Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

16.12.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy, odpověděl na druhý dopis stránek Preference pražských tramvají zaslaný 6. prosince. Obsah dopisu znovu kritizoval především přístup HDŘÚ k preferenci tramvajové dopravy, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé světelné signalizace, které jsou vybaveny k dynamickému řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je kritika odmítnuta. Stránky Preference pražských tramvají s odpovědí nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi, která by vedla k řešení problému, i k větší vůli města při přístupu k preferenci MHD. Celá odpověď radního Šteinera zde.

12.12.2005: Vápenka
V rámci rekonstrukce smyčky Vápenka by mělo být rekonstruováno také SSZ 3.373 Koněvova - Na Vápence ve výjezdu ze smyčky. 14. listopadu 2005 podal DP Praha, zastoupený IDS, návrh na vydání územního rozhodnutí pro stavbu signalizace, kterou má být nahrazeno stávající zařízení. Signalizace nyní funguje izolovaně v pevném programu s výzvou. Nové SSZ bude podle informací ze serveru hl. m. Prahy vybaveno tramvajovou detekcí a detekčními smyčkami pro automobily. Termín rekonstrukce, ani zdali bude na SSZ fungovat preference, není z dostupných informací zřejmé.

08.12.2005: Pohořelec
Na Pohořelci proběhla přestavba SSZ 1.111 Keplerova – Parléřova z provizoria na definitivu. Zatímco v provizorním provedení byly kabely vedeny vzduchem, nyní jsou položeny v zemi. Dále byly zřízeny detekční smyčky pro automobilovou dopravu a realizovány drobné stavební úpravy. Zásady řízení se nezměnily. Jedná se o křižovatku tramvajové dopravy s automobilovou dopravou a s přechodem pro chodce s izolovaným dynamickým řízením a absolutní preferencí tramvají.

06.12.2005: Radní Šteiner
Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora webu reakci na odpověď panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je stejně jako v předchozím případě přístup Hlavní dopravní řídící ústředny a města k preferenci MHD. Stránky Preference pražských tramvají využijí deklarované nabídky pana Šteinera k návštěvě HDŘÚ a jsou připraveny k diskusi. Dopis zde.

02.12.2005: Smyčka Spořilov
Nové SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají nejspíše bude preferovat tramvaje. Budovaná signalizace je totiž z obou směrů vybavována tramvajovými detektory. Zároveň probíhá výstavba sloupů SSZ. Signalizace je umístěna v nepřehledném křížení tramvajové tratě s jízdním pásem pozemní komunikace. Dosud zde tramvaje musejí dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. V místě je provozována jedna denní tramvajová linka. Foto

01.12.2005: Zálesí
V ulicí Zálesí na Praze 4 je zřizován vyhrazený pruh pro autobusy ve směru do centra v délce cca 600 metrů. BUSpruh začíná na křižovatce s ulicí Nad Lesním divadlem a končí nad křižovatkou s ulicí Štúrova. Opatření by mělo zajistit výrazně plynulejší průjezd autobusů MHD ze sídlišť Novodvorská a Lhotka ve směru ke krčské nemocnici a ke stanici metra Kačerov. V ulici Zálesí se vytvářejí kolony automobilů ve směru do centra, a to především v období ranních dopravních špiček. V ulici je provozováno devět denních autobusových linek. Foto

30.11.2005: Smyčka Spořilov
Byla zahájena výstavba nového SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají. Signalizace bude zřízena v místě odbočení tramvaje směrem ke smyčce Spořilov. V tomto nepřehledném místě musejí tramvaje v současné době dávat přednost automobilům jedoucím přímo po Chodovské ulici nebo odbočujícím z výjezdu od Jižní spojky. Podle údaje na internetových stránkách Technické zprávy komunikací je zhotovitelem dopravního řešení Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy. Informace o tom, zdali bude na křižovatce fungovat preference tramvají, zatím není k dispozici.

24.11.2005: Radní Šteiner
Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro dopravu, odpověděl na dopis stránek Preference pražských tramvají z 9. listopadu. Obsah dopisu napadá především přístup Hlavní dopravní řídící ústředny k preferenci tramvajové dopravy na světelné signalizaci, konkrétně nasazování pevných programů bez preference na některé křižovatky, namísto dynamického řízení s preferencí tramvají. V odpovědi je činnost HDŘÚ v plné míře obhajována. Stránky Preference pražských tramvají s předloženými závěry znovu nesouhlasí a jsou připraveny k další diskusi. Celá odpověď radního Šteinera zde.

