Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

28.05.2006: SSZ Sokolovská - Za Invalidovnou
Bylo vydáno územní rozhodnutí na výstavbu SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou, které bude umístěno na tramvajové trati v Sokolovské ulici v souvislosti s realizací stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Na signalizaci budou zřízeny mimo jiné čtyři tramvajové detektory, odhlašovací přímo v křižovatce a přihlašovací ve vzdálenosti cca 230 m východně od křižovatky a ve vzdálenosti cca 300 m západně od křižovatky. Informaci uvádí úřední deska MHMP.

25.05.2006: SSZ Spořilov
Světelná signalizace 4.040 Chodovská - výjezd tramvají by měla být uvedena do provozu 1. června. Uvádí to stránky DP - arény. Jedná se už o několikátý plánovaný termín spuštění. Pokud k němu tentokrát dojde, bude to až půl roku poté, co byla výstavba SSZ zahájena. Semafor se nachází na odbočení tramvají z Chodovské ulice na vlastní těleso, které vede ke smyčce Spořilov. Měla by na něm fungovat preference tramvají.

23.05.2006: Mýtné v centru
Za vjezd do centra Prahy by se mohlo začít platit mýtné už za dva roky. Uvádí to dnešní pražská příloha deníku MF DNES. Ostrý start pak má být v roce 2010. Město se bude zřejmě rozhodovat pro jeden ze systémů výběru poplatků používaných v Evropě. Nabízí se mikrovlnný, který se používá například na rakouských dálnicích, nebo satelitní, jenž funguje v Německu. Oba předpokládají pro motoristy povinnost zakoupit si takzvanou palubní jednotku, která sleduje vjezdy a výjezdy vozidel. Z evropských velkoměst zavedl mýtné v nedávné době například Londýn.

18.05.2006: Posunutý detektor na Pohořelci
Na SSZ 1.111 Keplerova - Parléřova byl posunut odhlašovací tramvajový detektor z centra. Původně byl umístěn cca 25 metrů za stopčárou a tramvaj se tedy odhlašovala se zpožděním. Signalizace nemohla ukončovat volno pro tramvaj ihned po průjezdu vlaku a preferenční zásahy zbytečně omezovaly řízení. Tramvaj se zde rozjíždí ze zastávky a do kopce, takže ztráty dosahovaly až 5 sekund na jeden vlak. Umístění detektoru do nové polohy umožnilo až zřízení nového převěsu trolejového vedení v úrovni stopčáry.

17.05.2006: Návštěvní kniha
Byla zprovozněna nová Návštěvní kniha Preference pražských tramvají. Její předchozí verze v poslední době často neumožňovala vložení příspěvku. Nová kniha má stejné funkce jako její předchozí verze.

16.05.2006: Preference na Poděbradské obnovena
Na semafory v Poděbradské ulici se po půl roce vrátila preference tramvají. Byly zpětně osazeny tramvajové detektory a byly postaveny nové sloupky SSZ, na které byly vzduchem svedeny kabely od detektorů, které byly dále zakopány do země. Preference nyní funguje na SSZ Poděbradská - U Elektry (absolutní), Poděbradská - U Tesly (podmíněná), na nichž vůbec nefungovala. Na SSZ Poděbradská - Podkovářská (absolutní) nyní funguje preference obousměrně, beze změny funguje SSZ Poděbradská – Hloubětínská (absolutní). Preference tramvají na čtyřech SSZ v Poděbradské ulici byla zprovozněna před rokem, ale zhruba po půlroce byla z větší části vyřazena kvůli výměně sloupů veřejného osvětlení, na které byly navěšeny kabely od detektorů. Ze 199 SSZ na pražské tramvajové síti nyní funguje s preferencí celkem 97 signalizací, což činí podíl 49%. Změnu zařazujeme do seznamu SSZ.

11.05.2006: Preference pod tunelem opět funguje
Uzavírka nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem skončila a automobily už nemusí projíždět vrchem přes křižovatku pod Letenským tunelem. Díky tomu se na křižovatku vrátilo dynamické řízení s preferencí tramvají, která byla v době omezení nahrazena pevným programem bez preference. Uzavírka měla podle webu hl. m. Prahy skončit až 14. května, k uvolnění jednoho jízdního pruhu však došlo se čtyřdenním předstihem.

09.05.2006: BUSpruh v ulici Ke Krči už je vyznačen
V ulici Ke Krči byl zřízen vyhrazený pruh pro autobusy, který zajistí plynulejší provoz MHD ze sídlišť na Praze 4 a Praze 12 k přestupním uzlům Přístaviště (tramvaj) a Smíchovské nádraží (metro, tramvaj). Délka pruhu je 290 metrů. Pro zřízení BUSpruhu bylo nutné vymístit z ulice Ke Krči parkující automobily, pro které bylo zřízeno hlídané parkoviště. V souvislosti s vyhrazením pruhu byla spouštěna také preference autobusů na SSZ Branická - Modřanská. O účinnosti obou opatření budeme na stránkách Preference informovat.

