druhém břehu by tedy měly tramvaje očekávat mírně kratší kolonu pro vytlačení. Po Čechově mostě jezdí páteřní linka 17. Přes SSZ 1.071 jezdí také autobusová linka 207, jejíž preference byla rovněž vylepšena.

08.04.2021 Vzdálené rádio na Blanické
Finální zlepšení plynulosti provozu tramvajové dopravy nastalo na SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. V rámci opravy tramvajové trati bylo ve směru od náměstí Míru dosazeno vzdálené rádio. To umožňuje s předstihem 10 - 15 sekund před příjezdem tramvaje ke křižovatce sdělit signalizaci směr jízdy vlaku a v ideálním případě udělit tramvaji volno do jízdy. Jedná se o poslední zlepšení pro linky 10 a 16, které započalo na konci roku 2020 obnovou signalizace a zavedením preference. Software semaforu již v té době počítal s budoucím dosazením vzdáleného rádia.

11.03.2021 Zdržování tramvají na Žižkově
Výrazné zhoršení průjezdu tramvají doprovázejí opatření v ulici Jana Želivského při rekonstrukci kanalizace. Ve většině úseku mezi ulicemi Olšanská a U Nákladového nádraží jsou automobily ve směru na jih vedeny v protisměrném jízdním pásu. V křižovatce s ulicí U Nákladového nádraží se vrací zpět. Za tím účelem došlo k dočasné úpravě SSZ 3.310 Želivského - U Nákladového nádraží, které standardně funguje s preferencí tramvají. Nyní semafor umožňuje alespoň prodlužování volna pro tramvaj, přesto dochází ke zdržení MHD ojediněle přes 90 sekund. V případě, že odkloněná vozidla jedou ke křižovatce nesprávně po kolejích, může zdržení tramvaje překročit i dvě minuty. Opatření mají trvat až do konce května. Způsobem, který nezajištuje dostatečnou plynulost provozu tramvají, byla v posledních 2 letech realizována obdobná dopravní opatření také na Poděbradské, Evropské a Vinohradské. Komplikace mohou potkat tramvaje také na linkách 5 a 15 na Olšanském náměstí. V rámci dopravních opatření pro rekonstrukci Koněvovy ulice je volno v oblouku pro tyto linky vybíráno pouze na výzvu. Ovšem nebyla doplněna náhradní detekce tramvají, tedy například kontaktní zámek, a v případě selhání základní detekce dle EOV a kontaktu může dojít i k zastavení provozu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021