04.05.2007: Taxi na koleje? Dub píše radnímu Blažkovi Řidič tramvaje Antonín Dub zareagoval na článek Mladé fronty Dnes ve čtvrteční pražské příloze. který informuje o tom, že by na některých místech měla vozidla taxislužby umožněnou jízdu po tramvajových kolejích. Návrh považuje za nešťastný a proto oslovil náměstka primátora Rudolfa Blažka, jenž zvýhodnění vozidel taxi podporuje. Stránky Preference pražských tramvají se souhlasem autora zveřejňují tento dopis. Odkaz zde. 29.04.2007: Kontakt SSZ na Břevnově posunutý Vzdálený přihlašovací detektor SSZ Patočkova - Bělohorská ve směru do centra byl mírně posunut do nové polohy tak, aby se všechny vlaky přihlašovaly k semaforu až po odstanicování v zastávce Říčanova. Pokud se tramvaj přihlásila už při vjezdu do zastávky, vybíralo se volno se dlouho před příjezdem tramvaje ke křižovatce, což zbytečně omezovalo auta a autobusy v hlavním směru. 24.04.2007: SSZ Patočkova - Bělohorská bylo spuštěno Byl zahájen zkušební provoz nově zřízené signalizace u Břevnovského kláštera. Semafor má zajistit plynulé a bezpečné křížení silniční dopravy s tramvajovou tratí v křižovatce ulic Patočkova a Bělohorská. Měl by fungovat s absolutní preferencí tramvají. Ve směru do centra mají tramvaje před základním návěstidlem předvěst. Kromě toho by měl semafor zlepšit bezpečnost chodců při přecházení frekventované čtyřpruhové komunikace. 17.04.2007: Detekce vozidel u Pražské tržnice v pořádku Detekce aut na SSZ Bubenské nábřeží - Argentinská na vjezdu od Pražské tržnice už funguje. Na závadu upozornily stránky Preference v únoru v souvislosti s poznatky o řízení dvojice SSZ na Bubenském nábřeží. V důsledku závady byly prodlužovány signály stůj pro magistrálu, aniž byla v kolizním směru vozidla, která prodlužování potřebovala. Nyní je volno ukončováno ihned po skončení kolizních nároků. 16.04.2007: Pokračuje stavba SSZ Patočkova - Bělohorská Na nově budovaném semaforu u Břevnovského kláštera už jsou dokončeny stavební úpravy a kabeláž, umístěny jsou sloupy a postupně se osazují návěstidla. Jsou osazeny i trolejové kontakty, jejich poloha umožní absolutní preferenci tramvají. Ve směru do centra je připraven sloup pro předvěst, cca 80 m před základním návěstidlem. Přechody přes Patočkovu ulici mají tlačítka, detekce vozidel je řešena smyčkami ve vozovce. Signalizace by měla být uvedena do provozu 24. dubna. 09.04.2007: Preference na Trojské zatím neúspěšná Neúspěšné byly prozatím pokusy o řádné zprovoznění preference tramvají na SSZ Trojská - Pod Lisem. Preference má být realizována na původním řadiči a semafor má fungovat v režimu trvalé zelené pro hlavní směr s výzvou pro chodce, automobily ze severní větve Trojské ulice a s preferenční výzvou pro tramvaje. Preference byla krátce v provozu v pátek, ale některá návěstidla zobrazovala chybné signály a řízení bylo velmi nestabilní (video). Přes koleje navíc svítila chodcům stále jen červená. V současné době funguje semafor v blikající žluté, což tramvaje příliš neomezuje. 07.04.2007: Na Modřanské 60 Omezení rychlosti tramvají na Modřanské ulici bylo odstraněno. Během týdenní výluky, která byla navíc o jeden den zkrácena, byly opraveny dva vadné oblouky v části Pobřežní cesta - Přístaviště, kde platilo ve směru do centra omezení rychlosti na 20 km/h, místo původních 60 km/h. Také bylo opraveno kolejové těleso v místě přejezdu na Přístavišti, kde byla omezena rychlost v létě minulého roku kvůli deformaci kolejnic. Vlaky už nebudou v opravených místech zdržovány z důvodů špatného stavu trati. 07.04.2007: Začíná demontáž pracovních kontaktů EOV Prahu opouštějí trolejové kontakty, které slouží ke stavění výměn. Od ledna jsou odpojeny a teď dochází k jejich demontáži na Nádr. Braník, Průběžné, dolní Palmovce, Červeném vrchu, Strossmayerově nám. a Sídlišti Barrandov. Kontakty nahrazuje budovaný systém rádiového ovládání. Umožní automatické stavění cesty pomocí palubního počítače a také plynulejší a komfortnější jízdu, protože bude možné, aby tramvaj před výhybkami akcelerovala. 27.03.2007: Na Trojské se chystá preference tramvají SSZ Trojská - Pod Lisem bude v dynamickém řízením s preferencí tramvají. Semafor u zastávky Trojská je vybavován tlačítky pro chodce a videodetektory, které budou zjišťovat informace o dopravě. Jeden je namířen do vozovky na severní větev Trojské, dva na trať. Vzhledem k dosahu zařízení lze očekávat zavedení podmíněné preference tramvají. Semafor by mohl být v režimu trvalé zelené pro hlavní směr, která by byla přerušovaná nároky tramvají, kolizních vozidel a chodců. Nové řešení by mělo být zprovozněno začátkem dubna. 24.03.2007: Letenské nám. bez preference tramvají Na SSZ Letenské náměstí opět dochází k nasazování pevných programů, které znemožňují preferenci tramvají. Je zde zaznamenáván pevný program o délce cyklu 100 s, kde je délka volna pro tramvaje pouze 21 s. To je ještě o cca 15 s méně, než mají souběžně jedoucí auta. Je zachován pouze dřívější výběr volna pro tramvaje do centra než pro souběžné automobily v případě přítomnosti tramvaje. Dynamické řízení s preferencí však umožňovalo i významné prodlužování volna pro tramvaje především do centra. Tím byla eliminována nejdelší zdržení přes 1 minutu, která mají dopad na přesnost tramvajového provozu. Loni přitom prošel semafor softwarovou úpravou, která měla vést právě k opuštění nasazování pevných programů. Současný zásah má dopad na provoz pěti tramvajových linek (1, 8, 15, 25, 26). |