Preference pražských tramvají ¨
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 602 |

27.06.2006: Nové bumlíky v Zenklově ulici
V Zenklově ulici ve směru do centra byly osazeny podélné dělící prahy. Celkem bylo mezi zastávky Bulovka a Vosmíkových umístěno 122 m bumlíků, které oddělují tramvajovou trať od vozovky. Prvky jsou ve třech úsecích. První v délce 22 m za křižovatkou s ulicí Na Stráži, další dva po 50 m mezi Primátorskou a Nad Sýpkem. Tvarovky však nejsou osazeny v mezilehlém úseku o délce cca 240 m, kde vedle kolejí parkují auta. Zde byly nalepeny reflexní knoflíky. Pokud je podoba opatření konečná, přínos pro preferenci MHD bude minimální.

26.06.2006: Nový detektor na Balabence funguje
Přihlašování tramvají k SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy už je podle všeho úspěšně vyřešeno. Podle zkušeností řidičů bylo dříve nutno projíždět místem přihlášení rychlostí do 25 km/h, jinak se tramvaj k SSZ nepřihlásila a volno nepadlo. Jak uvedly stránky Preference, v první polovině června byl kontakt PTK1 nahrazen dvojitou podélnou pružinou. Ta zajišťuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Jinde se obdobný problém přihlašování dle rychlosti jízdy u brnkaček nebo PTK1 nevyskytuje.

16.06.2006: Preference BUS na dalších čtyřech SSZ
Do zkušebního provozu byly uvedeny další signalizace s preferencí BUS při použití aktivní detekce. Jedná se o SSZ 8.240 Horňátecká - Třeboradická, 8.243 Střelničná - Zdibská, 9.248 Vysočanská - Veltruská a 9.249 Vysočanská - Jiřetínská. Řízení signalizací je ovlivňováno aktuálními nároky autobusů MHD, které vysílají signál do řadiče SSZ. Lokalizaci vozidel zajišťují inframajáky. Preference tramvají na SSZ Střelničná - Zdibská nebyla v rámci úpravy zavedena. Do konce měsíce mají být zprovozněny další upravené semafory s preferencí autobusů.

15.06.2006: Křižovatku u Hradu bude řešit Magistrát
Dopravní značení na křižovatce Mariánské hradby - U Prašného mostu by měl znovu prověřit Magistrát hl. m. Prahy. Uvádí to stránky odborového sdružení OSPEA. Prověření doporučilo Ministerstvo dopravy ČR, jež věc postoupilo MHMP v reakci na žádost, kterou na MDČR zaslala OSPEA. Na křižovatce došlo během května ke změně dopravního značení v souvislosti s rekonstrukcí SSZ 1.146 Mariánské hradby - U Prašného mostu. O nedostatcích a chybách řešení informovaly v minulém měsíci také stránky Preference pražských tramvají.

11.06.2006: Přihlašovací detektor na Balabence
Na SSZ 9.209 Balabenka ve směru od Harfy byl osazen nový přihlašovací detektor. Jedná se o dvojitou podélnou pružinu, tedy stejné zařízení, které je umístěno na mostě Legií. Na Balabence jsou tramvaje od Harfy často registrovány jen při nízké rychlosti. Dvojitá podélná pružina umožňuje delší kontakt pantografu s detektorem i při vyšších rychlostech. Původně zde byla použita brnkačka, kterou bezúspěšně nahradil spolehlivější kontakt PTK1. Výsledky posledního opatření budeme sledovat.

02.06.2006: Úprava SSZ u zastávky Depo Hostivař
Bylo upraveno SSZ 0.632 Černokostelecká - Sazečská u tramvajové zastávky Depo Hostivař, která se nachází v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Byl navíc vybudován signalizovaný přechod také na druhém konci nástupišť. Na signalizaci funguje podmíněná preference, která je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním tramvajové fáze. Stránky Preference budou o změně na této křižovatce podrobně informovat.

01.06.2006: SSZ Spořilov bylo spuštěno
Po několikaměsíčních odkladech bylo spuštěno SSZ 4.040 Chodovská - výjezd tramvají, které se nachází v odbočení tramvaje z Chodovské ulice na vlastní těleso ke smyčce Spořilov. Účelová světelná signalizace, která má zajistit bezpečný a plynulý průjezd tramvají, byla realizována na konci minulého roku, její spuštění však bylo několikrát odloženo. V poslední fázi bylo podle stránek DP - aréna vyřizováno k realizovanému SSZ stavební povolení. Na signalizaci funguje preference tramvají. Jedná se o jubilejní 200. signalizaci na tramvajové síti v Praze. Podíl SSZ s preferencí nyní dosahuje 49 %.

28.05.2006: SSZ Sokolovská - Za Invalidovnou
Bylo vydáno územní rozhodnutí na výstavbu SSZ 8.673 Sokolovská - Za Invalidovnou, které bude umístěno na tramvajové trati v Sokolovské ulici v souvislosti s realizací stavby 'Pobřežní III, 1.etapa, úsek Šaldova - Za invalidovnou'. Na signalizaci budou zřízeny mimo jiné čtyři tramvajové detektory, odhlašovací přímo v křižovatce a přihlašovací ve vzdálenosti cca 230 m východně od křižovatky a ve vzdálenosti cca 300 m západně od křižovatky. Informaci uvádí úřední deska MHMP.

25.05.2006: SSZ Spořilov
Světelná signalizace 4.040 Chodovská - výjezd tramvají by měla být uvedena do provozu 1. června. Uvádí to stránky DP - arény. Jedná se už o několikátý plánovaný termín spuštění. Pokud k němu tentokrát dojde, bude to až půl roku poté, co byla výstavba SSZ zahájena. Semafor se nachází na odbočení tramvají z Chodovské ulice na vlastní těleso, které vede ke smyčce Spořilov. Měla by na něm fungovat preference tramvají.

