Preference pražských tramvají ¨
O ČEM SE MLUVÍ
NÁVŠTĚVNOST

Archiv novinek:

| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 |

19.04.2005: Letenské náměstí
Na SSZ Letenské náměstí, o kterém stránky Preference pražských tramvají psaly minulý měsíc, je používán pevný program s prodlouženým volnem pro tramvaje ve směru do centra. Místo 7 sekund svítí nyní volno 15 sekund. Stále je však o dalších 15 sekund kratší než zelený signál pro AD.

30.03.2005: Vršovická - Kodaňská
Na novém SSZ Vršovická - Kodaňská v Praze 10, které oficiálně funguje s preferencí tramvají, se používá řízení pevnými programy. SSZ je v tomto řízení koordinováno pro auta i tramvaje s SSZ Eden.

25.03.2005: Modřanská
V oblasti Modřanské ulice v Praze 4 se připravuje preference autobusů na SSZ pomocí aktivní detekci vozidel MHD. V blízkosti křižovatek Modřanská – rampy a Modřanská – Branická byly instalovány inframajáky, zařízení pro komunikaci autobusu s řadičem SSZ.

23.03.2005: Nádraží Braník
Bylo demontováno světelné signalizační zařízení mezi zastávkami Nádraží Braník a Pobřežní cesta v Praze 4. Signalizace, která byla umístěna na výhradně tramvajové křižovatce, byla většinou mimo provoz.

22.03.2005: nábř. Kapitána Jaroše
Včera bylo znovu zprovozněno SSZ nábř. Kapitána Jaroše - Dukelských Hrdinů. To bylo mimo provoz od pátečního večera, kdy byl při dopravní nehodě zničen sloupek s návěstidly pro chodce a pro tramvaje. Sloupek byl vyměněn následující pracovní den po nehodě!

21.03.2005: Harfa
SSZ Harfa zůstává nadále bez preference. Kvůli nedostatkům při zhotovení dosud nemohly být zapojeny všechny detektory tramvají. Navíc není zřejmé, jestli preferenci tramvají obsahuje řídící logika.

07.03.2005: Českomoravská
Na SSZ Českomoravská - Zelený ostrov už funguje preference tramvají. Od uvedení signalizace do provozu na jaře 2004 semafor tramvaje nepreferoval kvůli nefungující detekci tramvají. SSZ Harfa zůstává bez preference. Může se jednat opět o závadu detekce nebo nedokonalou řídící logiku.

25.02.2005: Harfa
Na SSZ Harfa a SSZ Českomoravská - Zelený ostrov byly zapojeny ty trolejové kontakty, které dosud nefungovaly. V průběhu příštího týdne by měly být vyměněny vadné detektorové skříňky a signalizace by měla po mnoha měsících fungovat podle schváleného dopravního řešení. Jaká bude preference tramvají?

23.02.2005: Pražský Hrad
Probíhá stavební řízení na výstavbu SSZ 1.161 Mariánské hradby - U Prašného mostu. SSZ bude vybaveno řadičem Sitraffic C800, mělo by fungovat izolovaně s proměnnou délkou cyklu a s preferencí tramvají. Pokud bude signalizace mimo provoz, budou nově  tramvaje dávat přednost vozidlům odbočujícím a vyjíždějícím na parkoviště...

23.02.2005: Plzeňská
Probíhá stavební řízení na výstavbu SSZ 5.526 Plzeňská - Musílkova. SSZ bude vybaveno řadičem Sitraffic C800, bude fungovat jako koordinované a bude podřízeno ODŔÚ 3 - Smíchov. SSZ. Bude zapojeno do koordinovaného tahu po Plzeňské a Vrchlického ulici a bude vybaveno trolejovými kontakty.


| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50 | 51 - 60 | 61 - 70 | 71 - 80 | 81 - 90 | 91 - 100 | 101 - 110 | 111 - 120 | 121 - 130 | 131 - 140 | 141 - 150 | 151 - 160 | 161 - 170 | 171 - 180 | 181 - 190 | 191 - 200 | 201 - 210 | 211 - 220 | 221 - 230 | 231 - 240 | 241 - 250 | 251 - 260 | 261 - 270 | 271 - 280 | 281 - 290 | 291 - 300 | 301 - 310 | 311 - 320 | 321 - 330 | 331 - 340 | 341 - 350 | 351 - 360 | 361 - 370 | 371 - 380 | 381 - 390 | 391 - 400 | 401 - 410 | 411 - 420 | 421 - 430 | 431 - 440 | 441 - 450 | 451 - 460 | 461 - 470 | 471 - 480 | 481 - 490 | 491 - 500 | 501 - 510 | 511 - 520 | 521 - 530 | 531 - 540 | 541 - 550 | 551 - 560 |

  NOVINKY
18.12.2020 Semafor na Blanické šetří po obnově hodně času
V centru Prahy zmizel další významný zdroj zdržení tramvají. Po obnově bylo uvedeno do provozu SSZ 2.333 Francouzská - Blanická. Styková křižovatka, přes kterou v současné době projíždí v odpolední špičce 84 tramvajových spojů za hodinu, nově uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním, předvýběrem a vkládáním vlastní fáze. Manipulační oblouk Jana Masaryka - Blanická v obou směrech se vybírá pouze na výzvu. Oblouk pro linky 10 a 16 se vybírá společně s vozidly z Blanické nebo chodci přes horní část Francouzské. Byla doplněna druhá návěstidla od Blanické vpravo a od náměstí Míru přímo, což se také projevilo ve zvýšení plynulosti provozu. V budoucnosti by mělo být doplněno vzdálené rádio od náměstí Míru, které ještě zvýší plynulost jízdy pro tramvaje odbočující do Blanické.

16.12.2020 Přesmyk na Zlíchově řídí nová signalizace
V rámci dokončení rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici a mostu přes železniční trať na Zlíchově bylo uvedeno do provozu SSZ 5.876 Na Zlíchově - Ke Sklárně. Semafor řídí přesmyk mezi tramvajemi a automobily, který vzniknul přeložením trati v Nádražní ulici vedle pozemní komunikace. Preference je řešena jako absolutní vkládáním fáze pro tramvaje pouze na výzvu na dvě místa v cyklu řízení s možností prodlužování. V budoucnosti se počítá se vznikem dalšího semaforu o sto metrů dál ve směru do centra, na připojení připravovaného Dvoreckého mostu.

16.12.2020 Preference na Zborovské
Na SSZ 5.068 Lidická - Zborovská byla uvedena do provozu preference tramvají. Realizuje se předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze. O prodlužování signálu volno pro přihlášenou tramvaj informují řidiče výzvová návěstidla. Oproti původnímu řízení se tramvajové volno standardně vybírá až na konci cyklu. Na původním místě se vybírá jen při nároku tramvaje a na konci se v takovém případě již nevybere, pokud se opět nepřihlásí tramvaj. Vložená fáze je nově povolena i v nočních a víkendových programech a umožňuje i přecházení souběžným chodcům. Křižovatka je velmi zatížena tramvajovou i kolizní automobilovou dopravou. Úprava signalizace navazuje na obnovu, která byla provedena v roce 2018. Změna na Zborovské je letos již pátou zřízenou preferencí na trase linky 5. Kromě Zborovské se nově uplatňuje také na Bulharu, nebo na křižovatce Vinohradská - Želivského.
archiv novinek

Tento web je postaven na redakčním systému phpRS - © Pražské tramvaje 2004-2021