09.05.2006: Pražský hrad
Bylo spuštěno zrekonstruované SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. Na signalizaci byla při této příležitosti zavedena preference tramvají. Při nároku tramvaje je znemožněn vjezd automobilů z bočního směru i odbočení z hlavní komunikace přes kolejové těleso. Na signalizaci se předpokládá nepřetržitý provoz. V době výpadku SSZ budou muset tramvaje dávat přednost automobilům vyjíždějícím z parkoviště. Stránky Preference zařazují SSZ mezi signalizace s preferencí tramvají a připravují materiál o rekonstrukci.

08.05.2006: Letenský tunel
V důsledku omezení na nábřeží E. Beneše a Kpt. Jaroše je dočasně vypnuta preference tramvají na křižovatce nábřeží Kpt. Jaroše - Štefánikův most (pod Letenským tunelem). Nábřežní komunikace pod Štefánikovým mostem bude uzavřena do 14. května. Doprava je vedena vrchem křižovatkou. Na ní došlo k úpravě řízení SSZ. Namísto dynamického řízení s preferencí je použit pevný třífázový program bez preference. Pro automobily je zakázáno levé odbočení z nábřeží E. Beneše do tunelu.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 565 |

  NOVINKY
15.04.2021 Obnova semaforu u Právnické fakulty: tramvaj si lépe vytlačí kolonu
Po obnově bylo do provozu uvedeno SSZ 1.071 Čechův most - Dvořákovo nábřeží. Semafor dostal pokročilejší řídicí logiku, která by měla hlavně za silného provozu lépe zajistit vytlačování kolony z mostu před tramvají. Z důvodů nízké šířky jízdního pásu na Čechově mostě se totiž automobily pohybují po kolejích, navíc na konci mostu dávají přednost při odbočování vlevo. Detekce vozidel a nový software a umožní včasnější a delší uplatnění fáze s vyklizovací šipkou od mostu vlevo na Dvořákovo nábřeží. Příznivý vliv by měla mít obnova rovněž na provoz tramvají po mostě v opačném směru, protože signalizace po přihlášení tramvaje před mostem redukuje zelené pro jízdu aut ve směru na most. Před semaforem na druhém břehu by tedy měly tramvaje očekávat mírně kratší kolonu pro vytlačení. Po Čechově mostě jezdí páteřní linka 17. Přes SSZ 1.071 jezdí také autobusová linka 207, jejíž preference byla rovněž vylepšena.

08.04.2021 Vzdálené rádio na Blanické
Finální zlepšení plynulosti provozu tramvajové dopravy nastalo na SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. V rámci opravy tramvajové trati bylo ve směru od náměstí Míru dosazeno vzdálené rádio. To umožňuje s předstihem 10 - 15 sekund před příjezdem tramvaje ke křižovatce sdělit signalizaci směr jízdy vlaku a v ideálním případě udělit tramvaji volno do jízdy. Jedná se o poslední zlepšení pro linky 10 a 16, které započalo na konci roku 2020 obnovou signalizace a zavedením preference. Software semaforu již v té době počítal s budoucím dosazením vzdáleného rádia.

11.03.2021 Zdržování tramvají na Žižkově
Výrazné zhoršení průjezdu tramvají doprovázejí opatření v ulici Jana Želivského při rekonstrukci kanalizace. Ve většině úseku mezi ulicemi Olšanská a U Nákladového nádraží jsou automobily ve směru na jih vedeny v protisměrném jízdním pásu. V křižovatce s ulicí U Nákladového nádraží se vrací zpět. Za tím účelem došlo k dočasné úpravě SSZ 3.310 Želivského - U Nákladového nádraží, které standardně funguje s preferencí tramvají. Nyní semafor umožňuje alespoň prodlužování volna pro tramvaj, přesto dochází ke zdržení MHD ojediněle přes 90 sekund. V případě, že odkloněná vozidla jedou ke křižovatce nesprávně po kolejích, může zdržení tramvaje překročit i dvě minuty. Opatření mají trvat až do konce května. Způsobem, který nezajištuje dostatečnou plynulost provozu tramvají, byla v posledních 2 letech realizována obdobná dopravní opatření také na Poděbradské, Evropské a Vinohradské. Komplikace mohou potkat tramvaje také na linkách 5 a 15 na Olšanském náměstí. V rámci dopravních opatření pro rekonstrukci Koněvovy ulice je volno v oblouku pro tyto linky vybíráno pouze na výzvu. Ovšem nebyla doplněna náhradní detekce tramvají, tedy například kontaktní zámek, a v případě selhání základní detekce dle EOV a kontaktu může dojít i k zastavení provozu.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021