23.05.2006: Mýtné v centru
Za vjezd do centra Prahy by se mohlo začít platit mýtné už za dva roky. Uvádí to dnešní pražská příloha deníku MF DNES. Ostrý start pak má být v roce 2010. Město se bude zřejmě rozhodovat pro jeden ze systémů výběru poplatků používaných v Evropě. Nabízí se mikrovlnný, který se používá například na rakouských dálnicích, nebo satelitní, jenž funguje v Německu. Oba předpokládají pro motoristy povinnost zakoupit si takzvanou palubní jednotku, která sleduje vjezdy a výjezdy vozidel. Z evropských velkoměst zavedl mýtné v nedávné době například Londýn.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 | 561 - 570 | 571 - 580 | 581 - 590 | 591 - 600 | 601 - 602 |

  NOVINKY
29.06.2022 Na magistrále cyklus 80 sekund
Ke zlepšení podmínek pro tramvaje a pro chodce došlo na náměstí I. P. Pavlova. V oblasti magistrály se od května v denním období používají pevné programy o délce cyklu 80 sekund, namísto původních 100 sekund. V cyklu 80 sekund jsou podíly zelených pro jednotlivé směry přibližně stejné jako ve „stovkách“, ale jednotlivé signály volno i stůj jsou kratší. Díky tomu se výrazně snižuje zdržení chodců a tramvají na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská a 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova. Na obou signalizacích kvůli vysokému zatížení dopravou nereálné ve dne aplikovat preferenci tramvají. Volno pro tramvaje, ač je kratší než v původním řízení, zachovává možnost průjezdu dvou vlaků. Díky tomu úprava zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 % a je přínosná pro stabilizaci provozu po mimořádných událostech. Dochází k výrazné eliminaci situací, kdy se před křižovatkou nahromadí více než 2 tramvaje, což obecně bývá zdrojem vysokých zdržení. I. P. Pavlova je přitom úzkým místem tramvajové sítě. Vliv na kapacitu pro auta je v jednotkách procent a je způsobem zejména snížením produktivního času v cyklu řízení. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě s preferencí. „Osmdesátky“ se na magistrále zkoušely poprvé na jaře roku 2021. Následovalo doladění semaforů. Změna je přínosná i v souvislosti s rekonstrukcí Barrandovského mostu, protože odlehčení zajišťují také tramvaje v relaci ze Smíchova právě na I. P. Pavlova.

20.06.2022 Nová světla na Kolbenově ještě budou potřebovat doladit
Do provozu byla uvedena dvojice zcela nových semaforů u zastávky Kolbenova. SSZ 9.906 Kolbenova – Na Černé strouze a SSZ 9.908 Kolbenova – Möbelix slouží hlavně k napojení budované bytové a komerční zástavby v území bývalého ČKD v Praze 9. Dvojice křižovatek se nachází přibližně sto metrů od sebe. SSZ 9.906 je položeno západněji a umožňuje rovněž signalizovaný přístup na zastávku Kolbenova. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Zatímco za běžného provozu funguje preference dobře, za slabého provozu je reakce na tramvaje nespolehlivá. Při trvalé zelené v hlavním směru může dojít k okamžitému vypnutí volna pro tramvaj kolizním nárokem, typicky třeba od cestujícího, který vystoupil z tramvaje, nebo jakýmkoli vozidlem z boku. Tento problém se vyskytoval na některých SSZ v minulosti, avšak ve většině se jej podařilo odstranit. V hluboké noci jsou pak semafory na Kolbenově řízeny v režimu fáze blikající žlutá, což znamená, že semafor sice bliká, ale chodec si jej může kdykoli zapnout bez ohledu na tramvaj, která tak může být náhle zastavena.

02.06.2022 U Masarykova nádraží bez aut
Nová pěší zóna v Havlíčkově ulicí zklidňuje dopravu u Masarykova nádraží. Zákaz průjezdu aut platí nově v úseku mezi ulicemi V Celnici a Hybernská. Doposud zde nebylo možné projet pouze ve směru z centra, nově platí zákaz v obou směrech. Výjimku má MHD. Na místě již probíhají stavební úpravy. Výsledkem mají být lepší podmínky pro cestující, kteří užívají úzký tramvajový ostrůvek. Nově budou mít k dispozici celý prostor od trati až k fasádě domu, včetně původní vozovky. Opatření přetne jednu z možností, jak při zácpách objíždět severojižní magistrálu skrze komunikace nižších tříd v historickém jádru města. Lze očekávat snížení intenzity provozu v ulici Na Poříčí do centra a mírně také v Jindřišské do centra, kde auta často blokují tramvaje před ulicí Politických vězňů. Naopak se zvýší provoz v ulici Na Poříčí ve směru k Sokolovské, kde jsou však tramvaje oddělené od aut. S opatřením souvisí zobousměrnění Hybernské ulice. V Praze se jedná o čtvrtou pěší zónu s provozem tramvají. Řešení je k MHD vstřícné z pohledu eliminace dopravních kongescí, na druhou stranu však snižuje její rychlost na 20 km/h, což prodlužuje reálné jízdní doby. Omezování individuální dopravy v centru města zvolna postupuje po desetiletí. V roce 1985 byla zřízena pěší zóna v ulici Na Příkopě. V roce 2000 byl zakázán průjezd Vodičkovou a Spálenou ulicí. Od roku 2012 nemohou auta jezdit Jindřišskou ulicí u Václavského náměstí. Dlouho se uvažuje o vyloučení transitu na Smetanově nábřeží a v Karmelitské ulici, nad touto změnou dosud nebyla nalezena politická shoda.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2022