09.11.2005: Radní Šteiner
Stránky Preference pražských tramvají zaslaly prostřednictvím hlavního autora e-mail panu Radovanu Šteinerovi, radnímu hlavního města Prahy pro dopravu. Předmětem dopisu je opětovné řízení některých světelných signalizací ve městě pevnými programy namísto dynamického řízení s preferencí tramvají, ke kterému dochází zásahem z Hlavní dopravní řídící ústředny. 'Vypínání preference' provádějí z tohoto pracoviště příslušníci Policie ČR, odpovědnost za toto jednání ale nese město, které je majitelem HDŘÚ a které má preferenci MHD stanovenou jako dopravně politický princip. Dopis zde.

03.11.2005: Pohořelec
Preference tramvají na Pohořelci opět funguje! Poté, co byl obnoven provoz na Vypich a zastávka Pohořelec přestala být nástupní a výstupní, je SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova znovu v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Preference byla vypnuta 21. října několik dní poté, co zastávka Pohořelec začala fungovat jako konečná. Došlo k prodloužení zastávkových pobytů, a protože se tramvaje přihlašují k signalizaci ještě před zastavením v zastávce, neodpovídala data v řadiči aktuálním dopravním poměrům. Docházelo ke zbytečnému omezování kolizní AD. Na trati zůstávají ve výlukovém provozu čtyři tramvajové linky místo pravidelných dvou.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 537 |

  NOVINKY
04.07.2020 Bílá labuť: přechod je neřízený
Signalizace na přechodu u Bílé labuti byla vypnuta do blikající žluté. Změně předcházely úpravy přechodu, zejména byl pomocí baliset zřízen nový ostrůvek pro chodce mezi tratí a vozovkou z centra. Řešení by mělo přinést časové úspory pro veškerou dopravu, zejména pro chodce a pro tramvaje z centra, kde koleje nejsou pojížděny automobily. Signalizace, která dosud fungovala v režimu trvalé zelené pro auta a tramvaje s výzvou pro chodce, byla bez detekce a preference MHD. V roce 2019 se připravovala její obnova, přednost však dostala varianta zrušení. Obdobné samostatné přechody na území centra Prahy fungují rovněž jako neřízené a Bílá labuť byla v tomto ohledu výjimkou.

20.06.2020 Dynamika na semaforu u Obchodního centra Hostivař
Další signalizace obnovená v tomto roce dostala dodatečně dynamické řízení s preferencí tramvají. SSZ 0.622 Švehlova - Práčská u zastávky Obchodní centrum Hostivař bylo po obnově uvedeno do pevného řízení v květnu. Nyní spuštěné dynamické řízení umožňuje preferenci tramvají prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Na signalizaci bude fungovat také preference autobusů. Řízení je podobné jako před obnovou signalizace, přibyla výzvová návěstidla, která mimo jiné informují řidiče tramvají o prodlužování signálu volno. Signalizace je nadále vybavena předvěstmi. Z provozu je zřejmé, že zatím nefunguje spolehlivě vzdálené přihlášení tramvají ve směru do centra. Ze semaforů obnovených v roce 2020 zůstává v pevném řízení ještě SSZ Modřanská - Údolní.

14.06.2020 Na Břehu už také s preferencí
Další signalizace, která byla letos po obnově uvedena do provozu v pevném řízení, dostala dynamiku s preferencí tramvají. SSZ 9.233 Sokolovská - Na Břehu upřednostňuje tramvaje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, a předvýběrem kolizní fáze. Semafor byl obnoven současně s rekonstrukcí tramvajové tratě v dubnu. Zatímco dříve na semaforu fungovala preference, po obnově byl nasazen pevný program, který měl navíc krátké podíly volna v hlavním směru, což komplikovalo provoz aut ve směru do centra a tramvají. V současné době zůstává po obnově v pevném programu ještě SSZ Švehlova - Práčská, které bylo zprovozněno před měsícem, a také nedávno spuštěné SSZ Modřanská - Údolní.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2020